Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On muuten totta, että lapsiperheisiin ei enää saa kotiapua

Vierailija
01.11.2010 |

kuin hakeutumalla lastensuojelun asiakkaaksi. Kun nimike on ennaltaehkäisevä lastensuojelu, voi jo saada kodinhoitajankin. Tai siivousavun. Tai sitten perheessä täytyy olla erityisen raskas tilanne vaikkapa vammaisen tai vakavasti sairaan lapsen takia. (meillä näin)

Meillä käy kotiapu 3h viikossa yhtenä päivänä ja se on ollut todella pitkällisen työn tulos. Suosituksia on tullut lapsiani hoitavasta sairaalasta asti kuntaamme. Asialle on antanut painoarvoa myös uupuminen, jonka vuoksi olen itse hakeutunut psykiatrisen hoitajan juttusille.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnilla on aivan olematon tilanne noiden kodinhoitajien kohdalla. Tai siis kaikki kodinhoitajat on vanhustyössä, eikä lapsiperheille riitä vaikka olisi mikä tilanne (esim. äiti leikkauksessa ja vauva parikuinen). Vaan huostaanottoon menee vauva tuollaisessakin tapauksessa, jos ei perhe saa hoitoa itse järjestettyä. Vaikka isä voisi hoitaa iltaisin ja apua tarvittaisi vain päiväajaksi.

Vierailija
2/3 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos äiti on sairaslomalla ja ei pysty lasta hoitamaan, esim.leikauksessa. Voi isä jäädä vanhempainvapaalle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vain pätkäytetä, jos tarve on äkillinen ja sairausloma pitkä. Hoitovapaasta pitäisi ilmoittaa oliko se kuukausi vai kahta ennen, kuin sille jää. Sama taisi koskea vanhempainvapaata. Ja jos vanhemmat sattuu olemaan eronneet, niin sitten menee mahdottomaksi.

Toisekseen ihmettelen kovasti, että yhteiskunnalla on varaa jättää ihmiset näin heitteille näissä asioissa. Sitten ihmetellään kun lasten ja nuorten pahoinvointi lisääntyy. Ihmisillä ei ole samanlaisia tukiverkkoja kuten ennen ja yksinhuoltajat voi olla todella yksin. Olen itse ollut onnekas, kun on ollut kolme mummolaa (äiti, ex-anoppi ja autoileva mummoni) ja sisko hoitotäteinä tarvittaessa.

Mutta entäs ne yh:t, joilla ei ole turvaverkkoja ja ylimääräistä rahaa, vauvalla koliikki ja ruoka-allergia ja joskus haluaisi vaikka nukkua sen yhden yön, että taas jaksaisi...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan