Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

millainen asuinalue on Helsingin Kurkimäki?

Vierailija
28.10.2010 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava paikka oli, mutta ei sovi lapsille, jotka liikkuvat itsekseen. Kontula liian lähellä. Kurkimäki oli rauhallinen ja mukava alue, paljon pikkulapsia, korttelitalo ja leikkipuisto. Tykkäsin paljon, mutta muutettiin Helsingistä pois, kun lapsi kasvoi.

Vierailija
2/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten kanssa tosi mukava ja hyvat yhteydet moneen suuntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt on malmikin aika lähellä, joten mietin, onko tuo Kontula naapurina sen pahempi/parempi?

Mieluiten tietenkin asuisi mahdollisimman turvallisessa paikassa, mutta täällä kun ollaan, niin onkohan huono vaihtoehto oikeasti?

Mikä siitä Kontulasta tekee pahan paikan?

jos siis vertaa vaikka Malmiin?

KIITTI:)

Vierailija
4/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme vuoden, oli pakko päästä pois. Emme ole mitään snobeja, mutta Kontulan läheisyys ja alueiden ongelmat (paljon moniongelmaisia perheitä, maahanmuuttajia, alhainen tulotaso jne. heijastuu ympäristöön) kävivät liian inhottaviksi. Tuon vuoden aikana soitimme viidesti ambulanssin, kun kotitalomme läheisessä ojassa makasi vanhus tai kaksi viinanhuuruisena. :( Ostoksilla käynti oli inhottavaa; Kontulan ostari on kaukana viihdyttävästä eikä Malmikaan juuri sen parempi ole. Mieheni kielsi loppuaikana minua kulkemasta yksin vauvan kanssa ostarilla (näihin aikoihin oli kamalasti joukkotappeluita ja vartijaongelmia).

Vierailija
5/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Kontulassa mies näki kerran huumekauppaa ja kerran narkkarin piikittämässä. Ja nämä keskellä päivää. Ja ei käynyt ostarilla kovin usein päiväsaikaan. Itse näin aina samat puliukot krijastoreissulla... Ja illalla pelotti tulla metroasemalta. Muutettiin sitten Järvenpäähän, eikä ole kaduttanut:-) Kurkimäessä oli kivaa hyvät yhteydet ja silti oma rauha. Koululaisen puolesta jo pelkäisin...

Vierailija
6/15 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisilme on köyhä. Olin itte suunnittelemassa sitä lähes 30 vuotta sitten, ja silloin sinne piti tulla metro. Olin aika järkyttyny kun kävin siellä nyt.

Vierailija
7/15 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin Kurkimäkeen aikoinaan kahden pienen lapsen kanssa, oli mukava päästä maalta ihmisten ilmoille.  Leikkipuistossa näki ihmisiä ja lapsilla oli kavereita.  Nyt on lapset lentäneet ulos pesästä, mutta me olemme jääneet.  Pelännyt en ole koskaan.  Lapset ovat aina kulkeneet vapaasti, tietysti aikoinaan kerroin että jossakin voi olla huumepiikkejä, eikä niihin saa koskea ja että humalassa olevien kanssa ei kannata jäädä juttelemaan, mutta niinhän nykyään kaikkialla pitää.  Kontulakaan ei ole paha paikka. Onhan siellä laitapuolen kulkijoita, mutta missäpä ei olisi.  Nykyisin ulkoilutan koiraa öiseenkin aikaan ulkona, ja tosi harvoin näkee jotain kummallista.  Kulkeehan tuosta aika-ajoin joku kaupalle kaljaostoksille, mutta pakkoko sitä on sen tarkemmin seurata.  Lähikoulu on vieressä, eikä kaukana ole muutkaan.  Keskustaankin pääsee kätevästi metrolla, eikä tarvitse ylitellä katuja.

Vierailija
8/15 |
16.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vahingossa alapeukku 12, jos voisin niin.laittaisin ISON peukun ylös.

Itse asun Kivikossa, lapsuuden ja nuoruuden asuin Maunulassa. Tämä Kivikko on huomattavasti mukavampi kuin Maunula 70-luvun alussa....
Kurkimäki on vielä rahallisempaa aluetta. Toki jokaisella alueella on omat häiriköt ja ongelmaraput, jopa Eirassa ja vaikkapa Skattalla.
Kontula kieltämättä kerää kaikenlaista porukkaa mutta niin kerää vaikkapa Munkan ostarikin....

Vierailija
9/15 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Kurkimäki on rauhallinen ja kiva paikka. Kadut ovat kävelykatuja, eikä ole kapakoita. Pieni rauhallinen lähiö. Ongelmana todellakin on Kontulan ostari niille jotka asuvat Kontulan puoleisessa päässä. Tänne toiselle puolelle se ei vaikuta ja täältä on kilometrin matka metroasemalle eli omaa metroasemaa ei kaivata, se toisi mukanaan vain ongelmia. Itäkeskus ja Myllypuro ovat täällä lähempänä kuin Kontula, jossa en käy koskaan.

Vierailija
10/15 |
17.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkimäki on tosiaan ihan kiva ja rauhallinen asuinalue, mutta sen asunnot alkavat olla jo hiukan vanhoja. Itse kallistuisin mieluummin Kivikkoon, joka on astetta rauhallisempi (vähän kauempana Kontulasta), ja asunnot uudempia mutta silti kohtuuhintaisia. Esim. tällaista perheasuntoa on tarjolla:

http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&list_id=13611126548940&itemcmd=move0&listSize=2&doListClickStat=true&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1976948

Vierailija
11/15 |
18.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä on vähän aneeminen ja syrjässä, täynnä 90-luvun kerrostaloa. Metsää siinä on vieressä, mutta niin on Kehä 1:kin.

Vierailija
12/15 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkisuontie sieltä voi ostaa homeasunnon -80 luvulla rakennettuja keltatiilisiä kerrostalo asuntoja nyt myynnissä sauna homeessa vaikka juuri remontoitu. Itse en ostaisi ja vuokra tontti. Epämiellyttävää aluetta muutenkin paljon maahanmuuttajia ja nistejä ja ongelma perheitä mukaan lukien heidän ongelma lapset jotka häiriökäyttäytyvät alueella. Kurkimäki ei ikinä.

Vierailija
13/15 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta lyhyestä asuinkokemuksestani on jo yli 10 vuotta, mutta olen samaa mieltä muiden kanssa siitä, että Kontulan jatkehan se on. Maine on ehkä vähän liioiteltu siinä mielessä, että ne ongelmat ovat lähinnä ostarilla ja sen läheisyydessä ja kurkimäen myltsin/kivikon puoleinen laita on hyvinkin rauhallista/luonnonläheistä - minusta ehkä vähän liiankin syrjäistä kulkuyhteyksiä ajatellen. Asuminen on edullista, mikä tosiaan johtuu sijainnista ja rakennusten iästä/kunnosta.

Sanoisin että hyvä paikka nuorelle perheelle, jossa pieniä lapsia ja kenties koira sekä työ/opiskelupaikat lähiseudulla (eikä esim. metroradan tai varsinkaan kehäykkösen toisessa päässä).

Vierailija
14/15 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/295951-asuinalueiden-erot-repeav…

Eiköhän toi kerro kaiken olennaisen. 10 v asuttiin, mutta onneksi päästiin pois. En todellakaan suosittele.

Vierailija
15/15 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kurkimäessä 5 vuotta. Hekan asuntoihin Kontulan päätyyn en muuttaisi toiste, mutta Kivikon päädyssä, jossa nykyään asun, on hyvin rauhallista. Lapsiperheelle mukava paikka puistoineen, korttelitaloineen ja metsineen. Eikä autoteitä. Koulu juuri kunnostettu ja tekonurmi saatu jalkapallokentälle. Kontulan päädyn seinissä rasittavan usein teinien töherryksiä, jotka ottaa päähän työmatkaa tehdessä.

Pakko myöntää, että mua on täällä asumisessa häirinnyt enemmän maine kuin todellisuus. Lapsilla ihania kavereita ja nuoremman päiväkoti aivan huippupaikka. Kivoja isoja leikkipaikkoja ja luontoa. Kuitenkin se miten alueesta puhutaan saa joskus kaipaamaan muualle. Mikä on naurettavaa kyllä. :D Yritän pitäytyä vaalimasta ulkokultaisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän