Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka luulette että erittäin lihavan laihtuminen on helppoa:

Vierailija
02.11.2010 |

Painan 110 kg. Tiedän että painoa on 40 kg liikaa, ja törmään usein neuvoihin joiden mukaan saisin pudotettua parikymmentä kiloa ihan pienillä ruokavaliomuutoksilla (tyyliin karkin syönnin lopettamisella).

Olen muuttanut elämäntapojani liikunnallisemmiksi (kävelen 30-60 min 5 kertaa viikossa, lisäksi kerran jumppa 1h ja uinti 1h).

Lisäksi olen jättänyt kaikki herkut pois, eli en syö pizzaa, hamppurilaisia, karkkia, suklaata, limsoja...

Syön lautasmallin mukaan yhden aterian päivässä, lisäksi pari palaa ruisleipää ja hedelmiä.

Silti laihdun vain 200-500 g viikossa.

Laskennallisesti syön 1500-1800 kaloria päivässä.

Tiedän, että hidas painonpudotus on terveellisin vaihtoehto, mutta välillä masentaa, koska 110-kiloisella 200g ei näy missään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti haluat laihtua, joten silloin myös onnistut siinä! Tuossa toisessa lihavuusketjussa arvostelin ehkä turhankin rajusti laihavia, koska kyse oli siitä että joku HALUAA olla lihava eikä halua tehdä asialle mitään. Kaikki laihdutuskeinot eivät sovi kaikille, ihmisillä on erilaiset aineenvaihdunnat. Kokeilemalla selviää onko sinun elimistösi hiilari-vai rasvapolttoinen. Jos ei tuloksia tapahdu tuolla kalorien keventämisellä, kokeile paljon haukuttua karppausta. Ota ensin selvää siitä ennenkuin tuomitset.Se mitä tällä palstalla asiasta kirjoitetaan pitää hyvin vähän paikkansa. Voin paljastaa että itse olin ennen kovasti ylipainoinen ja kaikkien kitudiettien jälkeen ajattelin että hitto, antaa olla, minut on luotu olemaan lihava, ja rupesin syömään rasvaa! 30kg lähti vuodessa. Itse en usko salaatinpuputtamiseen. Sori tuli nyt neuvoja, mutta oli pakko mainita kun itse olen niin iloinen omasta muutoksestani että haluan jakaa sen muillekin.

En tiennyt että täällä saa kertoa onnistumisistaan vaan keventäjät tai painonvartijat. Tämän karppikommentin saa poistaa jos se jotakuta loukkaa.

t. se, joka sai hepulin karppikommentista

Vierailija
2/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino putoaa hitaasti, mutta varmasti. Ymmärrän, että se tuntuu turhauttavalta (itsekin olen turhautunut, vaikka laihdutettavaa oli vähän vähemmän kuin sulla). Mutta kuukaudessahan sulla lähtee siis 1,5-2kg? 10 kiloon menee siis ehkä 6 kk? Onko se nyt loppujen lopuksi niin paha? Vuodessa lähtisi 20 kiloa... Ja jos raskautta toivot, niin vauvan terveyden kannaltahan sinun pitäisi tuota elämäntapaa jatkaa sittenkin, mm. raskausdiabeteksen riskihän on suuri.

Eli ensi kesänä voit hyvinkin olla alle 100 kiloa, ja vuoden kuluttua 90 - kyllä se sitten jo näkyy!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAihduttaminen ja laihana pysyminen on elämänmittainen prosessi. Ei sitä voikaan koskaan lopettaa. Mitä hitaammin paino laskee, sen varmemmin se pysyy myös poissa. Koita jaksaa, tiedän kokemuksesta miten suuri halu kilojen nopeaan tippumiseen voi olla. Mutta tuo 1500-1800kcal on juuri hyvä määrä syödä, senhän syöt sittenkin kun olet normaalipainoinen. :)

Anna prosessille aikaa: voit miettiä olevasi pari vuotta vielä ylipainoinen ja sen jälkeen koko lopun elämääsi normaalipainoinen. Siinä on tavoitetta! Tee vaikka aikakartta, missä näät oman prosessisi etukäteen, askartele vaikka ihan oikea tavoitekartta, jossa erilaisia välietappeja. Vaikka että kolmesta kilosta käyt kampaajalla, kymmenestä kilosta kylpylässä, kahdesta kymmenestä matkalla tms. palkkioita itselle. Ja aina matkan varrelle muutama ihana pienemmän vaatekoon kartuttaminen, oih! :)

Vierailija
4/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet väestöstä laihtuu parhaiten karppaamalla, alle puolet joko vähärasvaisella tai sekaravinnolla.

