Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häistä puheenollen, onko lisäkseni ketään, jonka mielestä lahjalistat ovat

Vierailija
31.10.2010 |

vastenmielisiä ja jopa loukkaavia vieraan kannalta katsoen.

Olen puhunut tästä monen kanssa (en siis koskaan kyseisen hääparin, jolla tämä on käytössä) ja olen kuullut pelkästään lahjalistoja puoltavia mielipiteitä. Tämä ihmetyttää ja jotenkin surettaakin minua. Minusta koko lahjan idea on ihan toinen kuin lahjalistan idea. Ja itse asiassa monien häiden idea on minusta muutenkin jotenkin hukassa, liian rahakeskeistä, materiaalista.

Jotenkin minä aina petyn niihin tuttaviini, joiden hääkutsussa on se lahjalista. Se jollain tavalla muuttaa asennettani heihin, ai ovatko hekin tuollaisia, en olisi uskonut.

Nyt en toivoisi tähän niiden vastauksia jotka kannattavat lahjalistoja, vaan niiden jotka eivät, sillä olen kuullut kannattajien mielipiteitä ihan tarpeeksi, kiitos, enkä silti yhdy heihin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut toisaalta meillä oliki pienet häät, eikä niin että kutsutaan 300 "läheisintä" joita ei oo nähty vuosikausiin. Miten sellaiset vieraat jotka eivät välttämättä ole toista hääparista koskaan edes tavanneet voisivat tietää mitä "omaperäistä" voisi viedä, ja jos vie jotain tavallista teemaa, ja hääpari inhoaa sitä yli kaiken?

Jotenki sen vois hoitaa niin että vieraat olisivat sen verran fiksuja että kysyisivät vaikka hääparin vanhemmilta tai sisaruksilta tai joltain et mitä kannattaa viedä. Meidän lähipiirissä kyllä kysellään kaikki lasten toiveet jouluna ja synttärinä toisilta että mitä ostetaan, ei tuu virheostoja eikä päällekäisyyksiä. Miksei voi tehdä aikuistenkin kohdalla saman?

Vierailija
42/44 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisi edes joku nimetä sen tosiaan lahjatoivelistaksi, mutta kun se on aina lahjalista. Ja tosiaan noita tilinumero kutsussa -tyyppejäkin on nähty, erittäin noloa.

vaikka sitä lahjalistaksi kutsutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähipiirissä kyllä kysellään kaikki lasten toiveet jouluna ja synttärinä toisilta että mitä ostetaan, ei tuu virheostoja eikä päällekäisyyksiä. Miksei voi tehdä aikuistenkin kohdalla saman?

Kuitenkin on olemassa jonkinlainen käsitys siitä, että mitä haluttaisiin lahjaksi. Miksi se on paha asia, että nämä toiveet laitetaan paperille, mutta se ei ole paha asia, että ne toiveet kuullaan jonkun suusta?

Meillä kutsuttiin vain läheiset, mutta silti kutsuttuja oli 75. Helpommalla pääsi, kun laittoi kutsun mukana linkin lahjatoiveisiin.

Vierailija
44/44 |
31.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika tulkinnallista. Jos kutsuu paljon väkeä häihin, juhlien kustannukset kyllä nousevat vieraiden määrän noustessa saatavien lahjojen hintaa nopeammin.

Meillä ei ollut lahjalistaa, muutama sata vierasta ja toive ettei lahjoja tuotaisi. Silti niitä lautasia ja kaikenlaista tuubaa oli läjäpäin, ja ihmiset manasivat sitä ettei ollut lahjalistaa josta voisi valita.

Me emme järjestäneet häitä saadaksemme lahjoja, vaan järjestääksemme ainutkertaiset kahden suvun juhlat ja suvuille mahdollisuuden tutustua toisiinsa laajemmin.

Toista kertaa tuskin yhtä laajoja kekkereitä tulee järjesteltyä jo hinnan vuoksi.