Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^*Pitkään tuhtaavien marraskuu*^*

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina! Tehtiinkö siirto tänään? Miten meni?

Vierailija
42/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kyytiläistä mukana!!

Ei top-luokkaa, mutta ihan hyviä. Heillä ei noita luokituksia käytetä joten "virallisia" en tiedä. Molemmat olivat ensin 4-soluvaiheessa. Toinen siinä juuri ennen siirtoa maljalla jakaantuikin 6-soluiseksi ja paransi asemiaan! Juuri oli lääkäri selittänyt miten on jakaantuneet makoillessani pöydällä, niin labra-luukusta täti huuteli että lisää on jakaantunut :D

Toiset kaksi hedelmöittynyttä olivat niin huonolaatuisia ettei niitä lääkärin mukaan kannata pakastaa. Neljää ei voitu kuitenkaan siirtää ja lääkäri halusi että siirrettäisiin nuo kaksi parasta! Eli annoimme luvan heittää ne 2 pois, emme halunneet niitä pakkaseen. Että sellainen päivä täällä takana!

Pakkaseen ei jäänyt sitten yhtikäs mitään, vaan sama rääkki alkaa alusta sitten joskus tarvittaessa.

Kiva myrmica että pikkuhiljaa alkaa keho toipumaan. Mulle silloin meidän menetyksen jälkeen oli parasta lääkettä henkisesti se että lähdettiin heti yrittämään uudelleen. Kaikkihan siihen eivät pysty ja toisille se taas on se ainut henkireikä!

Emma: Mullaki lähenee keskenmenneen LA se olis ollu 15.12... Mä oon ihan pelolla odottanut sitä päivää.. Ja oon niin toivonut että olisin raskaana ennen sitä. Nyt mulla on viimeinen mahdollisuus! Tsemppiä sulle joulukuun kestämiseen, sulla on vielä niin monta muutakin juttua samaiselle kuulle!

Mä niiiiiiin toivon nyt että meitä onnistais!

Nelli

Ai niin... Evelinalla taitaa olla huomenna se siirto?! Tsemppiä sinne.. mut jos oliki tänään niin tuuhan kertoon miten meni!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellille kovasti tarrasukkia matkaan. Se on niin totta, ettei siihen tarvita kuin yksi ja nythän sulla on kaksi. Ymmärrän kyllä niin sun fiilikset kun lupaava määrä folleja kutistui sitten kahteen. Mullakin oli vain kaksi, joista toinen ja viimeinen nyt sitten huomenna siirretään. Kauhunsekaisin tuntein pelkään jos sieltä soitetaan aamuupäivällä, ettei pikkumyy2 olekaan selvinnyt sulatuksesta. en millään enää jaksaisi aloittaa koko rumbaa alusta. Mutta pakko kai se on, kun on yhdet mieheni siittiötkin vielä pakkasessa.

Mites Emman inssi meni? Kummallista, ettei teillä ultrata samalla. sittenhän näkisi varmuudella onko ajoitus kohdillaan. täällä kovasti peukutan sulle, että nyt onnistuisi.

2pojanäidille pikaista paranemista.

Voi kun kaikki saatais nyt se plussa, olis niin paras joululahja ikinä..

Vierailija
44/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2pojanäidille paranemisia! Tämä on melkoista flunssa-aikaa..:( Jospa se ihme tapahtuis silloin, kun sitä vähiten odottaa..:) Mennään muuten täsmälleen samoissa päivissä ja tätiä odotellaan samalle päivälle..

Ennuli, ihana, että vihdoinkin pääsette tämän odottemisen jälkeen ivf-käynnille!

Raylle onnea pikkuisesta! Aina kiva kuulla meidän plussanneista uutisia!

Myrmica, tosi kiva, että sulle jäi ikävästä toimenpiteestä kuitenkin hyvä mieli! Noilla hoitajilla ja heidän suhtautumisellaan on kyllä suuri vaikutus. Onneksi sulle sattui symppis hoitaja!! Ei muuta kuin uutta matoa koukkuun!!;)

Liisalle hali sen tätipirulaisen vierailusta! Taustaile vaan rauhassa, me kyllä ymmärretään, että se on välilä pakollista..

