PIKKU2 MARRASKUU
Kommentit (101)
Olen seuraillut tätä pinoa jo muutamat kuukaudet ja nyt päätin sitten itsekin kirjoittaa.
Satakunnasta ollaan, itsellä ikää 22 ja miehellä 28. Esikoinen on poika 12/09. KP 2/26-30 yk3.
Toivottavasti tuossa oli kaikki tarvittavat tiedot.
Niin, täällä siis tuli täti kylään. Negan tuloksen tein sunnuntaina ja maanantaina tuli täti. Nyt odotellaan vaan loppumista, että pääsee uuteen yritykseen.
Tervetuloa uusille ja pahoittelut muillekin joille täti tuli. Toivotaan, että joulua ei tule pilaamaan meille kenellekään vaan pysyy poissa.
Tervetuloa uusille! ja pahoittelut vauva-10 ja Tiaiselle tädin vierailusta!
Näin just kuvan 8h vanhasta nyytistä:) Voi ei, kun ihana!! Kaverini viimeyönä sai pojan.Kyynelsilmin sitä kuvaa katselin, ei voinu mittään et tunteet tulvahti pintaan!
ON:5 viikkoa km, eikä mitään tapahdu, tai joo vatsaa kouristelee välillä kovastikin ja just sillee kun pitäs menkkojen alkaa, mut mitään ei tapahdu. vain valkovuotoa, joskus paljonkin. Ja tikut näyttää miinusta.
Koska olis sopiva aika soittaa lääkäriin, niin et ne ei naura mua pihalle sieltä? Jos viikon viellä odotan ni saisko sit jo vaatia jotain tehtävän et menkat alkais? Mulla on aina ollu säännölliset menkat ja tää on siks niin rasittavaa!!!
Taide
täällä viilattiin ja höylättiin viime viikon keskiviikosta alkaen tiistaihin.. ja alko jo olla niin työtä ja tuskaa kaks viimeistä kertaa..
Mäkun luulin et ovis tulee perjantaina, mut se ehkä tulikin sit vast sunnuntaina (lauantain tikutus jäi väliin), niin oli sit pakko jatkaa varmuuden vuoksi ma ja ti.
Jotkut valittaa siitä, et sanotaan et lapset tehdään, kun ne kuulemma saadaan.
Sanoisin kyl et jos me saamme lapsen, niin se on kyl tekemällä tehty, sellaista puurtamista toi kierto tällä kertaa oli :D!
Joku kirjoitteli et kierto on yli 40 päivää, tai sit et ovis tikku näyttää plussaa vasta vähän ennen 30 päivää.. Siis onko teidän kiertoja tutkittu.. vaikken mikään terveysalan ihminen olekkaan, niin eihän noi ole normaaleja kiertovälejä, onko tollasilla luvuilla edes mahdollisuutta tulla raskaaksi?? Erityisesti jos ovis on liian lähellä menkkojen alkua, niin eihän sellä ole aikaa edes kiinnittyä vaikka hedelmöitynyt ehkä olisikin.
En nyt halua pahoittaa kenenkään mieltä, vaan kysyä suoraan et onks toi normaalia?
Mulla olis pikkujoulut huomenna, eli viihteelle taas menossa. mut mut.. ei voi mitään.. en voi joka oviksen jälkeen elää herran kukkarossa kahtaviikkoa ja odottaa niitä menkkoja. (ja miks ne harvinaiset viihteet onkin nyt joka kerta ajoittuneet tohon oviksen ja menkkojen alun väliin.. pöh)
Tervetuloa pienitoive! Mukava saada lisää porukkaa.
Vauva-10: pahoittelut tädistä. Eikun uuteen kiertoon!
Tsu-ku: mulla toi kierto oli ennen esikkoa jo 32, mut ovis 28 mukaan. Nyt kierto n.30 ja ovis luomusti n. 22. Nyt clomeilla kierto oli 26 ja ovis 16 eli vieläkin liian lähellä. Toivottavasti nyt korjaantuisi seuraavilla clomikierroilla. Kyllä mun mielestä pitkällä kierrolla on mahiksia raskautua, mutta tolla lyhyellä mikä-sen-nimi-olikaan -ajalla kait ei. Plääh. Aika hauska sattuma, et just eilen illalla mäkin ajattelin itsekseni että jos se kakkonen tulee, niin kyllä sitä on sitten tekemällä tehty! Vaikkakin edelleen olen sitä mieltä, että kyllä ne lapset saadaan eikä niitä vaan tehdä:)
Mä olen kanssa ottanut ton saman asenteen etten ala elää "pumpulissa" vaan sen takia, että saatan olla raskaana. Tällä mun historialla olis ollut aika kauan tipatonta yms ja ihan "turhaan". Mut tää on vaan mun mielipide. Ja on muuten tosi että kaikki menot aina pukkaa sinne oviksen jälkeen.
Nyt viikonlopuksi reissuun (ja ovistestitkin jää kotio) mutta plussatuulia kaikille ja olkaahan ahkeria että saadaan jouluksi ne plussat koko porukalle!!
Pienitoive............. 5/26-30.....yk3
Vauva-10.............. 6/26.....yk2
Tiainen84............. 8/41.....yk5
Tatjuska............... 12/26-29.....yk14
Roma.................... 13/25-29.....yk13
Viiru...................... 13/26-31.....yk15
Horsmankukka... 19/24-28.....yk5
Tsu-ku................... 23/30.....yk9
EvilGirl................... 23/25-30.....yk3
Lippulainen.......... 29/??.....yk2
Taide80................ 36/28-30....yk1
pienitoive: tervetuloa! :)
vauva-10: pahoittelut tädistä. :(
Taide: kyllähän lääkäriin varmasti voi soittaa milloin vain, jos oma terveys askarruttaa. Oletko tehnyt vain ovistestejä vai myös raskaustestejä? Jospa olisitkin raskaana..? :)
ON: täällä on sitten turha haaveilla jouluplussasta. Ollaan miehen kanssa niin kipeitä, että jäi tämän kierron inssi nyt välistä eikä peitot ole heiluneet kotonakaan. Mulla on aivan mielettömän kivulias korvatulehdus, joka ei hellitä sitten millään, jo toinen antibioottikuuri menossa eikä tulosta. Miehellä on myös korvatulehdus ja silmätulehdus siihen vielä päälle. Eli ei ole kovin eroottinen olo kummallakaan. Toivottavasti tästä joskus parannutaan, niin ensi kierrossa taas jaksetaan yrittää. :/
Plussatuulia kaikille!
Pinitoive tervetuloa mukaan! Tädin kohdanneille isot pahoittelut.
Romalle pikaista paranemista,kurjaa kun sattui jus nyt toi sairastaminen.
Oon niin samaa mieltä tuosta, että kyllä ne lapset taidetaan loppuen lopuksi tekemällä tehdä. Ja kovaa hommaa tuo välillä onkin :) Mä en ole myöskään alkanut viettämään mitään tipattomia kausia oviksen jälkeen. Tosin juon niin vähän nykyään muutenkin, ettei tällä kulutuksella ole väliä vaikka raskaana olisikin. Mutta jokainenhan tekee kuten itse parhaaksi katsoo....
Aikaisemmin oli puhetta ekasta synnytyksestä. Mä toivoisin tosiaankin, että jos pikkukakkonen tulee, että synnytys olis pikkasen helpompi. Mulla todettiin pari päivää ennen laskettua aikaa raskausmyrkytys. Sen vuoksi synnytystä käynnisteltiin pariinkin kertaan ennen kuin mitään tapahtui. Ja sit kun alkoi tapahtumaan, en ehtinyt saada oikeen mitään kivunlievitystä ja repesin aika pahasti + väliliha leikattiin. Nukutuksessa sit paikkailtiin synnytyksen jälkeen...Pari viikkoa istuin uimarenkaan päällä ja aika pitkään kiristeli vielä paikkoja. Mut olipahan vaivan arvoista kuitenkin.
Muuten täällä ovista odotellaan.
Toivottavasti saatais nyt tosi monta jouluplussaa tähän pinoon. Ois kyllä paras joululahja.
Pienitoive tervetuloa joukkoon!
Romalle pikaista paranemista! Täällä myös koko perhe jo kolmatta viikkoa räkäisinä. Sitkeitä pöpöjä tuntuu olevan liikkeellä vähän joka puolella.
Täällä alkoi eilen pieni tuhruttelu eli tätihän se taas on sieltä tulossa. Kylläpä taas harmittaa vaikka arvattavissa olikin, kun en edes hyvällä mielikuvituksella mitään raskausoireita saanut itselleni kehiteltyä.
