Olenko ainut, jota facebook ahdistaa?
Pakko käydä siellä päivittäin, en julkaisen omia kirjoituksiani ja muiden kommentit oksettavat, jostain syystä. Pitäisikö poistaa itsensä sieltä vai mitä pahoinvointia tämä oikein on? Muita?
Kommentit (9)
Siitä on nyt kolmisen viikkoa. Parempi näin :)
Sama mitä siellä kerrot, aina joku vääntää sen jotenkin negatiiviseen sävyyn ja selän takana paska viuhuu
Aina pitäisi jaksaa vetää itsensä kohottuneeseen mielentilaan siellä tai ainakin ystävälliseen ja sosiaaliseen. Ja sitten se kommentoitavien juttujen massa... Eikä kehtaa olla kommentoimatta kaikkien tuttujen juttuja, koska kuitenkin ollaan tosi monet ristiin kavereita.
Minä luulin, että fb:ssä on vain kavereita, ja kavereitten kanssa ajatustenvaihto on kokemusteni mukaan yleensä mukavaa.
AV-palstalla taas saa nokilleen nopeammin kuin ehtii enteriä painaa, joten enemmin yrittäisin vieroittautua täältä.
En halua yhtäkään kaveria - siis ystävää - sinne lisää, tämä riittää.
Ja ei ahdista yhtään! Kiva vaihtaa ajatuksia kavereiden kanssa, joista osa vielä tuntee toisensakin.
fb:n takia en vielä ole koskaan yöunia menettänyt, siellä tulee aina pääsääntöisesti hyvälle tuulelle, mutta av:n takia on monet yöunet mennyt. Tästäpä tulikin taas mieleen että pitääpi taas pitää taukoa tästä palstasta... Fb:n avulla pääsin tästä joksikin aikaa eroon mutta nyt olen taas hairahtunut.
ottaa FB:n noin vakavasti? Ei voi ymmärtää.
Sehän on hauskaa kun saa yhteyden kadonneisiin tuttuihin ja aina välillä voi käydä lukemassa mitä ystäville kuuluu. Ei sinne ole pakko mitään päivityksiä itse laittaa, minäkin laitan vain privaviestejä kun jollekin on asiaa. Eikä kyllä tulis mieleenkään vertailla ihmisten kavereiden määrää tms. Miten huono itsetunto teillä onkaan? Ihan teinimeininkiä ottaa itseensä tai masentua jostain tuollaisista jutuista.
Rentoutukaa ja ottakaa elämä enemmän huumorilla!
Turhaa ja kuluttavaa paskaa, joka tutkitusti aiheuttaa mm. masennusta. FB perustuu kilpailemiseen (enemmän kavereita, enemmän kommentteja) ja vertailuun, mikä ei ihmiselle sovi. Itse lähdin, ja suosittelen samaa. Mitään en menettänyt.