Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjäiset koululla, mikä leivonnainen menee kaupaksi?

Vierailija
02.11.2010 |

eli lapsemme koululla järjestetään myyjäiset, jonne olen luvannut tehdä leivonnaisia. Kokemuksia, mikä menee kaupaksi tai mitä itse haluaisit ostaa myyjäisistä? eli perjantain leipomukset viedään la aamuna, pakataan hyvin ja kirjoitetaan ainesosat päälle. Omissa koulumyyjäisissä sata vuotta sitten myytiin paljon kuivakakkuja. Vieläkö ne menevät kaupaksi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapalat menee parhaiten, mutta kyllä myös kuivakakut ja pullatkin.

Vierailija
2/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitavat olla trendikkäästi cupcakes-nimellä nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ostaa kauniisti koristeltuja joulupipareita, pasteijoita (liha- ja munariisi), jouluisia pikkupullia...

Kuivat kakut jäisi ostamatta, mutta ehkä niillekin löytyy syöjiä...? Ainakin, jos on jotain muuta kuin perus rusinakakku, tiikerikakku, taatelikakku.

Vierailija
4/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai saattaa mennä, jos kävijöissä on paljon iäkkäämpiä ihmisiä.

Mokkapalat on suosittuja, niistä voi tehdä sekä pieniä että isoja annoksia.

Marjapiirakka.

Muffinssit tai cupcaket kauniissti strösselillä koristeltuina menee kaupaksi, mutta niiden teko vaatii ehkä vähän enemmän aikaa.

Vierailija
5/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. pätkiskakut menivät heti

Vierailija
6/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten äkkiä piti saada jotain aikaiseksi ja ostin 3 pussia niitä pakaste-dallaspullia, jotka sitten vaan paistetaan jotain 10-15 minsaa. Ne ainakin kelpasi, kaikki meni. Ikinä enää en vaivaudu mitään leipomaan, kun noin helpolla pääsee.

Vierailija
7/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette pakanneet esimerkiksi muffinit? Kuivakakut saa kelmuun tai sellofaaniin ja tuoteselosteen vaikka lahjanarulla kiinni. Mutta mitenkäs kuorretut muffinit?

Vierailija
8/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ostaa kauniisti koristeltuja joulupipareita, pasteijoita (liha- ja munariisi), jouluisia pikkupullia...

Kuivat kakut jäisi ostamatta, mutta ehkä niillekin löytyy syöjiä...? Ainakin, jos on jotain muuta kuin perus rusinakakku, tiikerikakku, taatelikakku.

Mä olin siis aivan joulumyyjäisissä :D

Ihan "perus" myyjäisiin tekisin varmaan juuri mokkapaloja, muffinseja (sekä suolaisia että makeita), juustosarvia. Ja näitä siis voisin myös ostaa!

Vierailija
9/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka paljon on kysyntää, mutta imetysdieetillä on tullut havaittua, että yleensä missään on tosi vähän tarjontaa maidottomista/munattomista/gluteenittomista leivonnaisista. Eli minä ainakin ostaisin heti tuollaista, jos kerrankin saisi valmiina.

Jos joku teistä osaa leipoa tuollaista, kokeilkaa tehdä. Ehkä kakun päällä ei kannata mainostaa isolla esim. maidottomuutta, kun jotkut kuvittelevat, että maidottomuus tarkoittaa samaa kuin ettei sitä voi "normaali" ihminen syödä ollenkaan. (Vaikka ilmankin noita saa tosi hyviä leivonnaisia.) Pöydän reunaan voitte laittaa mainoksen, jossa lukee, että tästä pöydästä myös maidottomia/gluteenittomia leivonnaisia. Monet erikoisruokavaliolla olevat eivät edes etsi, kun eivät koskaan löydä.

Vierailija
10/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatteko jättirullat sellofaania vain myyjäisiä varten?

Vierailija
11/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perinteinen pullapitko, korvapuustit ja perunarieskat.

Vierailija
12/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuivakakun(ihan perus tiikerikakun) jonka koristelin sulatetulla valkosuklaalla ja sokerimassakukilla. Hyvin meni kaupaksi :)

Vierailija
13/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistään myyjäisistä...

Vierailija
14/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myydään pienissäkin rullissa marketeissa. Ne löytyvät lahjapaperihyllyistä =)

Vierailija
15/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok, eli taidan leipoa mausteisen kuivakakun tai jonkin pätkiskakun ja muffineita. Katsotaan jääkö koristelu tekemättä, ettei kuorrutus sotkeennu joka paikkaan ja ovat sitten rumia eikä ketään osta. Hinnoista vielä? Mitä kuivakakun hinnaksi laitetaan? en tosiaan ole ollut edes asiakkaana myyjäisissä pitkään aikaan, joten nyt olen ihan pihalla kaikesta =)

ap

Vierailija
16/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

munaton on vielä helppo, mutta jos täytyy tehdä munaton, maidoton ja gluteeniton niin vaikeaksi menee. Tein gluteenittoman ja maidottoman mokkapiirakan pojan synttäreille, kun 1 vieraista on allerginen. Jos olisi vielä munallekin allerginen, tuo 3 yhtälä olisi jo vaikea.

Vierailija
17/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina oletetaan, että leivonnaisten tulisi olla makeaa. Juustosarvet, tikut tai keksit, pasteijat, maukkaat sämpylät (suolaahan saa siis käyttää)tai vaikka minipizzat.

Itse ostaisin ainakin.

Karmivia ovat esim. pullat, joissa on pihdattu niin sokerin kuin rasvankin kohdalla. Leivonnaisesta pitää nauttia eikä syödä kilokaupalla... Arvostan sitä, että on tähdätty hyvään lopputulokseen ja käyetty asianmukaisia raaka-aineita (ei, siitä Keijusta, spletistä ja ripauksesta hedelmäsokeria ja pansuolaa ei tule hyviä korvapuusteja, sanoivatpa kaiken maailman hannapartaset ihan mitä tahansa).

Vierailija
18/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ainakin meillä jääny ne myyjäisistä aina yli...

Vierailija
19/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ostaisin itsekin. Omenapiirakkakin on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
20/39 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä keväällä munkit, niitä tein sankollisen ja kaikki meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi