####KOLMOSTEN marraskuu####
Tässäpä teille uusi pino.. Täällä masentaa menkattomuus ym niin paljon, että taustailen ainakin siihen asti, kunnes saan hormoonitestitulokset..
Katsellaan sitten.
Kommentit (108)
Seksin jälkeen nimittäin. Ovulaatio oli 1.5vkt sitte ja laskujen mukaan ens viikonloppuna ois hyvä hetki menkkoille. Aamulla ku touhuttiin ja sen jälkeen menin vessaan ni taas tuli verta pönttöön. Samalla lailla ku viimekierrossaki missä meni kesken. En tiiä mitä pitäis tehä. Jos hedelmöittyminen on tapahtunu onko mitään keinoa saaha pysymään sitä sisällä. Eipä taija olla. Taijan soittaa aamulla neuvolaan. Eihän tää kyllä normaalia ole. Aikaisemmin seksin jälkeen ei ole vuotanu (tässä kierrossa). Ei ennen ovulaatiota ja muutamia päiviä ovulaation jälkeen.
haahuilen vähän siellä ja täällä. Heinäkuisista tipahdin elokuisiin ja kolmosta toivotaan, 4- ja 6-vuotiaiden lasten sisareksi. Kp5 menossa, menkat lopuillaan ja yk2 lähtee pian käyntiin. Ajattelin tikutella ovista, kun en ihan varma ole milloin se on... yleensä sen kyllä tunnistan, mutta tää ittensä seurailu saattaa tehdä tepposet.. vatsaa nipistää syyttä suottakin.
Isot pahoittelut kaikille menetyksiä kokeneille *halit*.. ja tsemppiä kaikille yrityksiin!
Laskujen mukaan ovis ois ollu nyt viikonloppuna, tarkemmin lauantaina ja se on hyödynnetty kyllä :) En muutenkaan tahtois millään alkaa "väkisin" vauvaa yrittämään vaan mennään sillä periaatteella että tulee jos on tullakseen. Toki sen verran oon kiertoa laskenut ja siitä selvillä että tuon ajankohdan tiedän milloin pitäisi tärpätä:)
Tosin, eihän se ihan varmaa ole et ovulaatio ois just kp14.
Onko noista ovistesteistä oikeesti hyötyä? Mietin tässä et oishan se kiva tsekata onko se hedelmällisin aika sitten silloin kun pitääkin.
Miten muuten muut, ootteko säilyttäny lapsiltanne vauvavaatteita, vaunuja yms tarvikkeita?
Me ollaan myyty kaikki pois...Jokunen aika sitten oli vielä sellainen olo ettei lapsia meille enää mutta niin ne ajatukset vaan muuttuu :)
20.11 pitäs seuraavien menkkojen alkaa. Nyt oon päättänyt etten ainakaan testaile mitään liian aikaisin. Mutta kun on vaan niin malttamaton :D
eleanora kp16/28
Mä käytin kakkosen kohdalla ovistestejä, mutta en muista oliko niistä mitään hyötyä. Ihan on blackout siinä kohtaa :)
Meillä kuopus on vielä niin pieni, että ihan kaikki on tallella. Mitään uutta ei tarvis ostaa jos meille kolmonen tulee. On sekä tytön että pojan vaatteita vauvalle, rattaat, tuplarattaat, kantoreput, kestovaipat... kaikki löytyy :) Meillä lapset siis 2v6kk ja 11kk.
Odotan kovasti kuukautisten alkamista. Edelliset menkat oli ekat sitten synnytyksen ja olisi kiva tietää alkavatko heti säännöllisinä vai tuleeko tässä pitkä tauko. Luulen kyllä, että alkavat kun on sellaiset tutut säryt alaselässä mitä aina pari viikkoa ennen menkkojen alkua.
Miehestä vielä pitää sanoa, että meillä tuo ei ole kummallakaan aiemmalla kerralla ollut täysillä mukana toivomassa meille vauvaa. Asia on ollut hänelle ihan ok, mutta ei sen enempää. Jotenkin toivon, että tällä kertaa asia olisi toisin ja kun/jos joskus testi näyttää plussaa niin oltaisiin molemmat aidosti ilosia ja onnellisia. Valitettavasti taitaa mennä tämäkin kuumeilu miehen osalta samalla lailla kuin ennenkin eli yksin saan riemuita ja tavallaan myös odottaa. Mies on kyllä tosi hyvä isä syntyneille lapsille, mutta välillä itkettää kun dottaminen ja toivominen on ollut niin yksinäistä puuhaa.
Menkkoja odotellessa...
Adara kp 20/?, yk 1 alkaa seuraavasta kierrosta
Adara, mietit tota sun miehen asennetta odotusaikana. Se taitaa olla aika luonnollista miehille, etteivät osaa olla niin mukana kaikessa ja innoissaan. Vauva ei siinä vaiheessa vaikuta heidän elämään juuri ollenkaan toisin kuin äidin kohdalla. Ihanaa, että miehesi kuitenkin on hyvä isä! Olen kuullut tilanteita päinvastoinkin.....Mun mies oli esikoisen kohdalla aika neutraali mutta kuopuksen kohdalla innostui ihan toden teolla, kun ultrassa selvisi, että tyttö on tulossa. Se oli jotenkin liikuttavaa;)
Peppiliina, onko teidän tilanne selkiytymässä mihinkään suuntaan? Pidetään peukkuja, että asiat järjestyy!!
Eleonora, enpä tiedä, onko noista ovistesteistä varsinaisesti hyötyä, ainakaan säännöllisissä kierroissa. Kierron puolivälissä, kun harrastelee joka toinen päivä niin sen pitäisi riittää. Itse olen kokeillut aikanaan ovistestiä parissa kierrossa mutta tulos oli se mitä arvelinkin.
Mulla olis melkein kaikki tavarat vielä vauvaa varten kotona. Vaatteita olen antanut aika paljon pois mutta muuten löytyy vaikka mitä. Keväällä vien kyllä kaiken kirppikselle, jos ei vauvaa kuulu. Pitäisköhän varata jo pöytä niin vois vaikka onnistuakin toi raskautuminen;) T.Wilpuri kp 20/27 yk7
Viimeiset päivät ovat menneet kuukautisten ja flunssan kourissa olemiseen. Ja voin kertoa, että kummistakaan en pidä. Nyt ehkä alkaa vähän helpottamaan, kun antibioottikuurinkin sain.
Vauvan varustuksesta: itse olen vähän sellainen hamsteri, että en raaskisi mitään laittaa pois. Vintissä on kaksi äitiyspakkausta täynnä pieniä vaatteita, vaunut löytyvät, matkarattaatkin sekä pinnasänky ja leluja ja sitteri ja syöttötuoli..okei, kaikki. Uutta äitiyspakkausta en aio ottaa, jos kolmonen ilmoittaa tulostaan. Otan sen rahana ja ostamme uuden turvakaukalon. Nykyinen on törkee, kauhee, hirvee, ällö.
Ovistestit ovat itselläni ensimmäistä kertaa siis otettuina. Kiertoni ei ole ihan selkeä, ei ole koskaan ollutkaan, joten ajattelin noita kokeilla, ihan jo siinä tyttömielessäkin. Toimisiko homma niin, että seksiä ennen hymynaamoja (olen laskenut netin laskureilla oletetun ovulaation) - käytössä siis GlearBlue-testit ja lisää seksiä ekan hymynaamapäivän aikana? Oletuksena siis, että tyttösiittiöt kestävät paremmin. Maalaisjärkeni sanoo, että jos sekstailee molempina hymynaamapäivinä, on eteenkin se jälkimmäinen liian lähellä ovista ja näin ollen pojilla (suloisia hekin, mutta kahden prinssin äitinä haluaisin nyt pinkkiäsorttia) olisi suurempi mahdollisuus mitä tytöillä?
t. Mamma*3 kp7/32-33 yk2 (ilmoitanko tuon yk:n noin, kun viime kierrosta, joka oli eka, ei tärpännyt?)
Mamma3:lla meni kp:t ja yk:t ihan oikein. ;) On se hassua, miten joihinkin perheisiin tulee tyttöjä ja toisiin poikia. Meillä kaksi tyttöä ja tuttavaperheessä peräti neljä. Yhdellä ystävällä kaksi poikaa ja tavallaan ois jopa vaikee kuvitella häntä tytön äitinä. On jotenkin niin kotonaan niitten poikien kanssa. :)
Täällä vuoto alkaa olla lopussa, ihmeen lyhyen aikaa kesti. Viimeksi kesti pari viikkoa ja ylikin. Mutta: vauvakuume alkaa taas vähitellen nostella päätään, silti taidetaan nyt malttaa ainakin tämä ja varmaan seuraavakin kierto, ennen kuin edetään asiassa. Mä en vaan kestä, jos taas käy samalla tavalla, että ensin pari kuukautta on löysässä hirressä ja sit menee kesken. :(
Mitäs muuta...Kauheen monella tuntuis olevan vähän masentuneet fiilikset, ainakin Mymoosalla, Wilpurilla, Peppiliinalla, Korallilla, Kahen pojan äitillä... Voi että kun mä niin kaikille soisin sen plussan. :/ Tsemppiä, koittakaa jaksaa. Aina näitä samoja sanoja, mut muitakaan ei oikein ole.
Mutta kiva kun on uusia tullut niin monta. Pitäiskö vähän taustoja kertoa? Olis kiva, kun tietäis vähän mistä päin kukakin on jne. Me siis asustellaan Varsinais-Suomessa, mä vielä opiskelen yliopistossa, miehellä oma yritys, lapset 2,5- ja 4-vuotiaat tytöt. Eli semmonen paketti koossa. :)
Mukavaa viikon jatkoa! t.VM (mitään kp:itä en jaksa laittaa, ehkä sit kun alotetaan taas yrittäminen...)
Tää on vähän hankala palsta siksi että kaikki pääsee tänne lukemaan eli ihan kaikkea ei viitsi itsestään paljastaa.
Mutta siis, mä oon hiukan alle 30v kahden lapsen äiti. Poika ja tyttö. (5v&4v).
Mies on mua muutaman vuoden vanhempi.
Mies on töissä, itse opiskelen kotiäitiyden ohella ja harrastan paljon kulttuuria kun suinkin vaan ehdin.
Eleanora kp17/28 yk1 (eli tota viime kuuta en laske vielä yrityskierroksi ilmeisesti? Kun kierukka poistettiin kesken kierron)
Toivotaan plussia kaikille :)
Kiitos tsempeistä :)
Meidän epäselvä tilanne ei ole vielä selvinnyt ja voi olla, että vauvahaaveet saa hieman odottaa. Ei olla vielä puhuttu kunnolla, mitä tilanteelle tehdään. Toivottavasti tulevana viikonloppuna olisi aikaa purkaa nämä tunteet.
Mies siis yrittäjä ja paljon pois kotoa. Itse toimin opettajana ja opiskelen samalla. Asutaan Keski-Suomessa ja ikää 33v miehellä, että itselläni. Lapset 9v ja 8v. Kovasti suunnitellaan muuttoa Pohjoisemmaksi, mutta moni asiaa vaikeuttaa päätöstä. Tässä hieman meidän taustatietoja.
Me ollaan myös säästetty suurin osa vauva vaatteista ja tavaroista (vaunut, kaukalo, pinnasänky jne.), mutta jos kolmas vielä saadaan, niin haluan toki ostaa myös jotain uutta. Äitiyspakkausta en myöskään ottaisi, koska sisaruksillani on myös lapsia, joten sieltä tulee aina kiertoon kaikenlaista :)
Meillä ovis sattuu tulevalle viikonlopulle, mutta saa nähdä miten käy. Sydän ja järki ei tällä hetkellä kulje ihan käsi kädessä... Tämä on yhtä tunteiden vuoristorataa!! Onko muilla samanlaisia fiiliksiä?
Parempia hetkiä kaikille kanssasisarille :)
Peppiliina yk 7
tsemppiä peppiliinalle hankalaan tilanteeseen ja kaikille muillekin. En vielä muista teidän kaikkien nikkejä...
Tuli sellanen juttu mieleen että onko muilla oviksen aikaan jotain omituisia oireita? Mulla oli viime kierrossakin nännit tummanpunaiset ja näytti ainakin isommilta ja nyt tänään huomasin saman!!
Ennen ei oo koskaan tälläistä ollut kun vasta raskausaikana. Viime kierrossa rinnat oli kipeätkin mutta voihan se johtua jollakin tavalla kierukanpoistostakin, mene ja tiedä.
meillä oli tässä kolmannenyrityksessä mies se joka sanoi että jos vielä yksi "tehtäisiin" (siis eihän lapsia tehdä, vai :D) Oli toki itselläkin vauvakuumetta ja siitä vihjailinkin mutta mies alkoi siitä ensimmäisenä puhumaan.
kovasti toivon että se plussa sieltä jo pian tulisi:)
eleanora jälleen kp17/28 yk1
Olen täällä taustaillut, mutta ollut laiska kirjoittelemaan.
Mikäs tuulikellon tilanne, soittelitko jo lääkärille? Toivottavasti olisi vaan kiinnitysvuotoa ja pikkuinen pysyisi matkassa!
Toivottavasti peppiliina teidän tilanne selkiintyy ja niinhän asioilla on tapana järjestyä.
Taustoista, meillä tosiaan on 3v3kk ikäinen poika ja puolitoistavuotias tyttö, asustellaan Tampereen suunnalla ja sekä mies että minä pikkuisen alta kolmekymppisiä. Lisäksi perheeseen kuuluu pari kattia ja josko jouluna lapsille tulisi rapiseva paketti kun on tuolla tyhjillään jyrsijän häkki ja ruuat ja purut sun muut valmiina : ) Mies käy töissä ja minäkin "rahoitan" kotiäitiyttäni tekemällä ihan pikkuisen töitä (0-2h/pvä)
Eleanora kun kyselit noista ovistuntemuksista niin mulla varma merkki oviksesta tuntuu olevan se, että mulla on paikat niin herkkinä, ettei oikein tuo peittojen heiluttelu tahtoisi edes kiinnostaa, kun tekee oikeastaan kipeää : ( Eikös naisen pitäisi olla erityisen halukas oviksen aikaan? Mä toimin jotenkin luonnon vastaisesti : )
Piruuttani kokeilin tikuttaa ovista ja tänään(jos tulkitsin testiä oikein=oli viiva kontrolliviivaa tummempi) oli sitten plussa, ihan niinkuin tuntemusten ja päivien mukaan pitäisikin. Ja kyllähän se sitten hyödynnettiinkin ennenkuin mies läks töihin : ) Nyt sit täytyy koittaa taas kehitellä paljon muuta puuhaa ja ajateltavaa pariksi viikoksi.
Kaikkien kuulumisiin en nyt muista mitä piti kommentoida, mutta tsemppiä, lohdutusta ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti, kuka mitäkin eniten juuri nyt tarttee.
MM kp16/29 yk2
Moi!
Perheessämme on 2 lapsukaista, 2003 ja 2005 syntyneet. Nyt hiljakseltaan on noussut haave pienestä nyytistä jota myös lapsemme odottavat kovasti:-) Varsinkin tämä 7-v poikamme.
Eilen tiistaina 9.11 otettiin lähes 4,5 vuotta palvellut hormoonikierukka pois eli katsotaan miten tässä meidän käy.
Nopeasti vaan kirjoittelen... Olen tässä pari päivää ollut flunssan kourissa, viime sunnuntaina alkoi kova kurkkukipu. Enpä juurikaan ole öisin nukkunut. :( Hormoonitkin jotenkin "temppuilivat" ja ovis olikin aikaisemmin mitä kuvittelin, olisikohan mennyt flunssasta sekaisin..? Viikonloppuna puuhailtiin kahtena päivänä ja sitten ei ole enää pystynyt tämän sairastelun takia. Joten tämä kierto nyt jää sitten yrityksen suhteen väliin. Kyllähän sinne on "vintiöitä" jäänyt odottelemaan, mutta buranaa ym. lääkettä on täytynyt ottaa, joten en usko, että tästä mitään "elävää" saa aikaiseksi. Oikeastaan olen ihan rauhallisin mielin vaikkei tässä kierrossa nuo puuhailut juuri osuneetkaan oviksen aikaan ja vaikka flunssa nyt tulikin. Tämä nyt meni näin.
Tsemppiä kaikille!! :)
Kp 15 tai 16/27-31
Eli ei taida menkat alkaa vielä pitkään aikaan. Tavallisesti ennen menkkoja on pari viikkoa selkä- ja alavatsakipuja, jotka pahenee sitä mukaa kun menkat lähestyy. Voisikohan muuten olla merkki endometrioosista kun menkat itsessään vielä tosi kipeät? Joka tapauksessa, kierto on ilmeisesti vielä sekaisin.
Taustoja multakin. Eli meillä lapset 2008 ja 2009. Itse olen 25v ja mies muutaman vuoden vanhempi ja täällä Keski-Suomessa asustellaan. Oon nyt ollut kotona esikoisen syntymästä asti, mutta vakituinen paikka kyllä odottelee jos/kun haluan palata takas töihin. Sain keväällä opiskelupaikan mieleiselleni alalle eli näillä näkymin olisi tarkoitus aloittaa opiskelut kolmannen lapsen ollessa vuoden vanha. Näin ollaan ajateltu, mutta ikinä ei voi olla varma miten käy. Toisin sanoen, jos kolmatta ei ala puolen vuoden sisään kuulua, niin sitten saattaa olla, että lykätään kolmannen yritystä pitkän aikaa, että ehtisin opiskelut laittaa hyvälle mallille tai saada jopa päätökseen.
Toivoisin niin kovasti meille nyt tähän lasta. En haluaisi isoja ikäeroja, joten nyt olisi meille niin hyvä aika tulla kolmas. Mielessä on kuitenkin se miten lyhyt aika puolivuotta on tulla raskaaksi... Saa nähdä miten meille käy.
Monella tuntuu olevan kierto suurin piirtein samassa kohtaa. Peukut pystyyn, että saataisiin paljon plussauutisia!!
Adara kp 23/?
Uusperheellinen biologista kolmosta kuumeileva täällä hei :)
Tää systeemi täällä on mulle vähän uutta, mutta kiva lueskella kirjoituksia täälläkin...
keskiviikkona. Tavallaan olin hyvilläni, mutta tavallaan pahollaan. Tiä häntä mitä halutaan. Itellä alkaa työtilanne omassa yrityksessä vasta käynnistyä ni ei kannattais katkasta heti. Ja rupeen tekeen lapin keikkaaki ni ei sinnekkään kehtaa heti sanua etten muutaman kk päästä enää tuukkaan. Mies ei oo tähän koskaan ollukkaan niin 100% mukana. Se lähinnä oottaa et pojat kasvais (-05 ja -07 syntyneet) isommiksi ni helpottais ja saatais omaa aikaa. Ehkä täytyy ottaa uuestaan keskusteluun koko asia. Itekki kieltämättä haluaa sitä omaa aikaa.
Zemppiä muitten kuumeiluun.
Eli päädyimme siihen, että vauvaa ei tähän perheeseen enään tule :(
Päätös on vaikea hyväksyä, mutta "aina ei kaikkea voi saada" sanoi äitini joskus...
Olen tietysti surullinen, mutta päätös on tehty.
Vähän sama tilanne tuulikellon kanssa, eli mies ei ole ollut 100% mukana ja haluaa myös omaa aikaa. Lapset 8v ja 9v, joten kaikki aloitettaisiin periaatteessa alusta. Näinhän se on, mutta...
Kaikkea hyvää ja paljon plussatuulia kaikille kanssasisarille jatkossa :) Peppiliina jättäytyy nyt sivuun, mutta ehkä joskus käyn katsomassa mitä teille kuuluu :)
yk 0
aika tutulta kuulosti nuo teidän kirjoitukset. Meillä mies alkoi alkuinnostuksen jälkeen myös hannaamaan tota vauva-asiaa ja nyt olen itsekin alkanut epäilemään, että jaksaako enää aloittaa alusta...Toi yhtälö, että halutaan vauva ja omaa aikaa ei oikein toimi...
Teillä Peppiliina oli varmaan ihan oikea ratkaisu, jos pieniä ongelmia on ollut...vauva ei niitä ainakaan helpota!
Mulla on nyt menkat alkamaisillaan ja mies on taas seuraavan oviksen aikoihin töissä, joten saadaan vähän mietintäaikaa lisää.
Tervetuloa kaikille uusille ja plussatuulia kaikille vauvasta vielä haaveileville!! T.Wilpuri yk8?
Tervetuloa uudet!
Ja kurjaa, kun Peppiliina joutuu jättämään haaveet ja Tuulikellollakin on jotain :(.
Meillä mies on ollut aina tosi innoissaan, useasti silittelee mahaa ja toivoo että se alkaisi kasvaa. Heti synnytysten jälkeenkin on jo halunnut lisää lapsia, viimeksi sanoi jo synnytyssalissa muistaakseni :).
Taustoja: Me ollaan 26v molemmat, mies nuorempi kuin minä, mutta samana vuonna ollaan synnytty. Lapset poika 06/06 ja tyttö 01/09, km 01/05 (rv 5 paikkeilla) ja keskeytynyt km 06/05 (rv 11+6). Poika sai clomeilla alkunsa, tyttö yllättäen luomuna (clomit oli juuri tarkoitus aloittaa). Vielä en ole clomeja ajatellut, ainakaan kauheasti, mutta taitaa kohta olla aika alkaa miettiä niitä enemmänkin. Vuosi sitten alkoi menkat synnytyksen jälkeen, ehkäisyä ei ole ollut ollenkaan.
Meillä on myös kaikki tallessa vauvalle. Pojalle on enemmän kaikkea, mutta koko ajan kertyy lisää kaikkea tyttökamaa. Lähipiirissä vain yksi prinsessa meidän tytön lisäksi, muuten vaan poikia.
Meillä haaveena olisi 5 lasta, mutta en tiedä onko se mahdollista. Mulla lantionpohja on jotenkin tosi pettävä; peräsuolen prolapsi korjattiin kirurgisesti loppukeväästä ja lievää virtsarakon ja kohdun laskeumaa myös on. Lisäksi kohtu täynnä arpikudosta eikä istukka tule koskaan lähtemään koskaan hyvin irti. Molemmissa synnytyksissä ongelmia istukan irrottamissa, ekassa pala jäi kohtuun. 4 kaavintaa (2 sen istukan takia, 2 keskenmenon takia), jotka arpeuttaneet kohdun. Eikä tämä raskaaksi tuleminenkaan ole helppoa, vaikka varsinaista vikaa ei ole kummassakaan. Mulla tosin toinen munanjohdin mahdollisesti tukossa, mutta sen ei pitäisi vaikuttaa.
Joten täällä varmaan pitkään kirjoittelen ja haaveilen. Joskus vuosi sitten kai ekaa kertaa kirjoittelin, kun odottelin että menkat alkaa. Mutta silti toiveikkaana aina loppukierrosta odottelen.
Pari päivää arvioidun oviksen jälkeen mullakin tuli pari tippaa verta, sen jälkeen ei ole tullut. Mitään selkeitä (oikeita tai kuviteltuja)oireita ei löydy.
Saara kp 22/28, yritystä n. 1v (siitä kun menkat alkoivat, mutta jos laskee alusta saakka, siis synnytyksestä, niin 1v 9kk)
Käytiin aamusella äitini kanssa Iittalassa ostoksilla ja samalla käytiin mummoni haudalla, siitä on 2.5 vuotta kun hän nukkui pois, mutta silti tuli tippa linssiin, kun muistelin kaikkia ihania asioita hänestä :´)
Meillä ei taida tää projekti edetä yhtään mihinkään... Ja nyt valitettavasti alkaa tulemaan niitä maaliskuussa saavien vauvaviestejä (voi, hitto kun niitä paljon tuleekin!!!) ainakin 5 on jo kertonu ilouutisen että heille tulee maaliskuussa vauva, toki heille kaikille sen ilon suon ja kaikkien puolesta olen onnellinen, mutta silti se on kuin puukon isku sydämeen :(
No, nyt kun vaan alkais ne menkat niin pääsis uuteen kiertoon ja pääsisin vyöhyketerapiahoitoihin ystävälleni :) Jota odotan TODELLA paljon. Vaikka tuskin niistä(kään) hoidoista on mitään iloa/hyötyä...
Vadelmamamalle voimahali ja pahoittelut keskenmenosta... Toivotaan, että meillä kummallakin tärppäis pian ja niin että pysyis myös matkassa 9kk!
Kaikille muillekin keille täti tullut vierailulle pahoittelut!
Peppiliinalle pahoittelut ja kuulosti kyllä hankalalle tuo teidän "tarina", mutta toivottavasti asiat ratkeaa teille sopivalla tavalla :)
Nyt ei irtoo muuta, en muista yhtään enempää, mitä ootte kirjoittaneet, anteeksi!
rumpali kp???/??? yritystä takana kohta 1.5vuotta...