Joten jos joku laihtuu tuskastuttavan hitaasti sekaravinnolla, niin EIKÖ MUKA SAA SANOA että voisit kokeilla?

t. Itsekin 30 kg laihtunut karppaamalla enkä ole tähän ketjuun aiemmin kirjoittanut

Vierailija
5/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen ylipainoinen varmasti tietää miten kuuluisi laihduttaa, mutta muista että silloin kun sorrut älä jää sitä suremaan vaan jatka valitsemallasi tiellä.

Tsemppiä!

Vierailija
6/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli puolet väestöstä laihtuu parhaiten karppaamalla, alle puolet joko vähärasvaisella tai sekaravinnolla.

Joten jos joku laihtuu tuskastuttavan hitaasti sekaravinnolla, niin EIKÖ MUKA SAA SANOA että voisit kokeilla?

t. Itsekin 30 kg laihtunut karppaamalla enkä ole tähän ketjuun aiemmin kirjoittanut

Vierailija
7/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä anna neuvoja. Sinä olet tärkeä ihan tuollaisena kuin olet. Minä en vaadi sinulta mitään.

Vierailija
8/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse painoin 10 kg vähemmän kuin sinä huippupainossani. Ja olet ihan oikeassa, ei se tuolla lautasmallilla ja leivän ja hedelmien syönnillä olekaan helppoa. Vaan suoraan sanoen ihan helvetin vaikeaa.

Minä löysin tapani ja karistin 30kg pois karppaamalla. Muilla ei onnistunut, mutta karppaus sopi mulle hyvin ja se oli suorastaan helppoa!

Vierailija
9/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkistä tukea. Kyllä sitä tietoa pursuaa joka tuutista, mutta kuka kulkee rinnalla silloin kun on heikkoja hetkiä?

Vierailija
10/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksat olla sitkeä niin ajan myötä laihdut niin että se näkyykin. Hatun nosto jos jaksat tuon urakan!

t. tavallaan samassa veneessä, eli siis laihtuminen tosi hidasta ja vaikeaa mut mulla sitä pudotettavaa on vaan jotain 10 - 12 kg (enkä meinaa jaksaa tsempata)

Vierailija
11/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

henkistä tukea. Kyllä sitä tietoa pursuaa joka tuutista, mutta kuka kulkee rinnalla silloin kun on heikkoja hetkiä?

Vierailija
12/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse painoin 10 kg vähemmän kuin sinä huippupainossani. Ja olet ihan oikeassa, ei se tuolla lautasmallilla ja leivän ja hedelmien syönnillä olekaan helppoa. Vaan suoraan sanoen ihan helvetin vaikeaa. Minä löysin tapani ja karistin 30kg pois karppaamalla. Muilla ei onnistunut, mutta karppaus sopi mulle hyvin ja se oli suorastaan helppoa!

sallikaa mun huutaa!! Aina joku intomieli karppi iskee tähän saumaan. Huh. Helpotti.

Ohis.

Vierailija
13/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla bmi on 16,6. En vain liho. Näytän kamalalta. Yritän syödä kaikkea epäterveellistä, mutta en liho. Mennäänkö ap dieetit vaihtoon-ohjelmaan? :)

Vierailija
14/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksat olla sitkeä niin ajan myötä laihdut niin että se näkyykin. Hatun nosto jos jaksat tuon urakan! t. tavallaan samassa veneessä, eli siis laihtuminen tosi hidasta ja vaikeaa mut mulla sitä pudotettavaa on vaan jotain 10 - 12 kg (enkä meinaa jaksaa tsempata)

tuntuu että paino nousee heti kilolla. Vaikka söisi vain sen yhden pizzan.. : ( -ap

Vierailija
15/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla bmi on 16,6. En vain liho. Näytän kamalalta. Yritän syödä kaikkea epäterveellistä, mutta en liho. Mennäänkö ap dieetit vaihtoon-ohjelmaan? :)

Olen kyllä kaltaisillesi niin kade!!

Myönnän ihan suoraan. -ap

Vierailija
16/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 110 kg. Tiedän että painoa on 40 kg liikaa, ja törmään usein neuvoihin joiden mukaan saisin pudotettua parikymmentä kiloa ihan pienillä ruokavaliomuutoksilla (tyyliin karkin syönnin lopettamisella).

Olen muuttanut elämäntapojani liikunnallisemmiksi (kävelen 30-60 min 5 kertaa viikossa, lisäksi kerran jumppa 1h ja uinti 1h).

Lisäksi olen jättänyt kaikki herkut pois, eli en syö pizzaa, hamppurilaisia, karkkia, suklaata, limsoja...

Syön lautasmallin mukaan yhden aterian päivässä, lisäksi pari palaa ruisleipää ja hedelmiä.

Silti laihdun vain 200-500 g viikossa.

Laskennallisesti syön 1500-1800 kaloria päivässä.

Tiedän, että hidas painonpudotus on terveellisin vaihtoehto, mutta välillä masentaa, koska 110-kiloisella 200g ei näy missään.

Kannattaisiko kokeilla kahta lämminta ruokaa niin, että aamiainen, lounas, välipala, illallinen? Onko kilpirauhasarvot ok?

Vierailija
17/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksat olla sitkeä niin ajan myötä laihdut niin että se näkyykin. Hatun nosto jos jaksat tuon urakan! t. tavallaan samassa veneessä, eli siis laihtuminen tosi hidasta ja vaikeaa mut mulla sitä pudotettavaa on vaan jotain 10 - 12 kg (enkä meinaa jaksaa tsempata)

Kun jaksat olla sitkeä niin laihdut niin että se näkyy..l. joo. näinhän se on. Minä olen monesti laihduttanut niin että se on oikein näkynytkin. Mutta kun se ei tuo onnea. Ja minä ihmisenä en muutu, vaikka läskiä olisi ympärillä vähemmänkin. Muilla ihmisillä on asennevamma. Miksi minua ei voi kohdella samana ihmisenä riippumatta siitä, mikä on vyötärönympärykseni? Miksi en saa hatunnostoa siitä, että jaksan näiden läskieni kanssa urheilla joka päivä. Miksi hattua nostetaan vasta sitten kun olen kärsinyt nälkää riittävän kauan? Mikä hyvän ihmisen mittari se semmoinen on? Kauhean ulkonäkökeskeistä tämä nykyajan elämä.

Ohis, ei ap.

Vierailija
18/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kaltaisillesi niin kade!!

Myönnän ihan suoraan. -ap

naiselta lainkaan.

Vierailija
19/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 110 kg. Tiedän että painoa on 40 kg liikaa, ja törmään usein neuvoihin joiden mukaan saisin pudotettua parikymmentä kiloa ihan pienillä ruokavaliomuutoksilla (tyyliin karkin syönnin lopettamisella). Olen muuttanut elämäntapojani liikunnallisemmiksi (kävelen 30-60 min 5 kertaa viikossa, lisäksi kerran jumppa 1h ja uinti 1h). Lisäksi olen jättänyt kaikki herkut pois, eli en syö pizzaa, hamppurilaisia, karkkia, suklaata, limsoja... Syön lautasmallin mukaan yhden aterian päivässä, lisäksi pari palaa ruisleipää ja hedelmiä. Silti laihdun vain 200-500 g viikossa. Laskennallisesti syön 1500-1800 kaloria päivässä. Tiedän, että hidas painonpudotus on terveellisin vaihtoehto, mutta välillä masentaa, koska 110-kiloisella 200g ei näy missään.

Kannattaisiko kokeilla kahta lämminta ruokaa niin, että aamiainen, lounas, välipala, illallinen? Onko kilpirauhasarvot ok?

Kirjoitin aloitukseeni väärin. Mutta kokonaiskalorimäärä on tuon 1500-1800 päivässä, ei koskaan yli.

Kalorilaskurien mukaan kulutan 2500 kaloria päivässä jo perusaineenvaihdunnalla (ja paskat..), joten tuolla pitäisi laihtua muka kilo viikossa...

Kilpirauhaskokeet on otettu, normaalit. Samoin verensokeri on normaali. PCO mulla on, se vaikeuttaa painonpudotusta. -ap

Vierailija
20/30 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti haluat laihtua, joten silloin myös onnistut siinä!

Tuossa toisessa lihavuusketjussa arvostelin ehkä turhankin rajusti laihavia, koska kyse oli siitä että joku HALUAA olla lihava eikä halua tehdä asialle mitään.

Kaikki laihdutuskeinot eivät sovi kaikille, ihmisillä on erilaiset aineenvaihdunnat.

Kokeilemalla selviää onko sinun elimistösi hiilari-vai rasvapolttoinen.

Jos ei tuloksia tapahdu tuolla kalorien keventämisellä, kokeile paljon haukuttua karppausta. Ota ensin selvää siitä ennenkuin tuomitset.Se mitä tällä palstalla asiasta kirjoitetaan pitää hyvin vähän paikkansa.

Voin paljastaa että itse olin ennen kovasti ylipainoinen ja kaikkien kitudiettien jälkeen ajattelin että hitto, antaa olla, minut on luotu olemaan lihava, ja rupesin syömään rasvaa! 30kg lähti vuodessa.

Itse en usko salaatinpuputtamiseen.

Sori tuli nyt neuvoja, mutta oli pakko mainita kun itse olen niin iloinen omasta muutoksestani että haluan jakaa sen muillekin.