Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen kerran lopettanut imetyksen ihan siksi,

Vierailija
23.10.2010 |

että se tuntu kerta kaikkiaan inhottavalta! Vauvan suun kosketus iljetti ja sattui, itketti ja tuntui vain hirveältä. Vauva itsessään oli ihana ja syöttäminen pullosta suloista.

Puhuin miehellekin siitä, että imettäminen tuntuu ihan karmealta. Tulimme yhdessä siihen tulokseen että lopetan, koska se ei ole minulle nautinto eikä taatusti niin muodoin myöskään vauvalle. Vauva aistii jännittyneen ja ahdistuneen olon. Hän sai rintamaitoa sen verran kuin pumpaten tuli ja loput korviketta. Oli tuolloin 1kk.

Nähdäkseni hän ei ole kärsinyt tuosta päätöksestä emotionaalisesti, älyllisesti eikä terveydellisesti.

Mitä ajatuksia tämä uskalias teko herättää?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silti imettänyt lapsia pitkään. En yritä sanoa että olisin parempi kuin ap, ymmärrän kyllä lopettamisen. Itse olen kokenut pulloruokinnan vain vielä työläämpänä kuin imettämisen. Toinen lapsi ei edes alkanut pullolle MILLÄÄN, olisi kuollut nälkään ilman tissiä. Sai rintaa tasan yksivuotiaaksi asti.

Vierailija
2/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi kertoa tuleville äideille, että imetyksen alkuviikot saattavat aika monille olla epämiellyttäviä, jopa todella tuskaisia. Olen itse siitä elävä esimerkki - joka kerran (3 lasta) rinnanpäät olivat verillä viikkokaudet ja jokaisen imetyksen aloitus olivat kuin jossain kidutuksessa olemista varsinkin siinä vaiheessa kun tuli vielä jälkisuppareita. Kun siitä selviää, imetys muuttuu tyystin toisenlaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se tuntui vastenmieliseltä ja inhottavalta. Ihan ihmisiä niistä on kasvaneet, vaikka pullolapsia ovatkin.

Vierailija
4/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei tuntunut miellyttävältä vaan toisinaan ällöltä. Myös jatkuva syöttöautomaattina olo oli vastenmielistä. En nähnyt imetyksessä mitään hienoa. Joitakin hyviäkin ihania hetkiä oli myös. Imetin 4kk.

Vierailija
5/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoita aisoita...

Vierailija
6/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei herätä negatiivisia ajatuksia minussa. ei näissä jutuissa ole mitään ehdotonta oikeaa tapaa jota kaikkien olisi pakko noudattaa. jos sinusta tuntui pahalta, ei kukaan voi tulla väittämään vastaan, koska se on yksin sinun kokemuksesi, ja vain sinä tiedät miltä se tuntui.

Typerää olisi ollut väkisin imettää vain koska niin kuuluu tehdä, ja koska tässä asiassa ei muka saa käyttää omia aivojaan.

Vierailija
7/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman rintakumia minunkin imetys olisi jäänyt lyhyeen. Nyt se ei enää edes satu niin paljon jos ottaa rintakumin pois. Vauva on nyt 3 viikkoa.

Vierailija
8/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle imettäminen ei todellakaan ole mikään nautinto - se nyt vain on normaali tapa syöttää vauva. En voisi kuvitellakaan, että antaisin lapselleni jotain huonompaa vaihtoehtoa joidenkin omituisten fiilisteni vuoksi - sitten mua vasta ahdistaisikin, jos itsekkyyttäni antaisin lapselleni sitä huonompaa vaihtoehtoa.

Mutta ehkä tämä kuvastaa nykyajan hedonistista elämänasennetta: "Koska imetys ei ole mulle nautinto, vauva vetäköön korviketta".

Vierailija
9/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettämään mun ekaa joten sai tuttelia ja toinen kun tuli yritin taas urheasti mutta ei onnistunut joten pumppasin noin 4kk kun kerran maitoa oli,sitten lopetin ja pakko myöntää että niin oli parempi.Jos joskus tulee kolmas niin pyydään että saa lääkkeet että maito ei nouse.Niin iljettävää oli.

Vierailija
10/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle imettäminen ei todellakaan ole mikään nautinto - se nyt vain on normaali tapa syöttää vauva. En voisi kuvitellakaan, että antaisin lapselleni jotain huonompaa vaihtoehtoa joidenkin omituisten fiilisteni vuoksi - sitten mua vasta ahdistaisikin, jos itsekkyyttäni antaisin lapselleni sitä huonompaa vaihtoehtoa.

Mutta ehkä tämä kuvastaa nykyajan hedonistista elämänasennetta: "Koska imetys ei ole mulle nautinto, vauva vetäköön korviketta".

Sinulle imetys on siis ollut ns. normaalia. Luulen ettet suhtautuisi yhtä ymmärtämättömästi, jos olisit kokenut suoranaista inhoa imetystä kohtaan tai jos yrittäisit kuvitella itsesi siihen asemaan. Harvemmin kyse on sentään inhosta vauvaa kohtaan, tietämättömyys imetyksen eduista tai etukäteen päätetty asennevamma. Useimmat "epäonnistujat" ovat yrittäneet, heille on tullut vastaan kaikki mahdolliset vaikeudet ja ne tunteet ( varsinkin hormonien vaikutuksesta johtuvat ) tulee tahtomatta. Heti ei kannata tietenkään luovuttaa, mutta jos tilanne vaan jatkuu ja jatkuu eikä raukea millään, niin luovuttaminen voi todellakin olla paras ratkaisu. Jatkuva negatiivinen ilmapiiri syötön aikana vaikuttaa paitsi äitiin, myös ennen pitkää maidontuotantoon ja vauvan tunnetilaan, ja siinä kohtaa ei kyllä puhuta kenenkään parhaasta jos imetystä jatketaan syyllistämisen voimalla äiti ja lapsi parkuen.

T: Se taaperoimetyksen kannattaja.

Vierailija
11/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko imettäminen jollekin "nautinto".

Vierailija
12/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä välitä näistä, ihan normaaleja korvikeruokituistakin lapsista kasvaa :D

Vierailija
13/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imetyksen kuulu sattua eikä rinnat saa mennä verelle!!!

Todellakin voisi synnytysvalmennuksen laatua parantaa! :(

Kipuiluun pitää ottaa särkylääkettä. Lämpöhoito on ollut itselleni hyväksi todettu keino jälkisupistuksiin.

Vierailija
14/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan surullista

Vierailija
15/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan surullista

Oletko miettinyt koskaan mikä noin suuren vastenmielisyyden imetystä kohtaan aiheuttaa? Imetys on kuitenkin luonnollisin tapa ruokkia lapsi.

Vierailija
16/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin kun tuossa vaiheessa se sattuminen ja varmaan en myötä itkettäminenkin olisi erittäin todennäköisesti loppunut. Mutta on sitä huomattavasti karmeampiakin kohtaloita maailmassa kuin tulla pulloruokituksi...

Vierailija
17/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä sen spekulointi oikeastaan näin 17 vuoden jälkeen auta mitään. Veikkaan, että olen tämän kakkosen kohdalla ollut stressaantunut, hieman aistiyliherkkä.. mitä lie. Lapsia on 5 ja vain nuorempien imetys on ollut jotenkin miellyttävää. Pitkiä imetykset eivät ole olleet koskaan. Pisin 4,5kk. ap

Vierailija
18/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo kivien rapinan.ei täällä tommosta kannata mainita.

Vierailija
19/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yrittää ja jatkaa, toi oli nössön luuserin teko. Häpeäisin, jos itse olisin noin sekaisin päästäni.

Vierailija
20/26 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole pitänyt imettämisestä enemmän kuin mistään muusta ;) Antaa vaan sataa kiviä ja hiekkaa, tossa olisi pihassa monttu johon tarvitaan vähän täyttömaata.

Mutta totta puhuen. Minusta päätös oli silloin oikea ja tuntui hyvältä kun mies näki asian ihan samoin. Lapsi on kasvanut terveenä ja rakastettuna näihin päiviin asti, eli en joudu soimaamaan ja syyllistämään itseäni esim. hyperallergisen tai mieleltään pirstoutuneen nuoren rinnalla. ap