Kaupassa myytiin homeista ruokaa
Pistäydyin tänään työpäivän jälkeen tutussa lähikaupassa ja hoidin perusruokaostokset (vihannekset, hedelmät, maidot jne.)
No, pääsin kotiin ja lastasin tavaroita jääkaappiin, kunnes huomasin, että ostamani kurkku oli toisesta päästä aivan homeessa! Lähdin sitten takaisin kauppaan kurkku mukanani ja menin samalle kassalle jossa hetkeä aiemmin olin käynyt. Myyjä pyöritteli silmiään ja kysyi haluanko vaihtaa toiseen kurkkuun. No kiitos kyllä, en homeistakaan kurkkua halua syödä! :O
Jotenkin jäi paskanmaku suuhun tuosta asioinnista, myyjä ei edes pahoitellut asiaa. Jäin vaan miettimään, että pitääkö tällaisesta asiasta tehdä jokin ilmoitus terveystarkastajalle tms? En ole ennen vastaavaan tilanteeseen joutunut.
Kommentit (11)
Minä ainakin aina katson, mitä ostoskärryyni laitan. Muutaman kerran olen löytänyt hyllystä pilaantuneen tuotteen, ja antanut sen lähimmälle myyjälle. Yhden kerran myyjä oli kiukkuinen, kun "häiritsin" häntä. Mutta siis eihän tuo kassan syytä ainakaan ole. Ja virheitä sattuu. Olen myös ostanut kiinankaalin, jossa oli iso mato, mutta totesin, että eihän se kaupan syytä ole. Enkä nostanut meteliä, kun ei ollut asiaa kauppaan silloin.
Eikö kurkut ole joko ilman pakettia, eli sen näkee heti ja se on löysä tai sitten kirkkaassa muovissa ja sen näkee silti?
tiskissä on tuhat kurkkua, niin onko se nyt niin ihmeellistä jos yhdessä on hometta. Ei myyjät käy niitä yksitellen läpi joka päivä.
joutunut laatikossa puristuksiin ja pehmennyt. Siinä ei tartte kuin yön yli ootella, eihän ne kurkut missään kylmässäkään siellä kaupassa ole. Kurkkua kannattaa aina kokeilla puristamalla molemmista päistä. Jos tuntuu yhtään pehmeältä, on kurkku menossa huonoksi.
Eikö kurkut ole joko ilman pakettia, eli sen näkee heti ja se on löysä tai sitten kirkkaassa muovissa ja sen näkee silti?
En tosiaan tiedä miksen sitä jo kaupassa huomannut, kiireessä kai lappasin tavaraa koriin.
Ilmeisesti sitten turhasta olen pöyristynyt, jos kerran on niin normaalia että homeisia vihanneksia on kaupoissa tarjolla.
Mutta kuten aiemmin sanoin, en kyllä itse ole moiseen ennen törmännyt.
maailmankuvasi ei tämän dramaattisen tapahtuman johdosta kovasti järkkynyt. Älä epäröi hankkia kriisiapua jos siltä tuntuu. Puhu tapahtuneesta läheistesi kanssa aina kun siltä tuntuu.
Etenin vihannekset menevät todella helposti huonoksi jos ne joutuvat esimerkiksi puristuksiin laatikossa. Myyjät käyvät niitä kyllä läpi päivittäin, mutta kaikkea ei ihminen voi huomata.
Samoin jos hyllyssä on jotain, minkä päiväys on jo ohittunut, niin se ei ole mielestäni uutisen aihe iltapäivälehdille. Olen itse tömännyt pakattuun sisäfileeseen, josta oli päiväys jo mennyt. Seassa oli myös hyviä lihoja, joten otin kärryyni sellaisen, ja kassalla sanoin myyjälle, että käyvät ko. lihat läpi ennenkuin joku nostaa asiasta metelin. Itse en nähnyt sitä tarpeelliseksi, vaan asiallisesti halusin vain ilmoittaa siitä.
siihen aikaan pariskunta piti sitä. Rouva oli sellainen, ei mikään ruuudinkeksijä. Ostin edamia ja huomasin kotona, että on homeessa vein kauppaan takaisin ja sanoin on homeessa. Rouva tuumasi, että onhan niitä homejuustoja, sanoin ,että se on asia erikseen täähän ei ole sitä justoa.
Olisin sinuna sanonut että en halua uutta kurkkua tilalle vaan rahat takaisin. Paskoissa kaupoissa on paskaa tavaraa myytävänä, kuten omassa lähikaupassanikin. Joten äänestän jaloillani seuraavaksi lähimpään kauppaan.
Pilaantunutta syötävää löytyy tuon tuostakin. Ei ne kassat pysty tälle mitään.
En ihmettele tuota homeista kurkkua vaan sitä, ettet ole moiseen ilmiöön ennen törmännyt. Kyllä kaikissa, KAIKISSA kaupoissa joskus jää epäkuranttia vihannesta ja hedelmää tiskiin. Katsopa joskus tarkemmin vaikka satsuma- tai luumutiskiä.. tai appelsiini tai viinirypäle... Kyllä siellä huonoa on, vaikka niitä yrittää lonia ja poistaa pehmoiset ja homeiset.
Ja terveystarkastajaa ei nyt tuohon tarvii kutsua, ei nimittäin ehdi ihan päivittäin samaan kauppaan... =0)
t: he-vi-myyjä joskus nuoruudessaan..