Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishuoltajuudesta kysymys

Vierailija
01.11.2010 |

Lähivanhempi ja etävanhempi jotka asuvat eri kaupungeissa (pitkä matka) ovat yhdessä päättäneet että poika muuttaa etän luo asumaan. Poika (kohta täysi-ikäinen) ei halua muuttaa. Onko pakko?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä haluavat asua ja niin sitten päätettiin.

Aika raukkamaista olisi lähes täysikäinen laittaa muuttamaan kauas siitä elämän piiristä jossa elää, eikö tuossa nyt sotkeudu lähes loppuun käyty koulu, kaverisuhteet jne?

Vierailija
2/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka siis haluaa lapsen muuttavan etälle. Lapsen etua ihmettelen...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähivanhempi ja etävanhempi jotka asuvat eri kaupungeissa (pitkä matka) ovat yhdessä päättäneet että poika muuttaa etän luo asumaan. Poika (kohta täysi-ikäinen) ei halua muuttaa. Onko pakko?

Mutta jos esim. vanhempi A ei halua hänen asuvan kanssaa ja vanhempi B taas haluaa. Niin kyllä se vanhempi A varmaan voi hänet potkia pois kotoa, varsinkin sitten kun tulee täysi-ikäiseksi.

Vierailija
4/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun koulu on kesken? Koulu joka loppuu ensi keväänä pitäisi lopettaa kokonaan, samaa ei löydy uudelta paikkakunnalta ja matka mahdoton?

ap

Vierailija
5/7 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat vanhemmat ovat yhtä mieltä lapsen muutosta, ei mikään viranomainen tai vastaava lähde tätä päätöstä murtamaan. Toisaalta ei kukaan viranomainen myöskään kanna lähes täysi-ikäistä väkisin muuttoautoon. Eli järjestelmältä ei ole luvassa minkäänlaista apua tai kannanottoa tilanteeseen. Vaikka lapsen asuminen siirrettäisiin oikeuden päätöksellä, ei tuota päätöstä voi toimeenpanna ilman nuoren tahtoa eli viime kädessä nuoren oma tahto ratkaisee.

Vierailija
6/7 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,meillä on mieheni kanssa yhteishuoltajuus lapseemme,joka täytti nyt joulukuussa 19.v Olemme koko ajan asuneet kaikki kolme samassa taloudessa,itse olen sitä mieltä,että poikamme on nyt aikuinen,saa itse päättää mitä tekee.... Mieheni.. (olemme avoliitossa),  kuitenkin haluaa päättää mitä aikuinen poikamme saa tehdä,ja mitä ei.....! Itselläni on edellisestä avioliitosta 2 lasta, 38 v. ja 35 v.He ovat omillaan olleet jo monta..monta vuotta. Kysyisin,saako nykyinen,ihana,AVOmieheni vieläkin päättää mitä aikuinen poikamme tekee?? Minun mielestäni EI,mutta....(meillä,vanhemmilla on 13:n toista vuoden ikäero,minä oon 59 v..... :) "VAIN ELÄMÄÄ"

Vierailija
7/7 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7. Eiköhän se 19 v omasta elämästä jo päätä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi