*^*Pitkään tuhtaavien marraskuu*^*
Kommentit (79)
Tinskulle onnittelut ovis-plussasta! Kiva että femarit vaikuttaisivat toimivan :) Meilläkin on kunnon lumi maassa.. on jotenkin paljon pirteämpi olo itselläkin kun ei ole niin synkkää ulkona! (Pohjois-Suomessa minäkin majailen)
En tiedä Sofi vielä varmasti punktion ajankohtaa, mutta vahvasti uskon että kyllä se jo ensi viikolla on! :)
Toivotaan evelina että kaikki olisi ok PASsia varten!
myrmica: silloin kun minua se suru keväällä kohtasi, niin jotenkin oli niin ihanaa sen kaiken keskellä että minulla oli tämä pino ja kaikki teidät kenen luo "palata"...
Liisa, pidän peukut korkealla ettei tulisi!!
ON: Eli ultrassa tänään käyty! Endometrium oli 11mm, folleja oli n.18kpl (hiukan oli lääkärillä vaikea laskea toiselta puolelta) Puregonin annostus pidettiin jatkossakin 125IU ja nestettä pitäisi muistaa juoda! Seuraava ultra sitten taas perjantaina.
Hiukan on ollut jotenkin "täysi" olo ja molemminpuolin munasarjoissa nippailee ja polttelee! Mutta ei vielä onneksi paha ollenkaan :) Kumartelu on oikeastaan vaikeinta...
Nelli
Nopeasti vaan kirjoittelen... Olen tässä pari päivää ollut flunssan kourissa, viime sunnuntaina alkoi kova kurkkukipu. Enpä juurikaan ole öisin nukkunut. :( Hormoonitkin jotenkin "temppuilivat" ja ovis olikin aikaisemmin mitä kuvittelin, olisikohan mennyt flunssasta sekaisin..? Viikonloppuna puuhailtiin kahtena päivänä ja sitten ei ole enää pystynyt tämän sairastelun takia. Joten tämä kierto nyt jää sitten yrityksen suhteen väliin. Kyllähän sinne on "vintiöitä" jäänyt odottelemaan, mutta buranaa ym. lääkettä on täytynyt ottaa, joten en usko, että tästä mitään "elävää" saa aikaiseksi. Oikeastaan olen ihan rauhallisin mielin vaikkei tässä kierrossa nuo puuhailut juuri osuneetkaan oviksen aikaan ja vaikka flunssa nyt tulikin. Tämä nyt meni näin.
Tsemppiä kaikille!! :)
Kp 15 tai 16/27-31
2poj@näidille paranemisia.. Itsekkin yritän taistella flunssaa vastaan! Kurrku on kipeä ja korviin sattuu (koskaan mulla ei kyllä korvatulehdusta oo ollu, mutta aina flunssan yhteydessä mun korvat on tosi kipeät). Aamulla varsinkin kurkku oli todella todella kivulias! Pitää toivoa ettei pukkaisi nyt mitään pahempaa flunssaa kun ensi viikolla pitäisi olla punktiokin!
Huomenna olisi sitten viimeinen ultra.. tai ainakin pitäisi jo olla viimeinen! Eli huomenissa kaikella todennäköisyydellä olisi sitten punktio ajankohta selvillä!
Pientä nippailua ja kipuilua on ollut, että eiköhän siellä nyt kuitenkin jotain ole tapahtunut!
Nelli
Onnea Nellille vikaan ultraan ja sitten punktioon. Ja pikaista paranemista 2pojan äidille.
Mulla oli tänään ultra ja limakalvo oli 10,5 elikkäs ihan hyvä. Yksi 16mm follikin siellä oli, mutta sillä ei nyt tee mitään tässä kohtaa. Eli tilanne oli oikein hyvä lääkärin mielestä ja pas olisi sitten joko to tai pe ensi viikolla. Jos huomenna ei tule luomuovisplussaa niin laitan sitten lauantaina pregnylin. voi niin toivon että tuo pikkumyykakkonen olisi sitkeää sorttia ja jaksaisi kasvaa sisälläni noin about 40 viikkoa.
Kohta on taas mitä jännätä, jibii!
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Myrmica: Syvimmät pahoittelut tapahtuneesta! En osaa muuta sanoa... oikein paljon voimia suruun. Halaus!
Höh. Hiljaiseksi vetää. Miksi tää pitää olla toisille (=meille täällä pinossa) niin vaikeaa?!?
Evelina: Hyvältä kuulostaa! Pidän kovasti peukkuja, että PAS onnistuu!
Emma: Viikon päästä maanantaina on eka suunnittelukäynti (IVF). Me ollaan siis julkisella puolella ja Tampereelle menossa hoitoon. (Toki ultrat yms seuranta hoidetaan oman paikkakunnan sairaalassa, vain punktio ja alkion "istutus" Tampereella). Tammikuussa tänä vuonna lääkäri laittoi meidät jonoon ja siis nyt marraskuussa on sisäänlaskenta eli mennään jutustelemaan ja suunnittelemaan lääkitystä yms. lääkärin kanssa. Tuolloin tammikuussa sanottiin, että jono on noin 1,5 vuotta. Alkuvuoteen (helmi-maaliskuu?) menee sit eka IVF. En minäkään oo vielä mitään aikaa saanut Tampereelle, kaippa ne omasta sairaalasta sitten varailee, kun on sen aika.
Tekeeköhän lääkäri muuten vielä jotain sisätutkimuksta tuolla ekalla suunnittelukäynnillä...?
Nelli: hieno määrä folleja sulla! =)
ON: onneksi tuo viimeinenkin mahakas jää töistä piaa äitiyslomalle, niin pääsee kattelemasta sen mahaa. =( Oma mahani on sitten toivottavasti seuraava! =)
Ennuli
kp 13
Ihanaa Eveliina, että kaikki näytti hyvältä ja PAS:iin siis pääset jo ensi viikolla!
Ennuli: Ohhoh, ihmetyttää kovasti toi jonon pituus. Meille sanottiin, että 6kk ja nyt jonossa oltu 2,5kk. Toiveissa olisi päästä IVF:ään jo ensi vuoden alussa. Alkaa vaan vähän epäilyttää, koska sinne TRE:elle ollaan kanssa menossa. Aika paljon ilm. vaihtelee noi jonot. Eikös Nelli Ouluun ollu niin ettei jonoa lainkaan? Harmittaa kyllä, että tää etenee niin hitaasti. Me ollaan tuhdattu ensin vuosi ja sitten yksityisellä toinen vuosi clomejen ja pregnylin kanssa ja nyt kohta vuosi näiden inssien, kesälomataukojen ja hoitotaukojen kanssa. Alkaa puuduttaa jo! Hieno juttu Nelli, että folleja saadaan oikein runsain mitoin :D Tsemppiä punktioon!
Kahdenpoj@näidille paranemisia, täällä kanssa flunssa riesana!
Sofi, ihanaa, että kierto sinulla nyt lyhyempi. Seuraavaan sitten taisikin olla se inssi. Nyt siis plussaa tai tätiä niin pääsette eteenpäin. Kerroit siitä 3vko vauvasta jota olit pidellyt sylissä ja ei tuntunut pahalta. Kyllä se ainakin mulla on niin, että helpottaa aina kun on jotain uutta toivoa. todella toivon, että saatte inssistä toivotun tuloksen.
Sitten omaan napaan, tänään oli seuranta ultra kp10. Edellisissä insseissä puregon annostus ollut iso ja folleja kasvanut monta,m viimeksi oli kp 11 4kpl 18-19mm. Nyt siis annostusta pienennetty (100+100+100+50+50). Limakalvo oli 9-10mm ja folleja oli molemmilla puolilla 2 muita isompaa, nyt n. 12mm. Puregon siis jatkuu vielä tänään 50, lauantaina 50 ja sunnantaina 50. Maanantaina sitten uusi ultra. Näyttäisi olevan ihan sama vaikutus, follit vaan kasvaa hitaammin. Viimeksihän inssi tehtiin vaikka folleja oli se 4, eli eiköhän tehdä nyttenkin. Todennäköisesti keskiviikkona olis siis kolmas ja viimeinen IUI.
Emma
Toivotaan evelina että sitkeä sissi olis se huurunenä siellä pakkasessa!
Ennuli: Mulle tehtiin sisätutkimus suunnittelukäynnillä. Lääkäri halusi nähdä ettei ole mitään ylimääräistä esim. kystoja. Ja muutenkin hiukan katsella miltä näyttää. Sen mukaan hän sitten arvioi minulle soveltuvan annostuksen puregonia, joka olikin sitten 125IU, koska mulla näky jo silloin että on aika paljon pikku rakkuloita. Lääkäri päätti ettei kannata lähteä liian suurella annoksella stimuloimaan niitä. (Ja mielestäni teki aivan oikean ratkaisun)
Emma: Ei ollu jonoa lainkaan.. mutta se johtuu vain ja ainoastaan siitä että me ollaan oulussa väestöliitolla! Jos sairaanhoitopiirillämme olisi maksusitoumus OYS:ssiin, eikä tuonne vl:lle, niin OYS:siin olis ollu jonot n. 6-8kk! Me päästiin nyt niinku yksityiselle, mutta ei itse makseta siitä muuta kuin polikäynnit :)
ON: Elikkäs.. Tänään ultrassa taas käyty! Endometrium oli 14mm, folleja oli vasemmalla 7kipaletta ja oikealla laskettuja/mitattuja oli 10kpl (mitattiin ainoastaan n. yli 10mm olevat).. oikealla oli lisäksi useita rakkuloita tuon 10kpl:n lisäksi.. Lääkärin mukaan ne ovat niin vieri vieressä jne. että hän ei mitenkään niitä saanut laskettua saati mitattua luotettavasti, näitä laskematta jääneitä oli lääkärin mukaan n.5-10kpl vähintään!
Saapa nähdä minkä verran soluja sitä sitten saadaan.. Jotenkin on niin negatiivinen olo sen suhteen että kypsiä kauheasti olisi. Ei kai nuo pienet millään ehdi kasvaa punktioon mennessä...
Punktio on tiistaina.. Puregonia pistän vielä viimeisetkin annokset tuon 125IU, eli se pysyi edelleen samana. Jos siirtoon saakka päästään niin se on torstaina!
Nelli
Vau jännää sullakin. Tosi paljon sulla noita folleja, kyllä luulisi sieltä monta hyvää munasolua löytyvän. Mullahan oli vaan viisi rakkulaa ja niissä vain kaksi munasolua. No laatu toivottavasti mun kohdalla korvaa määrän, heh.
Sulle ilmeisesti tehdään sitten lyhyt viljely kun torstaina on jo siirto. Mulla oli tuo tuoresiirto kans lyhyellä viljelyllä kun lähti jakautumaan nopeasti ja siitä tulikin 8-soluinen. Sitä toista viljeltiin kuusi päivää vajaat kun oli vähän hitaampaa sorttia, mutta hyvin kuitenkin sitten lopulta jakautui ja saatiin se pakkaseen. toivottavasti nyt selviää hengissä sulatuksesta.
Jos tämäkään ei tärppää niin tehdään vielä yksi ivf-kierros kun mulla on vielä yhdet mieheni siittiöt pakkasessa. Se tehtäis sitten femarilla ja maksimimäärällä puregonia. Viimeks mulla 225 yksikköä ja nyt ois sitten täydet 300 huh. Jos tällä kertaa sais vähän enemmän niitä munasoluja. No eipäs mennä asioiden edelle, katsotaan ensin tämä pas miten toimii ja murehditaan sitten.
Mun lääkäri on viimeisillään raskaana ja kaikki hänen lapset ovat saaneet alkunsa vasta kolmannesta passista. Hän on saman ikäinen kuin minä, joten toivoa on mullakin.
Pistätkö Nelli pregnylin 36h tuntia ennen punktiota? Tsemppiä kovasti punktioon ja usko pois kyllä sieltä tulee monta laadukasta munasolua.
Juu pregnyl 36 tuntia ennen punktiota. Huomenna viimeinen puregon, sununtaina sitten puoleen päivään saakka sumut vielä ja illalla myöhään Pregnyl! Maanantaina olisikin sitten tiedossa lääkkeetön päivä pitkästä aikaa :)
(sen jälkeenhän tuleekin sitten ne luget, et siitäpä lääkitys taas jatkukoon!)
Uskotaan ja toivotaan kovasti että se sinun pakkas-sissi kyllä selviää sulatuksesta!
Toivottavasti kukaan ei pahastu, kun kirjoittelen tänne meidän vauvauutiset. Vauvan syntymää jännättiin jo rv 29 verisen vuodon ja reilun viikon kestäneen lapsiveden tihkuttelun takia, jolloin olin kaks viikkoa sairaalassa, sen jälkeen piti vielä viettää kaks viikkoa rauhallista kotielämää, ennen kuin kontrollikäynnillä sain luvan normielämään. Sairaslomalla olin siitä sitten ä-loman alkuun. Kaikista "syntyy luultavasti ennemmin kuin myöhemmin" -ennustuksista huolimatta tyttö päätti syntyä vasta pari päivää lasketun jälkeen eli 3.11. Painoa neidillä oli 3215g ja pituutta 51cm.
Oon käyny edeleen silloin tällöin teidän kuulumisia lukemassa, vaikken ite pinossa kauaa viipynykään, sen verran mahtava porukka teillä täällä on. Harmittavan vähän on vaan tullut plussia. :( :( Kovasti tsemppiä kaikille tuhtaamiseen ja hoitoihin!! Myrmicalle kovasti jaksuja.
-ray
Ray, ei varmasti pahastu, oikein oikein paljon onnea! Ihana kuulla näitä mukavia uutisia ja kiitos tsemppailuista sulle myös.
Ennuli, miten se jono voi olla noin pitkä. Eipä tosiaan hoitotakuut päde näemmä näissä lapsettomuushoidoissa. Tuo puolitoista vuotta on minusta ihan hävyttömän pitkä aika, kun tämä on muutenkin niin rankka prosessi. Huhhuh, tosi kärsivällisyyttä kasvattavaa...
Emmalla ja Nellillähän on oikein kunnon korillinen munia siellä. Voimia ja jaksuja noihin vikoihin päiviin ennen punktiota. Mä olin silloin aika turpeana ja tuntui siltä että ihan hengästytti kävellä. Mutta on niin tyytyväinen olo, kun jotain tapahtuu, eikös :) Toivottavasti tulee paljon hyviä soluja teille molemmille.
Evelina sulla olikin aika monisoluisia alkioita sitten, mä jotenkin muistelin että mulla olis ollut vaan neljäsoluinen. Ehkä en tullut kysyneeksi. Hienosti kyllä lähtivät jakautumaan.
ON: mulle kuuluu yllättäen tosi hyvää. Kaavinta meni todella kivuttomasti, nukutuksessa ja jälkivuoto loppui jo ihan muutaman tunnin jälkeen toimenpiteestä. Mun omahoitaja kättärillä oli myös aivan ihana ja empaattinen. Olen lepäillyt ja vähän välillä vielä sureksinut, mutta nyt on jo kova into päästä seuraaviin yrityksiin. Niin se elämä vaan voittaa. Olen tosi toiveikkaana taas, kun noi hoidot tuntuu meille sopivan.
Onnenpilkahduksia ***myrmica
Paljon Onnea raylle pikkuisesta! Onneksi kaikki meni lopulta hyvin!
Kiva myrmica että olet kuitenkin saanut osaksesi lämmintä kohtelua.. se vielä puuttuisi että olisi ollut vastassa joku tosi epä-empaattinen tapaus! Onko mitään tietoa milloin jatkatte/pääsette jatkamaan yrityksiä?
Täällä on viimeisimpiä lääkkeitä otettu! yksi sumu jäljellä ja illalla irroituspiikki. Huomenna ei sitten yhtään mitään lääkettä tähän kroppaan!!!!!!!!!
Nelli
niinkuin arvalinkin, menkat alkoivat ajallaan. Ja sen kyllä tiesi ja tunsi kropassaan hyvissä ajoin. :/ Masentaa...Nyt rauhoitan tilannetta ja mennään rennommin loppu vuosi. En jaksa enää laskea päiviä ja harrastaa seksiä kalenterin mukaan! Seksistäkin on tullut pakkopullaa, prkl! Anteeksi, mutta on pienoinen sarvi ottassa tällä hetkellä, oon niin vihainen enkä oikein tiedä edes kenelle...
Käyn kyllä lukemassa teidän kuulumisia, toivon teille koko sydämestäni plussia!!!
turhautunut Liisa
Liisalle pahoittelut :(
Toimenpide meni hyvin. En juuri jännittänyt edes sitä ennalta. Eniten taisi vaan mietiskellä että montako munista me oikein saadaan. Lopulliseksi saldoksi tuli 9kpl. Kivahan se olisi ollut että niitä olisi edes muutama ollut enemmän (kun niitä rakkuloitakin oli niin "tuhottomasti"), mutta paljon parempi saalis tuo on kuin ei mitään!
