Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako asunnon myydä itse?

Vierailija
31.10.2010 |

Ollaan ehkä myymässä asuntoamme, mutta ahdistaa useiden tuhansien välityspalkkiot. Osaisikohan homman hoitaa ihan itse? Missä suurimmat sudenkuopat?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on jotain salattavaa niin pyrkivät myymään itse, ostajan kannattaa olla siis tarkkana.

Vierailija
22/24 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on jotain salattavaa niin pyrkivät myymään itse, ostajan kannattaa olla siis tarkkana.

Minä ajattelisin, että fiksuja ihmisiä, kun eivät maksa välittäjälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välittäjä ei tiedä asunnosta kuin juuri sen, mitä papereissa on ja myyjä kertoo. Omistajalta voi kysellä paljon perusteellisemmin. Ja tärkeät asiat tietenkin kirjallisena ostotarjoukseen/kauppakirjaan. Mieluummin ostaisin suoraan!

Vierailija
24/24 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos et ole tietoinen asunnon arvosta, voit vaikka pyytää pari alueella vaikuttavaa välittäjää ilmaiseen arviointiin :-) Ja niille välittäjille, jotka sitten soittelevat vaikka ilmoituksessasi lukee EI VÄLITTÄJILLE, voit vaikka ottaa ystävällisesti tiedot ylös ja sanoa sitten, että et sitten ainakaan anna tälle välitysfirmalle toimeksiantoa, jos jossain vaiheessa päätätkin toimeksiannon antaa, sillä eivät näytä olevan edes sisälukutaitoisia.

Eniten mua ihmetyttää ne, jotka alkaaa itse myymään asuntoa, mutta antavatkin yhden jo näytön jälkeen toimeksiannon välitysfirmalle. Minä ainakin myisin yhden kuukauden itse (tai kauemminkin, jos ei ole kiire), sillä ainakin Oikotie-ilmoitus on kuukauden voimassa ja itse on jo sen maksanut sekä yleensä maksullisen isännöitsijätodistuksen.

Onnea siis ap:lle itsemyyntiin. Itsellä niitä takana kaksi ja asunnot ovat menneet hyvään hintaan kaupaksi alle kuukaudessa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi