Mieheni on tosissaan tätä mieltä:
jos nainen olisi muuten ihana, mutta laittaisi pahaa ruokaa, hän ei ottais sitä vaimokseen. (mä kuulemma laitan hyvää ruokaa ja oli huolissaan meidän pojista, että niillä on nyt niin kovat standardit). Sanoi vielä, että ajattele nyt, jos mies olis muuten tosi jees, mutta olis ihan kädetön, ei osais laittaa vaikka lamppua kattoon, niin eihän sellasella mitään tekis.
Olin vahvasti eri mieltä. Mitä ajatuksia herättää, naiset?
Kommentit (33)
koska mun isakin osaa, ja minusta se "kuuluu" miehisiin taitoihin... Eli odotuksensa kullakin. ;-)
ryhtymisen jälkeen...
laittaa erityisen hyvaa ruokaa (en siis puhu mistaan makaroonilaatikoista tms. arkiruuasta, vaikka mieheni laittaakin liki joka paivaa ruuan meilla) ja kaikkihan ei valita edes opetella. Osaa myos perinteiset miesten taidot. Olen valintaani oikein tyytyvainen. ;-)
koska mun isakin osaa, ja minusta se "kuuluu" miehisiin taitoihin... Eli odotuksensa kullakin. ;-)
ryhtymisen jälkeen...
laittaa erityisen hyvaa ruokaa (en siis puhu mistaan makaroonilaatikoista tms. arkiruuasta, vaikka mieheni laittaakin liki joka paivaa ruuan meilla) ja kaikkihan ei valita edes opetella. Osaa myos perinteiset miesten taidot. Olen valintaani oikein tyytyvainen. ;-)
mies opetti mut laittamaan ruokaa ja nykyään olen melko hyvä kokki ja käyn kokkauskursseillakin oppimassa uutta, koska se kiinnostaa nykyään ;)
mammanpoika Italiasta?
Tai sitten hyvä ruoka vain sattuu olemaan miehellesi todella tärkeä asia?! Ei hän itse varmaan ruoka-alalla ole, koska siinä tapauksessa hän osaisi kyllä itse loihtia riittävän hyvät sapuskat eikä vaatia sitä vaimoltaan.
eli vaihtaa auton renkaat, remontoida kotia yms. En mäkään mitään kädetöntä miestä itselleni ottaisi. Eli ei mua haittaa vaikka mieheni vaatisi minulta ruoanlaittotaitoa. Tosin meillä mies on siinä parempi, vaikka minä pääsääntöisesti arkiruoat teenkin.
Mä en kestäis noin typerää asenteellista miestä :(
Eikös mieskin vois laittaa ruokaa, kuka sen määrää että naisen aina pitää.
eli vaihtaa auton renkaat, remontoida kotia yms. En mäkään mitään kädetöntä miestä itselleni ottaisi. Eli ei mua haittaa vaikka mieheni vaatisi minulta ruoanlaittotaitoa. Tosin meillä mies on siinä parempi, vaikka minä pääsääntöisesti arkiruoat teenkin.
jolla olisi tuollaisia mielipiteitä. Nämä kivikautiset sukupuoliroolit eivät kuulu omaan elämääni.
Lasten ei tarvitse syödä eineksiä ja muuta epäterveellistä. Enpä itsekään pidä kovin kovassa arvossa vanhempia, joka eivät perheelleen kokkaa. Sama se sille kumpi on se kokki, nainen tai mies.
pahaa ruokaa. Kun se nyt vaan on niin, että me molemmat sitä ruokaa tehdään niin vituttaishan se syödä jotain karseen pahaa ruokaa. Ja samoin vituttais jos aina pitäis itse vaihtaa lamput ym.
Joten joo, kannattaa opetella ja opettaa ne lapsensakin tekemään nää kodin perusjutut, ruoka ja lampunvaihdot ym. Kädettömän tyypin kanssa on vittumaista elää, oli se sitten nainen tai mies.
Jos vaimo laittaisi pahaa ruokaa, jäisikö tuo kyseinen mies valittamaan nälkäänsä vaimon viereen sen sijaan, että itse tarttuisi toimeen ja valmistaisi molemmille maittavan aterian? =)
mutta ei kai se miehesi tärkein kriteeri ollut, niin kuin joku valitti? Kai niitä kriteereitä saa olla monenlaisia. Jotkut haluavat puolisoltaan urheilullisuutta, jotkut raittiutta, jotkut komeaa ulkomuotoa. Miksei ruoanlaittotaito voi yhtä hyvin olla valitaperuste, jos sattuu nauttimaan hyvästä ruoasta.
Ei kai sen niinkään taidosta ole kiinni vaan halusta - kaikki varmasti osaavat laittaa hyvää ruokaa, jos vaivautuvat opettelemaan, mutta jos ruoanlaitto ei kiinnosta, niin ei voi mitään.
mutta ei kai se miehesi tärkein kriteeri ollut, niin kuin joku valitti? Kai niitä kriteereitä saa olla monenlaisia. Jotkut haluavat puolisoltaan urheilullisuutta, jotkut raittiutta, jotkut komeaa ulkomuotoa. Miksei ruoanlaittotaito voi yhtä hyvin olla valitaperuste, jos sattuu nauttimaan hyvästä ruoasta.
Ei kai sen niinkään taidosta ole kiinni vaan halusta - kaikki varmasti osaavat laittaa hyvää ruokaa, jos vaivautuvat opettelemaan, mutta jos ruoanlaitto ei kiinnosta, niin ei voi mitään.
Luin alkuperäisen viestin uudelleen lampunvaihtoesimerkkeineen ja tajusin, että onhan se tosiaan aika vanhakantaisen sukupuolittunutta ajattelua, että naisen tehtävä on kokata siinä missä miehen vaihtaa lamput.
Mutta ilmeisesti teillä on vakka kantensa valinnut, joten ei tuota nyt kannata murehtia. Ainoa vain, etteivät teidän lapset omaksu noita samoja asenteita. Onko teillä tyttäriä? Mahdollisille vävypojille tuollainen appi, joka on sitä mieltä, ettei se ole mies eikä mikään, joka ei rakenna taloa perheelle, on aika karsea. Samoin tietysti miniöille jos he eivät ole kotihengettäriä.
Nimim. remonttikömpelöhkön miehen puoliso, Puuha-Peten tytär
ryhtymisen jälkeen...