Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

PIKKU2 MARRASKUU

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, minäkin taidan ostaa niitä kokeeksi sieltä :D Toivottavasti sinulla eilen tärpänny ;)

Vierailija
22/101 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin jännäillään kanssa! Tänään 20/27-28 ja ensi viikolla testailen. Luultavasti pe tai la. Mulla näkyi ainakin viimeks, vaikka olikin tuulimuna,silloin että olinko raskaana.

Romalla jännät paikat. Pidetään peukut pystyssä. Mietin itsekin että pitäisikö minunkin hakeutua gynekologille tarkistamaan tilanne. Mulla alkaa ikää ollakin jonkun verran, vaikka mies onkin nuorempi. No pitää nyt miettiä asiaa...

Lippulainen mun esikoinen täyttä kanssa 2vee marraskuussa. Aika kuluu niin nopeasti!

Pahoittelut Evilgirl tädin tulosta. Tiedän tuon tunteen niin hyvin...

Toivotaan nyt plussatuulia kuitenkin kaikille kierroista välittämättä. Hyvää viikonloppua kaikille!:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.. ei tarvi jännittää mun puolesta.

Aamulla menkat taas alkoi jo ennenkuin ehdin virittää testejäkään.

Et sellasta. :(

Kai mutki vois siihen listalle lisätä sitten, vaikka olisin mieluusti pysyny poissa.

tiedot

Tsu-ku 1/30 yk 9

Mites noi yrityskierrokset lasketaan.

ovulaatioiden vai menkkojen määrästä..?

Pitää varmaan harkita sitä yksityiselle menemistä.. alkaa tosissaan tää homma jo ärsyttämään..

Ja tällänen käytännön kysymys.. miks tää ryhmä pitää perustaa joka kuukausi uudelleen?

Munki esikoinen on kohta 2vuotta, näyttää olevan paljon samanikäisiä taaperoita ryhmässä :D!

Ja noista testeistä. Mä oon ostanu netistä.. helppoa, nopeeta ja edullista, eikä tarvi paikallisen kaupan kassalla kaikille kertoa omasta yrittämisestä.

eli tsekatkaa www.kotitesti.fi, mulla on käytös ihan ne liuskatestit ja hyvin on toimineet.

Vierailija
24/101 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsu-ku.................... 1/30.....yk9

EvilGirl................... 1/25-30.....yk3

Lippulainen.......... 7/??.....yk2

Taide80................ 14/28-30....yk1

Viiru....................... 17/29-31.....yk14

Tatjuska............... 19/26-29.....yk13

Horsmankukka... 21/26.....yk4

Roma.................... 22/25-29.....yk12

KirsuTiina............ 23/29-36.....yk6

Tiainen84............. 26/34.....yk4

Vierailija
25/101 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tsempistä ja peukkujen pidosta! =)

vauva-10: tervetuloa mukaan! Ilmoittelehan tietosi, mikäli haluat noille listoille mukaan.

ötökkä ja RoopeReetta: onnellista odotusta teille! :)

viiru: onnittelut ovisplussasta! :) Ja kyllähän se toinenkin plussa sieltä parin viikon päästä tulee, eikö vain? :)

EvilGirl: pahoittelut tädistä. :( Mä tilaan myös ovistikut netistä, halpa-testi.fi-sivuilta. Mulla toimii niiden tikut kaikista parhaiten. Tosin viime aikoina olen siirtynyt yhä enemmän CB digiovistestiin, kun näiden hoitojen takia ovisplussan pitää olla aivan varma ja digitestissä ei ole tulkinnanvaraa vaan näytää joko hymynaamaa tai sitten ei. Mutta kyllä noi liuskatestitkin on hyviä, pitää vain löytää itselle sopiva merkki.

Tsu-ku: pahoittelut tädistä. :( Lisäsin sut tuonne listalle. Yk:t lasketaan siis kiertojen määrästä, eli kierto alkaa kp1 kun menkat alkavat (kunnolla, tuhrua ei lasketa), sitten ovis jossain vaiheessa ja kierto loppuu kun uudet menkat alkavat. Eli jos menkat alkavat vaikka kp28 niin edellisen kierron pituus on 27 päivää ja tuo 28. päivä on jo uuden kierron kp1.

Mä en itse asiassa tiedä miksi uusi ryhmä perustetaan joka kuukausi, niin on vain ollut tapana tehdä. Kun rupesin päivittäjäksi, niin seurasin vain edellisten esimerkkiä. Ehkä siinä on se, että tuota ensimmäistä viestiä missä on esittelyt, ei voi muokata kuin pinon aloittaja eli päivittäjä. Ja ennen mua päivittäjät saattoivat vaihtua useinkin, kun saivat plussan ja siirtyivät odottajiin. Näin uusi päivittäjä pääsi seuraavassa kuussa päivittämään tietoja, kun teki itse uuden pinon. Nyt tietysti ei tätä huolta ole, koska mä nähtävästi olen täällä aina hamaan tulevaisuuteen asti.....

ON: ollaan visiitillä sukulaisissa, siksi päivitystahti on nyt hieman hidas. Palaan ruotuun taas ensi viikon puolessa välissä. Muuten ei mitään uutta, vatsaa nippailee aika ajoin. Luget aloitin pari päivää sitten, niistä ei ole vielä tullut mitään oireita, ihma ja kumma.

Paljon plussatuulia kaikille ja hauskaa viikonloppua!

Vierailija
26/101 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädistä EvilGirl ja Tsu-ku. :( Ja Romalle ja viirulle peukut, jospa se r-plussa sieltä tulisi.

Mä olen tilannut ovis- ja raskaustestit tällä yrityskerralla mammaksi.fi:stä, ihan hyvin toimivat. Esikoisen testasin ihan ikivanahoilla joskus töistä mukaan tarttuneilla liuskatesteillä ja hyvin toimivat nekin.

ON: ei mitään uutta, kroppaani kuulostelen ja kaikki vähänkin poikkeavat oireet pistän alkavan raskauden piikkiin. Näinpä sitä varmisaa sen että taas putoaa korkealta ja kovaa testipäivänä. Romalla ja mulla näyttäs muuten olevan jännityksen päivät samoihin aikoihin, mullakin dpo4 menossa.

Vierailija
27/101 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi EvilGirl ja Tsu-ku, olen tosi pahoillani tädistä! Toivoisin niin kovasti meille kaikille niitä plussia.

Mä ostin kans niitä samoja ovistestejä mitä Prismassa myydään. Nyt sitte pähkäilen, koska aloittaisin tikuttamisen ja kuinka pitkään sitä kannattaa jatkaa yhdessä kierrossa, ellei ovista saa näkyviin. Jos aloittelis joskus kp 11 niin kannattaako enää yhden paketillisen jälkeen jatkaa vai onko peli siitä kierrosta menetetty ellei mitään ole saanut näkyviin? Eli siis jos tulossa tosi pitkä kierto niin tapahtuukohan ovista edes?

Vierailija
28/101 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahäirikkö täällä taas. Olipas kiva kun oli niin paljon uusia kirjoituksia, jee.

Voi Tsu-ku, pahoittelut! Tiedän myös tunteen, ei kiva. Mutta nyt me otetaan se spurtti sinne odottajiin, eikö?

Mun mielestä voidaan hyvin pitää tää kuukausipino. Romakin plussaa tässä kuussa, niin joku muu voi sitten päivittää:)

lippulainen: mulla on ovis ollut aiemmin vasta kp23 paikkeilla ja kierto sen 30. Ennen esikkoa oli kierto 32 ja ovis oli kp15. Joten ei voi tietää. Itse olen monta kiertoa jo tikuttanut ja nyt osaan jo oireiden perusteella tikuttaa sillon kun plussa tulee eli vaan "varmistelen". Olen myös ymmärtänyt että lh-taso nousee joka kuukausi vaikka ovista ei tapahtuisikaan? Korjatkaa, jos olen väärässä. Eli silloin ovistesti näyttäis plussaa vaikka oikeesti munasolu ei irtoa. Näin ymmärsin, oli uutta tietoa mulle. Hmm tiedä häntä sitten. Mulla kyllä menis hermo jos yli 10 päivää ovista testaisin. Mulla kun ei ole mikään pitkä pinna...

Tulkaas kaikki tonne kp-listalle niin pysytään perässä kuka on seuraava testaaja. Sori, jos multa on mennyt joidenkin piinailut ohi, kun seuraan van tuota listaa ja pää on niin hatara ettei kirjoitteluista aina muista.

ON:rinnat vielä tosi arat mutta o-testi jo selvä nega. Ihan outoa, kun jää piina-aika on nyt niin pitkä (2 vkoa). Jospa siinä olis nyt jotain taikaa. Taidan vaan turhaan kiivetä taas pilvilinnoihin.

Vierailija
29/101 |
05.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lekuri sanoi tosta ovistestin plussasta, et sit pitäis olla myös oikea ovulaatio. Mut en sit tiedä voiko se hormonipitoisuus nousta ilmankin..?

Mä olen alkanut tikuttamaan paria päivää ennen kierron puoliväliä, yleensä on riittänyt kolme-neljä testiä. Ei sitä nyt koko kiertoa kannata tikuttaa.

Jos ovis tulis viikkoa ennen menkkoja, niin eihän millään ilveellä vois ees tulla raskaaksi kun kropan hormonipitoisuudet ei olis kohdallaan. Silloin taitaa olla kierrossa jotain pielessä.

Mä päätin et soittelen ens viikolla yksityiselle klinikalle ja alan pyytämään tutkimuksia.

Mä oon NIIN kyllästynyt jo tähän yrittämiseen.

Mua ärsyttää omis kavereissa se, kun monet sanoo silleen "et tiedän miltä susta tuntuu"..

ja p**kat ne mitään tietää jos omaa on yritetty muinoin kaks kiertoo.. tai jos eka meni pitkän kaavan mukaan ja kakkonen hoidoilla, niin ei silloinkaan voi verrata sitä et molemmat menee pitkällä kaavalla..

Tää on ollut niin pepusta tää päivä..

mut onneks kuopan pohjalta voi vain päästä ylöspäin..

Mä niin toivon et tästä porukasta kaikki pääsis PIAN jo tonne odotus puolelle!! Tsemppiä ja tikut plussalle :D!

Vierailija
30/101 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut tädin kohdanneille!

Mä oon aloittanut tikuttelun n 12-13 päivän kohdalla, pitkän tuherruksen aikana on ainakin oppinut koska ovis on odotettavissa. Ovistestit oon ostanut joko netistä tai prismasta/citymarketista. Ihan yhtä hyviä ovat olleet.

ON: ei mitään uutta eikä mitään oireita (todellisia tai kuviteltuja). Voipi johtua siitä että syön niitä keltarauhashormoneja....Niiden ansiosta pitäisi myös kierron hiukan pidentyä eli pidempi piina-aika odottaa :)

Paljon plussia kaikille!!!

Vierailija
31/101 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mukaan sain liittyä. Jos vähän esittelit itseään. Itsellä ikää 31v ja miehellä 34v. Esikoinen on syntynyt 1/10. Pirkanmaalla asustellaan. Yritys aloitettiin 11/10. Kp listaan voi laittaa, että 7.11 olis 13/26 ja yrityskerta on 1.

Täällä on nyt muutaman aamun ollut niin huono olo, että epäily raskaudesta heräs. Aamulla testi näytti negaa, mikä oli odotettavissakin (pakko oli kuitenkin tehdä). On siis vielä liian aikaista näkyä, jos testailis ens viikonloppuna sitten uudestaan tai seuraavalla viikolla.

Ovista en ole ajatellut tikuttaa, mennään ihan tuntumalla. Alettiin miehen kanssa epäileen, että jos alkaa ovista metsästämään niin menee niin kellonmukaan touhuks että ei haluta sellaista.

Pahoittelut kaikille joilla täti tullut kylään. Ja plussatuulia kaikille.

Vierailija
32/101 |
07.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Voi Evilgirl ja Tsu-ku:( harmittaa teidän puolesta!! Viiru, pidetään peukkuja et nyt tärppäis!!

Ovistesteistä on ollu puhetta...onko kukaan sattumalta käyttäny apteekin kalliita "Onni" testejä? Mä tosiaan lähdin maalle viikonlopuksi ja oli tarkotus viettää myös alkuviikkoa mutta kun satuin ostamaan noita Onni-testejä mukaan niin tilanne menikin ihan sirkukseksi!Satuin ostamaan niitä kun Mammaksi-fi testit loppu kesken ja niiden Onnien tulkinta on aika "herrassa"!! Molemmat viivat on haaleita sekä kontrolli että testi viiva. Eilen testiviiva vielä selkeesti haaleempi, haalee,mut tänään molemmat yhtä haaleita? Vatsaa on eilisen ja tän päivän nippaillu siihen tyyliin et ovis voiskin olla tuloillaan/päällä/menoillaan mut ihmettelen kovasti jos näin on. raskaustesti näytti 8päivää sitten vielä haaleesti positiivista...olisko ovis voinu tulla näin nopee? Onko kellään kokemusta? Mun alkuviikon suunitelmat meni ihan uusiksi tän "hullun testailun" johdosta. Mä tosiaan tein useemman testin aamupissasta kun en uskonu et ovis vois olla tuloillaan ja kaikien testiviiva yhtä haalee??? Hulluks meinasin tulla! Mut nyt kaupungissa ja tänään hyödynnettiin tilannetta on siitä sitten hyötyä tai ei. Outoa, mutta samalla linjalla jatketaan!

