Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras häälahja?

Vierailija
04.11.2010 |

Mikä on antamanne/saamanne/kuulemanne paras häälahja? Siis lähinnä kavereiden kavereille antama? Tulossa taas useat häät ensi vuonna ja nyt jo mietityttää tämä asia, ei haluaisi taas kantaa jotain krääsää häihin..

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:45"]

Me saatiin hää-aiheinen juhlaraha kauniissa punaisessa rasiassa, se Monacon 2001 häiden kunniaksi lyöty 2 euron erikoislyönti. Romanttinen ja tosi tyylikäs lahja, kolikossa on kuvattuna Albert ja Charlene. Uskon että rahan arvokin tulee nousemaan tulevaisuudessa, eli sitä ihaillessa siitä tulee vaan arvokkaampi. :) Olimme puolisoni kanssa molemmat sitä mieltä että kyseinen lahja oli kaikista saamistamme lahjoista paras, se on nyt meillä näytillä hääkuvan vieressä.

[/quote]

Jos ylläolevista vaihtoehdoista pitäisi valita.... niin tuo hää-aiheinen juhlaraha on kyllä ykkönen, liekö sitten vaikuttanut sekin kun paras ystäväni vaikutti kyseisestä lahjasta niin ilahtuneelta että näytti sitä jo toistamiseen hänellä käydessäni. (ei vaan ollut minun lahjani, minä vein vain tylsän lahjakortin...)

Etsin äskettäin kyseistä juhlarahaa netistä (kun oma veljeni menossa keväällä naimisiin) ja tuo vuosiluku oli kyllä väärin, oikea vuosiluku on 2011 eikä 2001. Tein myös vähän laajempaa hintavertailua ja halvimmalla löysin juhlarahan täältä: www.kolumbus.fi/mjk/eurot/  Rasiassa tuleva versio hienompi mutta kalliimpi (lähes 200,-) kylläkin tosi kauniissa rasiassa ja aitoustodistuksen kanssa, kaveri kyllä mainitsi että samasta rahasta olisi ollut tarjolla myös edullisempi versio jollain 60 eurolla.

Ja muuten tossa toisessa kommentissakin oli pikkuvirhe jos joku etsii netistä, oikea kirjoitusasu on "Albert ja Charlene"! (ei Charlean tai Sharlene...) Mutta, aivan ihana häälahja-idea tämä hää-juhlaraha, kiitos vielä ideasta!

Vierailija
2/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä selvästi joku juhlakolikoiden trokari jaksaa hehkuttaa tuotettaan mainiona häälahjana vuosi vuoden perään. Jollei kyseessä ole himohamstraajapari tai asianharrastaja, en usko ketään tuon ilahduttavan enemmän kuin vaikka iänikuisten Essence-lasien tai leivänpaahtimien, jollei niitä ole varta vasten toivottu :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolta nro 24:n mainostamasta liikkeestä pitää ostaa vähintään 200 eurolla. (ei tee mitään "pienkappoja" kuten itse sivuillaan sanoo)

Vierailija
4/36 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.10.2013 klo 17:45"]

Me saatiin hää-aiheinen juhlaraha kauniissa punaisessa rasiassa, se Monacon 2001 häiden kunniaksi lyöty 2 euron erikoislyönti. Romanttinen ja tosi tyylikäs lahja, kolikossa on kuvattuna Albert ja Charlene. Uskon että rahan arvokin tulee nousemaan tulevaisuudessa, eli sitä ihaillessa siitä tulee vaan arvokkaampi. :) Olimme puolisoni kanssa molemmat sitä mieltä että kyseinen lahja oli kaikista saamistamme lahjoista paras, se on nyt meillä näytillä hääkuvan vieressä.

[/quote]

Meillä sama juttu, saatiin kesällä häälahjaksi kyseinen Monacon "Albertin ja Charlenen häät" -aiheinen 2 euron juhlaraha ja se oli varmasti yksi parhaimmista häälahjoistamme. Viemme samanlaisen ensi viikolla häälahjaksi parhaan ystäväni häihin, oikein kaunis punainen rasia ja varmasti mieleinen heillekin.

Noita löytää netistä kun laittaa Googleen vaikka "Albert ja Charlene hääraha", noista löytyy edullisempi kiiltävä kappale rahapillerissä ja sitten vähän kalliimpi (harvinaisempi) versio omassa hienossa rasiassaan.

Vierailija
5/36 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aivan ihana idea tuo hää-aiheinen juhlaraha, kiitos! Rasia on tosi kaunis (punainen hienolla vaakunalla) ja itse rahakin on aistikas, siinä poseeraavat romanttisesti Albert ja Charlean vierekkäin. Tästä olisi tosiaan ollut myynnissä myös pelkkä irtoraha halvemmalla, mutta kyllä tämä rasiassa oleva on tyylikkäämpi häälahjaksi kun se on vielä oma sisko kun menee naimisiin.

Vierailija
6/36 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon usein tilannut häämatkalle samppanjapullon lentokoneeseen (tai hotelliin) yllärinä. Yhdet kaverit jo osasivat tätä odottaa (ja arvasin sen), joten tilasin toisen paluumatkalle - ylläri onnistui! Häihin olen vienyt pelkän kortin ja joskus on vielä kyselty häiden jälkeen, että mikähän se teidän lahja oli kun ei osattu yhdistää kortin kanssa... Oon vaan sanonut, ettei me mitään lahjaa tuotu. :)) Toimii siis hyvien ystävien kanssa, jotka kertoo myös häämatkastaan riittävästi faktoja.

Ja sitä pulloa ei ole pakko juoda koneessa, sen saa mukaan jos ei just silloin maistu, vuokra-auto odottaa perillä tms.

Vierailija
7/36 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle paras lahja olisi joko pari osaa jotain astiasarjaa, jota lahjan antaja tietää meillä olevan tai joku yksittäinen juttu, jonka voi yhdistää mihin vaan. Esim. Sarpanevan pata olisi mulle hyvä lahja.

Joku tyylikäs vati on minusta myös hyvä.

Kunnon kylpypyyhkeille on myös aina käyttöä. Samoin pussilakanoille.

joskus ollaan kaveriporukalla kerätty isompi summa rahaa ja annettu lahjakortti Stockmanille. Sieltä nyt luulisi löytyvän jokaiselle jotain.

Vierailija
8/36 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.10.2013 klo 13:34"]

Mulle paras lahja olisi joko pari osaa jotain astiasarjaa, jota lahjan antaja tietää meillä olevan tai joku yksittäinen juttu, jonka voi yhdistää mihin vaan. Esim. Sarpanevan pata olisi mulle hyvä lahja.

Joku tyylikäs vati on minusta myös hyvä.

Kunnon kylpypyyhkeille on myös aina käyttöä. Samoin pussilakanoille.

joskus ollaan kaveriporukalla kerätty isompi summa rahaa ja annettu lahjakortti Stockmanille. Sieltä nyt luulisi löytyvän jokaiselle jotain.

[/quote]

Hienoja ehdotuksia, vaan eivät taida kelvata kun on murusra kyse... ja jos morsian on murun sisko, niin heillä itselläänkin taitaa rahaa olla ihan kiiitettävästi.

Kyllä murun on pakko keksiä joku Dinner in the Sky privaattipäivällinen kahdelle tai skumppaa'mansikoita kuumailmapallossa tai jotan mitä vain Blingström voisi keksiä.

Vierailija
9/36 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liput jollekin hyvälle keikalle tai se lahjakortti Lippupalveluun (Googlaa myös elämyslahjat), miksei joku hyvä herkkukorikin, riippuu missä asuvat, mutta esim. puu pihalle. 

Vierailija
10/36 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIP-paketti Särkänniemen delfinaarioon.

Vierailija
11/36 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ainoa materiaalinen häälahja oli kummitätini maalaama taulu (joka on kiva ja on meillä ollut seinällä häistä asti). Onneksi on edes se. Tietysti ihana ja säilyvä lahja oli veljeni ottamat hääkuvat (mutta pyydetty ja sovittu lahja).

Minusta on ikävää, että läheiset ihmiset eivät muka tunne meitä sen vertaa, että osaisivat antaa muuta kuin rahaa (tai ei mitään).

Vierailija
12/36 |
25.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omenapuu jos on oma piha! (ja jos häät eivät ole keskellä talvea)

Vierailija
13/36 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/36 |
23.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai murun pitää antaa se paras lahja, mielelään semmonen että lahja vie huomion kokonaan hääparista ja kaikki vaan puhuu lahjasta =D

Vierailija
15/36 |
28.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös häät tulossa lähiaikoina ja olemme ajatelleet pyytää rahaa häämatkaa varten. Asumme pääkaupunkiseudulla sen verran ahtaasti, ettemme kaipaa asuntoomme yhtäkään ylimääräistä kippoa tai kuppia. Kaikki ystävämme ja sukulaisemme  tietävät meidän asuvan pienessä asunnossa, joten he tietävät myös, ettemme ilahdu suuresta tavaramäärästä. Myös koriste-esineet ovat meille enemmän tai vähemmän turhia. Minusta siinä ei ole mitään noloa antaa lahjaksi rahaa häämatkaa varten. Häämatkahan on ainutlaatuinen kokemus tuoreelle avioparille. Lahjakortti on tietysti aina hyvä vaihtoehto. Tietenkään bestmanien, kaasojen sekä häissämme esiintyvien ystäviemme (esimerkiksi muusikoiden) ei tarvitse tuoda lahjoja, koska heidän työpanoksensa on meille hirveän suuri lahja. 

Vierailija
16/36 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. Stockka (jes!), Haikko ja Naantali.

Jos ostaa kylpylälahjakortin, kannattaa ajatella lahja loppuun asti. Saimme Haikkoon 125 euron lahjakortin. Omaa rahaa juoduimme laittamaan 250 euroa. Ei tuolla 125 eurolla saa kuin yksi hlö yhden yön... Maksaa paljon käyttää lahjakortti. Mietimme jo tuon Haikon lahjakortin käyttämättäjättämistä juuri tuosta syystä ) :

Vihje: kerää iso porukka, osta lahjakortti kylpylään JA esim. ruokavoucher tms. samaan paikkaan.

Vierailija
17/36 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mm. Stockka (jes!), Haikko ja Naantali.

Jos ostaa kylpylälahjakortin, kannattaa ajatella lahja loppuun asti. Saimme Haikkoon 125 euron lahjakortin. Omaa rahaa juoduimme laittamaan 250 euroa. Ei tuolla 125 eurolla saa kuin yksi hlö yhden yön... Maksaa paljon käyttää lahjakortti. Mietimme jo tuon Haikon lahjakortin käyttämättäjättämistä juuri tuosta syystä ) :

Vihje: kerää iso porukka, osta lahjakortti kylpylään JA esim. ruokavoucher tms. samaan paikkaan.

me saatiin 100 euron lahjakortti kauppaan, jossa oli tosi kalliita huonekaluja. Mä kun katselin siellä, olisin saanut vain kasan kynttilöitä, nekin maksoi yli 20 euroa kpl.

No, mä katselin siellä aikani ja sitten joku tuli ostamaan sohvaa. Reippaasti menin hänen luo ja kysyin voiko lunastaa lahjakorttini, kun meillä ei ole varaa ostaa mitään täältä. Ostaja ei edes tingannut, antoi 100 euron setelin lompakosta ja poistuin liikkeestä. Myyjä jotain yritti siinä sopertaa, mutta onneksi puhuin asiani nopeasti ja toinen oli todellakin ostamassa. Sana häälahja taatusti auttoi asiaa ja se ettei mulla ollut mitenkään hyvät vaatteet päällä.

Muuten olisin myynyt lahjiksen huutiksessa ja olisin saanut ehkä murto-osan maksetusta hinnasta. Lahjan antaja ei onneksi ikinä kysynyt mitä teimme lahjakortilla.

Vierailija
18/36 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu että niitä on joka kodissa, joten niitä pari pakettia ja pullo viiniä/kuoharia.

Tai katso mitä Iittalan alessa on. Niillä on joulun jälkeen ollut aina tosi hyvät alet.

Vierailija
19/36 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä idea tää lahjakortti, mutta sekin on niin yleinen nykyään (ainakin tuntuu siltä). Eli tuleeko mieleen jotain vähän erikoisempaa tai yllättävämpää, josta ootte kuulleet että hääpari todella on ilahtunut? Ja leikitään vaikka hetki että rahalla ei ole niin paljon väliä, eli saa olla vähän kalliimpikin juttu?

ap

Vierailija
20/36 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

essence-laseja, tuntuu että niitä on joka kodissa, joten niitä pari pakettia ja pullo viiniä/kuoharia.

Tai katso mitä Iittalan alessa on. Niillä on joulun jälkeen ollut aina tosi hyvät alet.

siis onhan tuo essence-lasi ehdotus se ankea lahjavaihtoehto? Vai ihanko tosissaan sun mielestä hyvä? Hohhoi. Jos niitä on jokaisessa tönössä ja mäenmutkassa, ei se tee lasisarjasta hyvää lahjavaihtoehtoa, melkein jopa päinvastoin. Itse ainakin välttäisin viimeiseen asti, alkaa olemaan jo auttamatta menneen talven lumia koko sarja (kaikilla on jo niitä) ja sillä, joka tuollaisen lahjan hääparille ostaa, ei varmaan ole mielikuvitusta saati tyyliä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä