Kristillinen koulu?
Onko kellään kokemusta Helsingin kristillisestä koulusta? Olemme ajatelleet sitä lapsillemme, mutta en tunne ketään jolta voisi kysyä tarkemmin minkälainen se koulu on.
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 08:35"]
Tuo Suur-Helsingin kristillinen koulu vaikuttaa lähinnä vaaralliselta. Ks kotisivut, vaikea löytää sekavampia. Kunnon lahko.
[/quote]
HUOM! Edellä annettu tieto koske nk. Helsingin kristillistä koulu eikä Suur-Helsingin kristillistä koulua. Nämä ovat kaksi eri paikka.
Up
Onko joku entinen oppilas joka tietäisi`?
Valitettavasti nyt reilun viikon sijaisena yhdellä Suomen kristillisellä koululla olleena täytyy itse kristittynä äitinä ja opettajana surumielin todeta, että olen syvästi järkyttynyt siitä miten huonosti ja ala-arvoisesti myös meidän kristittyjen kotien lapset ja nuoret käyttäytyvät!!!
Uskovien kotien vanhemmilla on liian monella kenties sellainen harhakäsitys, että he voivat "pelastaa" lapsensa taivaaseen mm. laittamalla lapsensa kristilliseen kouluun. Itseasiassa luulen, että etenkin "pakottamalla" murrosikäisen kristilliseen kouluun he saavat aikaan sen, että lapsi alkaa inhota kaikkea KRISTILLISTÄ.
Kyllä kotien ensisijainen tehtävä on kasvattaa ja opettaa lapset kunnioittamaan aikuisia ja toisia, antaa lapsille se kristillinen kasvatus ja arvot. Ainakin tämän kristillisen koulun ylä-luokilla opiskelu on monessa aineessa ihan yhtä tyhjän kanssa kun kakarat eivät osaa käyttäytyä, ja kapinoivat eivät vain koulua vaan kaikkea kristillistä vastaan. Ylipäätänsä ihmettelen mikä meitä suomalaisia vaivaa, kun emme enää osaa kasvattaa ja saa kuria lapsillemme/nuorillemme? Jos ei koulun käynti maistu niin voi sen oppivelvollisuuden suorittaa kotonakin...luulempa, että valtaosa oppisi kotikoulussa paljon enemmän kuin meluavassa luokassa, jossa tehokasta työskentely aikaa on lupulta 45 minuutista kenties 20 minuttia.
Itse en laittaisi lastani kristilliseen sen paremmin kuin minkään muunkaan "aatteen" kouluun, mieluummin vaikka kotikouluun, jos vaihtoehdot ois vähissä.
Voin itse sanoa koulun käyneenä että suosittelen koulua lämpimästi, vaikka siellä on joitakin ongelmia. Monet ystäväni olivat vaihtaneet kouluun tavallisista kouluista ja kaikki sanoivat että HKK on parempi kuin heidän entiset koulunsa. Opetuksen taso riippuu hyvin paljon opettajasta ja toivonkin että kouluun saataisiin pätevämpiä opettajia.
Haluaisin kertoa tästä kiusaamisesta vielä. Opettajat eivät puutu helposti kiusaamiseen, mutta koulussa on hyvin vähän oppilaita jotka kiusavat muita.
Toivotan kaikki tervetulleiksi kouluun! T. 9vuotta tätä koulua käynyt
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:59"]
Voin itse sanoa koulun käyneenä että suosittelen koulua lämpimästi, vaikka siellä on joitakin ongelmia. Monet ystäväni olivat vaihtaneet kouluun tavallisista kouluista ja kaikki sanoivat että HKK on parempi kuin heidän entiset koulunsa. Opetuksen taso riippuu hyvin paljon opettajasta ja toivonkin että kouluun saataisiin pätevämpiä opettajia.
Haluaisin kertoa tästä kiusaamisesta vielä. Opettajat eivät puutu helposti kiusaamiseen, mutta koulussa on hyvin vähän oppilaita jotka kiusavat muita.
Toivotan kaikki tervetulleiksi kouluun! T. 9vuotta tätä koulua käynyt
[/quote]
Mitä kristillistä koulua olet käynyt?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 23:35"]
Miten noihin kristillisiin kouluihin pääsee? Millä perusteella valitaan, jos sinne on tungosta?
[/quote]
Voisko joku vastata
Suomessahan yksityiskoulu tarkoittaa lähinnä sitä, että koulu on poikkeuksellisen köyhä.
MIksi laittaa lapsi muuhun kuin lähikouluun? Peruskoulu on kuitenkin Suomen parhaita asioita.
Lähikoulussa minunkin lapseni aloitti, kävi painotetun yläasteen ja pääsi kovan keskiarvon lukioon.
Tuskin kristillisiin kouluihin on tunkua. Itse en olisi laittanut lasta sinne. Eikä ylipäätään pitäisi sallia omia kouluja lahkoille.
Tuo Suur-Helsingin kristillinen koulu vaikuttaa lähinnä vaaralliselta. Ks kotisivut, vaikea löytää sekavampia. Kunnon lahko.
Varmasti ihan hyviä kouluja. Mutta olen kuullut, että esimerkiksi pojat käyttävät Israelin armeijan lakkeja?? Voiko olla totta. Sehän on politiikkaa. Vaikka siunaammekin Israelia, aina liika on liikaa, ja jollekin voi olla suureksi loukkaukseksi armeijan tunnukset., joiden kautta on saanut vainoa ja ahdistusta.
Ilman muuta laittaisin lapset kristilliseen kouluun, jos paikkakunnallamme sellainen olisi / tulisi. Tukisi kotimme arvomaailmaa.
Oppii kristillisesti ainakin jakamaan viinat ja röökit.. Muusta jakamisesta puhumattakaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 23:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 23:35"]
Miten noihin kristillisiin kouluihin pääsee? Millä perusteella valitaan, jos sinne on tungosta?
[/quote]
Voisko joku vastata
[/quote]
Katso paikkakuntakohtaisia vinkkiä tästä linkistä:
Kouluilla on oma hakumenettely. Soitto koulun toimistoon tai vierailu verkkosivuilla niin saat lisätietoa.
Tuoreita kokemuksia Helsingin kristillisestä koulusta?
Kiinnostaisi kanssa kovasti ajantasainen tieto aiheesta! :)
No, et tasan tarkkaan ole ollut. Jos, olet ollut, niin et tarpeeksi kauan oppiaksesi yhdyssanasääntöjä.