Pelkään että meidät jätetään taas yksin jouluna
Taas tulee joulu.. Inhottaa jo etukäteen se jouluaatto, vaikka se on mukavaakin, niin pelkään että jään taas kuin nalli kalliolle lapseni kanssa aattona.
Siskoni saattaa käydä lapsineen aamupäivällä, sitten he karauttavat koko perhe pois.. ja jään yksin.
Vuosia sitten se oli tietty ok, koska tulin maalle veljeni kanssa joulunviettoon eli vietimme joulua kolmistaan; minä, sinkkuveljeni ja lapseni.
Nyt tilanne on ollut kauan jo erilainen.
Veli on joutunut naimisiin ja on muualla.
Sama tapahtui juhannusaattona, lapseni meni siskolle ja mut nakattiin yksinäisyyteen.
En tunne ketään siellä paikkakunnalla eli olin
suuren ahdistuksen vallassa juhannuisaaton ja yksin.
Otanko liian raskaasti tämän?
Kommentit (42)
Voisitko ehdottaa siskollesi tai äidillesi että viettäisitte joulua yhdessä? Jos eivät ole tulleet ajatelleeksi että tulisit mielelläsi mukaan?
Oma pahan mielen jouluni on ajalta jolloin tyttäreni oli pieni ja äitini halusi viettää joulua rauhassa uuden perheensä kanssa,meidän ei siis sopinut mennä heille jouluna. Ja kyllä, kuulin itse kun hän kertoi tämän tädilleni. Ymmärsimme sitten pysyä poissa.
Nyt on tilanne toinen, äiti eronnut ja siskopuoleni joulut omissa menoissaan, äidille käy nyt hyvin viettää jokainen joulu meillä. Ja nyt minä olen se joka joskus haluaisi viettää joulua rauhassa...
Toivon kaikkea hyvää sinun ja lapsesi jouluun.
Miten äitisi tietää että tulisitte mielellänne mukaan? Jos kerran et ole ole ikinä sitä sanonut, koska kylään mennä vasta pyydettäessä eikä itse itseään kutsumalla?
Ei tuo minun mielestäni ole normaalia että koet että sinut heitetään yksinäisyyteen ja veljesikin "joutui" naimisiin. Vaikutat ihmiseltä joka ei ikinä uskalla sanoa mielipidettäkään mihinkään koska "sinut on kasvatettu ettei tehdä numeroa itsestä". Vaikutat alakuloiselta tai jopa masentuneelta. Jos pidät ihmisten seurasta ja tykkäät jutella, miten ihmeessä et ole äidillesi ja sisarellesi saanut sanottua että joulu kahden lapsesi kanssa on ankea?