Aviomieheni mielestä minun kuuluu maksaa asuntolainasta
ja kaikista kuluista puolet, vaikka olen työttömänä (3 kk karenssi päällä kaikenlisäksi, joka sekin johtui perhesyistä). Mies saa nettona 2300/kk.Mutta miehen mielestä se ei sitten toimi niinpäin, että hän tekisi puolet kotitöistä vastaavasti, lastenhoito täysin puoliksi myös. Mies haluaisi vielä lisää lapsiakin, mutta olen vastannut, ettei minulla ole rahallista mahdollisuutta hänen kanssaan moiseen. Seuraavan kerran kun mankuu multa taas rahaa laskuihin ym. niin lyön sille rahan sijasta sormukset käteen. Nyt kysynkin että saanko erossa myös puolet miehen pannkitilin rahoista,joita hän minun kustannuksellani on päässyt kasvattamaan.
Kommentit (14)
avioliitto on yhteinen projekti. Hitsi en jaksaisi vääntää oman miehen kanssa raha-asioista.
Varmaan syynä on alistava ja nujertava kotikasvatukseni, aina minulle on oltu vakuuttamassa, ettei minusta ole mihinkään ja kaikki on minun syytäni. Aviopuoliso jatkoi siis siitä, mihin vanhempani jäivät. Ap
riivaa? Meillä minä tienaan noin tuhat euroa enmmän (käteen) ja ei tulisi mieleenkään vaatia mieheltäni laskujen puolitusta. Ja mistäs vaatisin kun ei ole niin ei ole. Sen sijaan mies hoitaa ainakin yhtä paljon (jos ei enemmänkin) lapsia ja kotitöitä.
että maksat tasan puolet laskuista? Eikö se osaa laskea? Vai miten se kuvittelee että sulla rahat riittäis. Anteeksi nyt vaan, mutta kyllä te itse olette tyhmiä, jos ette osaa puolianne pitää.
Saa nähdä mitä tuumaa kun saa rahan sijasta sormukset kouraansa. Ap
Saa nähdä mitä tuumaa kun saa rahan sijasta sormukset kouraansa. Ap
Meillä on perhe ja yhteinen tili. Kummankaan ei tarvitse maksaa toisten laskuja yms. Laitetaan kaikki rahat mitä tulee yhteisille tileille ja sitten eletään millä on. Yksinkertaista ja toimivaa. Avioliittoa takana 20 v. Erilaisia vaiheita, (kuten tällä hetkellä toisen työttömyys) on ollut, mutta meidän ei ole koskaan tarvinnut riidellä rahasta. Annatte lapsillekin noilla rahajärjestelyillä kummallisen perhemallin.
Sympatiani AP, miehesi on kummallinen
Olin perhepäivä hoitajana,ja omat lapset hoidin samalla. Mies kävi töissä ja maksoi lainan lyhennykset ja asunto oli yhteinen. Kyllähän se tietää, että puolis menee, jos erotaan. Tosi nuukana saan olla että voin itselleni ostaa jotakin. Miehesi ,jos on noin ilkeä että kiristää sinua maksamaan eroa.
Sano että av:lla kaikkien kunnon miehet nettoaa ainakin 4000€ kk ja maksavat mukisematta siivoojan kotiin, jos eivät tee puolia kotitöistä.
Miettikää kolikon toista puolta. Ja käykää lukemassa hieno ketju: Naisen seksuaalinen valta.
Siis ihan lain mukaan aviopuolison on maksettava tulottomalle puolisolle asuminen, ruoka ja muut perustarpeet. Tämä siis ap:n on hyvä tietää.
Minä olen muuten toiminut perheemme elättäjänä kun mies vielä opiskeli. Ei se ole mitenkään poikkeuksellista, tiedän muitakin.
Harvapa teistä akoista antaisi miehenne elää siivellänne Miettikää kolikon toista puolta. Ja käykää lukemassa hieno ketju: Naisen seksuaalinen valta.
mutta kuitenkin eron tulessa oli sitä mieltä että hän on elättänyt minua kun opiskeli ammattiin josta sai paremmin palkkaa kuin sairaanhoitaja, tosin amk tasoinen oli hänenkin koulutuksensa.
Mutta sehän onkin toinen juttu että koneet ovat tässä yhteiskunnassa tärkeämpiä kuin ihmiset.
talostanne jos et maksa? Tuleeko ero? Sanooko isi lapsille "äiti muuttaa nyt sitten ghettoon, kun se on niin köyhä".
Tuleeko teille ero jollet maksa kaikesta yhteisistä hankinnoista tasan puolia? Eli siis raha mennyt rakkauden edelle?
Mä en ymmärrä näitä sun ja mun rahat-"perheitä", en ymmärrän, en.