Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ratkaisuksi jouluongelmaan?

Vierailija
30.10.2010 |

Muu perhe haluaa perinteisin kotijoulun, jolloin isovanhemmat & sisarukset perheineen kokoontuu yhteen.

Minä taas haluaisin ihan mitä tahansa paitsi perhejoulun :(

En kestä enkä jaksa sitä jouluhössötystä.....

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni hän ei missään ole sellaista kirjoittanut.

Minä käsitin, että hän ei vain arvosta sisaruksiaan ja vanhempiaan.

Vierailija
22/31 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat eivät enää pysty/jaksa joulua laittaa. Mies ei suostu ravintolaan eikä kylpylään eikä risteilyyn.

Miksi miehen haluamiset ja ei-haluamiset ovat perheessänne etusijalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatkohan ollenkaan miten loukkaat toisia ihmisiä päätökselläsi? Tuskinpa... Ilmeisesti joillakin ihmisillä ei ole mitään väliä sillä mitä heistä ajatellaan. Jos minun poikani tuleva puoliso tekisi päätöksen, että meidän luonamme ei käydä jouluna, tekisin kaikkeni, että poikani tajuaisi jättää naisen. Onneksi minun poikani välittää sen verran paljon meistä vanhemmista ja isovanhemmistaan, ettei ikinä sellaista puolisoa ottaisikaan.

Vierailija
24/31 |
30.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. tällainen joulu kuin tänä vuonna, vain perjantai(aatto)lisänä tavalliseen viikonloppuun, jos siis ei lomia muuten joulun aikaan. Edellytät silti että poikasi tulisi perheineen vaikka toiselta puolelta Suomea sinua tapaamaan, entäs sen miniän vahemmat, tartteeko siellä käydä. Tai jos miniä on vuorotöissä tai muuten töissä jouluna, niin se on selvä eron paikka pojalle?? Aika mustavalkoinen on sinunkin ajatusmaailmasi.

enkä mennä passattavaksi anoppilaan. Sinne ei saa viedä mitään ja muutenkaan en sitä hössötystä jaksa. Lapsuudenkodissa minä jouduin järestämään joulut pääosin ja ajattelin, että kun olen aikuinen, en juhli koko joulua. Siellä anoppilassa ollaan vuodesta toiseen perinteisessä joulussa kuitekin ja en jaksa koko joulua, sukulaisten kommentteja, yms. Pointtini on se, että miksei näissä asioissa kunnioiteta koko perheen mielipidettä? Jos sinä/perheen äiti ei halua sukujoulua, niin eikö olisi sun vuoro saada toisenlainen joulu. Omalta osaltani pidän puoleni tänä vuonna.

Tajuatkohan ollenkaan miten loukkaat toisia ihmisiä päätökselläsi? Tuskinpa... Ilmeisesti joillakin ihmisillä ei ole mitään väliä sillä mitä heistä ajatellaan. Jos minun poikani tuleva puoliso tekisi päätöksen, että meidän luonamme ei käydä jouluna, tekisin kaikkeni, että poikani tajuaisi jättää naisen. Onneksi minun poikani välittää sen verran paljon meistä vanhemmista ja isovanhemmistaan, ettei ikinä sellaista puolisoa ottaisikaan.

Vierailija
25/31 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mennä passattavaksi anoppilaan. Sinne ei saa viedä mitään ja muutenkaan en sitä hössötystä jaksa. Lapsuudenkodissa minä jouduin järestämään joulut pääosin ja ajattelin, että kun olen aikuinen, en juhli koko joulua. Siellä anoppilassa ollaan vuodesta toiseen perinteisessä joulussa kuitekin ja en jaksa koko joulua, sukulaisten kommentteja, yms. Pointtini on se, että miksei näissä asioissa kunnioiteta koko perheen mielipidettä? Jos sinä/perheen äiti ei halua sukujoulua, niin eikö olisi sun vuoro saada toisenlainen joulu. Omalta osaltani pidän puoleni tänä vuonna.

Vierailija
26/31 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me reissattiin joka joulu toiseksi päiväksi minun vanhemmilleni ja toiseksi päiväksi mieheni vanhemmille (usea sata kilometriä meiltä matkaa) kauhean tavaramäärän ja kahden lapsen kanssa. Viime jouluna kyllästyin totaalisesti ja ehdotin, että nyt jäädään kotiin enkä liikahda jouluna MIHINKÄÄN omasta kodista. Nyt vietämme jouluaaton kotona omassa rauhassa ja isovanhemmat tulevat joulupäivänä tai Tapanina joulubrunssille. Aah tätä ihanuutta (ja rauhaa!)

Vierailija
27/31 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaadi, että sukujoulun haluavat osallistuvat siihen joko rahallisesti tai osallistumalla järjestelyihin.

Vierailija
28/31 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ap:n sukujoulu aina teillä, eikö koskaan siellä sisaruksilla? Siis vaikka vuorovuosin, niin yhden ihmisen ei tarvitse joka joulu stressata, keittää, paistaa, siivota, tarjoilla ja tiskata vielä lopuksi (ja siivota taas, kunhan vieraat tajuavat häipyä).

Jos mies ei osallistu valmisteluihin, niin onko hänellä mitään syytä vaatiakaan mitään?

Vierailija
29/31 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin munkin anoppi luuli. Väärässä oli :P

Vierailija
30/31 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joulut aina teillä?

Eikö isovanhemmille tai sisaruksille mahdu?

Voiko ruuanlaiton jakaa muillekin jos kaikki on sinun vastuulla?

Onko siivouksessa mahd jotain jonka voi jättää tekemättä? Joulu tulee vaikkei kaikkea tekisikään.

Me vietämme joulun aina kotona johtuen siitä että neljän lapsen kanssa reissaaminen ei natsaa mulle.

Meille tulee sukua vaihtelevasti riippuen vuodesta.

Tänä jouluna vieraiksi tulee 3 aikuista. He tulevat jo hyvissä ajoin että saamme aloitettua ruuan valmistelut. Sovimme etukäteen mitä ruokaa kukakin tuo mukanaan. Kuusen lapset ovat koristelleet jo edellisenä iltana.

Hautausmaalla käydään eri kokoonpanoilla josta minä yleensä jään pois kun valmistelen ruokaa. Lapset lähtevät jos haluavat. Minulle parempi jos lähtevät saan piilotettua lahjat ennalta sovittuun paikkaan.

Sen jälkeen alkaakin hulabaloo kun lapset alkavat juoksemaan ikkunasta toiseen josko sitä pukkia jo näkyisi. Ei ruokailustakaan meinaa tulla mitään.

Keskustelemalla asioista toivottavasti saatte sellaisen joulun joka on mieluinen.

Hyvää ja rauhallista joulun odotusta!

Vierailija
31/31 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vietetty joulua eri kokoonpanoilla, on matkustettu monena jouluna lappiin 900km päähän mun äitini ja hänen miehensä luo ja on ollut aivan ihanaa. On vietetty joulua anoppilassa, aivan yhtä ihanaa on ollut sielläkin! Ollaan myös oman perheen kesken oltu kotona joulu ja fiilis oli loistava silloinkin. Mutta siihen en suostuisi, että pitäisi juosta joulunpyhinä paikata toiseen, ei vaan sovi mulle eikä meillä mieskään ole ajatuksesta yhtään kiinnostunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä