Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittakaas kavissyöjät ja muuitkin papu/linssi-ihmiset lemppari ohjeenne jakoon!

Vierailija
02.11.2010 |

Niin saataisiin vinkkejä niiden käytöstä :). Kiitos!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että keittoihin kannattaa käyttää oransseja, keltaisia ja punaisia linssejä, ja patoihin vihreitä ja ruskeita (kypsyvät pitempään). Linsseistä saa myös oivan lisukkeen esim. keittämällä niitä kookosmaidossa. Suola kannattaa muuten lisätä vasta kypsiin linsseihin, muuten pidentää kypsennysaikaa.

Linssien ohella kannattaa suosia mungopapuja. Niitä ei tarvitse keittää niin kauan, kuin suurempia papuja, vaan kypsennysaika on enemmän linssien luokkaa.

Vierailija
2/3 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskuuttani teen vain yhden kastikkeen lasagneen eli valkokastike ja siihen pakastekasviksia (mulla oli parsakaalia, vihreitä papuja, hernemaissipaprikaa ja raastoin porkkanan. Pinaattilasagnelevyt ja Bragg-soijakastiketta. Joskus olen laittanut punaisia linssejä keitettynä tuohon kastikkeeseen, mutta nyt oli tosi hyvä noilla täytteillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
03.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli eiliseltä paistettua soijarouhetta ja tomaattikastiketta, joista piti keksiä jotain, ja tein tällaista. Kirjoitan tosin reseptin niin, ettei tähteitä tarvitse olla valmiina:

- Keitä kokonaisia ohrasuurimoita, n. 0,5-1 dl syöjää kohti.

- Pilko sipuli ja kuullota sitä pannulla, jos haluat laittaa ruokaan soijarouhetta, lisää pannulle huuhdeltu soijarouhe ja vettä. Mausta: basilikaa, soijakastiketta, mustapippuria, valkopippuria.

- Lisää pannulle keitettyjä mungopapuja (ja lisäksi esim. kidneypapuja tai vaikka keitettyjä linssejä, jos et laita soijarouuhetta) ja tomaattimurskaa.

- Lisää kypsät ohrasuurimot, anna hautua hetken. Lisää tarvittaessa suolaa.

Itse laitoin ruokaan aika paljon öljyä ja lopuksi vielä nokareen Oivariinia. Syötiin parmesanilastujen kanssa, hyvää oli.