Nyt sitten vaan jännäämään että moniko niistä on kypsiä, hedelmöittyy ja lähtee jakaantumaan normaalisti. Tuossa 9kpl:ssa taisi muuten olla mukana pienistä rakkuloista saatuja soluja, ja vähän pelkään ettei ne ainakaan ole kypsiä vielä. Ja minusta tuntuu että isompia oli jo hävinnyt jonnekkin?!? Kun ei niitä rakkuloita kuiten ollut niin paljon enää? Ja tuossa oli pieniäkin mukana.. En tiedä, ihan sama :) Kysyin lääkäriltä montako follia tyhjennettiin, mutta ei ollut laskenut.
Huomenna saisi sitten soittaa labraan tuloksista. Me ei olla miehen kanssa vielä päätetty kumpi soittaa sinne.. Kumpaaki liikaa jännittää
Siirto olisi sitten torstaina. Kerroin taas lääkärilleni mielipiteeni siitä jos sattuu että on sellainen alkio, mikä ei mahdollisesti kestäisi pakastusta, mutta voisi olla muuten ehkä elinkelpoinen. Me emme halua mitään havitettävän ja pyysimme että sellaisessa tapauksessa saisimme kaksi alkiota kyytiin. Lääkäri ei tyrmännyt ajatusta.
Ai niin.. Oli muuten kiva miestenhuone siellä. Paljon filmejä ja lehtiä Ei me niitä luettu tai katottu. Vilkaisin vaan millasia "apuvälineitä" miehille löytyy. Hoidettiin hommat sitten ilman apuvälineitä kahdestaan :D
Nelli
Nelli hienoa, että punktio meni hyvin, harmi, että ei sitten kuitenkaan saalis ollut suurempi kuin 9. Hyvähän toikin toki on, mutta sulla oli siellä niin suuri määrä folleja ennen punktiota. Minne lie kadonnut. Me ei myöskään olla menossa TAYS:iin vaan ostosopimuksella johonkin yksityisklinikalle, näin olen ainakin ymmärtänyt. Se kyllä selittaisi sen, että toiselle puhutaan 1,5v jonosta ja meille 6kk jonosta. hauska toi miestenhuone :D
Raylle onnittelet tytöstä. hienoa, että kaikki meni lopulta hyvin ja terve tyttö syntyi. Nautinnollista vauva-aikaa!
Myrmica hyvä, että olet saanut positiivisia kokemuksia ja kaavinta meni hyvin. Kyllähän se niin on, että elämä voittaa aina, onneksi niin.
Liisa viheliäinen täti siis löysi sinutkin! Kyllähän toi kalenterin kanssa seksiä harrastaminen vie haluja ja on muutenkin todella rankkaa. Äläghän nyt meitä kuitenkaan ihan kokonaan hylkää. Tule kertomaan kuulumisia.
Meillä siis huomenna se vika inssi klo. 10.40. Mulla on taas semmonen olo, että ollaan myöhässä... Tylsää ettei täällä enää ultrata inssin yhteydessä. Eilen oli kovia jomotuksia molemmilla puolilla ja luulen, että ovis oli ja meni jo. Sunnuntaina on pöllytelty peittoja josko siellä olisi kuitenkin ollut simppoja odottamassa. Kävin maanantaina ultrassa ja mulle jäi vähän epäselväksi minka kokoisia follit silloin oli, kaksi lääkäriä ultras ja keskusteli oikeastaan keskenään... käsitin, että 20mm. Oikealla oli 3 ja vasemmalla kaks joista toinen vähän pienempi ja ei ehdi mukaan. No kahden viikon päästä ollaan taas viisaampia. Voi onnistuis nyt!
Emma
Täällä sitä ollaan yhä vaan flunssassa. :( Sitkeä on tauti. Voiton puolella jo tosin, mutta nenä on vielä tukossa ja väsyttää. Pienempikin oli viikon kipeänä.
Kiitos evelina, Nelli ja Emma! :)
Emma. Toivon kovasti että nyt onnistuu! Peukkuja!! :)
evelina: Tsemppiä!! =)
Onnittelut tytöstä ray! :-)
Tsemppiä Nelli! :)
Taidan itse pitää tässä hiljaiseloa siihen asti kun saa taas tietää alkaako menkat vai ei. Ensi viikon tiistaina pitäisi siis alkaa (noin).
