Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: 2-vuotias unohtui päiväkodin aikuisilta puistoon

Vierailija
03.11.2010 |

ja lapsi oli ½ tuntia ilman valvovia aikuisia...

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2272415

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muu ryhmä lähti takaisin päiväkodille. Arvaa olivatko pojat iloissaan? 'Siitä seikkailusta riitti kerrottavaa useammaksi päiväksi. Onneksi poika ja kaverinsa olivat silloin jo 4-vuotiaita, ja vähän jo järkeäkin päässä, joten kyseessä ei ollut varsinainen vaaratilanne. Kyllä hoitajat olivat nöyrinä kun kertoivat asiasta hoitopäivän lopuksi ;-) No, olen itsekin hukannut lapseni ties minne, joten en pitänyt asiaa kovin pahana, varsinkin kun tiesin, että lapsella on ollut tapana lähteä myös vanhemmiltaan karkuun...

Vierailija
22/34 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikottain ulkoilen oman lapseni kanssa tuon mainitun rantapuiston ohi ja joka kerta kun siellä on päiväkotilaiset olleet olen samaa ihmetellyt: lapset kiipeilee ja tönii toisiaan ja ties mitä, kun hoitajat seiskoskelevat selät lapsiin päin juttelemassa. Kerran teki mieli mennä sanomaan että oletteko viiteen minuuttiin katsoneet lasten perään. Muutamassa sekunnissakin ehtii jo pahoja sattua.

Samaa menoa tosin kaikkialla keskustassa. MLL:n hoitajat juttelevat puhelimessa ja lapset itkee puiston nurkassa. Säätytalon puistossa on tädeillä kanssa omat jutut tärkeämpiä ja lapsille puhutaan myös ikävään sävyyn.

En tiedä minne sitä uskaltaa omansa jättää hoitoon kun se aika pian koittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun Englannissa ja täällä menee helposti 700 euroa kuussa tarhapaikkaan. Mitään hoitotukia ei ole. Tarhassa on nettikamera, josta voin katsella taaperoani niin paljon kuin haluan.

Halvalla ei saa laatua...

Vierailija
24/34 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulla kunniansa ja saattanut antaa pienen tukkapöllynkin. Toivottavasti saavat potkut eivätkä enää ikinä hoida lapsia, kun eivät kerran siihen kykene. Tässä ei käy selitykseksi, että "hekin on vain ihmisiä"

Vierailija
25/34 |
04.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan älyttömän tarkka lasten laskemisen ja hakemisen suhteen, pidän listaa jokaisena päivänä. Päivät alkaa helposti muistuttaa toisiaan, eikä ilman listaa yhtäkkiä osaakaan sanoa oliko tänään Ritva-Liisalla hoitopäivä vai ei.

On kyllä vaikea paikka jos joutuu sijaistamaan vieraassa ryhmässä iltavuorossa: ei ole juuri keinoa oikeasti tietää kuka hakee minkä lapsen. Ei muista itse vielä lasten nimiä, eikä voi mitenkään tietää miltä kaikkien vanhemmat, mummit ja kummit näyttää. Itse omassa työpaikassani mieluummin sovin sijaisen päivävuoroon ja otan itse sen iltavuoron, mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
26/34 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päiväkodissa joku jäi bussiin meni siinä vaa sit tampereelle

Vierailija
27/34 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastaisin oikeuteen hoitajat, aivan järkyttävää! Heille maksetaan palkkaa, jotta pitävät lapsista huolta, ja sitten unohtavat lapsen ja vielä valehtelevat äidille. En ikinä veisi lastani enää tuohon päiväkotiin!

Vierailija
28/34 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ihme vaikka hukkaan menevät, kun on liian isot ryhmät/vähän hoitajia ja tilanne vaan pahenee.

Vierailija
29/34 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olisi jollakin nekrulla ollut juhlapäivä jos olisi sattunut lapsipolon löytämään puistosta.

Vierailija
30/34 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta välinpitämättömistä vanhemmista. Asuimme 90-luvulla Helsingin Kruununhaassa. Olin lasten kanssa kotona ja ulkoilimme usein Säätytalon takana olevassa puistossa. Aamupäivisin puisto oli täynnä lapsia, sillä siellä ulkoilivat kotiäitien, perhepäivähoitajien ja puistotätien lasten lisäksi myös viereisen Vironniemen päiväkodin lapset.

Usein tuon päiväkodin lasten vanhemmat toivat lapsiaan päiväkotiin vasta klo 9-10 välillä ja koska silloin oli ulkoilu menossa, toivat sinne puistoon - ja usein jättivät portin perässään auki. Kerran tuo päiväkodin väki lähtikin jo klo 9 retkelle. Siitä huolimatta vanhempia lappoi totuttuun tapaan tuomaan lapsiaan päiväkotiin eli puistoon. Lapsi vain törkättiin portista sisään ja sitten äkkiä autolle. Puistotädit joutuivat koko ajan huutelemaan, ettei päiväkotilaiset olekaan nyt puistossa vaan retkellä ja siksi päiväkotiin kuuluvia lapsia ei voi jättää sinne, koska eivät ole kenenkään vastuulla. Siinäpä sitten ihmettelivät, että mitäs nyt....

Kummastelen, että lapsi aiotaan jättää varmistumatta, että päiväkodin työntekijä on noteerannut lapsen saapumisen. Vaikka päiväkodin lapset olisivatkin puistossa, niin ison lapsilauman keskeltä ei välttämättä huomaa myöhemmin tullutta ja niinpä hän ei osata kaivatakaan.

(Ja en ole lastenhoitaja tai muu pk:n työntekijä. )

Vierailija
31/34 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi karkasi päiväkodista ollessaan 4v. Itse olin töissä ja sain puhelun naapurilta että eikö lapsen pitäisi olla päiväkodissa. Joo, olisi pitänyt olla mutta lapsi kuulemma juoksenteli laitureita kohti (asutaan ihan meren vieressä ja päiväkoti on meidän alakerrassa). Naapuri sai lapsen kiinni laiturilta, oli mennyt istumaan meidän veneeseen ja vei sitten takaisin päiväkotiin. Ei kukaan ollut huomannut kun lapsi oli kiivennyt aidan yli. 

Kyseessä ei ole edes mikään iso päiväkoti eikä tuo lapsen karkaaminen ollut eka kerta. Tai meidän lapsen kylläkin mutta on tuosta pihasta lähtenyt muitakin.

Vierailija
32/34 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä olisi jollakin nekrulla ollut juhlapäivä jos olisi sattunut lapsipolon löytämään puistosta.

Hah, odotin löytäväni jonkin pedofiili kommentin, mutta sen sijaan tulikin tämä vastaan. Olisi kuitenkin hyvä muistaa ettei pitäisi vihata ketään ihonvärin tai seksuaalisen suuntautumisen perusteella. Jos on pakko vihata jotakuta niin vihaa edes tekojen perusteella.

Vierailija
33/34 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

<a href="http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2272415" alt="http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2272415">http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2272415</a&gt;

Jännä juttu. Jos äiti "unohtaa" lapsen jonnekkin, tehdään tästä lastensuojeluilmoitus, kun päiväkoti "unohtaa" lapsen puistoon on tämä ilmeisesti jotenkin enemmän sallittavaa.Molemmissa tapauksissa lapsen hoidosta ja turvallisuudesta vastaava aikuinen syyllistyy vakavaan laiminlyöntiin joka taas puolestaan kertoo lapsen ja aikuisen välisen suhteen vakavista häiriöistä.

Mitenniin tehdään lastensuojeluilmoitus?? Minulla on kolme lasta. Yksi lapsi kerran karkasi ja etsittiin kissojen ja koirien kanssa ympäri pihaa. Löytyi lopulta ihan kunnossa. Kerran yksi lapsista eksyi porukasta isompaan markettiin. Silloin löytyi parkkipaikalta auton vierestä. Kummallakaan keralla ei kukaan tehnyt meistä lasua. Kyllä näitä sattuu ihan kotonakin ja varmasti on käynyt muillekin äideille. Kyllähän se pelottaa mitä ois voinut käydä. Mutta onneksi mitään ei ole koskaan käynyt.

Vierailija
34/34 |
19.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

<a href="http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2272415" alt="http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2272415">http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2272415</a&gt;

Jännä juttu. Jos äiti "unohtaa" lapsen jonnekkin, tehdään tästä lastensuojeluilmoitus, kun päiväkoti "unohtaa" lapsen puistoon on tämä ilmeisesti jotenkin enemmän sallittavaa.Molemmissa tapauksissa lapsen hoidosta ja turvallisuudesta vastaava aikuinen syyllistyy vakavaan laiminlyöntiin joka taas puolestaan kertoo lapsen ja aikuisen välisen suhteen vakavista häiriöistä.

Lastensuojeluilmoitus tehdään lapsesta. Siis jollakin on huoli lapsen hyvinvoinnista. Lasu ei ole mikään rikosilmoitus vanhemmasta. Jos lapsi unohtuu puistoon päiväkodin toimesta ei ole kyse siitä, että lapsella olisi elinolosuhteissaan jotain häikkää.