Tyttöjen äidit vs poikien äidit
Oletteko huomanneet, että "omassa jengissä" on mukavampaa? Minä ainakin.
Kommentit (32)
ystäviä/tuttavia kuuluu sinne ystäväpiiriin sekä tyttöjen että poikien ja molempien vanhempia eikä tällainen ajattelu käväise edes mielessä.
Suppea ystäväpiiri suppea ajattelu.
molempia niin ei tarvi valita mitään jengejä :D tosin eipä ole kukaan tuttavakaan sellaista valintaa tehnyt sen verran ollaan kypsiä aikuisia jo kuitenkin.
Kyllä siinä pääasiassa vaikuttaa se äidin persoona.
että tyttöperheissä on äiti toisinaan (usein) melkoinen hysteerikko. Huomaa tuosta uimahalliketjusta. Opetaan 7 vuotiaalle tytölle, että hyi tuossa on poika, se on ihan selvästi panoaikeissa ja kyttää sun olemattomia pillunkarvoja, vaikka sillä on ikää vasta 4 vuotta.
Lisäksi monessa tyttöperheessä isän rooli on putsattu aika syrjään. Ei oikein mahdu mies näihin kuvioihin.
vain karsastan.
Olen huomannut, että pelkkien tyttöjen äideissä on paljon enemmän niitä, jotka vetää nenä pystyssä nirppanokkalikkojensa kanssa ja elää selkeästi ylemmällä ja paremmalla tasolla kuin muut, erityisesti poikien äidit.
Ystävinä minulla on kolme "vain poikien" äitiä ja pari "vain tyttöjen" äitiä. Sekalaisia ei muuten olekaan...
Mulla on 4 erittäin hyvää ystävää:
kahdella niistä ei lapsia
yhdellä kaksi tyttöä
yhdellä kaksi poikaa (tosin 7v vanhemmat kuin omani)
ja minulla siis 2 poikaa.
Rajoittautunutta on porukka, jos lasten sukupuolen perusteella omat ystävät valitaan.
Viihdyn omassa jengissäni
joka koostuu ystävistäni. Ystävistäni osalla ei ole edes lapsia ja viihdyn silti heidän kanssaan. Ne, joilla on lapsia, on osalla poikia, osalla tyttöjä ja osalla molempia tai vain yksi lapsi.Lähimpien ystävieni joukossa viihdyn kaikkien kanssa yhtä hyvin riippumatta siitä, millainen perhe heillä on. Ystäväni ovat valikoituneet ystävikseni ihan muilla kriteereillä kuin lasten sukupuolen mukaan.
Rajoittautunutta on porukka, jos lasten sukupuolen perusteella omat ystävät valitaan.
että ystävät valitaan sen perusteella. Tarkoitin, että pelkkien poikien äideillä ja pelkkien tyttöjen äideillä on enemmän yhteistä keskenään omissa viitekehyksissään. Ja jos on molempia, ei voi koskaan tietää millaista on, kun on vain toisen sukupuolen lapsia. Enkä tarkoita, että on huono juttu jos on vain tyttöjä tai vain poikia.
ap
että ystävät valitaan sen perusteella. Tarkoitin, että pelkkien poikien äideillä ja pelkkien tyttöjen äideillä on enemmän yhteistä keskenään omissa viitekehyksissään. Ja jos on molempia, ei voi koskaan tietää millaista on, kun on vain toisen sukupuolen lapsia. Enkä tarkoita, että on huono juttu jos on vain tyttöjä tai vain poikia.
ap
on yhteistä sinkkukaverini kanssa.
Itse olen kahden tytön ja yhden pojan äiti. Vanhin tytär on koulussa ja poika vielä vauva.
En koe olevani hysteerikko, enkä myöskään vain leiki nukeilla ja hienostele tyttöjen kanssa. Meillä tytöt rypee ulkona mudassa siinä missä pukee barbejakin.
Isää ei meillä ole todellakaan mitenkään syrjäytetty. Tytöt nikkaroi ja remontoi isin kanssa siinä missä laittaa ruokaa tai leipookin.
Sen olen kyllä laittanut merkille, kuinka helposti poikalapsien selkeä huono käyttäytyminen laitetaan sukupuolen piikkiin. On eri asia olla fyysisesti aktiivinen ja riehakas, kuin satuttaa tahallisesti toista tai sotkea toisen leikit. Jos tyttö syyllistyy samaan, niin häntä torutaan helpommin ja perustellaan että toiselle tulee paha mieli jne. Eli tyttöjen tunteisiin vedotaan helpommin jo lapsina.
Saa nähdä miten sulaudun tuohon poikien maailmaan. Opettelua se varmaan vaatii.
Joskus kyllä tuntuu, jos vierailen ystävieni luona, joilla vain tyttöjä, että vierailu olisi ehkä hieman mukavampaa jos heillä olisi käsitystä pojan kanssa elämisestä. Rauhallisen tytön äidillä ei ehkä ihan riitä sympatia poikaani kohtaan.
toki on totta että vain sen yhden sukupuolen äidit ovat joskus vähän tietämättömiä mutta ei se ole ainakaan mun kaveripiiriäni rajoittanut. Itselläni on sekä että...
Eli oppivatko poikien äidit jotenkin rempseämmiksi ja ehkä poikamaisemmiksi kuin tyttöjen äidit: Kestämään kolhuja, mustelmia ja muita pikkusählinkejä paremmin. Ja viettämään aikaa kentän vierellä yms. Tämä taas karkeasti yleistäen. Pelaavathan tytötkin jalkapalloa.
Ja muuttuvatko tyttöjen äidit jotenkin naisellisemmiksi kun hempeilevät vaaleanpunaisten tyllihameiden kanssa ja pohtivat nuken vaatetusta yhdessä tyttärensä kanssa.
t: Sellainen, joka on neutraalilla maaperällä eli yhden tytön ja kahden pojan äiti. Ja kyllä tytöt ja pojat ovat erilaisia, vaikka meillä onkin herkkä poika ja villi tyttö. Niin kyllä poikia kiinnostaa poikien jutut ja tytöjä tyttöjen.