Emma, kuinka teidän inssi sujui? Ultrattiinko vielä, että tietäis oliko ajoitus myöhässä?

Nelli, onnea kahdesta kyytiläisestä! Pidetään kaikki peukut ja varpaat pystyssä, että molemmat jakautuvat oikein pieneksi ihmiseksi asti ja pysyvät kyydissä! Harmi, että pakkaseen ei sitten mennyt yhtään, mutta jospa niitä ei tarvittaisikaan..:)

Evelinelle ihan hirveästi onnea huomiselle, kunpa se pikkumyykakkonen olisi voimissaan! Pidetään sulle niitä samaisia sormia ja varpaita pystyssä!! Saako kysyä, että miksi te pakastettuja siittiöitä käytätte?

Tosiaan joulu lähenee ja kaupat on jo täynnä krääsää aiheesta. Se on niin totta, että joulu nostaa tätä tuskaa vielä enemmän pintaan! Tällä hetkellä meillä kaikilla on vielä toivoa ilouutiseen ennen joulua ja uskotaan siihen, eikös tytöt!! Eikös joulu ole nimenomaan ihmeiden aikaa..;)

Omasta navasta sen verran, että viimeisiä viedään joo, tätiä odotellaan tosiaan tiistaiksi tuon aikaisen oviksen takia, ja sitten me päästäänkin polille...:)

Sofi

45/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole hirveästi asiaa mainostanut kun on vähän arka aihe. mutta siis siittiöt ovat kyllä mieheni luovuttamia. Hän kuoli vuosi sitten syöpään ja ehti luovuttaa siittiöitä ennen sytostaattihoitoja. Valitettavasti hoidot eivät auttaneet ja menetin hänet. Aloitettiin hedelmöityshoidot vielä mieheni eläessä, mutta hän ei sitten ehtinyt saada hyviä uutisia jälkikasvusta. viisi inssiä ja yksi ivf on jo noista tehty ja lääkärin mukaan enää yhteen ivf-kertaan riittäisi just ja just siittiöiden määrä.

Että tällainen tarina. Siksikin jo toivoisin pikkuhiljaa että tärppäisi. Hiki pukkaa otsalle kun ajattelee josko en onnistu ikinä. Mitään vikaa ei ole minussa eikä siittiöissä, joten missä mättää? Ehkä se on tuo ikä sitten. Vaikka biologin mukaan munasoluni olivat oikein hyvän näköisiä ja jakautuivatkin hyvin. Eli niin niin toivon, että pikkumyykakkonen olisi nyt se oikea.

Vierailija
46/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut miehesi vuoksi.. Varmasti rankka paikka! Oletko sinä jossain ulkomailla hoidoissa? Ihan olen saanut sen kuvan että suomessa käyt jossain klinikalla? muistelisin jostain vanhasta kirjoituksesta lukeneeni..

47/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ihan Helsingissä käyn hoidoissa, yksityisklinikalla. Törkeän kallista varsinkin kun en saa kela-korvausta. Mutta haluan katsoa loppuun asti, miten käy, vaikka sitten velkaantuisinkin. On se sen arvoista jos saisin mieheni lapsen. Olen jo sen ikäinen, että olen miettinyt jos en nyt tule raskaaksi mieheni siittiöistä siis, niin jatkaisinko hoitoja luovutetuilla siittiöillä. Se kyllä tuntuu toistaiseksi vieraalta ajatukselta eikä taida tosiaan enää olla rahaakaan. No, toivottavasti nyt tärppää eikä tarvitse miettiä noita juttuja enempää.

Vierailija
48/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että eikö ne siellä klinikalla tiedä että miehesi on kuollut vai rikkovatko he lakia ihan häikäilemättömästi?!

Ensikäynnillä väestöliitossa saatin paperi Suomen hedelmöityshoitolaista. Kuolleen ihmisen sukusoluja (spermaa/munasoluja/alkioita) ei saa käyttää kuoleman jälkeen!

Jos joku on hyvää hyvyyttään lahjoittanut esim. spermaa klinikalle, että joku saa sitä joskus käyttää.. Ja jos tämä mies kuolee, sukusolut on hävitettävä!

Itse vielä kysyin omalta kohdaltani ensikäynnillä sitä... että jos meillä on alkioita pakkasessa ja mieheni kuolisi niin saako niitä käyttää? EI

Kysyin entä jos mieheni tekisikö jonkinlaisen "testamentin" että saisin käyttää yksin niitä? EI

Lääkäri sanoi aivan selvällä suomen kielellä että kuoleman jälkeen ei sukusoluja saa MISSÄÄN tapauksessa käyttää!

Meidänkin klinikan kanssa tekemämme hoitosopimus raukeaisi mieheni/minun kuolemaan. Ja näin se on jokaikisessä hoitopaikassa Suomessa.

En nyt tahdo olla ilkeä. Mutta en vaan nyt oikein ymmärrä että toi sun juttu olisi mitenkään mahdollista? Siis miehesi kuolema varmaan, mutta se että käyttäisit hänen siittiöitään.

Vierailija
49/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi 8.11 pieni odotettu tyttövauva 3130g ja 48 cm:)

Rv 37+4.

Tsemppiä ja lämpimiä halauksia teille kaikille! Kyllä tekin vielä sen nytin saatte!

Haaveilija-79

50/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä pahoitin mieleni. Hoito aloitettiin mieheni eläessä ja sopimuksen mukaan jatketaan kunnes siittiöt loppuu. niin halutessani. Tästä on viralliset paperit tehty eikä niissä pitänyt mitään ongelmaa ollut. Tuskin nyt klinikalla antavat kenenkään muunkaan siittiöitä...olisi jo aika julmaa. Ei olisi pitänyt kertoa koko asiasta, muutenkin arka aihe. Kuvittelin, että tämä paikka on sellainen, mistä saa tukea ja turvaa, mutta että tällaista...kovin pettynyt olen. Ei muuta sanottavaa.

51/79 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla hyviä uutisia. Tämä piristi mieltä. Ja antaa meille kauan yrittäneille kovasti toivoa ja kipinää. Sait parhaan joululahjan jo vähän etukäteen, ihanaa. Onnea vielä kovasti!

Vierailija
52/79 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eveline: Miten sun tämä päivä meni? *peukku pystyssä*

Sitten.. Sulla on ollut tosi rankkaa! tiedän itse, miltä tuntuu seurata rakkaan syöpähoitokamppauluja ja sitten kokea se tuska, kun toinen häviää taistelun. Osanotto miehesi poismenosta! Vaatii rohkeutta kertoa tapahtuneesta!

Mua vähän harmittaa, että edes kysyin tuota pakastusjuttua, en halunnut, että siitä tulee mitään kismaa..:( Nelli ei varmastikaan tarkoittanut pahalla, hän puolusti vain klinikalla kuulemaansa.

Tukena ja turvanahan me täällä toisillemme olemme! Erimielilyyksiähän asioista voi tulla, varsinkin kun kaikilla on tunteet pinnassa ja tämä aihe kovasti niitä tunteita herättääkin!

Haaveilijalle onnea pikkuisesta tytöntylleröstä!!

Sofi

53/79 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä harmittele yhtään kun kysyit. Eihän mun olisi tarvinnut vastata jos en olisi halunnut. Kaikki hyvin.

Siirto meni oikein kivasti, ei sattunut yhtään. Pikkuinen oli selvinnyt sulatuksesta hyvin, ei ollut nähtävissä mitään "surkastumia". Eli nyt vaan toivotaan että pysyy kyydissä seuraavat 40 viikkoa noin. Jännää. Kahden viikon päästä vasta olis testauspäivä, mutta en tietenkään malta odottaa siihen asti. Menkat alkais jo reilun viikon päästä, mutta todennnäköisesti nuo luget pitää ne poissa testipäivään asti. Eli siitäkään ei voi päätellä mitään. No, pitää keksiä kaikkea kivaa joulupuuhaa tms. että aika menisi nopeasti enkä ihan joka sekunti miettisi asiaa.

