Vertaistukea, pliis, henkilökohtainen katastrofi- Kela sucks!!! ov
Olen työttömänä, ja hoidan kotona alle 3-vuotiasta. Sitten jouduin usean viikon sairaslomalle leikkauksen vuoksi, jolloin lapsi ei ollut kotona vaan kunnallisessa päivähoidossa eli en saanut kotihoidontukea.
Nyt tuli vihdoin Kelan päätös sairaspäivärahastä: saan päivärahan laskettuna siitä liiton korvauksesta, MUTTA nepä ei ota ollenkaan huomioon sitä, että siitä päivärahasta on vähennetty tuo kotihoidontuki (yh-korotuksilla ja kuntalisällä)). Eli saan päivärahaa vain puolesta päivärahasta laskettuna.
Kelassa ne vaan voivottelee, mene hakemaan toimeentulotukea!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Minusta tämä on ihan epäreilua , kun ihmisen tuloista puolet tulee Kelasta, ja sitten ne itse ei ota sitä huomioon.
Ketään kohtalotoveria? Kukaan kanssani samaa mieltä? (eri mieltä olevat älkää vaivautuko- v***tuttaa jo tarpeeksi ;) )
Eli käytännössä tämä päätös sanoo suoraan ettei työttömällä pikkulasten äidillä ole tosiasiassa mahdollisuutta jäädä sairaslomalle.
Voi helvetti. Eihän minulla ole ensi viikolla edes vuokraan rahaa, tämän kuun lapsilisät meni (ruoka-)velkoihin ja ruokaan.
Ei riitä sanat kuvailemaan tämän katastrofin surkeutta.
Kommentit (24)
ihmeessä toimeen tulotukea! Riippuen paikkakunnasta saat päätöksen parissa päivässä kun vaan kiirehdit asiaa soittamalla yms. keinoilla. Ei ole mitään väliä mistä raha tulee kunhan saat itsellesi ja lapsellesi ruokaa ja että katto pysyy pään päällä.
mulla on kaksikin eri kokemusta, jolloin kela olisi väärin perustein maksanut liian vähän tai perinyt takaisin osan maksamistaan korvauksista. ei kannata tyytyä ekaan päätökseen, vaan pyytää asia uudelleenkäsittelyyn. mun mielestä tuosta korvauksesta ei saisi vähentää kotihoidontuen osuutta, koska sä et sitä tuolla hetkellä saa. mutta en ole asiaa mistään varmistanut, joten sun pitää itse selvittää tuo. älä anna periksi ilman kunnon selitystä.
Jos sinulla ei oikeasti ole ruokaan rahaa, niin pyydä apua seurakunnalta. Siellä ei kysellä kuulutko kirkkoonkaan, ruoka-apua annetaan niille, joilla on lapset ilman ruokaa!