Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostatko lapsille joka joulu yhden isomman/kalliimman lahjan?

Vierailija
04.11.2010 |

mikä se on tänä vuonna?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä vuodesta en vielä tiedä edes, mitä toivovat. Lapset 9 - 13veet.

Vierailija
2/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna poika toivoo pleikka kolmosta, nintendo xli:tä, tyttö uutta soitinta (ovh. n. 200 €) eikä kaikenmaailman heppasairaalatkaan ja littlest pet shop talot ole halvimmasta päästä. Kun lapset oli pieniä, niin heille pystyi hankkimaan jo kesäkuun alesta lahjoja, nykyään ei enää voi, kun lahjatoiveet ovat tarkkaan mietittyjä ja haluttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saavat sukulaisilta muutenkin niin paljon kaikkea, ettei tosiaankaan kannata. Lisäksi olen yrittänyt lahjan antajille vinkata hyödylliset lahjat ja mieluiten ei leluja ollenkaan. Ostelemme itse jotain pientä kivaa, mistä lapset varmasti tykkäävät ja mitä sukulaiset eivät kuitenkaan osaa ostaa. Kalleimmat lahjat ovat sukulaisiltakin olleet joskus max. 25 euron luokkaa. Lapset ovat vielä kerhoikäisiä.

Aion myöhemmin tehdä niin, että jos joku kiva lahja on hakusessa/lapsen toiveena, voidaan hakea se joululahjarahoilla alennusmyynneistä uuden vuoden kunniaksi, jos kukaan muu ei sitä ole lapselle hankkinut joululahjaksi.

Kuluttamatta jättävä

Vierailija
4/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v poika saa tänä vuonna kauko-ohjattavan auton (ovh.n.130e) ja 1,5v fisher pricen parkkitalon (hintaa en tiedä,mut kohtuu hintava ilmeisesti)

Vierailija
5/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna poika haluaisi jonkun pelikoneen, jota tuskin saa, koska ikää on vasta 4v. eikä meidän bujetti kestäisi pelikoneen hintaa.

Toisena vähän kalliimpana toivomuksena on tuollainen lasten läppäri, jonka oletettavasti ostamme.

Vierailija
6/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on rahat vähissä, ja lapsi saa muutenkin paljon leluja sukulaisiltaan. Parkkitalon ostaisin mielelläni,mut se on aika kallis. Mä ostan lapselle mielelläni leluja, mut hän on vielä niin pieni ettei osaa oikein toivoa mitään.

Vierailija
7/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänelle se on kallein lahja ja monet lahjat maksaa muutenkin se 50-60 euroa.

Esikoinen 9v. ja hänen kallein lahja tulee olemaan 60 euroa ja se on Star Wars lego paketti.

Esikoisella on jo käsikonsoli ja ei anna kuopuksen sitä käyttää.

Vierailija
8/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänä vuonna tosin en tiedä, mikä se olisi.

Vierailija
9/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vähän riippuu toiveista, ollaan pyritty toivelistalta toteuttamaan aina jotain toivottua ja olen ostanut sitten muutakin kivaa. Tänä Jouluna on pojalla suuri yllätys odottamassa :)Ollaan ostettu hänelle pleikka 3 ja kaksi peliä siihen. Tämä on ollut toiveissa jo viimekin vuonna mutta nyt hän sen tulee saamaan :) Myös sitten pienempiä lahjoja kuten gormiti juttuja, legoa, dvd elokuvan, kirjan, villasukat, bagugan pussilakansetin, nameja sekä jokin lautapeli. Lautapelistä on tullut jo sellainen perinne, että joka vuosi paketista löytyy jokin kiva peli mitä voidaan yhdessä pelata. Viime vuonna se oli muuntuva labyrintti mikä on ihan huippu :)Meillä nautitaan Jouluna ihan kaikesta ja rakastan nähdä lasten ilon paketteja avatessa ja kun yhdessä touhutaan kaikenlaista. Alan Joululahjoja miettimään jo elokuun lopulla ja hankin niitä sitten pikkuhiljaa. Kiitos veronpalautusten osuvan ajankohdan vuoksi, voidaan antaa lahjaksi myös jotain suuresti ja pitkään toivottua kuten pleikka 3 :) Meidän pienimmäinen saa piirustus alustan, keppihevosen, lego dubloa, satukirjan, yöasun, villasukat, muumilaivan jne.. Sisarusten kanssa olemme sopineet yhdestä perhelahjasta eli emme osta jokaiselle ja jos kummit tahtovat muistaa niin olen toivonut vaatelahjaa mutta ihan pelkkä joulukorttikin ilahduttaa. Isovanhemmat saavat ostaa mitä tahtovat tai jos laittavat rahana niin laitamme sen lapsille säästöön ja saavat sitten myöhemmin käydä ostamassa jotain koska Joulunahan lahjat tulevat Joulupukilta ;)

Vierailija
10/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset ovat sen verran pieniä (5v ja 3v) etteivät osaa vielä toivoa mitään. Tai siis vanhempi kyllä kertoo toivovansa sen ja ton jutun, mutta ne on kyllä vielä "minun toiveitani". Eli jos minusta joku juttu olisi kiva hänelle, ei tarvitse kuin kysäistä että olisiko tuo kiva saada joulupukilta ja niinpä sitä sitten toivotaan kovin. Kauaa tämä taktiikka ei taida kyllä enää toimia.

Tänä vuonna koitan keksiä molemmille isomat lahjat, joihin voi käyttää vaikka sukulaisilta saadut rahat ja itse sitten ostan pienempiä juttuja lisäksi. Tyttö saa varmaankin kampauspöydän (oikean huonekalun, ei lelun) kun sellaisesta on unelmoinut jo kauan. Pojalle ei ole vielä mitään isompaa/kalliimpaa keksittynä. Nintendo Wiin varmaan saavat myös, mutta se saadaan "budjetin ulkopuolelta".

Vierailija
11/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta en itse ostakaan

Vierailija
12/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapset saavat jonkun vähän "isomman ja kalliimman". Tänä vuonna luultavasti molemmille legoja, vanhemmalle n. 60-80 euron Star Wars paketti ja pienemmälle samana hintainen dublo paketti. Muuten saavat lahjoja sitten sukulaisilta.

Vierailija
13/13 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelle (kohta 8 v.) ollaan nyt mietitty läppäriä, kun se kiinnostaa tai toinen vois olla oma kännykkä.

Poika (kohta 6 v.) toivoo Autot-tietokonetta (siis lasten) ja kaikenlaista muuta autot sälää, joten pitää nyt miettiä, mikä olis kiva. Tykkää kyllä myös pelata konsolipelejä, joten ehkä joku uusista konsoleista voi myös tulla kysymykseen. Nyt meillä on pojalla vain vanha pleikka kakkonen.