Kivat vaan kun vähän liukastelin tuolla ulkona koirien kanssa ja on vähän tai aika paljonkin selkä nyt kipeänä. En uskalla ottaa enää muuta lääkettä kuin parasetamolia, joka ei kyllä auta yhtään, plääh.

Mukavaa viikonloppua sinulle Sofi ja kiitos tuesta.

Vierailija
54/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti yllätti tulemalla (alkamalla) jo tänään.. Odotin koko ajan kipuja, mutta niitä ei tässä kierrossa juurikaan ollut, onneksi. Eli huomenna varmaan alkaa kp 1 (vuoto nyt vielä niukkaa). Viime torstaina tunsin kyllä kovan krampin ja pistelyn kohdun puolella (8 päivää oviksesta) ja luulin sen olevan kiinnittymiskipua, tai ainakin toivoin (kiinnittymisyritys?). Mutta ei sitten ollutkaan. :( Flunssa kai sekoitti kierron. Edelleen siis nuhaisena ja nenä tukossa. :/

Minä jään nyt taka-alalle pariksi viikoksi. Pitää saada vähän aikaa ajatella. Kaipa tässä jotenkin vielä pari kuukautta jatketaan, mutta siitä eteenpäin en tiedä. Mutta kyllä tämä vaan alkaa jo kypsyttää. :-( Tulen välillä lukemaan mitä teille kuuluu.

Kovasti plussaonnea teille kaikille!!! :)

Kp 27/27-31

Vierailija
55/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa.

Myrmicalle ja miehelle paljon jaksamista ja intoa uuteen yritykseen!!

Evelinelle myös ajatuksia ja jaksamista, tilanteesi ei taatusti ole helpoimmasta päästä. Osanottoni myös.

Omaa napaa sitten heti seuraavaksi. Tänään oli inssi ja kaksi follia ultrassa viime viikolla näkyi, nyt ei enää ultrattu ettei tiedetä mitä on tulossa, jos tuloillaan on. Pistin puregonia 9 päivää ja ei kummempia oireita onneks nostattanut. Pitäisi varmaan olla innoissaan enempi, mutta jotenkin sitä ei vaan enää usko, että se raskaus näinkään lähtisi. Toki hyvillä mielein oon, mutta siihen se jääkin.

Mitenkäs muut?

Sofi jos päivität tietoja, kiitos!

inkeri

inkeri-82, Mies-84

yritystä 07/08 alkaen

Dg. selittämätön lapsettomuus

1.IUI 11/10

Vierailija
56/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2poj@näidille pahoittelut jälleen tädistä...

Evelina: Pahoittelut miehesi poismenosta. Varmasti on sinulle vaikea paikka ja aikaa ei ole paljon vielä kulunut tapahtuneesta. En kanssa usko, että Sofi pahaa tarkoitti kommentillaan. Ihan pakko kyllä sanoa, että itse olen luullut kanssa, että sukusolut tulee hävittää ihmesen kuoltua. Varmaan laki on muuttunut, kokoajanhan hedelmöityshoitolakia muutellaan. Ihana, että onnistuu noin, varmasti koet tärkeänä, että tuleva vauva on juuri miehesi. Pikkumyy 2:lle jaksamisia, takerru kiinni oikein kunnolla. Onko sulla tuntemuksia?

Nelli: Mites siellä, ihan hirveesti kiinnostaa kuulla mitä sulle kuuluu? Siirrosta kuitenkin nyt jo useampi päivä aikaa. Tule äkkiä kertomaan meille.

Sofi: mites täti? onko tuntemuksia. Mua nyt niin kovin kiinnostaa muiden olotilat :D Kiitos vaan kysymästä mulla meni inssi ihan hyvin. Taaskaan ei toki ultratti eli ei käsitystä ajoituksesta. Folleja olikin maanatain ultrassa lopulta ollut 5 (tosi erikokoisia 12-20mm) noi isoimmat on varmaan ovuloitunut jo ennen keskiviikon inssiä, mutta luulisi, että joku muista juuri silloin, näin ainakin toivon kovasti. Hieman katetri raapaisi jostain, koska veristä vuotoa oli noin vrk ajan.

Inkeri sulla kanssa nyt sitten kahden viikon piina... Musta on tosi tylsää, kun ei ultrata inssin yhteydessä...

Omaa napaa sen verran, että olo ihan normaali. Rinnat on ihan tajuttoman kipeät, mutta epäilen, että puregon ja pregnyl vaikuttaa siihen. Muuten ei mitään ihmettä. Tilasin just herkkiä testejä netistä ja lauantaina pakko testata, kun kosteat juhlat olisi tiedossa. Lauantaina pregnylistä on se 12vrk ei pitäisi enää vaikuttaa ja inssistä 10vrk eli vois jo herkällä näkyä. Jos nyt edes ehtii lauantaihin asti, mullahan on kahdella edellisellä kerralla alkanut menkat jo viikko inssistä. Semmoisia täällä.

Emma

Vierailija
57/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka, Yle teema uusii neliosaisen sarjan saammeko vauvan? tuli tänään 20.05 ja keskiviikkona uusivat klo17 ensimmäinen jakso oli ihan mielenkiintoinen.

Vierailija
58/79 |
22.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkos se englantilainen ohjelma jossa seurataan 100paria ja kaikki tekee alussa raskaustestin?

Vierailija
59/79 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teitähän on nyt tosi monta, jolla on jännät paikat!! Eli inssi tai ivf juuri tehtynä!! Jännää, tämä ei voi tarkoittaa muuta kuin plussia plussien perään..:)

(Pidetään yllä positiivista luottamusta hoitoihin!)

2pojanäidille pahoittelut siitä pirulaisesta..:( Rentouttavaa taukoa, älä unohda meitä kokonaan..:)

Nelli ja Eveline: Mites teidän molempien aika kuluu ivf:n jälkeisessä tilassa?:)

Inkerille ja Emmalle pidetään hirveästi peukkuja inssin onnistumisen puolesta!! Mikähän siinä muuten on, ettei inssissä ultrata? Luulisi, että hyödyttäisi se tieto lääkäriäkin..

Iiris, kiitos ohjelmavinkistä, eilen käänsinkin kyseiselle kanavalle, mutta liian myöhään, kun näinkin vain lopputekstit..

Eipä tässä sen kummempia tuntemuksia ole.. Sunnuntaina jo hetkeksi toivo heräsi, kun aamusella parin tunnin ajan alavatsaa vihloi ilkeästi, mutta tänä aamuna testillä tyylipuhdas nega. Että se siitä sitten.. Tätiä odotellaan tänään, viimeistään huomenna ja sitten soittoa polille..

terveisin,

Sofi

Vierailija
60/79 |
23.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kovin kauaa malttanut pitää hiljaiseloa. Tämä palsta on niin terapeuttinen että ei siitä voi luopua. :) Tädin vierailusta on siis selvitty ja mieli on taas positiivinen. Päiviä en laskeskele ja yritetään kovasti mennä rennolla asenteelle. Se on yllättävän vaikeaa...Ja nyt sain vielä ihanan flunssan päälle, joten taitaa tämä kierto mennä aivan harakoille. Olen joutunut lisäilemään lääkitystä (astma)jotta henki kulkisi. En tosin tiedä millainen vaikutus noilla lääkkeillä on raskaaksi tuloon.

Ray ja haaveilija: onnea, onnea, onnea :)

Evelina: Toivotaan, että pikkumyy2 on sitkeää sorttia ja saat ihanan joululahjan.:) Osanotot täältäkin suunnalta, en osaa edes kuvitella miten vaikeita aikoja olet elänyt.

Toivotaan todella että nyt rupeaa plussia satelemaan! Pidän peukkuja kaikille teille piinailijoille!!:)

Mites Nelli? Muakin kiinnostaa sun kuulumiset.:)

Räkäinen ja nuutunut Liisa