Myyjäiset koululla, mikä leivonnainen menee kaupaksi?
eli lapsemme koululla järjestetään myyjäiset, jonne olen luvannut tehdä leivonnaisia. Kokemuksia, mikä menee kaupaksi tai mitä itse haluaisit ostaa myyjäisistä? eli perjantain leipomukset viedään la aamuna, pakataan hyvin ja kirjoitetaan ainesosat päälle. Omissa koulumyyjäisissä sata vuotta sitten myytiin paljon kuivakakkuja. Vieläkö ne menevät kaupaksi?
Kommentit (39)
Mokkapalat, kuivakakut, piparit, pikkuleivät, muffinit, tikkunekut ja kääretortut. Ei kannata viedä suolaisia leivonnaisia, niitä ei kuulemma osteta.
Teinit ostavat ja syövät niitä myyjäisten aikana. Hyvä menekki on ollut myös minttusuklaa-pop corneilla, ohje löytynee googlaamalla.
Mokkapalat ja muffinit menevät tosi hyvin. Mutta pitää olla myös jonkinlainen kuorrute muffinissa, sillä ne näyttävät paljon tyylikkäämmiltä ja herkullisilta :) Suosittelen!
Itse haluaisin myyjäisistä jotain pikkuleipiä(;
Suolaiset muffinit on aika suosittuja, koska yleensä kaikki leipoo vain "imeliä herkkuja"
Esim kinkku-tomaatti-feta täytteiset aika namskis!
Mokkapalat ja varmaan myös porkkanakakku peltimallisena tehtynä ja siitä neliöitä. Noita ostan itsekin, koska ne on niin hyviä ja ei millään viitsisi tehdä pellillistä itse, kun tulee syötyä vaan liikaa ja muutenkin paino taivaissa. Muutama pala on hyvä.
[quote author="Vierailija" time="02.11.2010 klo 17:55"]Sitten äkkiä piti saada jotain aikaiseksi ja ostin 3 pussia niitä pakaste-dallaspullia, jotka sitten vaan paistetaan jotain 10-15 minsaa. Ne ainakin kelpasi, kaikki meni. Ikinä enää en vaivaudu mitään leipomaan, kun noin helpolla pääsee.
[/quote]
Äiti oletko se sinä? :-D
Itsekin just mietiskelen tässä, mikä menis kaupaks ystävänpäiväriehassa:)
Muffinssit, kahvikakut esim. tiikerikakku, maustekakku, porkkanapiirakka
Me tehtiin äidin kanssa aina kääretorttuja myyjäisiin , ne oli helppo tehdä ja kaikki meni aina takuuvarmasti. Tämä 90-luvulla. En sitten tiedä miten nykyään. :)
meillä ois just tässä keväällä myyjäiset, mietin itse mitä leipoa
Mitä miltä ootte jos tekis lasten myyjäisiin vaikka kakkutikkareitä että menisköne hyvin myyntiin
Mun ollessa ala-asteella (olen nyt 19v eli tästä ei loppujenlopuksi ole kuin about 7-12 vuotta), tehtiin äiskän kanssa myyjäisiin yleensä marianne-/pätkiskuivakakkuja pari kappaletta. Meni aina kaupaksi. 😊
Tee gluteenittomia ja laktoosittomia vaihtoehtoja! Mielellään myös ilman mantelia tai pähkinää, koska näitä allergioita on monella em. kärsivistä.
Lisäksi niistä voi pyytää hieman enemmän, mutta älä lähde ylihinnoittelemaankaan, koska itse jätän glut. myyjäisten jutut ostamatta, jos ovat ihan suolaisissa hinnoissa muihin verrattuna.
Munaton vaihtoehto voisi myös olla hyvä idea, mutta ehkä leivonnaisissa vielä vaikeampi toteuttaa.
Juu olis ihana löytää porkkanakakkua tai mokkapaloja tai masaliisatyyppisiä paloiksi leikattuja eli helppoja tekijällekin, gluteenittomana ja laktoosittomana.
Kuivakakut alkavat olla vähän tylsiä, mutta ennen joulua gluteenittomat piparitkin olisi kivoja. Pakastekaapista löytyy valmista taikinaakin. Samoin joulutortut.
Miten olisi erikoisemmat piparit, jos olet hyvä leipomaan? Hannatädit, kaneliässät tai herrasväen piparit? Herrasväet ja lusikkaleivät ovat vähän suuritekoisempia, mutta niistä pyydtään marketissakin kauheita hintoja. JOs myyjäisissä saisi hiukankin halvemmalla, niin olisi menekkiä. Pienellä erikoisuudella voisi erottua edukseen.
Moni ei halua ostaa kokonaista torttua tai kokonaista kuivakakkuakaan - paloina tai puolikkaina vaihtoehtoina olisi kiva niitä nähdä.
Ja yleisesti: kaikki ainekset hyvin listattuina esille tarroihin/papereihin!
Samoin jos teette gluteenittomia, niin kertokaa, oletteko leiponeet samalla alustalla tai samaan aikaan samassa tilassa kuin normaalitkin - jauhot kun eivät todella gluteenittomissa saa sekoittua tavallisiin, koska todella herkkiäkin on. Jotkut keliaakikot kyllä sietävät samoissa tiloissa leivottuja, mutta siitä kannattaa aina ostajalle muistaa mainita kummassakin tapauksessa.
Ainesosista - kirjoitatteko myös mitä esim strösselit tai koristekukat sisältää??
Toivoisin lähinnä, että ainakin pullat ja munkit olisi tuoreita eli samana päivänä leivottuja.
Muutoin maistuu lähes kaikki äkkimakea.
tien.