Lue keskustelun säännöt.
Paljonko painoa jäi synnärille?
01.11.2010 |
Laskettu aika alkaa olla käsillä ja nyt pohdin, kuinka paljon on realistista odottaa että painoa jää synnärillä. Raskauskiloja on tähän mennessä tullut 15. Ennen raskautta olin normaalipainon ylärajalla.
Kommentit (25)
10kiloa jäi sairaalaan(olin viikon)huonot vähärasvaset ruuat... 6 kg tippu 2kk:ssa, kotiruokana monipoulinen mutta rasvainen ruoka,kun imetän. 166/60
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3-5 kg, vaikka kiloja kertyi rapiat 20kg :(
Mulla oli aika paljon turvotusta ja se helpotti, kunv auva saatiin ulos.
kummassakin raskaudessa laitokselle, kummassakin tuli noin 19kg. Lähtivät sitten ajan kanssa pois kokonaan.
Tuli molemmissa lapsissa n. 14 kg, ei juuri turvotusta. Synnärille jäi n. 5 kg, toiset 5 lähti kuukaudessa ja loput jäi, ja olisi kai vieläkin, jos en olisi laihduttanut.
Bmi on ollut siinä 22-23 ihan parikymppisestä lähtien ja on edelleen, 38 v ja kaksi lasta.
Vaikuttaa, ainakin jos ne on turvotusta. Se lähtee hyvinkin nopeasti, 20 kiloa voi hupsahtaa muutamassa päivässä. Läski ei tietenkään lähde noin nopeasti millään.
Enemmän tekee siis se, mitä se lisäpaino on. Imetys lisää kulutusta, kiivaimmillaan (iso vauva, joka ei vielä saa kiinteitä) jopa lähes 1000 kcl/vrk, joka tarkoittaa kilon painon pudotusta viikossa. Samaan pääseee esim. kahden tunnin juoksulla joka päivä... Laihdutus tietysta edelleyttää,että vajetta ei kuittaa syömällä enemmän.
Ja kannattaa muistaa, että esim. suklaassa on 500 kcl/sata grammaa, eli levy suklaata nollaa tuon tonnin vajeen... Kuten myös pakastepizza tai roskaruoka-ateria...