Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että meidät jätetään taas yksin jouluna

Vierailija
04.11.2010 |

Taas tulee joulu.. Inhottaa jo etukäteen se jouluaatto, vaikka se on mukavaakin, niin pelkään että jään taas kuin nalli kalliolle lapseni kanssa aattona.

Siskoni saattaa käydä lapsineen aamupäivällä, sitten he karauttavat koko perhe pois.. ja jään yksin.

Vuosia sitten se oli tietty ok, koska tulin maalle veljeni kanssa joulunviettoon eli vietimme joulua kolmistaan; minä, sinkkuveljeni ja lapseni.

Nyt tilanne on ollut kauan jo erilainen.

Veli on joutunut naimisiin ja on muualla.

Sama tapahtui juhannusaattona, lapseni meni siskolle ja mut nakattiin yksinäisyyteen.

En tunne ketään siellä paikkakunnalla eli olin

suuren ahdistuksen vallassa juhannuisaaton ja yksin.

Otanko liian raskaasti tämän?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko ehdottaa siskollesi tai äidillesi että viettäisitte joulua yhdessä? Jos eivät ole tulleet ajatelleeksi että tulisit mielelläsi mukaan?

Oma pahan mielen jouluni on ajalta jolloin tyttäreni oli pieni ja äitini halusi viettää joulua rauhassa uuden perheensä kanssa,meidän ei siis sopinut mennä heille jouluna. Ja kyllä, kuulin itse kun hän kertoi tämän tädilleni. Ymmärsimme sitten pysyä poissa.

Nyt on tilanne toinen, äiti eronnut ja siskopuoleni joulut omissa menoissaan, äidille käy nyt hyvin viettää jokainen joulu meillä. Ja nyt minä olen se joka joskus haluaisi viettää joulua rauhassa...

Toivon kaikkea hyvää sinun ja lapsesi jouluun.

Kiitos. Kertomasi hiukan muistuttaa mun tilannetta. Mietin tuossa joku aika sitten että emme puhu siskon kanssa tunteista, vaan käytännön asioista. Ei mulla nyt mikään katastrofi ole jos nyt pystyn aaton sinnittelemään ja toiset sukulaiset ajatuksissa mukana.

Vierailija
2/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jollei rahasta puute ja lomaa niin tehkää jotain erikoista lapsesi kanssa jouluna kylpylään tai etelään tms hauskaa.

Siellä on taatusti muitakin jotka ei halua olla kotona joulua...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi kysyä siskoltasi, että voitteko viettää joulun yhdessä? Kerro hänelle, että sinua ahdistaa olla yhsin lapsen kanssa jouluna. Hän ei ole ehkä ymmärtänyt, että tunnet niin..

Vierailija
4/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saa rauhoittua ja viettää joulua lapsensa kanssa?

Otat ihan liian raskaasti.

Vierailija
5/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä on siis vain sinä ja lapsi?

Eikö isovanhempia ole?

Vierailija
6/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa siskosiluulee että haluat olla yksin, jos et kerran puhu mitään?

Vierailija
7/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheet viettävät usein pyhät omissa kodeissaan, vain poiketen läheisten luona kahville. Onko sinulla sinkkuystävää, jolla on kotiväi kaukana? Sukulaistätiä? Kutsu joku kylään, joka ehkä toivoo sitä.

Vierailija
8/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko liian ylpeä myöntämään läheisillesi, ettet halua olla yksin? Vai ovatko he suoraan sanoneet, ettet voi kenenkään luokse jouluksi tulla?

Jos eivät ole suoraan kieltäneet, kysy itse saisitko tulla!

Vierailija
9/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ahdistaa olla kaksin lapsen kanssa, niin joku pikkumatka voisi piristää?

Joo, oli vähän hassu toi veljeni "joutui" naimisiin... ;)

Vierailija
10/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisina hetkinä se yksinäisyys juuri on suurimmillaan. Onko sinulla ketään sinkku / yksinhuoltajatuttavia, jotka voisit pyytää jouluna teille?

Ja muuhun elämään haluan puuttua vähän :) Minkä ikäinen lapsi sinulla on? Onko mitään, missä voisitte yhdessä tutustua muihin? Seurakunnan perhekerhot esimerkiksi ovat ihan mukavia paikkoja tutustua muihin äiteihin...

Vierailija
11/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisina hetkinä se yksinäisyys juuri on suurimmillaan. Onko sinulla ketään sinkku / yksinhuoltajatuttavia, jotka voisit pyytää jouluna teille?

Ja muuhun elämään haluan puuttua vähän :) Minkä ikäinen lapsi sinulla on? Onko mitään, missä voisitte yhdessä tutustua muihin? Seurakunnan perhekerhot esimerkiksi ovat ihan mukavia paikkoja tutustua muihin äiteihin...

Vierailija
12/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat myös välittää sen lapsellesi:(

Eikös se ole ihanaa, että saa vähän aikaa rauhoittua jouluna? Tee omat jouluperinteesi lapsesi kanssa. Menkää aamulla vaikkaa joulukirkkoon ja sitten leivotte yhdess. Joululahjat voi avat ja illalla mennä saunaan jos teillä on se mahdollisuus. Seuraavana päivänä voi mennä pulkkamäkeen jos on lunta ja/tai katselemaan joulukadun valoja. Lukekaa yhdessä ääneen kirjoja, varatkaa kivoja elokuvia, syökää kinkkua ja herkkuja:)

Jos et millään kestä viettää juhlapäivivä lapsesi kanssa kaksin niin sitten sun pitää kyllä opetella sanomaan se suoraan siskollesi, isovanhemmille tms.

Vierailija
13/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sama on tullut mieleen miksi eivät kutsu aatoksi meitä sinne, ollaan oltu heillä muulloinkin.

Tykkään kun on ihmisiä ja lapsia ympärillä ja tietysti oma lapsi on tärkeä.

Mutta ei se ihan samanlaista ole kun on vain minä ja lapsi.

Äiti on elossa ja viime jouluna hän meni miesystävänsä kanssa mummulaan eli kotitaloonsa minne suku kokoontuu..mutta ei kysy meitä mukaan, ei koskaan.

Vierailija
14/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano äidilles, että mitä jos mekin tultais tänä vuonna sinne sukujouluun, tylsää olla vain kaksin.

Vierailija
15/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat myös välittää sen lapsellesi:(

Eikös se ole ihanaa, että saa vähän aikaa rauhoittua jouluna? Tee omat jouluperinteesi lapsesi kanssa. Menkää aamulla vaikkaa joulukirkkoon ja sitten leivotte yhdess. Joululahjat voi avat ja illalla mennä saunaan jos teillä on se mahdollisuus. Seuraavana päivänä voi mennä pulkkamäkeen jos on lunta ja/tai katselemaan joulukadun valoja. Lukekaa yhdessä ääneen kirjoja, varatkaa kivoja elokuvia, syökää kinkkua ja herkkuja:)

Jos et millään kestä viettää juhlapäivivä lapsesi kanssa kaksin niin sitten sun pitää kyllä opetella sanomaan se suoraan siskollesi, isovanhemmille tms.

En usko että välitän sen tunteen lapselle, en näytä sitä tunnetta, olen normaalisti. Joskus tulee kyllä paha masennus..joksikin aikaa.

Sauna on perinne ja illalla lahjat.

Ja vaikka en sanonut aloituksessa, kyllä se sisko sitten poikkeaa tietty joulupäivinä, onneksi.

Heillä on lapsia.

Vierailija
16/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt reippasti oma-aloitteisuutta ja positiivista asennetta!

Vierailija
17/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yksi ystävätär joka asuu muualla ja kerran oltiinkin siellä vähän aikaa joulua.

Lapsi on koululainen.

Ja sellaisia tuttavia ei ole, heillä on omat jutut.

Yksi iäkäs sukulainen on jota käyn katsomassa.

Mutta aattona en sinne mene, siellä on väkeä niin paljon.

Vierailija
18/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit, tavalliset perheet juhlivat ihan rauhassa joulua ilman sukua. Et ole poikkeus, et ole outo, tuossa ei ole mitään ruikuttamista.

Vierailija
19/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa se halus, miten sen ottaa. Niin voi käydä.

Vierailija
20/42 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas nautin suunnattomasti, kun voidaan viettää vain oman perheen kanssa just meidän näköinen joulu :)

Ollaan yökkärit päällä 3 päivää ja syödään ja laiskotellaan ja pelaillaan ja katotaan leffoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan