Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä ei ole sisävessaa, pelkkä huussi. Onkos muita?

Vierailija
28.10.2010 |

T. alkeellisissa oloissa asuva

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis edellisen kanssa (22?). Vaikka ei olekaan kaikkia mukavuuksia, on tässäkin puolensa.

Ja näkee tähdet, joita en tuntunut koskaan näkevän kun asuimme kaupungissa. Iltasauna kahdestaan miehen kanssa, kun muksut ovat nukkumassa. Pienessä mökissä olemme kaikki lähekkäin ja elämme aika pienellä.

Mutta pian maksamme velkaa. :)

Vierailija
22/31 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka vesi tuli ja meni normaalisti sisälle, mutta mökki oli kuulemma liian askeettinen lapselle, koska minulla ei ollut montaakaan huonekalua yms. tavaraa.

Sähköpattereissakin olisi kuulemma pitänyt olla jotkin turvaverkot, ettei lapsi polta itseään.

Joten kyllä, saisi sossut puuttua jos talvella lapsia noissa oloissa pidetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudun haja-asetusalueilla, jotka ei kuulu kunnan jätevesiverkostoon, ei ole aina itsestään selvää, että saa rakennusluvan normaalille vesivessalle. Esim. jos asut liian lähellä järveä, voi olla tyytyminen muihin vessaratkaisuihin. Eli kyllä maaseudulta löytyy siis nykyäänkin vielä huusseja ja muita erilaisia vessaratkaisuja.

Ja ette kai oo unohtanut, että Kimi Räikkösen kotonakin oli lapsena vain ulkohuussi? Eikä se Kimikään nyt niin kovin vanha vielä oo. :)

Vierailija
24/31 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisävessaa eikä suihkua. Ja hän asui siellä yksin vielä 5 vuotta sitten ennen kuin muutti palvelutaloon. Itä-Suomessa maaseudulla on tämä talo.

Vierailija
25/31 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille se on ihan valittu elämäntapa.

Sukulaisperheeni asuu suojelutalossa jossa ei ole pesutiloja tai vessaa sisällä ainoastaan kylmä vesi tulee sisälle. Ulkorakennuksessa on sauna ja vessa. Ei tulisi mieleenkään alkaa repimään vanhaa upeaa taloa auki ja asentelemaan putkia sinne tänne.

Itsekkin olen asunut talossa nuorempana ja ei se todellakaan ole niin kamalaa. Nopsasti ajatellen tiedän kolme taloutta joissa ei ole sisävessaa ja ihan hyvinvoivia ihmisiä siellä asuu.

Vierailija
26/31 |
02.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin silloin mummolassa, jonka nykyään omistan, kesämökkikäytössä. Koska vedenkanto ulos on pirun työlästä ja meillä oli pikkulapsia, niin päätimme parantaa mökkiä, ilman että tarvitsee olla talvella huolissaan putkien jäätymisestä ja kulutkin pysyi kohtuullisina.

Teimme tilavalle verannalle kylppärin, josta vedimme viemärin ulos ja laitoimme sähköpistokkeita lisää. Meidän "kylppärissä" on patteri, sähköpolttokakkala, vanha lavuaari käsienpesualtaana, kolme isoa vedenkeitintä ja vanha amme, jossa saa tarvittaessa pestä itsensä perinteiseen kauhatyyliin. Vedet lavuaarista ja ammeesta menee ulos 2. imeytyskaivoon, keittiöstä on toinen viemäri ja imeytystyskaivo.

Lämmin vesi järjestyy vedenkeittimillä ja kannellisella 80 litran saavilla, jonne vedet tuodaan uppopumpulla kaivosta tai täydennän kantamalla. Ulkosaunaan on hankittu vanha kunnon linko, pulsaattorikone ja kuivausrumpu.

Mummuni on 90 v., asuu palvelutalossa ja tykkää kyläillessään kovasti "tästä uudesta systeemistä". Itse olen iloinen, ettei tarvinnut rempata aitoa 50-lukuista taloa kovin rankalla kädellä.

Vierailija
27/31 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisikohan taloyhtiö pystyttää tuohon sisäpihalle huussin..?

T:Hgin bulevardi

Vierailija
28/31 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa on vielä ulkohuussi, ulkosauna ja kantovesi, kaupjngin keskustaan 2-3km matkaa, ei asuta edes korvessa.

Vierailija
29/31 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pidä hyvänäsi vaan.

Mä en ymmärrä miksi pitää elää noin ? En näe yhtään mitään syytä miksi ei ole astianpesukonetta, juoksevaa lämmintä vettä, sisävessaa, nopeaa nettiä, älypuhelinta, lämmintä autoa talvella ? Miksi ei ?

Se että haluaa säästää muutaman tonnin, voi jee. Muutuuko elämä sitten jotenkin autuaammaksi että pystyy asumaan talvella kantaen vettä sisälle ?

Me lähdetään taas tänä kesänä autolla eurooppaan ja mun tuttu lähtee myös. Hänen mielestä navigaattori on ihan turha, hän on nyt jo käyttänyt kymmeniä tunteja teiden etukäteen selvittämiseen ja hirveesti karttoja on tulostellut ja suunnitellut.

Meillä on 3 puhelinta, joissa kaikissa navi, jos 1 tilttaa, on 2 toimintavalmiudessa.

Olisin saanut ennakkoperintänä kesämökin, jossa olisi ollut ulkohuussi ja kaivo pihalla. Kieltäydyin.

Vierailija
30/31 |
17.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, jännä miten jotkut ajattelee tän provosointina tai lastensuojelun asiana. :D

Mä oon jo useamman vuoden asunu 50-luvun talossa jonne tulee kylmä vesi keittiöön. Pihassa on huussi ja tuolla vähä kauempana vanha hirsisauna.

Ollaan monta vuotta mietitty remonttia tälle hökkerölle, mut oikeastaan mä vähän jarruttelen... Oikeastaan mun mielestä tää sais lahota pystyyn, et sais rakentaa uuden. Mies on vaan niin rakastunut kotitaloonsa et haluaa pitää tän tämmösenä. 

Joten nyt on mietinnässä pihaan uusi saunarakennus, jossa olisi erillinen pesuhuone, koska mulle on tuskaista peseytyä kuumassa saunassa. Mitä hyödyttää kaataa vettä päälleen ku hiki valuu heti?

Tukankin pidän nykyään lyhyenä, että ne saa pestyä.

Seksielämäänhän tää vaikuttaa, illalla ei kehtaa sekstailla ku ei jaksa lähteä vessaan ulos, ja saunan jälkeen niin kauan kun on puhdas olo, ei halua sotkea itseään seksillä. :D Tuntuukin että pitää sekstailla jatkossa vaan vieraiden miesten kanssa, niiden luona tai hotellissa, et pääsee samalla suihkuun.

Ja niin, että kaikki ilmoittaa lastensuojeluun, että jossain on tämmönen talous, meillä on 2,5-vuotias ja heinäkuussa syntyy toinen lapsi.

Vierailija
31/31 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole sisävessaa. Yöllä käytetään pottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä