Kotimammat! Onko teillä kanssa kiire juuri ennen kuin miehenne kotiutuu?
Pitää äkkiä työntää tiskit koneeseen, siivota astiat ruokapöydästä, heittää lattioilla lojuvat pyykit vessaan, hinkata pöntöstä 10 jarrutusjäljet, pyyhkiä lavuaarista tahrat, ripustaa pyykit narulle tai jos et ole jaksanut pestä vielä niin äkkiä pyykit koneeseen....
Että näyttää siltä kuin olisit tehnyt jotain kotona päivän mittaan :D
Kommentit (21)
Mies ei tuollaisia edes huomaisi ja lähinnä itseäni varten siivoan kun kaaos ärsyttää
Mutta mies on kotona vain viikonloppuisin, joten en ota stressiä :)
Teen noita hommia pitkin päivää, mutta kyllä yleensä ennen miehen tuloa siistin vielä paikat ja laitan lelut paikoilleen sen takia, että miehellä olisi kivempaa tulla siistiin kotiin en muuten.
Mun mies tietää kyllä etten ole mikään siivousintoilija, melkein aina meillä on pientä sotkua jossain päin kämppää. Ja hoidan ylläpitosiivouksen pitkin päivää esim. tiskit tiskaan heti, pyykkiä pesen pitkin päivää, yleensä 2-3 koneellista päivässä.
Joskus tulee kiire vaihtaa yöpaita pois päältä.. =0)
mä olen aika yllättynyt aloituksesta, koska ei tuollainen ole tullut koskaan mieleen.
Samoin minä, joskus vaihdan kiireessä yöpaidan pois ja lapsilta kanssa :D
Ja siivoan aamiaismurot pöydältä...
Mies ei odota minun tekevän kotitöitä päivän mittaan. Minun "työni" on hoitaa meidän kolme lasta, joista nuorin on alle puolivuotias ja vanhin lähentelee viittä. Kotityöt tehdään yhdessä.
Mun mies tietää kyllä etten ole mikään siivousintoilija, melkein aina meillä on pientä sotkua jossain päin kämppää. Ja hoidan ylläpitosiivouksen pitkin päivää esim. tiskit tiskaan heti, pyykkiä pesen pitkin päivää, yleensä 2-3 koneellista päivässä.
kun miehen mielestä minulle on riittämiin siinä, että huolehdin kahden pienen tarpeista.
Ja meillä se on mies, joka sotkee ne lavuaarit, vessanpöntöt ja jättää eniten tavaraa pitkin pöytiä... Tosin hän kyllä sitten hoitaa vastapainoksi aina tiskit, omat pyykkinsä ja silityksensä sekä imuroinnit ja moppaukset, eli en valita ;)
millaisia herranterttuja lapsista kasvaa kun äiti on 12 tuntia vuorokaudessa (vai enemmänkin?) vain heidän kanssaan? Leikkii ja paapoo? Niistähän tulee sellaisia lellipyllyjä että eivät osaa tehdä mitään yksin, eivät keksi mitään tekemistä jos äiti ei leikitä! Roikkuvat vain vanhemmissa ja vinkuvat koko ajan lukemaan kirjoja ja leikkimään.
On kyllä ihme jos aikuinen nainen ei saa tehtyä kotitöitä JA hoidettua lapsia samalla! Ei se lastenhoito niin vaikeaa ole että siihen menee koko päivä ja kaikki kotityöt tehdään illalla kun herrantertut nukkuu! Huh huh!
Olen sitäpaitsi tehokkaampi kun puuhaan nopeasti tavarat paikalleen kuin että veisin sukkaa koko päivän pesukoneeseen...
Ensinnäkin mulla ei ole usein hajuakaan milloin mieheni tulee. Se tekee 6-12h päivää, vähän oman fiiliksen tai sit työnantajan tarpeiden mukaan. Eli vähän hankalaa olis, kun tiedän sen tulevan kotiin vasta siinä vaiheessa kun avain on jo ovessa..
Toiseksikin, mieheni ei varmaan edes huomaa olenko siivonnut vai en.
Kolmanneksi, minä kyllä olen siivonnut ym. jo aiemmin, koska en itse voisi koko päivää oleilla sotkun keskellä.
Pitää äkkiä työntää tiskit koneeseen, siivota astiat ruokapöydästä, heittää lattioilla lojuvat pyykit vessaan, hinkata pöntöstä 10 jarrutusjäljet, pyyhkiä lavuaarista tahrat, ripustaa pyykit narulle tai jos et ole jaksanut pestä vielä niin äkkiä pyykit koneeseen....
Että näyttää siltä kuin olisit tehnyt jotain kotona päivän mittaan :D
onneksi mieheni tekee pitkää päivää, joten minulla on pitkähkö aika - se viime hetki.
Mutta kyllä sutaisen paikan about kuntoon, ennen miehen tuloa kotiin. Ottaahan se itseäkin päähän, jos kotiin tullessaan ensin näkee tavararöykkiöt. Kaikkea ei tietysti voi korjata pois, kun taaperon reviiri lelujensa kanssa on aikas laaja ( :
Kiva ap, että on joku muukin. Av on täynnä siivousaddikteja, joten meitä tuskin on montaa muuta...
Sitä kiinnosta vaan ettei missään pala vahingossakaan mikään ylimääräinen valo, ettei telkkari tai yövalo ole turhaan päällä, ettei kaukosäätimeen ole koskettu tai sen suklaalevyyn.
Kiireessä ennen miehen kotiutumista käyn kämpän läpi ja sammuttelen valot ja siirrän kaken millillen oikeaan paikkaan.
Itseni takia siivoan ja laitan, tykkään asua puhtassa kodissa.
..juu ei tule mitään viime hetken kiirettä, ihan on täyttä työtä meikäläisen kotona olo aamusta iltaan. Lapset 3v, 1,5v ja 5vkoa. Tiskiä, pyykkiä, vaipan vaihtoa, ulkoilua, ruoan laittoa ja jälkien siivousta yms. "harrastan" oli mies kotona tai töissä.
Ei ole ollut huomauttamista kodin kunnosta eikä lastenhoitotavoista puolin eikä toisin.
ole kiire, teen kotityöt aamulla ennenkuin lähdetään lapsen kanssa ulos. Eikä minun tarvitse esittää, että olisin tehnyt hirveästi jotakin, miksi ap:n täytyy esittää?
Kunhan nyt suunnilleen on vähän järkkäilyt paikkoja jotta mies ei mäkätä mun istuneen suurimman osaa päivää tietokoneella =D
Yleensä siis hoidetaan muutenkin siivousjuttuja viikonloppusin ihan yhdessä.
Ihan teen omaan tahtiin ja tyyliin päivällä hommia. Ikinä ei ole vielä "mihinkään kiire tullut". Yleensä kyllä ihan siistiä jne., mutta joskus täysi kaaos. Mies kyllä ihan mielellään osallistuu kotiin tullessaan kotihommiin vaikkapa lasten kanssa vaikka pitkää päivää painaakin. Se on hänelle kuulema hermolepoa. Eli vastaus on EI.