Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osittaisimettäjän mietteitä - tsempatkaa jooko?

Vierailija
01.11.2010 |

Mulla on 6-viikkoinen vauva, joka ei ole kunnolla oppinut tissille vieläkään. Alussa oli heikko ja pohjalla on perussairaus, joka väsyttää vauvaa. Lupsuttaa ja pitää turvana kyllä, mutta ei liiemmälti juo. Rintapumpulla pumppailen itse vauvalle 3 krt/pvä. Imetän kyllä 4-5 krt/pvä, vauva imee joskus paremmin, joskus huonommin, ja aina päälle maitoa pullosta (korviketta tai omaa). Silti olen jatkuvasti huolissani maidon riittävyydestä. Kaipaan kai tsemppiä tähän imetyksen jatkoon, onhan siitä vielä vauvalle hyötyä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan nimittäin kasaan 0,5-1 dl/kerta, ja musta se tuntuu pieneltä määrältä. Miten pumppauksessa voisi lisätä herumista tai maidon määrää? Useamminkaan en haluaisi pumpata, ettei tissit ole ihan tyhjät, kun otan vauvan imetykseen.

Vierailija
2/4 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka olisit juuri pumpannut, vauva saa rinnasta rasvaisempaa "takamaitoa". Raskas tilanne varmasti mutta joka ikisestä äidinmaitoannoksesta, vaikka vain yhdestä päivässä, on hyötyä vauvallesi! Hienoa työtä teet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se riitti. Ja tyhjäks vaan ne rinnat, ei se maito sieltä lopu! Ja mitä enemmän vauva/pumppu käy rinnalla, sitä enemmän on maitoa. Syö kunnolla, juo runsaasti ja älä stressaa! Voimia sinulle ja vauvallesi! :)

Vierailija
4/4 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut täysimettäjät eivät saa pumpulla herumaan edes puolta desiä kerrallaan ja silti ovat täysimettäneet lapsen esim. 6kk ikään asti. Eli pumpulla saatu maidon määrä ei kerro siitä kuinka paljon lapsi saa imemällä maitoa.

Sitten osittaisimetykseen noin muuten. Minä osittaisimetin lastani aivan alusta asti ja minusta se oli ihana! Tokihan olisin halunnut pärjätä ilman korviketta mutta kun se ei onnistunut niin löysin todella nopeasti osittaisimettämisen hyvät puolet. Niistä ykkösenä oli tämä ajatus: Kun lapsi imee maitoa rinnasta hän saa hyviä vasta-aineita rintamaidosta. Kun lapsi saa maitoa pullosta niin tiedän että hän tulee takuuvarmasti täyteen. Ei siis huolta mistään. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän