Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytön kaverin oudot vanhemmat...

Vierailija
01.11.2010 |

Meillä on muodostunut ongelma siitä että tyttöni on ekaluokan alkaessa ystävystynyt luokallaan olevan pojan kanssa.

Itse en näe asiassa mitään ongelmaa. Ovat molemmat hyvin kiinnostuneita luonnosta, elämistä, tykkäävät legoista ja monista muista samanlaisista jutuista. Leikit menevät todella hyvin yksiin ja ottavat mielellään muitakin mukaan leikkeihinsä (pikkusisarukset/muut kerrostalon pihalla olevat lapset yms.).

Pojan äiti ei alussa nähnyt ystävyydessä mitään ongelmaa ja mielellään antoi pojan tulla meille koulun jälkeen leikkimään tai otti tytön heille. Näimme myös usein yhdessä lähipuistossa niin että molemmilla oli pienemmät sisaruksetkin mukana.

Nyt kutienkin ongelmaksi on muodostunut se että pojan vanhemmat haluaisivat hänen leikkivän vain toisten poikien kanssa. Tyttöni ei kuulemma ole sopivaa seuraa, eikä heidän yhteiset leikkinsä sopivia pojalle (pehmoleluilla yleensä leikkivät eläinsairaalaa, pihalla hippaa, autoleikkejä hiekkiksellä, joskus kotileikkejä, rakentavat legoilla ja junanradalla yms.).

Yritin kysellä onko tyttäreni tehnyt jotain sopimatonta mistä tämä leikkikielto on tullut. Kuulemma on oikein mukava tyttö, mutta heidän poika ei enää leiki tyttöjen kanssa. Kuulemma tulee muuten liian tyttömäinen poika ja sitten sen takia kiusataan koulussa...

Harmittaa tytön puolesta että menetti nyt hyvän ystävän. Ja kummeksuttaa se ettei poika ja tyttö voisi leikkiä yhdessä...

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan vanhemmat varmaan tahtovat vain poikansa "parasta" osaamatta ottaa huomioon lasten toiveita ja tunteita. Harmillinen tilannehan tuo on...

Meillä rämäpäinen 3-vuotias esikoistyttö leikkii päiväkodissa useimmiten poikien kanssa ja muutenkin erään ystäväperheen pojan kanssa. Äidinvaistolla minusta tuntuu, että hän ei ihan perinteiseen tytön/naisen muottiin tule istumaan vanhempanakaan.

Kyllä tulisin surulliseksi tyttöni puolesta jos joutuisimme tulevaisuudessa ap:n kaltaiseen tilanteeseen :(

Vierailija
22/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kun olen aina luullut, että samasta sukupuolesta kiinnostuneet on niitä homoja? ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pojasta tulee homo, jos leikkii tyttöjen kanssa? Minä kun olen aina luullut, että samasta sukupuolesta kiinnostuneet on niitä homoja? ;)

mutta jonkun vanhemman mielestä voi olla.

Tosin kyllä moni tuntemani aikuinen homo on nimenomaan leikkinyt lapsena tyttöjen kanssa.

Vierailija
24/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo, mut monesti ne pojat , jotka leikkii tyttöjen kanssa jo pienestä pitäen, ovat tyttömäisiä

eli rauhallisia, tyttöjen leikeistä pitäviä, jne

eli tunnen tälläisiä poikia

ovat jo homppeli oloisia pikku pojasta asti...

Vierailija
25/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki kantaa pitkälle, mutta ei se loppuelämä siellä kaverisuhteiden kannalta ratketa. Hyvänen aika! IHmiset muuttavat ja vaihtavat asuinpaikkoja, lapset muuttuvat jne. Onko itselläsi muka ollut koulussa samat kaverit kuin eskarissa?

Me muutettiin, kun tyttöni meni ekalle. Hyvin on kavereita löytynyt, vaikka eskarikaverit jäikin taakkse. Ja huomionarvoista on sekin ,että tytölläni ei koskaan eskarissa ollut oikein bestistä, koska siellä ei tyttöjen annettu pariutua, koska se aiheutti harmia, syrjimistä ja kiusantekoa. LIsäksi tytölläni on aina ollut paljon "poikakavereita", mistä johtuen hänelä on välillä ollut vaikeuksia pääst mukaan niiden tyttöjen vehkeilyihin, jotka liikkuvat vain tyttöjen kesken. tästä huolimatta hän on reiluutensa takia ollut aina suosittua seuraa.

mulla itselläni on tosin tyttöjä

mutta nuorempi leikkii poikien kanssa, on nyt 5v

kyllä leikit menee hyvin, tosin leikit on hiukan erilaisia kuin tyttöjen, eli menoa ja meininkiä on

itse toivoisin ihan kovasti että tyttäreni löytäisi tyttö kaverin, koska pitkällä aikavälillä tyttö poika kaverius loppuu

eli ainakin tytöt ns pariutuvat jo 4-5v viimestään eskarissa, joten myöhemmin on todella vaikeaa saada tyttö kaveria

tytö ei siedä kolmen porukkaa, mikä pojilta sujuu hyvin

eli siis itse pelkään, että kun koulu alkaa tyttäreni on ihan yksin...

pojat pelaa keskenään ja ne pariutuneet tytöt supsuttaa keskennään

eli kyllä eskari ja ekaluokka on se vaihe jolloin on parasta löytää se ns bestis kaveri,

mutta en itse kyllä estäisi olemasta tyttö-poika kvereitakaan, mutta ehkä harvemmin olisivat

ja sen omaa sukupuolta olevan kanssa enempi ?

tai sit leikkikentällä / ulkona kaikki yhdesssä

miksi vanhemmat opettavat etenkin tyttöjä olemaan vaan kaksistaan ???

itse olen yrittänyt et ollaan kimpassa, joukossa voi olla poikiakin

Vierailija
26/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä kasvaa. :-O

joo, mut monesti ne pojat , jotka leikkii tyttöjen kanssa jo pienestä pitäen, ovat tyttömäisiä

eli rauhallisia, tyttöjen leikeistä pitäviä, jne

eli tunnen tälläisiä poikia

ovat jo homppeli oloisia pikku pojasta asti...

Vierailija
27/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika tuo tänään tyttiksen meille leikkimään koulun jälkeen. Sitten vien heidät kuvataidekerhoon, missä käyvät myös yhdessä. Sitten tyttiksen äiti tuo pojan kotiin..

Selvää homoainesta tuo mun mussukka. =0) Varsinkin tuo kuvataidekerho - aika paha!

Vierailija
28/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika tuo tänään tyttiksen meille leikkimään koulun jälkeen. Sitten vien heidät kuvataidekerhoon, missä käyvät myös yhdessä. Sitten tyttiksen äiti tuo pojan kotiin..

Selvää homoainesta tuo mun mussukka. =0) Varsinkin tuo kuvataidekerho - aika paha!

Vierailija
29/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juurikin ihmetellä tähän ketjuun samaa. Enemmän mä homoutta "pelkäisin", jos poika haluisi vaikka pelata lätkää tai muuta, missä oleskellaan hikisenä ja vähissä vaatteissa pukukopeissa muiden poikien kanssa.

Prinsessaleikit tyttöjen kanssa osoittavat pojalta vain hyvää pelisilmää. Tuleva pleieri :D

Jos joku nyt haluaa lasten leikeissä jotain seksuaalista nähdä...

Minä kun olen aina luullut, että samasta sukupuolesta kiinnostuneet on niitä homoja? ;)

Vierailija
30/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prinsessaleikit tyttöjen kanssa osoittavat pojalta vain hyvää pelisilmää. Tuleva pleieri :D

Jos joku nyt haluaa lasten leikeissä jotain seksuaalista nähdä...

Tai sitten mies, joka kelpaa kaveriksi. Ei muuhun. Poikaystäväksi kelpaa miehisempi mies.

Mutta oikeesti hiukan liian aikaista ajatella tämmöisiä tuon ikäisistä.

Vierailija
31/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki kantaa pitkälle, mutta ei se loppuelämä siellä kaverisuhteiden kannalta ratketa. Hyvänen aika! IHmiset muuttavat ja vaihtavat asuinpaikkoja, lapset muuttuvat jne. Onko itselläsi muka ollut koulussa samat kaverit kuin eskarissa?

Me muutettiin, kun tyttöni meni ekalle. Hyvin on kavereita löytynyt, vaikka eskarikaverit jäikin taakkse. Ja huomionarvoista on sekin ,että tytölläni ei koskaan eskarissa ollut oikein bestistä, koska siellä ei tyttöjen annettu pariutua, koska se aiheutti harmia, syrjimistä ja kiusantekoa. LIsäksi tytölläni on aina ollut paljon "poikakavereita", mistä johtuen hänelä on välillä ollut vaikeuksia pääst mukaan niiden tyttöjen vehkeilyihin, jotka liikkuvat vain tyttöjen kesken. tästä huolimatta hän on reiluutensa takia ollut aina suosittua seuraa.

mulla itselläni on tosin tyttöjä

mutta nuorempi leikkii poikien kanssa, on nyt 5v

kyllä leikit menee hyvin, tosin leikit on hiukan erilaisia kuin tyttöjen, eli menoa ja meininkiä on

itse toivoisin ihan kovasti että tyttäreni löytäisi tyttö kaverin, koska pitkällä aikavälillä tyttö poika kaverius loppuu

eli ainakin tytöt ns pariutuvat jo 4-5v viimestään eskarissa, joten myöhemmin on todella vaikeaa saada tyttö kaveria

tytö ei siedä kolmen porukkaa, mikä pojilta sujuu hyvin

eli siis itse pelkään, että kun koulu alkaa tyttäreni on ihan yksin...

pojat pelaa keskenään ja ne pariutuneet tytöt supsuttaa keskennään

eli kyllä eskari ja ekaluokka on se vaihe jolloin on parasta löytää se ns bestis kaveri,

mutta en itse kyllä estäisi olemasta tyttö-poika kvereitakaan, mutta ehkä harvemmin olisivat

ja sen omaa sukupuolta olevan kanssa enempi ?

tai sit leikkikentällä / ulkona kaikki yhdesssä

miksi vanhemmat opettavat etenkin tyttöjä olemaan vaan kaksistaan ???

itse olen yrittänyt et ollaan kimpassa, joukossa voi olla poikiakin

Meilläkin tytöllä aina ollut vaikeuksia päästä "sisälle tyttöjen vehkeilyihin", mutta silti on kavereita riittänyt sekä eskarissa että nyt koulussa. On suosittua seuraa koska on reilu, reipas ja mielellään leikkii isommallakin porukalla.

Jotkut toki jo luovat läpi elämän kestäviä kaverisuhteita tosi pienenäkin, mutta harvemmilla kai ne kestää. Ja ne kestävät kaverisuhteet voivat olla myös vastakkaiseen sukupuoleen. Ainakin siskoni on edelleen yhteydessä meidän naapurin poikaan jonka kanssa leikkivät pieninä paljon yhdessä.

Vierailija
32/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kokenut, mutta meillä on poika ja tyttö asuu naapurissa. Tytön äiti erotti lapset aivopesullaan ja kielloillaan. Kummatkin on 6v. vanhoja.

Perhe asuu meidän naapurissa ja kuulin vahingossa, kun äiti uhkaili tyttöä.

Tämä äiti sanoi, ettei tyttö pääse ulos, jos hakee poikaani ja pääsee ulos jos hakee Ullaa.

Eivät huomanneet, että kuokkisin kukkapenkkiä rivarin pihalla.

Samoin tämä äiti erottaa poikaansa pojastani, koska heillä 5 vuotta ikäeroa eli heidän poika on 11v.add poika ja oma poikani on 6v. Kukaan ei hyväksy poikien yhdessäoloa, paitsi minä.

No saa maistaa joskus omaa lääkettään, koska tiedän ettei Ullan äiti taas halua, että hänen tyttönsä on tämän naapuri perheen tytön kanssa.

Taitaa siinä perheessä olla add ja adhd lapset, tämä tyhmä äiti ei vain tajua, että hänen lapset ei ole terveitä.

Paha saa aina palkkansa.

Vierailija
33/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa juu, teillä olla peli ihan menetetty!! ;)

Voikun meidän tytön "poikakaverilla" olisi yhtä mukava ja ymmärtäväinen äiti. :)

T:ap

Vierailija
34/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselliseksi homosteluksi.

Meille kävi näin samantyylisessä asiassa. Poikamme oli hyvä kaveri naapurin tytön kanssa vielä ekalla.

Tokaluokalle tuli uusi tyttö ja naapurin tyttö kaverustui tämän kanssa. Uusi tyttö oli mustis poikamme ja tytön kaveruudesta ja alkoi kamala kiusaaminen ja parhaaminen. Naapurin tyttökin kääntyi poikaamme vastaan.

Poika oli jo siinä vaiheessa sitten tippunut muiden poikien touhuista kun oli ollut bestis naapurin tytön kanssa. Tyttöjen ilkkuminen levisi poikiin ja lopulta poikamme oli luokassa yksin.

Jos saisin elää tilanteen uudestaan, suosisin pojallemme parhaaksi kaveriksi jotain luokkansa poikaa, enkä naapurin tyttöä.

Siksi ymmärrän naapuria erittäin hyvin.

Toisaalta, en ymmärrä, miksi menet utelemaan opettajalle naapurin pojan asioista, jotka tapahtuu vapaa-ajalla. Ehkä naapurin isä koki ap,n ahdistavaksi sekaantujaksi, joka sekaantuu heidän perheensä asioihin ja levittele juttuja jopa "tutulle opettajalle", jonka tuntee muuta kautta. Ehkä heillä on kokemusta heidän asioide levittelystä ennenkin.

Vierailija
35/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aikuiset, jotka valikoivat lapsensa kaverit ovat törkeitä ja satuttavat lastansa ja toista lasta.

Omani parkui koko viikonlopun naapurin pojan perään, aivan sydäntä särki. On tosi uskollinen kaveri tämä meidän poika.

Naapurin poika on ihan flekmaattinen ja iloton, kun oma poikani sai tämän add pojan edes hymyilemään.

Varsinkin pojille tekee ihan hyvää olla tyttöjen kanssa. Poikien leikeissä on kuitenkin tiettyä rajuutta, ainakin välillä.

Vierailija
36/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselliseksi homosteluksi.

Meille kävi näin samantyylisessä asiassa. Poikamme oli hyvä kaveri naapurin tytön kanssa vielä ekalla.

Tokaluokalle tuli uusi tyttö ja naapurin tyttö kaverustui tämän kanssa. Uusi tyttö oli mustis poikamme ja tytön kaveruudesta ja alkoi kamala kiusaaminen ja parhaaminen. Naapurin tyttökin kääntyi poikaamme vastaan.

Poika oli jo siinä vaiheessa sitten tippunut muiden poikien touhuista kun oli ollut bestis naapurin tytön kanssa. Tyttöjen ilkkuminen levisi poikiin ja lopulta poikamme oli luokassa yksin.

Jos saisin elää tilanteen uudestaan, suosisin pojallemme parhaaksi kaveriksi jotain luokkansa poikaa, enkä naapurin tyttöä.

Siksi ymmärrän naapuria erittäin hyvin.

Toisaalta, en ymmärrä, miksi menet utelemaan opettajalle naapurin pojan asioista, jotka tapahtuu vapaa-ajalla. Ehkä naapurin isä koki ap,n ahdistavaksi sekaantujaksi, joka sekaantuu heidän perheensä asioihin ja levittele juttuja jopa "tutulle opettajalle", jonka tuntee muuta kautta. Ehkä heillä on kokemusta heidän asioide levittelystä ennenkin.

Eli koska asiassa on toisiakin osapuolia kuin vain meidän tyttö niin en olisi saanut asiasta opettajalle kertoa??

Koin että halusin asian tulevan opettajan teitoon, koska tyttöni on ollut todella harmissaan tapahtuneesta ja ajattelin sen ehkä näkyvän koulussakin ja ehkä jopa haittaavan opiskelua. En tosiaan toivonut opettajan mitenkään puuttuvan asiaan tai ottavan siihen ihmeesti kantaa.

Niinkuin aikasemmin sanoin mainitsin myös kiusaamisesta. Siihen opettaja sanoi ettei luokalla ole hänen mielestään ollut minkäälaista kiusaamista. Uskon että jos kiusaamista esiintyisi luokalla yleisesti hän olisi sen maininnut (ei teitenkään nimiä käyttäen). tästä ja siitä ettei poika ole meillä ollesaan mitään maininnut koulupäivästä kertoessaan (eikä meidän tyttökään) päättelöin ettei poikaa koulussa ystävyydestä kiusata. Halusin myös varmuuden ettei meidän tyttöä myöskään tämän ystävyyden vuoksi ole kiusattu.

Tarkoitukseni ei todellkaan ollut mitenkään levitellä kenenkään asioita. Ihan kummalliselta kuulostaakin että joku voisi tuosta ajatella että nyt kovasti haluan sekaantua tämän pojan perheen asioihin. Ilmaisin huoleni kiusaamisesta ja kerroin lyhyesti tilanteen joka meidän lasten välillä nyt on. Mitenkään en toisen perheen asioita tässä mielestäni levitellyt...

Vierailija
37/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai naapurit haukuttua homokammoisiksi ja saman asian sai levitettyä opettajallekin. Hän kun on tuttu muutenkin niin toki voi asioista jutella luottamuksellisesti.

Jotenkin en yhtään ihmettele, ettei naapuri halua lapsensa leikkivän lapsesi kanssa. Oli se sitten kumpaa sukupuolta tahansa.

Voi kamalaa, mitä tuleekaan eteen kun tyttösi on murkkuiässä ja kavereita tulee ja menee ja bestikset jättää ja uusia tulee.

Jokaisestako menet opettajalle luottamuksella kertomaan, että sen Minnan vanhemmat on outoja ja Marikan äidissä täytyy olla jotain omituista kun Marika ei halua meille enää yökylään.

Vierailija
38/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina painotettu sitä, että sillä mitä on jalkojen välissä ei oo merkitystä vaan kaveri voi olla kenen kanssa vaan jos leikit sujuu.

Mutta lähipiirissä on 5 tytön perhe, joissa ei poikia suvaita.

Vierailija
39/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sai naapurit haukuttua homokammoisiksi ja saman asian sai levitettyä opettajallekin. Hän kun on tuttu muutenkin niin toki voi asioista jutella luottamuksellisesti.

Jotenkin en yhtään ihmettele, ettei naapuri halua lapsensa leikkivän lapsesi kanssa. Oli se sitten kumpaa sukupuolta tahansa.

Voi kamalaa, mitä tuleekaan eteen kun tyttösi on murkkuiässä ja kavereita tulee ja menee ja bestikset jättää ja uusia tulee.

Jokaisestako menet opettajalle luottamuksella kertomaan, että sen Minnan vanhemmat on outoja ja Marikan äidissä täytyy olla jotain omituista kun Marika ei halua meille enää yökylään.

Juuri näin, homokammoisiksi olen pojan vanhemmat haukkunut ja aijon vielä yläasteikäisen tyttäreni kaverisuhteisiinkin puuttua!! Tottakai levittelen kaikkien lasteni kavereiden asiat opettajalle ja kerron vielä muidenkin "muka teitämäni asiat"!! :D

Hyvin on sulla luetun ymmärtäminen hallussa... ;)

Vierailija
40/41 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellesi naapuria haukkuvia viestejä.

Sorry vain, mutta olet liian läpinäkyvä.

Juuri näin, homokammoisiksi olen pojan vanhemmat haukkunut ja aijon vielä yläasteikäisen tyttäreni kaverisuhteisiinkin puuttua!! Tottakai levittelen kaikkien lasteni kavereiden asiat opettajalle ja kerron vielä muidenkin "muka teitämäni asiat"!! :D

Hyvin on sulla luetun ymmärtäminen hallussa... ;)