Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä teillä mielenterveysongelmaisilla

Vierailija
01.11.2010 |

mielestänne johtuu nuo ongelmat? Vai ovatko mielestänne vain tulleet jossain vaiheessa mukaan elämään?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen äiti, vanhempien avioero ja läheisen isän hylkääminen, se etten koskaan ole ollut tarpeeksi hyvä

Vierailija
2/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä masennukseen taipuva alkoholisti, äiti maanisdepressiivinen. lapsuuteni ja nuoruuteni oli mielestäni onnellinen, mutta tässä sitä ollaan, työkyvyttömyyseläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistinen äiti, vanhempien avioero ja läheisen isän hylkääminen, se etten koskaan ole ollut tarpeeksi hyvä

Vierailija
4/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle tuomio? Koetko ettet siksi voi mitään itse?

isä masennukseen taipuva alkoholisti, äiti maanisdepressiivinen. lapsuuteni ja nuoruuteni oli mielestäni onnellinen, mutta tässä sitä ollaan, työkyvyttömyyseläkkeellä.

Vierailija
5/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Mitä sulla on vaivana?

Vierailija
6/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan kestä elämän vastoinkäymisiä tai jotain...

Elämäntilanteni oli pari vuotta tosi stressaava. Ei mitenkään epätoivoinen, mutta hyvin kuormittava. Masennuin.

Takana on onnellinen lapsuus ja kaikki muutkin puitteet riittävän hyvin.

Vierailija
7/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

geenit eivät ole uskon asia, kaksisuuntainen mielialahäiriö on nimenomaan vahvasti periytyvä sairaus.

voin moniakin asioita. olen vain niin tolkuttoman altis stressille, ettei normi työnteosta oikein tule mitään. siksi olen eläkkeellä, pää pysyy kasassa näin.

Vierailija
8/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi että sua on revitty niin hajalle lapsena?

Vierailija
9/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsuus oli vaikea ja täynnä kaltoinkohtelua. Sinnittelin teiniksi, kunnes masennus iski.

Murheet tuoneet uusia huolia ja ahdistusta.

Murheellisena valitsin väärän miehen ymmärtämättä että hän on väärä, ja sain sitten sairaita lapsia.

Nyt murheellinen kun lapset sairaina :(

t. lievästi masentunut

ps. mullakin "geenivikaa" eli tunnekylmä äiti ja epävakaa alkoholisti-isä

Vierailija
10/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yrität olla työelämässä? Paketti ei pysy kasassa? Tarvitset rauhallisen ympäristön jotta perussysteemit toimii?

geenit eivät ole uskon asia, kaksisuuntainen mielialahäiriö on nimenomaan vahvasti periytyvä sairaus.

voin moniakin asioita. olen vain niin tolkuttoman altis stressille, ettei normi työnteosta oikein tule mitään. siksi olen eläkkeellä, pää pysyy kasassa näin.

Vierailija
11/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos yrität olla työelämässä? Paketti ei pysy kasassa? Tarvitset rauhallisen ympäristön jotta perussysteemit toimii?

miksi kyselet, jos saan kysyä?

Vierailija
12/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itsellä narsistihelvetti lapsuudessa, pää oli hajota teininä, mutta joten kuten olen pystynyt aikuisiällä sinnittelemään. Tarve tehdä jotain kartoitusta miksi ja miten asiat menee niin kuin ne menee.

Vierailija
13/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai siksi, että ei ollut ketään kelle puhua vaikeista asioista lapsena ja teininä, joten ne pakkautuivat päähäni ja ajatukseni vääristyivät pahasti koskien itseäni ja elämää ja muita ihmisiä. Lapsuus ja nuoruus oli hyvin stressaavaa johtuen alkoholisti- isästä ja vanhempien riitelystä, olin jännittynyt ja peloissani 18 v kunnes muutin kotoa joten tuli kai jonkinlainen burn out.

Vierailija
14/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osuus sairastumisessani. Toki muitakin syitä varmaan on, kuten oma persoona ja geenit.

-6

Vierailija
15/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itsellä narsistihelvetti lapsuudessa, pää oli hajota teininä, mutta joten kuten olen pystynyt aikuisiällä sinnittelemään. Tarve tehdä jotain kartoitusta miksi ja miten asiat menee niin kuin ne menee.

Vierailija
16/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liika kuormitus alkaa vääristää omaa kasvua. Tutun kuuloista. Oletko ajatellut että tuosta kaikesta voi eheytyä? Että aikuisiällä voisi oikeasti vielä kasvaa kaikesta menneestä törkyläjästä pois?

kai siksi, että ei ollut ketään kelle puhua vaikeista asioista lapsena ja teininä, joten ne pakkautuivat päähäni ja ajatukseni vääristyivät pahasti koskien itseäni ja elämää ja muita ihmisiä. Lapsuus ja nuoruus oli hyvin stressaavaa johtuen alkoholisti- isästä ja vanhempien riitelystä, olin jännittynyt ja peloissani 18 v kunnes muutin kotoa joten tuli kai jonkinlainen burn out.

Vierailija
17/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että olisin muuten pystynyt sinnittelemään pitempään kuin sinne parikymppiseksi, mutta lapsena alkanut pakko- oireinen häiriö, jota en sellaiseksi tiennyt, sai minut uskomaan, että olen joku piru. Ajattelin aina, että ei tässä tarvitse sietää kotioloja kuin sinne asti että pääsee muuttamaan pois jne, mutta jos alkaa itse uskoa olevansa paha ihminen, niin se on huonompi juttu, koska vanhemmat voi jättää kotiin mutta oma pää tulee joka paikkaan. Jos olisin nuorempana tiennyt, että kyse on mt- ongelmasta, olisin tullut sen kanssa paljon paremmin toimeen.

Vierailija
18/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en koe saavani siitä mitään. Olen pohtinut asioita jo pitkälle ja purkanut muilla metodeilla.

Voi olla että myös pelkään terapeutin pääsevän liikaa hallitsemaan minua, hallinnan tunne oli se pahin asia mikä raiskasi lapsuutta.

Vierailija
19/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liika kuormitus alkaa vääristää omaa kasvua. Tutun kuuloista. Oletko ajatellut että tuosta kaikesta voi eheytyä? Että aikuisiällä voisi oikeasti vielä kasvaa kaikesta menneestä törkyläjästä pois?

en minä mieti lapsuuttani kaiken päivää tai mitään, olen vain jo monta vuotta ollut masentunut ja persoonallisuushäiriökin minulle on diagnosoitu, vaikka nykyelämässäni ei pitäisi olla mitään erityisempää syytä masentua (siis en ole kyllä saavuttanut mitään, mutta periaatteessa voisin tehdä mitä vain, kuten kaikki muutkin), ja tosiaan ei ole tarvetta syyttää vanhempiakaan mistään. Heidän syytä nämä monelta osin on, mutta sille ei mahda enää mitään, joten en tuhlaa heidän ajatteluun paljoa energiaa. En vain pääse tästä olotilasta pois terapioista ja lääkkeistä huolimatta.

Vierailija
20/38 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä edellytyksistä on vaikea uskoa että sulla olisi ollut oikeasti onnellinen lapsuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan