** Kissankulman naiset marraskuussa**
Kommentit (140)
Hieman on samat ajatukset mamiof, ensin tuntuu, ettei aika kulu ja sitten yhtäkkiä onkin marraskuu ja voi sanoa "ens kuussa la". Tosin mie sanon vasta ke, et jee, enää 2kk viimeistään synnytykseen, kun 3.1.11 tulee mulla tasan rv42 enkä kyllä sen yli kanna :D
On kyllä outo olo: odottaako nyt Joulua vai Vauvaa enemmän?!
Mie olin eilen niiiiin väsynyt, tuntui, ettei päivä kulu millään ja meni jo ihan alakulon puolelle. Muutenkin viikonloppu oli niin harmaa ja haikea, en pidä loka-marraskuun vaihteesta sitten yhtään talviajasta puhumattakaan. Töllötin peilistä itteeni ihan itseinholla.. Taas tässä valas-jamassa!!! Kuopus parkui eilen milloin mistäkin, kohta miulla toinenkin parkuja, kun muutenkin tuntuu pää leviävän :/
Illalla tuli sitten itku ja parku itelle ja ihan siitä syystä, että mies lähti sählyyn. Käy kyllä aina su iltaisin sählyssä ja kaikki iltavauhti jää mulle, mut nyt perjantaina meni sanomaan ettei menekään su, mut niin se vaan mieli muuttui. Ite hölmö en sit menny aamupvllä lenkille naapurin kanssa, ku aattelin, et ollaan nyt koko päivä koko porukka kasassa. Tänään oli pakko aamusta lähteä kaverille kylään, onneksi hälle kävi :)
Miulla onkin huomenna neuvola. Viimeksihän varattiin 37 viikon ultra, vaikka se ei vissiin ooo enää uudelleensynnyttäjille listalla.
Tervetuloa enkeli&murunen(?). Osanottoni Pikkuisen menetyksestä ja toivon sydämestäni, että nyt kaikki sujuu moitteitta!!!
Ananasmehu ja hurrrjat rv33!!
Käyn kuittaamassa sen verran, että onnittelut Enkellille, ja osanotot menetyksen johdosta. Toivotaan kovasti että nyt kaikki sujuisi kuten pitääkin!
Oma olo on kaikin puolin ei-niin-kovin-hyvä. Sen kurssini sain kuin sainkin suoritettua loppuun. hyvä niin. Alakroppa vaan ei tykännyt. Kaikki mahdolliset vaivat ummetuksesta närästykseen on päällä, noiden kipujen lisäksi. Perhe-elämä tökkii joka saralla. Teinit on aika kamalia, esikoiseen en saa mitään otetta enää, kukaan ei osaa antaa asiaan vinkkejäkään... toisikko törtöilee. Ja siinä sivussa menee tyttö joka on kyllä kiltti ja tekee kaikkea ihan pyytämättäkin- tästäkin mulla on huono omatunto, ja hännän huippuna tuo kuopus joka vaatisi muutakin huomiota kuin ne kiellot ja kehtoukset mitä hänelle jaan.
Raskaus kaikkiaan, ja tuleva vauva ei ole mielessä yhtään. Haluan vain eroon tästä mahasta, ja näistä kivuista. Oikeastaan haluaisin vaan nukkua tuone tammikuuhun ja olla tekemättä yhtään mitään.
Siinäpä päällimmäiset. Oikeassa elämässä on kuitenkin orientoiduttava lasten synttäreihin; kuopuksen synttärit vietetään tulevana viikonloppuna, ja mun mummi, täti ja pari serkkua tulee sunnuntaina yhdistetylle lasten syntärilounaalle. Ja mitä tukiverkkoja? Siinähän nuo sitten onkin. Mummi on lähes 90-vuotias, ja huonokuntoinen, täti ja serkut asuu kaukana. Satoja kertoja olen kironnut nuo meidän lasten ns mummut, jotka ei koskaan ole kavaneet vanhemmuuteen, saati sitten mihinkään muuhun.
No, ensiviikolla sitten parempi mieli?
Andrea rv 30+
Se olis kolme työpäivää jäljellä:)) pe iltana on sitten mun läksiäiset, ovat järkänneet jotain kivaa:DD. toki näen porukkaa kun aion reenata niin pitkälle kun pystyy, mutta eihän se sama asia ole, ja mammaloman jälkeen meinaan palata hoitoalan hommiin ja liikkua omaksi iloksi. Tytteli onneksi parani, mulla tämä räkä ja yskä jatkuu:/
Ananaksella ja Andrealla kummallakin hiukan siipi maassa:(( voi teitä... kyllä mulla kanssa ananaksen tapaan tunteet on toooosi pinnassa, itken siitäkin jos miehen pitäs olla 5 kotona ja ilmottaa olevansa VASTA vartin yli 5:D ja mooonta muuta asiaa. Ja Andrean kanssa jaan tuon närästyksen, se ON niin veemäinen vaiva!!! Ja juurikin noin, miten sitä voisikaan tietysti odottaa isovanhemmuutta kun eivät ole edes vanhemmiksi kasvaneet:( Kyllähän siihen on jo tottunut, mutta mulla tämä raskausaika on tiukkaa... tekis mieli sanoa suorat sanat, ja koskaan en kuitenkaan sano mitään, nielen kyllä paljon.
Meillä kanssa esikoinen täytti vuosia lauantaina, oli muutaman parhaan kaverinsa kanssa flamingossa uimassa ja syömässä, eipä tartte enää juurikaan järjestää ton ikäselle kotona synttäreitä:)
No, jospas sitä suihkuun ja alkas työmaalle kohti vaappua, lähtee räkä hyvin liikkeelle kun vähän rehkii:) Hauskaa päivää kaikille.
mami
Me käytiin tänään rakenneultrassa, kaikki hyvin ja oikeassa mä sen lasketun ajan suhteen olen, nyt se mukamas 21+1 vastaa kokoa 22+2 mutta, koska yksi, en muista ees enää mikä mitta meni lähemmäs 14pv laskettuaaikaa, niin sitä ei vaihdettu sanoi kyllä et kyl se aikasempi aika on se oikee, mutta se on nyt se 14.3 kuitenki ja samapa tuo. Mamiof, toi la ei vaihtunut tonne listaan sielä näkyy se vanha vielä, näky vaikka sen vaihdoit mut en muistanu koskaan siitä sanoa :)
Sukupuolta vauva ei suostunut meille esittelemään ja edelleenkään ei oloja ole itellä kumpaankaan suuntaan, säilyy siis yllärinä.
Mä olen huhkinut raksalla, väkisin pidin yhen taukopäivän eilen ettei tuu kiirelähtöjä sairaalaan kuten kolmosen odotuksessa kun innokkaana remppareettailin :)
Muutenkin oon ollut todella pirtee, herään ja nousen aikasin, paitsi nyt tää tän päiväinen reissu tuola sairaalalla väsytti, hassua ku ei raksalla oo väsyny.
Harmi et teillä muutamalla on mieli ollut maassa :( toivottavasti kohenee pian.
Hienoa mamiof että teillä pikkuisen hoito järjestyi synnärireissun ajaksi!
Tervetuloa enkeli&murunen ja samalla osanottoni rankasta kokemuksesta!
Myös nanille isot tsempit miehen toipumiseen, varmasti pelästytti!
Mikähän on Katjalahin tilanne?
wattu
Terveystarkastajalta tuli vihdoin raportti sen meitin hometalon suhteen. Ja tällä hetkellä se on asuinkiellossa ja oleskelukiellossa. Jos meinaa korjata talon niin korjaus tulee olla ammattilaisen tekemä sillä homesienten poisto on erityisen tarkkaa. Talo pitää alipaineistaa ym... kustannukset karkaavat käsistä. No ei tuo meitä harmita sillä meillä on täysin perustellut syyt nyt purkaa kauppa. Talon on vallannut niiden 11 muun homesienen kanssa lattiasieni minkä poisto on työläintä mitä voi olla :)
Onko muilla samoja ongelmia muistin suhteen?? minä laitan jonkin tavaran jonnekin varmaan paikkaan ja kin tartten sitä niin ei löydy mistään. Yleensä en raivoa enkä suutu kovasti mutta raskaana ollessa tuntuu että hermot menee ihan pienten asioidan takia. Tänään raivosin itselleni kun en löytänyt raskaustodistusta minkä olisin vienyt työpaikalle juuri tänään. Gggrr.. Voi sitä salamointia mitä mielessä liikkui kaikkien ärräpäiden lisäksi- Jälkeen päin oikein naurattaa koko juttu :)
kävin siis töissä ilmoittamassa että jään taas äitiyslomalle. Samalla sain vahvistuksen että myös kesälomani voin pitää joulutammikuussa kun mieheni jää kotiin isäkuukaudelle. Oli kiva käydä siellä mutta kiitos ei tee mieli takaisin. Olen siis päiväkodissa töissä opettajana. Nyt tuli sellainen olo että ei ei ei töihin pitkiiiin aikoihin :)
Ja viikot vaan vierii... nyt 23+6
Huomenna ylimääräinen sydän ultra ja pitäis saada vihdoin tietää tulokkaan gender.
Pirre
Jee, marraskuu jo! Alkaa nanilla jo tosiaan loppu häämöttämään:) Eikä joulukuisillakaan enää kauaa! Kaimallakin alkamassa mamma loma:)
Hyvä wattuli, että ultrassa kaikki niinku pitää:) jospa hää on sitte siveä neiti, kun ei halunnut paljastella;)
Hienoa pirre, et selkeä tuomio talosta, helpottaa tosiaan kaupan purkua ja päivänselvä tapaus!
(.) venäytin eilen selän ja nyt könkätään etiäpäin. Toivottavasti ei kauaa kestä tai pahene.
Lupasin korvapuusteja alkaa vääntämään, joten hommiin..
Parempia fiiliksiä toivon kaikille,joita potuttanut!!:) Kyl se siitä taas suttaantuu!
mami@6 ja 30+1!
joka sitten meni pieneen pilveen neuvolassa :(
Omat arvot kaikki ok. Sydänääniä sitten alettiin ettimään, vauva kyllä rt ja liikkui, mut tosi laiskat äänet ja taas tönkämisen takana. Toinen terkka löysi miltei heti ja vauva riehui suorastaan, syke 140+ ja laski sit 120+, kun rauhoittui. Kopeloivat sit pitkään mahaa, lapsivesi molempien mielestä tuntui käteen vähäiseltä. Vauva on niin pinnalla ja tunnusteltavissa.. Mie vaan oon sen järkeillyt niin, et kun istukka on nyt takaseinämässä ja ei kai nyt viidennen odottajalla, varsinkaan mulla, ole enää kohtukaan kovin paksu mahanahkasta puhumattakaan tässä vaiheessa..
No siis tänään kaupunkiin keskusneuvolan ultraan tarkistuttamaan tilanne. Kauheasti en kyllä jaksa vielä huolestuu, sen verran kova Pikkuinen on liikkumaan. Niin ja ellei tätä ko. aikaa jouduta perumaan, on joku akuuttiaika, johon ei välttämättä tämä riitä syyksi (?!!).
Vaan olipa eilen mieli tosi ylhäällä siellä nla, aika oli vielä päivän vika ja kolme muksua mukana ja 4v alkoi toki pitää rallia, kun makasin siinä "tiskillä". Ja tuli nälkäinen paha olo maatessa.
MUTTA kotiin tullessa ovella tuoksui pizza! Mies oli kokkaillut pellillisen ja esikko vielä suklaakakun
Hurja tuo Pirren kertoma homemäärä, onneksi teillä näyttää tilanne valoisalta. Ja onnea Wattu hyvistä ultrakuulumisista!
Hitsi, tänään ois ollut iltapäivällä kampaaja, jonka tietty joudun perumaan, mutta pääseehän sinne ensi viikollakin. Pitäkää peukkuja, et tässä mahassa ois kaikki ok!
Ananasmehu rv 33+2
käytiin taas siellä Ämmälän Martin tykönä Hyvinkäällä. Vauvan sydän löi niin kuin pitikin. Olen ollut onnekas - viisi lasta ja kenelläkään ei ole sitä sydänvikaa mitä tähän mun tautiin kuuluu... Yes. Ja tyttöä siis taas pukkaa. Niin siinä kävi että tän huushollin puntari kääntyi akkavaltaiseksi ja jää myös akkavaltaiseksi :)
Pirre 24+0
Pirre: kauhea tollanen homejuttu:( Mutta OIKEIN paljon onnea tytöstä:))) IHANAA!!!! tytöt ON ihania...
Wattu: korjattu on:)) ja hienot kuulumiset!!
Ananas: hyvin siellä kaikki on!! uskon näin. Kuten itsekkin sanoit, on montakin selitystä sille miksi asiat oli noin! Tule heti kulmille ilmottelee miten meni. Nyt sitten varaat sinne ensi viikolle itsellesi oikein ihanan kampaaja-ajan kun tolla tavalla juoksuttavat:)
Mulle soitettiinkin jo eilen hyvinkäältä ja ensi ke on sitten "sype" aika varattu. Oli ylilääkäri ollu TOSI ripeä ja klö soittaessaan sanoi että " eihän teille ihan hienosti tota tytön synnytystä ole hoidettu, lääkäri piti erittäin tärkeänä että käydään keskustelemassa synnytyksestä "... mennään sitten.
Nyt illaksi pakertamaan läskejä kuriin:)
Mami
Mmami@ saas nähä, noi pikkupojat esitteli sukukalleutensa hyvinkin auliisti, tyttö ei eikä esikoispoika, tyttö kyl paljastu ihan paria päivää ennen synnytystä tytöksi.
Pirrelle onnittelut tytöstä ja tytön terveeksi toteamisesta!! Jestas mikä homemäärä ollut siellä talossa, toivottavasti hommat sujuu nopsaan jatkossa, aiotteko vielä harkita talon ostoa kuitenkin kuhan tuosta ensi eroon pääsette?
Ananasmehulle tsempit ultraan, toivotaan että kaikki olis kuitenkin hyvin!
Mamiofille kiitokset päivityksestä :) Teillä siis meni mönkään synnytyksessä henkilökunnan suunnalta? Jotain joskus mainitsitkin et pieleen meni, saako udella et miten oikein??
Nyt syömään!
wattu
juu kyllä meillä olis tarkoitus ostaa jossain vaiheessa koti. Tällä hetkellä tuo p---ka talo on vienyt meiltä kaiken eli meidän tarttee maksaa ensin takkiin tulevat velat ennenkuin lähdetään uutta velkaa hankkimaan. Ei hötkyillä mutta joskus. ja voite olla varmoja että ollaan "hankalia ostajia " :)
Pirre
Onpas varsinainen koiranilma ulkona. Koko päivän ollu pimeetä.
Tervetuloa Enkelin äippä, osanottoni vauvan menetyksen johdosta ja tuplasti onnea uuden pienokaisen odotukseen!
Ananasmehu, elä huoli etukäteen, ennenkuin asiat ultralla tsekataan, käsikopelolla toi tuntuu olevan vähän arpapeliä!
Pirre tsemppiä teille asuntoasioissa ja olipa onni, että hometta oli noin hitosti, että on helppo purkaa kaupat!
Andrealle voimia teinien kanssa, uskon että voipi olla tosi raskasta, etenkin jos on jotain probleemia.
Minä olin maanantaina Hyvinkäällä ultrassa ja syynissä sen pienen sf-mitan takia. Nyt lääkäri sai ihan normaalin mitan ja poijjan painoarvio oli 1908gr, eli ihan keskikäyrän tallaaja, niinkuin meidän muutkin lapset. Meillä on muuten kaikki neljä näyttäneet ihan samoilta vauvoina sukupuolesta riippumatta, ja viimeks yhdet ystävät totesivatkin, että on kyllä niin samalla muotilla valettu. No, hyväks todettu resepti, mitä sitä muuttamaan.
Vointi on kyllä erinomainen, tämä on varmaan ollut helpoin raskaus iästä huolimatta. Ehkä mun 5 vuoden kova juoksu treeni on luonut sen verran hyvän peruskunnon, että helpottaa vaavin kantamista. Painoa on tullut 10 killoo elämän illoo tasapuolisesti ympäri kroppaa, ettei kellaha nenälleen. Ja vielä näistä poika raskauksista mainittakoon, että seksi maistuu.. Tytöistä en muista samalla mittakaavalla himoinneeni tuota kotoista hunksia, mutta eipä tuo pahakseen pane!
Mulla on synnytystapa-arvio 8.12, ja silloin saan leikkausajan. Tietääpä hyvissä ajoin milloin vaavi syntyy, ellei nyt päätä sekoittaa äiteen suunnitelmia.
Voekee hyvin ja paksusti!!
DolceVita ja mammanpoika rv 31+6
Nyt riitti! Mää kirjotin tänne hirveet rimpsut ja kerkesin poistaa jo kaikki ne talletetut tekstitki ku huomasin ettei se ollukkaan laittanu niitä tänne esille...voihan....piiiiip!! Enhän mää enää ehi kirjoittaa niitä uudelleen...voi että ku ottaa pannuun...sori avautumiseni...täytyy yrittää huomenna uudelleen...
Onneksi enää kaksi työpäivää:)) Ihan puhki poikki, saikulla yksi ohjaaja joten mulle tuli sitten pari ylimäärästä tuntia ohjattavaksi...! Hiukan kyllä jumppaajat katseli mun mahaa ja kovasti kaikki kyselee miten jaksan vielä...noo, kröhöm, ihan hyvin;) sain kaikki huutamaan tuskasta:) Josta pääsee dolcevitan pohdintoihin, kyllä, hyvä fyysinen kunto on ihan mielettömän hyvä pohja jaksaa raskaus, saatikka synnytys! puhumattakaan siitä mitä kunnon hikiliikunta tekee mielenterveydelle, HYVÄÄ!!! mun täytyy kyllä sanoa että seksiä ei ole tehnyt mieli YHTÄÄN tämän pojan odotuksessa, eikä tyttöjen:) Mulla tulee ihan totaalikieltäytyminen raskaana, ei nappaa yhtään!
Ananas: Noniin:))) Ihana kuulla, mahassa kaikki hyvin!!
nani: oispa sun juttuja ollu pitempänäkin versiona kiva lukea:D
Wattu: Juu, saa udella:) No meille tosiaan sattui kätilö, joka hermostui/huolestui todella näkyvästi siihen kun synnytykseen tuli vauhtia ja vaarallisia tilanteita, sillä putosi tarjotin ja se meni ihan sekasin, lääkäri joutui pyytää sitä "kasaamaan itsensä". Se oli ihmisenä tosi sellanen arka ja hirveen hiljanen, ei yhtään ollu sellasta inhimillistä ja ihmisläheistä kontaktia, kyseli paljon kyllä, mutta ei muistanu mitään... kaksi kertaa kerrottiin että lapsi on tulevan isän esikoinen, eikä muistanut sitä kun vauva syntyi, tokaisi että isä vanhasta muistista siitä sitten vaan hommiin (pukemaan, pesemään vauva)! Ei tarjonnu mulle juotavaa ei syötävää vaikka oli pitkä synnytys, ei osannu päättää kumpi mulle parempi spinaali vai epiduraali, vaan mun piti päättää ite. Ja kaikkea tollasta... ja sitten itse synnytyksessä kaikki meni hienosti tohon 5 senttiin ja sitten tyssäsi. Supistuksia tuli, aivan HELVETILLISIÄ, mutta kohdunsuun aukeeminen hidastu ihan hirveesti (käy mulla joka kerta!) sitten painui vauvan sydänäänet monttuun, huone täynnä ihmisiä, happiveriä... kaikkea sekavaa... loppupeleissä mulle annettiin max vartti aikaa ponnistaa vauva korkeelta, ei siis kiinnittyny ollenkaan vaan keikku tosi korkealla. Ja sanottiin että jos en pysty niin sitten on edessä hätäsectio. Minä sanoin että yritän ja pystyn... ja 8 min päästä erittäin sininen ja hiljainen vauva syntyi... nopeasti tyttö siitä piristyi kyllä ja loppu hyvin kaikki hyvin. Itse en välttämättä nähnyt niin tarpeellisena käydä puhumassa asiasta, mutta terkkari piti, joten sinne sitten... ja sanohan ne tietysti hyvinkäänkin päässä että ilman muuta on sellanen asia joka kannattaa puhua.
Nyt mahan viereen maate!
öitä!
mami
Kyllästyin pyörimään sängyssä kun ei uni enää tule ja nousin sitte, menee tää näinki.
Koin eilen raksalla aikamoisen kauhunhetken, istuskelin ensin kaikessa rauhassa ja sit meinasin et nyt hommiin ja aloin nousta niin jumaliste ja kaikki maailman kirosanat tähän mitä löytyy....että sattu sitte lujaa! Niinku olis puukkoja ja salamoita satanu alapäähän ja alamahaan, hetken sitä kesti ja sit loppu, kyllä ihan poru tuli ku sattu niin lujaa :( Jonku aikaa jomotteli mut myöhemmin illasta ei enää mitään eikä nytkään.
Maanantaina neuvola niin täytyy ottaa puheeks toi.
Aikamoista touhua kyllä mamiof ollu siellä, miten ihmeessä voi kätilö tolleen sekoilla?!? On kyllä sellanen ala et vaikka ihmisiä ovatkin, ei pahemmin mokailla kyllä saisi.
Ehkä noi asiat on hyvä käydä tosiaan juttelemassa läpi, vaikkei susta ihan siltä nyt tuntuiskaan, ompa varmasti nyt tulevaan synnytykseen siellä päässä huolehdittu asiansa osaava ja ittensä koossa pitävä kätilö :)
Mulle on pikkupoikien synnytyksiin sattunut sellaset iäkkäämmät kunnon hapannaamat jotka ei oo turhia puhelleet eikä pahemmin hymyjä irronnut, saati nyt sitten myötätuntoo ja empatiaa, mutta en antanu niiden häiritä vaikka ärsyttikin aattelin vaa et eiköhä noi hommansa osaa ja molemmilla lopussa sattuki vuoronvaihto sopivasti.
Eikös muuten oikein timmissä kunnossa olevilla saata just noin helpommin käydä ettei meinaa aueta ja edetä et hidastuu, ihan ku joskus olisin kuullu??
Hienoa ananas että kaikki hyvin :)
Ja pirrelle, uskon kyllä että varmasti olette "hankalia" ostajia :) Ja hyvähän se on tuon asian suhteen ollakin, meiän talon ostajat ei meinannut tulla kuntokartotukseen ollenkaan ensin, ei käyny meille ja toinen sit tulikin. Jonkun aikaa taloa myytiin ja kyllä siinä hommassa kaikenlaista tallaajaa tuli esiin, ei voinu kun ihmetellä enkä ny tarkota sitä "hankaluutta" mikä liittyis näihin kuntojuttuihin.
Suurin ihmetyksen aihe oli sellanen et eikö ihmiset käy ensin pankissa kyselees paljonko rahaa irtois ja sit kattelis sen oman hintaluokan taloja, mut todettua tuli eivät käy monikaan ei.
Mitähän mä nyt tekisin?? Kaukosäädin rikki ei voi kattoo tallennuksiakaan,hö taidanpa lukee siis kirjaa.
wattu
vaan eipä onnistu. Miut ja Nani aina heivataan :(
wattu: Kyllä, aikamoinen säätäjä oli tämä kätilö. Oli säätänyt parin muunkin synnyttäjän kanssa oikein kunnolla, myöhemmin sain kuulla että on vain tekemässä keikkaa silloin siellä, että ei ole vakio porukkaa! Joten pelko siitä että tämä kätilö tulisi nyt taas, on turha! Ei ole talossakaan enää:) Kirjotinkin, kun ne hyvinkäältä käski, eilen illalla listaa että mikä meidän mielestä meni metsään, mikä pelottaa, ja mitä toivon nyt synnytykseltä. Toivomuksiin kirjotinkin että "empaattinen kätilö" :) On kuulemma noin, että kun vatsalihakset on tosi tiukat, niin avautuminen on hiiiiiidasta kun iisakin kirkon rakentaminen. Mulla on vatsalihakset tosiaan sellasessa kunnossa, että ne on ihan REVENNY raskausaikana!!! Ja vauvojen laskeutuminen on todella tuskallista ja kohdunsuu aukee hitaasti. Ponnistaminen on sitten taas ihan mun leipälaji:) Siinä tarvii voimaa ja tekniikkaa ja se sujuu kun valssi:)
Mikäs siinä on kun nani ja ananas aina dissataan??? teettekö/yritättekö tehdä jotain merkkejä? sydämmiä tms? Niisät luin että tekee heti sen että teksti katoaa...!
Sitten sorvin ääreen, toiseksi viimistä viedään:DD JIPPII!!!!! sit alkaa löysäily:)
Huomenna onkin sitten vika päivä, sitten mennään syömäään/leffaan työporukan kanssa, ja mä saan jotain kivoja lahjojaki... jee!
Kaikille ihanaa ja energistä päivää:)
mami
Flunssa vaivaa vielä, pää täynnä räkää ja yskittää taas niin perkeleesti!! Miksi mulle nykyään aina jää tää kamala yskä??? Ihan perseestä:((
Tänään oli neuvola, painoa +300g/vko. Yhteensä nyt tullu 7 kiloa. rr hiukan koholla, mutta edelleen loistava:) pissat puhtaat, hb 115 (käskettiin kahta obsidania nyt ottaa), vauva raivotarjonnassa ja potkutteli 140 menemään:) kasvu alkaa ilmeisesti tasaantumaan, sf oli nyt 31 eli käyrälle tultiin takasin. Turvotusta ei ole. Sain lähetteen sinne h-käälle "sype" potilaana, kun tuo edellinen synnytys kummittelee siihen malliin, että terkkari piti tärkeänä että käydään miehen kanssa puhumassa asia pois. Koko arvio sitten vkolla 37+ siellä... eli siinä mielessä kaikki oli hyvin, nyt sitten vaan vähän tuo "henkinen hyvinvointi" jäi terkkaria mietityttämään kun tirautin pari kyyneltä siellä kun puhuttiin mun mielialasta, näin raskaana mulla korostuu aina huono äitisuhde, ja se tosiasia että ei ole oma äiti apuna, turvana jne on katkera paikka... ja se meidän todella olematon tukiverkko sitä kanssa hiukan huoletti. Juteltiin sitten loppupeleissä tosi pitkään ja sain purkaa sydäntä... teki hyvää:)
Sellasta... se olisi sitten marraskuu ja NANIn kuukausi:DD HUI!!! Sitten ite perässä!! Huimaava ajatus että ENSI KUUSSA on LA!!! Äkkiä tämä aika vierii...
Nyt alan katsomaan lapsityranneja.
Vointeja!
mami ja eemeli 32+3