Sain kuulla viikonloppuna myös että mieheni serkku odottaa toista. Anoppi kertoi sen vielä täysin vilpittömästi ja ystävälliseen sävyyn lähes näin: "jos tää vuos 2011 onkin hänen vuosi ja 2012 on sit sun vuoro" Arvatkaa meinasinko repiä silmät päästä!!! Reilu viikko keskenmenosta ja toinen ilosena ilmottaa et oottele ihan rauhassa puoltoista vuotta vähintää ni ehkä se sit!!! Siis ei mitää tilannetajua! Ja sitä serkkua en haluu hetkeen nähdä kun en osais hymyillä vaa näyttäsi varmaan keskaria täysin syyntakeettomalle ihmiselle, vaan ku vituttaa. Nyt olis ollu MUN vuoro! Sen esikko on vasta reilu vuoden ja mulla on jo 2,5v. Argh!

Anteeks tää tilitys, mut ollu vähä sekava ja rankka viikonloppu!

Taide kp16?

Vierailija
33/101 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi törkeetä sun anopilta! Toivottavasti on totaalisen väärässä ja teille tulee käärö myös ens vuonna. Ei ihme, että hieman ketuttaa...

Oma anoppi oli tässä yks päivä ilmoittanut mun miehelle, että hänellä on kauhea vauvakuume. Onneks ei oo mulle tullut vielä tuollaisia sanomaan...Vois tulla pikkaisen äkäinen vastaus.

Vauva-10: mä olin myös lakuvaiheessa sitä mieltä, ettei mitään ovuksia tikuteta vaan mennään sen mukaan miltä tuntuu. Mutta kun ei sitä plussaa kuulunutkaan, niin mielikin muuttui. Toivottavasti teille ei käy samallalailla, nimittäin ei kovin romanttista menoa ole :)

Mites piinailijat, oletteko jo testailleet? Varsinkin Roman tilanne kiinnostaa...

Mukavaa viikonalkua!

Vierailija
34/101 |
08.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsu-ku.................... 4/30.....yk9

EvilGirl................... 4/25-30.....yk3

Lippulainen.......... 10/??.....yk2

Vauva-10.............. 14/26.....yk1

Taide80................ 17/28-30....yk1

Viiru....................... 20/29-31.....yk14

Tatjuska............... 22/26-29.....yk13

Horsmankukka... 24/26.....yk4

Roma.................... 25/25-29.....yk12

KirsuTiina............ 26/29-36.....yk6

Tiainen84............. 29/34.....yk4

Vierailija
35/101 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsu-ku.................... 5/30.....yk9

EvilGirl................... 5/25-30.....yk3

Lippulainen.......... 11/??.....yk2

Vauva-10.............. 15/26.....yk1

Taide80................ 18/28-30....yk1

Viiru....................... 21/29-31.....yk14

Tatjuska............... 23/26-29.....yk13

Horsmankukka... 25/26.....yk4

Roma.................... 26/25-29.....yk12

KirsuTiina............ 27/29-36.....yk6

Tiainen84............. 30/34.....yk4

Vierailija
36/101 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ollaan reissussa mutta pääsin sentään päivittelemään. :)

lippulainen: mä tikuttelen kyllä ovista niin kauan että sen plussan saan, aloitan tikuttamisen yleensä kp10. Myöhäisin ovisplussa mitä nyt tämän yrittämisen aikana on tullut, oli kp20. Silloin meinasi kyllä usko loppua kesken.

Itse mittailen lämpöjä, joista voi huomata ovulaation tapahtuneen. Kysyin nyt lääkäriltäkin, että onko siitä lämpöjen mittailusta oikeasti jotain hyötyä, tarkoittaako se lämpöjen nousu todella tapahtunutta ovulaatiota. Lääkäri sanoi, että lämpöjen nousu on aina hyvä merkki ja voi tällöin olettaa että ovulaatio todella on tapahtunut.

viiru: mullekin lääkäri sanoi, että ovisplussa voi hyvinkin tulla mutta ovis jää kuitenkin tapahtumatta. Esim. mulla kun on nämä monirakkulaiset munasarjat, niin lh-hormoonia voi tällöin olla perustasollakin liikaa elimistössä ja näkyä plussana ovistestissä vaikka ovista ei olisi tulossa. Mulla tosin ovis näyttää ainakin lämpöjen mukaan tapahtuvan joka kierto mutta munasolu ei vaan ole täysin kypsä kun irtoaa = ei siis kykene hedelmöittymään.

Myös stressi tai sairaus voivat lykätä tai jopa kokonaan estää ovulaatiota tapahtumasta.

Taide: mulle on noi Onni-testit ihan tuntemattomat. Ja pahoittelut anopin sanoista, se on tosi ikävää kun muut päästelevät sammakoita suustaan. Muistan kun kovasti kuumeilin esikoista ja olin jo ihan paniikissa etten tule äidiksi lainkaan, niin loukkaannuin ystävälleni joka itse odotti lasta ja sanoi että "teissä taitaa olla jotain vikaa kun ei sitä lasta kuulu". Joo, niin varmasti mutta en sitä halua ystävältä päin naamaa kuulla.

ON: dpo8 menossa tosiaan eikä oireita juuri mainittavaksi asti ole. Eilen rinnat tuntuivat jotenkin tosi raskailta ja sivuilta kipeiltä kun otin rintaliivit illalla pois mutta muita rintatuntemuksia ei ole ollut. Eikä mitään muitakaan oireita, tosiaan ihme kun lugekuuri päällä. Nyt annostus on 2x200mg, eli tuplat siihen mun entiseen annostukseen. Ja silloin tuli suunnilleen kaikki oireet maan ja taivaan väliltä.... En jotenkin voi uskoa että tärppi olisi käynyt mutta mikään ei vielä viittaa päinvastaiseenkaan. Toivoa siis vielä on mutta en uskalla sitä edes ääneen kenellekään sanoa.. Ajattelin testata vasta ensi maanantaina, dpo14. Jos siis maltan sinne asti odotella.. :D

Meitä onkin nyt iso kööri piinailemassa, miten muilla sujuu? Toivottavasti plussia ropisee oikein roppakaupalla!

Vierailija
37/101 |
09.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämmöstä täällä :(. Roma, mulle vois vaihtaa tuohon listaan kierron pituudeksi 24-28, ei oo vähään aikaan ollu enää 26 päivää. Alkuvuodesta oli melkeen joka kerta, mutta nyt on taas kierto mitä millonki. Ja mun ikäkin on muuttunu :), 36 oon ollu jo yli kuukauden. Senki voi muuttaa.

Vierailija
38/101 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo taas hetkeen tullu kirjotettua tän kiireen keskellä. Paljon on näköjään täällä tapahtunut ja uusia tullut mukaan, tervetuloa munkin puolesta!

Oli niin paljon luettavaa etten millään muista mitä oli kenellekin tapahtunut, mutta tätejä oli taas tainnu monelle tulla kylään, pahoittelut niistä..:(

Sain nyt vihdoinki ensimmäistä kerta tikutettu sitä ovista ja ovisplussan sainkin vasta tossa kp28! Eli taitaa kierto olla hyvinki pitkä tässä kuussa.. Ärsyttää tällanen epäsäännöllinen kierto!

Onnistuttiin hommailemaan päivää ennen ovista mutta ei sitte sen enempää..toivottavasti se nyt riittäis. Täytyy varmaan mennä kaivamaan pulkka varastosta kun on niin paljo satanu lunta yön aikana ja koko ajan tulee lisää..:) Hyvää loppuviikkoa kaikille!

Vierailija
39/101 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Horsmankukalle tädistä =(

Mä aloitin eilen oviksen tikuttamisen ja nyt sitte tuli mieleen hölmö kysymys johon te varmasti osaatte vastata eli vahvistuuko se viiva siinä hiljaksiin ovista lähestyttäessä vai pysyykö samanlaisena ja sitte ku se lh-huippu on niin tulee vaan eräänä aamuna vahva viiva? Kun mun mielestä tän aamun viiva on hyvällä mielikuvituksella hieman vahvempi kuin eilinen (vaikkakaan ei siis vielä todellakaan yhtä vahva kuin kontrolliviiva).

Piinailijoille toivon kovasti plussatuulia!!!!!

Vierailija
40/101 |
10.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mun mielestä pitäis vahvistua hiljalleen, ainakin mun testit on näin tehneet. Siihen saakka että testiviiva on sitten yhtä vahva kuin kontrolliviiva.

Mua on tänään on kovasti kahvi närästänyt enkä ole juonutkaan kun pari kuppia, ei vain maistu vaikka normaalisti kittaan sitä litratolkulla. Toisaalta, alavatsalla on menkkamaista jomottelua joten taitaa se täti vain siellä kolkutella....