Kaikille peukutuksia!! bdbdbdbd! :))
Kp 22/27-31
juuri sain puhelun mieheltäni. Hän oli soittanut klinikan labraan. Vaivaiset 4 oli hedelmöittynyt Mä niin pelkään ettei meillä ole huomenna mitään jäljellä! ;(
En tiedä yhtään että siirretäänkö meille huomenna 0,1 vai 2. Kaikki on aivan auki. (Lääkäri oli labrantädin mukaan kirjannut tietoihin että 2 siirretään)
Vit** ko tän pitää olla niin helve*** piinaavaa! Kaiken muun lisäksi mulla on lämpö noussut 37.7 ja tuntuu ettei tää ainakaan laskusuunnassa ole!
Emmalle tsemppiä inssiin (taitaa kyllä olla jo ohi toimenpide)
Nelli
Nelli, onpa teillä varmasti ristiriitaiset fiilikset. Aika iso kato kävi noista folleista, tsemppiä ja voimia teille. Huhhuh. Yksihän siihen tarvitaan, mutta varmasti on aika piinaavaa odottaa nyt sitä siirtoa. Olisko niin, että tuo kuumeen alkaminen vois kuitenkin avittaa sitä kiinnittymistä sitten, kun immuniteetti on vähän alempana?
Voi Emma, kun noi inssit oli munkin mielestä aina niin turhauttavia. Tuntui, että ajoitus on ihan mahdoton ja pestyt siittiöt elää niin vähän aikaa ja vaikka mitä. Puuh. Pidetään peukkua, että jompottelu on vasta alkusoittoa ja fanfaarit tuloo vasta huomenna.
Mulla alkaa hiljalleen keho toipua siitä kaavinnasta, vaikka vähän oon vielä kipeä. Esimerkiksi ilmavaivat (heh) sattuu jotenkin. Pelkäsin hetken että tästä tulee vielä tulehdus. Jatkamaan päästään mahdollisesti seuraavien kuukautisten jälkeen, mutta koitetaan varmaan perinteisin kotikonstein jo ennen :)
Katselin viikonloppuna kauppakeskuksessa lasten tonttuaskartelua ja alkoi ihan kamalasti itkuttaa. Tää joulun odottelu on mun mielestä aina aika surullista lapsettomalle, monen on sitä vaikea ymmärtää. Onneksi työt pitää niin kiireisenä etten ehdi liikaa asiaa märehtiä.
Paljon vielä tsemppiä Nellille, vielä on niin paljon toivoa että eipä luovuteta :)
myrmica
miten kävi, pääsittekö siirtoon ja siirrettiinkö 1 vai 2? Kyllähän 4 on ihan hyvin jos kaikki alkaa hyvin jakautumaan niin jää teille vielä pakkaseenkin. Varmasti harmittaa toi määrä, mutta onneksi nyt kuitenkin noi 4. Kovasti täällä odotetaan uutisia ja hyviä semmoisia!
Myrmica mulle kanssa tää joulun aika on vaikeaa. Ja sitä vielä vaikeuttaa se, että toinen niistä keskenmenneistä olisi loppuun asi jaksaessaan syntynyt loppuvuodesta. Silloin sen hetken ehti ajtella, että ensi jouluna sitten meillä on pieni. No turha niitä miettiä, mutta minkäs itselleen voi. Oma äitini on myös kuollut joulukuussa, siitä on jo vuosia vuosia aikaa, mutta sen vuoden joulua ei voi unohtaa. Aika apea mieliala tulee aina. Nyt olenkin töihin ilmoittanut voivani olla joulun töissä, siinä on omat puolensa.
Kahdenpoj@näiti no ompas sitkeä tauti! Todella toivon, että täti ymmärtää kiertää sut kaukaa ensi tiistaina. tulepas sitten kertomaan meille miten kävi.
Mitäs Sofille? En nyt yhtään muista missä vaiheessa sun kierto on. Eikös ala jo olla piinapäivät?
Emma
olen niin pahoillani! En osaa edes kuvitella kuinka pahalta tuo tuntuu. Paljon voimia!
On tämä elämä kyllä ihmeellistä.Ensin pelätään että tuleeko ollenkaan raskaaksi ja jos sattuu onni suosimaan niin pelätään pysyykö pikkuinen matkassa.Ja siitä syntymästä ne pelot ja huolet sitten taas lisääntyvät.Ei päästä helpolla ei...Tällaisia asoita olen tänään pohtinut.:)
ON: Täällä odotellaan menkkoja alkaviksi. Loppuviikosta jos ei ala näkymään niin testaan, mutta eiköhän ne sieltä tule. :/ Tänään selvät menkkakivut alkoivat, great.
Kaikille tasapuolisesti + puuuuuhhhh! :)
Liisa dpo12