Ekasta synnytyksestä oli puhetta. Mulla meni vähän pidemmän kaavan kautta ja oikeastaan kaikki toimenpiteet mitä olin etukäteen ajatellut etten ainakaan haluaisi, jouduttiin tekemään ja imukupilla pieni sitten lopulta parin kymmenen tunnin uurastuksen jäälkeen avitettiin maailmaan. Jostain syystä mitään traumoja ei kuitenkaan jäänyt ja ihan positiivisesti suhtaudun mahdolliseen toiseen synnytykseen. Enemmän hirvittää ajatus vauva-ajasta... Meillä esikoisella oli paha refluksitauti.Laitoksella jo aloitti ympärivuorokautisen huutamisen ja oli yli 8 kk ikäinen ennen kuin ensimmäistä kertaa nukkui yli 2 h yhteen putkeen. Ekan vuoden jälkeen alkoi helpottaa, mutta aika äärirajoilla meni tämä äiti siihen asti. Ja ajatus, että pikkukakkosen kanssa olisi samanlaista ja ohessa pitäisi hoitaa uhmisesikoinen on kyllä ajoittain aika lamaannuttava... Mutta joo, silti niin kovin toivon, että pian tulisin raskaaksi.
Plussatuulia kaikille!
Lippulainen.......... 1/27-30.....yk3
Pienitoive............. 7/26-30.....y3
Vauva-10.............. 8/26.....yk2
Tiainen84............. 10/41.....yk5
Tatjuska............... 14/26-29.....yk14
Roma.................... 15/25-29.....yk13
Viiru...................... 15/26-31.....yk15
Horsmankukka... 21/24-28.....yk5
Tsu-ku................... 25/30.....yk9
EvilGirl................... 25/25-30.....yk3
Taide80................ 38/28-30....yk1
Lippulainen: pahoittelut tädistä. :(
Lippulainen: pahoittelut!
Roma: voi itku, kun ne taudit iskee just strategisella hetkellä.
Ihanaa, kun on jo TALVI! Mä niin nautin, kun pääsen aamu/iltahämärissä kuunvalossa koiran kanssa lenkille. Se piristää mua ihan tajuttomasti. Huvinsa kullakin, heh.
ON:ovista ei vielä bongattu, joten myöhässä on taas. Tai siis en ole vielä tänään testannut, mutta oloja ei ole vielä. Toivottavasti vaan ei kierto jää yhtä lyhyeksi kun viimeksi. Nyt on kyllä yritystä ollut ihan joka päivä ja onkin vielä viikon verran. Mä ajattelin nyt oikein panostaa siihen jouluplussaan:) Haaveitahan aina saa olla, eiks vaan?
Nyt en yhtään muista ketä oli piinailuvuorossa, mutta tsemppiä silti! Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Sitä ryhmäplussausta odotellen viiru
Taitaa olla mun ja paholaistytön kuumat ajat lähellä.. Nyt on onneks oviksenjälkeinen odotus mennyt vähän helpommin kun ollut muuta odoteltavaa :)!
Pikkujouluista selvittiin ja nyt alko pieni talviloma. lähdetään miehen kanssa kahden muutaman päivän lomamatkalle, ja menkat pitäis sit alkaa sinä aikana.. toivottavasti ei ala. Olis se kyl mieletön yllätys jos nyt olis raskaana.. jotenkin alkaa puuduttamaan tää yrittäminen ja olen ihan sata varma ettei tälläkään kertaa ole tärpännyt.
Hyvä et joku tykkää talvesta.. mä suoraansanottuna inhoon sitä. Mulle kävis sellanen kesäilma ympärivuoden. Inhoon kylmää, tuulta, pakkasta. Mä oon sellanen vilukissa.
Onpas taas hiljaista pinossa.
Tsu-ku: mä oon sulle kade:) Me ei olla miehen kanssa olla taidettu koskaan olla missään ihan kahdestaan, siis ihan "kahdenkeskistä aikaa"-reissulla. Aina jollain isommalla porukalla, jos ollaan.
ON:taitaa ovisajat olla taas vasta nyt käsillä, vatsaa vihloo siihen malliin. Ainakin on yritetty, jos ei muuta. Toivon mukaan riittäisi vaikkakaan en enää jaksa edes uskoa. Meilläkin on poitsu sairaana, korvatulehdus ja angiina. Mut häntä itseään ei vaivaa yhtään. Kyselee vaan että kuka on kipeenä, kun häntä ei vaivaa mikään. Et silleen. Ja isäntä just valitti, että kipeeksi on tulossa sekin.
Moikka!
Soittelin kättärille kun niitä menkkoja ei kuulu ja testit näyttää negaa. o siellä oli nuori ystävällinen naisääni jos vastasi: Ei mitään hätää, voit ihan rauhassa ootella monta kuukauttakin, ennen ku tarttee huolestuu" Siis TÄH!!! Monta kuukautta! Ihan kun pää kestäis sellasta. Sitte se totes että sun pitää antaa kehon tasaantuu niistä lääkkeistä jne. ja jos ei nyt parin kuukauden päästä kuulu ni mee terveyskeskuksee. Sieltä saat lääkkeet!!! Oon aika pöyristyny, mut ei kai tässä muukaan auta. Sano se myös toki et se parin päivän tuhruttelu olis hyvin voinu olla kuukautiset?? Eli et nyt oliskin jo toinen kierto menossa?? En tajuu, mut katellaa!
Saitpas Taide outoja vastauksia. Mä en ainakaan enää suostuis kuukausia odottamaan. Pidän peukkuja sulle että kohta ne menkat alkais. Liikaa olet jo joutunut kokemaan.
Missäs Roma on? Joulukuun pinoa pitäisi varmaan pystyttää:) Toivottavasti et enää ole sairaana, et saisit seuraavan kierron hyödynnettyä.
Mitäs muille kuuluu, kun on ollut kovin hiljaista pinossa?
ON:ei uutta, ovista ei tullut bongattua. Ehti varmaan mennä testien välissä? Toivottavasti ainakin. Kohta vois kyllä olla jo mun vuoro plussata, huokaus. Eipä auta kun yrittää.
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja niitä plussia nyt kehiin, eiks vaan!
On kyllä aika hiljainen pino, kaikki on ilmeisesti jo joulun odotus tunnelmissa (tai jouluplussan) :)
Itse en ole vielä ottanut ovistikkuja käyttöön, kun aattelen että sitten tulee liian tekemisen tunne. Katsoo nyt muutaman kierron ja sitten vasta alkaa tikuttelemaan. Onko ketään käyttänyt tota ovislaskuria? Kun itse sitä katoin ja sen mukaan pitäisi alkaa olemaan sellaiset hetket käsillä. Ja poikakin on sopivasti hoidossa ensi yön.
Millonhan taas kirjotin viimeksi??? Pienitoive taisi olla tullut uutena sen jälkeen, tervetuloa! Ja kaikille tädin kohdanneille pahoittelut! Ei tullut tännekään plussaa ennen joulua, kp 2 on menossa. Tympäseehän se, mutta jotenkin näistä pettymyksistä on tullut niin ku rutiinia. Kun ei kauheasti uskalla toivoa, ei petykään niin pahasti.
Synnytyksistä oli puhetta. Sen verran olen miettiny, että kun yhestä synnytyksestä selvis, selviää toisestakin. Eka oli pitkä, ennakoivat supistukset kesti yli vuorokauden ennen kuin paikat alkoi avautumaan. Ja avautumisvaihekin kesti yli 15 tuntia ja ponnistusvaihe muutamaa minsaa vaille tunnin. Valvoin keskiviikkoaamusta perjantai-iltaan. Supistusten takia en pystynyt nukkumaan kuin vasta synnytyksen jälkeen. Ja kipuja oli ihan riittävästi... Jos tässä joskus toiseen synnytykseen päästään, toivon, että olisi edes vähän lyhyempi.
Ei muuta kuin plussia kaikille!
Tiainen84............. 5/41.....yk5
Tatjuska............... 9/26-29.....yk14
Roma.................... 10/25-29.....yk13
Viiru...................... 10/26-31.....yk15
Horsmankukka... 16/24-28.....yk5
Tsu-ku................... 20/30.....yk9
EvilGirl................... 20/25-30.....yk3
Lippulainen.......... 26/??.....yk2
Vauva-10.............. 30/26.....yk1
Taide80................ 33/28-30....yk1