Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

####KOLMOSTEN marraskuu####

01.11.2010 |

Tässäpä teille uusi pino.. Täällä masentaa menkattomuus ym niin paljon, että taustailen ainakin siihen asti, kunnes saan hormoonitestitulokset..

Katsellaan sitten.

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
14.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa uusille!

Ja Peppiliinalle pahoittelut ja hyvää jatkoa elämääsi.

Täällä on kans mietitty tuota omaa aikaa, mutta vauvahaaveet vie meillä silti vielä voiton tuosta. Mutta sais jo alkaa tärpätä..

Nyt alkaa olla ovisaika käsillä täällä, veikkaan, että se on huomenna tai ylihuomenna, sit saa taas ruveta jännäilemään. Mulla on vahva tuntemus, että tämä kierto on taas kierto, jossa tulee kiinnittymisyritys. Tarttis vaan niitä tarrasukkia ison kasan..no aika näyttää miten tällä kertaa käy.

Jaksuja kaikille ja paljon plussia!

Koralli kp 11/25-28 yk10

Vierailija
42/108 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tänne sen kummoisempaa tänään. Pojuli otti ja nostatti itselleen yöllä kuumeen eli päiväni meneekin kotona tänään. Miksi kaikki tuntuu taas menevän pieleen?? Olen juuri päässyt koulun kovalle penkille ja viime viikolla olin itseni takia pois(vatsatauti) ja nyt kuopukseni... mies ei voi tänään mitenkään olla pois, mutta huomenna kyllä. Paha vaan, että mulla on huomenna etäpäivä...

- Miuski kp 35/32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jaksamista sekä voimia kaikille muillekin jotka niitä tarvitsee :)

Isänpäivä on sitten juhlittu. Huomasin eilen omituisia vihlaisuja alamahassa. Kun esim. nousin nopeasti tuolilta niin oikealla puolella vihlaisi samoin kun raskaanollessa on ollut mutta vasta joskus rv8 tai jotain.

En tiedä mistä johtuu? menkat pitäisi alkaa lauantaina ja niitä täällä nyt jännäillään.

Niin itselleni lupasin etten ala mitään tuntemuksia itsessäni kyttäämään enkä mieti koko raskaaksituloa mutta ei se näköjään niin helppoa näytä olevan :)

eleanora kp23/28 yk1

44/108 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoittelut peppiinalle.. ymmärrän hyvin tuon pähkäilyn ja päätöksenkin, vaikka meillä lapset on "vasta" 4- ja 6-vuotiaat. Lähipiirissä on monta vauvaa syntynyt viime aikoina ja osa äideistä on tooosi väsynyt. Minäkin oon nauttinut omasta ajasta ihan toisella lailla kun lapset on nyt isompia ja nukkuvat yöt. Vähän jännittää, et kuinka sitä sitten jaksaa kolmannen kanssa. Ja kun minä oikeastaan haluaisin vielä sen neljännen samaan syssyyn, jotta olisi sitten ikätoveria enemmän kuin näistä isommista sisaruksista. Mies toivoo vauvaa yks kerrallaan, epäilen, että alkaa neljännen kohdalla hannata. Nytten oli tarkoitus alottaa yritys vasta ensi vuoden puolella, mutta mies yllätyksekseni päättikin, että saapi tulla vaikka heti. Minä kun ilmoitin, että minä oon valmis. Tällä hetkellä sitten tuumataan, että katotaan jos tärppää.. loppuja ehtii säätämään sitten 9kk päästä. Meillä ei oo mitään oikeestaan jäljellä nelivuotiaalta. Vaunut ja vaatteet ja tarvikkeet on pistetty eteenpäin. Ajateltiin silloin pari vuotta sitten, että ei säästetä, jos vaikka lasta ei enää tulisikaan. Sit ne jäis käsiin. Ja toisaalta nyt sais sitten hommata uudet (käytetyt), se pesänlaittaminen on musta niin ihanaa, että en pistä pahakseni, vaikka joudunkin vertailemaan vaunuja uusiksi ;)

Oviksen tikuttelin silleen, että haaleeta alkaa näyttää. Tikun mukaan se ei vielä kerro lh-tason noususta, joten ovis on varsinaisesti vasta tulossa. Hiukka on väsynyt olo touhuta näin aktiivisesti, ollaan miehen kanssa semmosii nautiskelijoita ja tämmönen "tehtailu" ei oikein istu meidän kuvioon. Eikä tarkotus ollu niin vakavasti tätä tjottailu ottaa, mutta ha.. kyllä sitä vaan sitte sitä tärppiä oikein hakemalla hakee kuitenkin. Nyt siis kp10.

Tässä kierrossa yritän olla seuraamatta oireita. Mitäs siihen sanotte? :D .. Ei jaksais ressiä, mutta kai sitä sitten kuitenkin tikuttaa. Pitäis tilata uusia raskaustestejä. Ehdin käyttää kaikki kuusi edellisessä kierrossa..

Kovasti plussatuulia koko palstalle ja jaksuja yrityksiin..! Erityistsempit kaikille, jotka niitä tarvitsevat *halit*

Vierailija
45/108 |
15.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus Peppiliinalle!

Ja tervetuloa uusille.

Täällä pukkasi flunssan päälle. Kuumetta eiole kun hitusen päälle 37, mutta olo sitäkin karmeampi : ( Nokka vuotaa ja joka paikkaa särkee. Kuinkakohjan paljosti vaikuttaa pikkuisen kiinnittymismahdollisuuksiin, kun kaiketi pitäisi ihan just näinä hetkinä kiinnittyä?

Meillä on jotain tarvikkeita vielä tallella ja vaunut/rattaat vielä käytössäkin, mutta esim vaatteet saa aika lailla hankkia uudet samoin turvakaukalon. Toisaalta tekisi mieli vaunutkin pistää vaihtoon, mutta katsoo nyt. Kuten mermaid myös minäkin tykkään kovasti laittaa ja hommailla vauvalle : ) Vaipat täytyy ainakin ommella uudet, kun aika lahjakkaasti olen laittanut kiertoon kaikki pikkuiset vaipat.

Mun on myös ollut tarkoitus olla mitään oireita kyttäämättä, mutta melkein jo tiedän, ettei tule onnistumaan : D

Tsemppiä ja plussia kaikille!!!

MM kp21/29

Vierailija
46/108 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peppiliinalle jaksamisia! Tuollaiset päätökset on vaikeita.

Tuulikellolle rutistus. Vieläkö jatkatte vauvatehtailua vai päätittekö jättää haaveet toistaiseksi?

Menkkoja ei vain kuulu. Kipujakaan ei ole ollut tai on ollut, mutta ei tavallisia kuukautiskipuja vaan ihan tuolla alaselässä ja sitten alamahassa sellaista repivää viiltelyä. Jollain muullakin oli ollut tota samaa. Myöskin mulla tuo on tuttua aikaisemmista raskauksista.

Meillähän yrittäminen pantiin täksi kierroksi jäihin 3-4 päivää ennen ovista, mutta nyt olen ruvennut miettimään oisko simpat olleet sitkeää sorttia. Vielä kun on ollut ihan pientä pahoinvointia kolme päivää, niin on alkanut miettimään josko sittenkin. Ostin raskaustestinkin eilen kun pitäisi alkaa ihottumasta johtuvaan kutinaan syömään antihistamiineja ja niitähän ei voi nappailla raskaana ollessa.

Tekisi mieli tehdä se raskaustesti, mutta pelkään niin kauheasti, että petyn kun mies tosiaan on nyt sitten alkanut puhumaan ettei ehkä halua ollenkaan kolmatta ja yrittäminen saattaa loppua kokonaan tai toistaiseksi. Iik, mitä mä teen?! :) Taidan vain kuvitella kaiken.

Adara kp28/?

Vierailija
47/108 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla on ollu noita omituisia vihlaisuja alamahassa mutta jotenkin vaikea kuvitella et johtuis raskaudesta!? Siis jos olisinkin nyt raskaana niin ei kai noi oireet voi ollaa näin aikasin?

Ei oo kyllä helppoa olla tarkkailematta itseä kokoajan, phuuuuuh.

Mulla ei oo kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa ollu tällästä "odottamista" et onkohan sitä nyt raskaana jne.

meillä on mies kyllä innolla mukana ja ovis ollaan hyödynnetty mistä aiemmin kirjoitinkin jo. Lauantaina pitäs ne menkat sitte alkaa...Mulla on aina ollu lähes päivälleen tarkka kierto.

Onko kukaan tehny noita clearbluen testejä? Miten aikaisin on näyttänyt plussaa? En haluiais testailla liian ajoissa mutta monet on sanonu että näyttää jo muutaman päivän ennen menkkojen alkuakin aamupissasta plussaa.

Jännäilevä eleanora kp24/28

Vierailija
48/108 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ollut Elovon testi. Harmittaa ihan hirveästi miksi piti ruveta toivomaan liikoja... :( No, nyt ainakin on tiedossa miten asia oikeasti on. Viime yönäkin sängyssä en voinut olla ajattelematta miten mukava olisi päästä ultraan ja kaikkea. Tuli keksittyä tyttölapsellekin nimi :) Täytyy nyt vain yrittää puhua mies ympäri yrittämään ensi kierrosta uudelleen.

Eleanora, toivotaan sulle parempaa onnea!! Itse olen kahdessa aikaisemmassa raskaudessa saanut clearbluella plussa 2-3 päivää ennen menkkojen alkamispäivää. Sullahan ei ole enää pitkästi kiertoa jäljellä niin viimeistään parin päivän päästä clearbluella pitäis tulla plussa. Ainakin kovasti toivotaan niin!!

Adara 28/?

49/108 |
16.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa kierrokset kiihtyä, kun ovulaatio on käsillä. Tai olisko menny ohi. Kävin tuolla ovis-puolella kattomassa pinoja, kun oon näillä davideilla tehny testejä ja ne on näyttäny kyllä haaleeta ja yks oli jo aika lähellä kontrolliviivaakin, mutta ei kuitenkaan ihan yhtä vahva. Kaivelin tänään veskin roskista ja huomasin jännän jutun, että kun oon täs nyt muutaman päivän aikana testaillu niitä haaleita, niin roskista löyty kyllä sit ihan tummia jo. Mutta ne ei kai enää merkkaa...musta tuntuu, että ovis oli eilen, toinen munasarja pisti niin kovaa kylkeen. Ensin aattelin, et olisko tullu touhuilusta joku kramppi ;) mutta se meni päivän aikana ohi eikä illalla/nyt enää oo mitään. Mut illalla ei sitten enää jaksettu touhuta, et hm... toivotaan et jos se nyt oli se, niin viikonlopun pupuilut olis tuottanu tulosta :) täytyy nyt tietty testailla, et jos sais sen vahvemman ovisplussan kymmenen minsan sisään testauksessa, niin vois olla ehkä aika varma, että ne ajat olis käsillä. Nyt on vähän niinku aikasta mun kiertoon nähden (kp11-12), vaikka katoinki kierrot toista vuotta taaksepäin ja onhan ne vaihdellu 26-30 päivää, vaikka aikalailla keskiarvo on varmaankin se 28.

Et se siitä itsensä tarkkailusta sitten :) Nyt on tissit kipeytymässä, mitähän vielä oireita tässä taas tuleekaan.

Onko noi digitaaliset mittarit semmosia uudelleen käytettäviä? Tai siis kai ne on? En oo koskaan semmosta kokeillu. Vois melkein harkita hommaamista.. onko ne kovin kalliita?

Vierailija
50/108 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Peppiliina. :( Nuo on vaikeita päätöksiä. Jaksamista!

Täällä ollaan vielä flunssassa ja pienempikin oli viikon kipeänä. Olo on jo vähän parempi, mutta nenä on tukossa ja väsyttää. Eipä tänne siis mitään ihmeempiä. Huomasin että liikunta auttaa jonkin verran näihin endokipuihin, mutta sitten täytyy olla "ajoissa" liikenteessä, eli ei silloin kun kivut on pahimmillaan. Taidan pitää tässä hiljaiseloa ensi viikkoon asti jos/kun menkat taas alkaa.

Peukutuksia kaikille!! :) Pahoittelen etten muistanut kaikkien nimimerkkejä ja kommentoinut niihin jotain.

Kp 22/27-31

Vierailija
51/108 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt taas pöytä puhdistettu, kun tämä olikin toivoton km:n jälkeinen kierto.

Vierailija
52/108 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin ehkä vähän ajoissa liikkeellä tuon testailun kanssa ku menkat pitäs alkaa vasta parin päivän päästä mutta clearbluella sen ois pitänyt vissiin jo näyttää jos plussaa olis, vaan eipä ollut:(

Tissit on edelleen kipeet, johtunee sitten vaan tulevista kuukautisista, pöh:/

Mietin vaan kun oon aina tullut nopeesti raskaaksi että voiko johtua siitä että ajattelee raskaaksitulemista liikaa ja jotenki stressaa siitä?! Aikaisemmilla kerroilla en oo koskaan miettinyt koko asiaa ja nopeesti on se plussa tullut.

Harmittaa vaan niin vietävästi. Anteeksi tämä omanapaisuus!

Plussia kaikille toivotellen

eleanora kp26/28

53/108 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vain kertoo tilannetta. Eli kävin sillon gynellä ja otettiin kokeita. Kilpparit pitäis olla ok, mutta keltarauhashormooni on alhainen.

Onnekseni sitten sain soittoajan ihan naistentautien polin gynelle, joka ei tyytynyt noihin neuvolagynen määräämiin kokeisiin, vaan halus lisää kokeita ja tarkemman ultran.

Alkuviikosta kävin sitten luovuttamassa monta putkee verta, otettiin sokerit ym. ja torstaina meen sitten gynelle.

Toivoa pikkasen herättää, että kerrankin on joku joka tähän paneutuu, eikä vaan huitase ohimennen teroja ja oottakaa vuosi tyyliä.

Vierailija
54/108 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä piristää mieltä valkoinen maa, ihan upeeta! Ja lapset viihtyy ulkona, ei tarvi tekemistä keksiä!

Kyllä sä eleanora taidat olla oikeassa tuossa asiasta stressaamisesta...itse olen havainnut ihan saman asian. Ja toinen seikka on tietty toi ikä, josta myös on keskusteltu täällä.

Mymoosa, hienoa, että sinäkin pääsit kunnon gynelle, joka paneutui asiaasi! Toivotaan, että on apuja;)

Täällä odotellaan seuraavaa ovista, menkat vetelee viimeisiään...T.Wilpuri yk8

Vierailija
55/108 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea lumimyräkkä! Oltiin lasten kanssa pihalla ja liukastuin esikoinen sylissäni itse niin, että tärähti oikein kunnolla ilmat pihalle.

Eleanora, älä vielä heitä toivoa menemään. Taisin liiaksi innostaa sua. Voihan olla, että sulle on liian aikaista tehdä raskaustestiä. Ja eihän sitä koskaan voi olla varma onko ovis ollut myöhässä.

Sain negan pari päivää sitten, mutta edelleenkään ei ole menkat alkaneet. Nyt on jo kp 30 eikä mulla ole ikinä ollut kierto näin pitkä. Voihan tietenkin olla, että kierto on vielä sekaisin.

Ajattelin kuitenkin testata huomenna clearbluella kun sain ison pinon lääkkeitä ihottumaan joita ei saisi raskaana ollessa syödä. Ja jotenkin on sellainen raskausolo. Ehkä se johtuu jatkuvasta etovasta olosta ja eilen illalla yökkäsinkin muutaman kerran. Voihan olla vain jotain PMS-oireita.

Miten sitä voikaan olla näin kärsimätön. Ihan hävettää. Oikeasti en edes tiedä millaista on yrittää lasta pitkään. Silloin kun kakkosta yritettiin, kävin kurkkimassa täällä kolmostenkin puolella. Kahdenpojanäiti ainakin oli jo silloin täällä :(

Adara kp 30/?

Vierailija
56/108 |
18.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä satelee lunta myös ja kolasin jo pihan, saa ainakin ajatukset muualle kun vauvajuttuihin välillä:)

Mä veikkaan että toi stressi ja ylenpalttinen raskaudesta unelmointi ehkä voi vaikuttaa mun tärppiin kun KUMMALLAKAAN aiemmalla kerralla en oo sitä asiaa näin kovasti ajatellut. En tiedä, mutta en oikein uskokaan et mulla ois vielä iästä kysymys (28v). Voihan se hedelmällisyys tietenkin laskea pikku hiljaa.

Adara: En heitä toivoa menemään etkä liikaa innostanut, musta on tosi hyvä että täällä on porukka joka tukee toisiaan:) Toivottavasti sulle paukahtaa se plussa testiin, ainakin pidetään peukut pystyssä!!

Mä päätin että en enää testaile ennen kun menkat on muutamia päiviä myöhässä. Katselin lasten vanhoja neuvolakortteja ja oon esikoisesta tehny testin vasta kun menkat oli viikon myöhässä enkä meinannut sitä sillonkaan uskoa todeksi. Taisin tehdä kolme testiä ennen kuin uskoin. Kakkosesta olikin vähän erikoisempi juttu kun välissä oli kohdunulkoinenraskaus joka leikattiin. mitään ei kuitenkaan poistettu ja munatorveen jäi sitten istukkakudosta johon sain solumyrkkyä. Sillon olin kipeempi ku koskaan ennen elämässäni. Kun hcg oli laskenut tarpeeksi alas, lääkäri sanoi että pitää odottaa yhdet kuukautiset. mutta ei niitä sitten koskaan tullutkaan kun olin taas uudelleen raskaana.

Se tässä nyt vähän ihmetyttää kun on noi rinnat niin älyttömän kipeät ja nännit on muuttaneet hiukan muotoaan (niin taisi olla viime kierrossakin) ja sitten noi vihlaisut alamahassa. Tiedä sitten mistä johtuu mutta ennen ei tällästä oo ollu ellen oo raskaana ollut. Mahtaakohan olla luulosairautta vaan :D

eleanora

Vierailija
57/108 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta täällä taas ollaan, pitkästä aikaa. Vierähti tuossa viikko ja toinenkin enemmän ja vähemmän flunssaillessa ja vieläkin ei olo ole ihan kukkea.

Nyt alkaa olemaan "ne" päivät hollilla, kun sitä lapsukaista pitäisi "tuunata".

http://www.yourdays.com/

Vierailija
58/108 |
19.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viesti jotenkin temppuilee..kirjoitin enemmän, mutta se ei suostu ainakaan minulla näkymään?!

Vierailija
59/108 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa mymoosa, että tutkitaan kunnolla : )

Meinaatko eleanora jo tänään testailla vai odotteletko viel piddempään? Eikös tänään pitänyt tädin tulla jos on tullakseen? Toivotaan, että on jossain mahdollisimman kaukana ; )

Täällä mielikuvitus alkaa taas varmaankin käydä turhan suurilla kierroksilla, mutta keskiviikkoiltana olen aaivan varma, että tunsin kiinnittymisen. Pötköttelin lasten kanssa ja tuntui yht´äkkiä vihlovaa pistävää kipua mahassa tuolla kohdun tietämillä. Jonkun aikaa kesti, että välillä vihlaisi tosi terävästi ja välillä vähemmän ja sitten jäi semmoinen pieni jomotuksen tunne, mutta se oli yön aikaan hävinnyt sekin. Melkein minuutilleen samaan aikaan seuraavana iltana tuli semmoinen ellotus ällötys olo. Sen jälkeen on alkanut päänsärky ja jos ehtii tulla nälkä, alan röyhtäilemään(juu, tosi mielenkiintoisia ja herkkiä yksityiskohtia ; ) ). Tuota nälkäisenä röyhyilyä ei ole ollut koskaan muulloin kuin raskaana ollessa.

Eilen (aivan liian aikaisin) testasin herkällä testillä negan ja nyt koitan malttaa tuonne keskiviikkoon jolloin tätin pitäisi tänne kurvailla tai siis olla kurvailematta. Kaapissa odottaa kaks vähemmän herkkää testiä niin jospa sitten keskiviikkona koittais : )

Tsemppiä ja jaksuja kaikille!

Vierailija
60/108 |
20.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mymoosa: hienoa, että sut tutkitaan nyt kunnolla!

mammamonsterilla lupaavia oireita!

eleonoralle tsemppiä, että nega vaihtuisi plussaksi!

Ja muillekin kovasti tsempityksiä!

Täällä ovis juuri ohitettu. Muutaman päivän sisään voisi ruveta kuvittelemaan oireita. ;)

Koralli kp 17/28 dpo 3 yk 10