Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Dyson imurissa niin kova imu että tarrautuu lattiaan kiinni kuin imukuppi! Muilla samoja ongelmia?

Vierailija
28.10.2010 |

Meillä uusi Dyson allergia imuri jonka imuteho on aivan liian kova. Se liimautuu kiinni parkettiin ja jos sitä siinä alkaa työntelemään niin parkettihan on ihan naarmuilla! Näin käy jopa silloin kun laitan suulakkeeseen mattotoiminnon (harjakset) tosin silloin ongelma on lähinnä kun vetää imuria tai sen suulaketta taaksepäin, eikä meidän kotia voi imuroida niin että pelkästään työntää eteenpäin. Missä vika, eihän tallaisella imurilla tee mitään ja autoimuriksi on vähän liian tyyris. Onko imurissamme siis jokin vika vai ovatko kaikki Dysonit samanlaisia?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varressa on ilma-aukko jota pitää vetää auki (ei siis voi lukita auki asentoon). Se auttaa vähän mutta sormi on tosi kipeä imuroinnin päätteeksi kun on pitänyt sillä aukkoa auki koko imuroinnin.

Mistä muuten parkettisuulakkeita voi ostaa?

Ap

Vierailija
2/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä muuten parkettisuulakkeita voi ostaa?

Ap

ne harjat esiin, kun imuroit parkettia, niin mä oon ainakin aina tehnyt, ja varmaan kaikki muutkin tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turbiinisuulaketta sen "flat head"-mallin tilalle. Maksaa kyllä aika paljon, mutta imurista saa sillä kaiken irti.

Suulakkeita myy ainakin Musta Pörssi ja Prismoissakin taitaa olla jotain mallia.

Vierailija
4/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulee harjasten olevan suulakkeessa mattoja varten ja että paljasta lattiaa imuroidaan ilman harjaksia?

Vierailija
5/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen luullut että harjaosalla imuroidaan nimenomaan matot, kun harjat harjaa samalla mattoa ja irroittaa pölyä. Parketilla harjaksiin vain tarttuu villakoirat ja lisäksi isompia murusia jaroskia se työntää vain eteenpäin.

Mulla ei tosin ole Dysonia, mutta olen sellaista seuraavaksi imuriksi harkinnut. Nyt sain lisää miettimistäkin jos harjaksilla pitää parkettia imuroida.

Vierailija
6/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suulake tarttuu kiinni lattiaan sekä harjakset ulkona ja sisällä (tietenkin). Pieniä tai keskikokoisia mattoja sillä ei voi edes imuroida kun tarttuu mattoon niin lujaa kiinni. Isoa paperinarumaista mattoa pystyy imuiroimaan meidän kodissa mutta ei muita. Mä olen ollut todella pettynyt imuriin :(. Se on ollut meillä jo muutaman kuukauden mutta edelleen olen vanhalla imurilla imuroinut. Kulkeekin paljon kevyemmin kun Dysonia on raskas työnnellä vaikkei ihan imukuppiotetta lattiasta ottaisikaan.

ap

Vierailija
7/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnassa myös sellainen, kun ei tuosta keskuspölynimurista ole mihinkään.

Vierailija
8/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harkitsin kanssa joskus Dysonia mut suulakkeet oli niin massiivisia ettei olis menneet meidän sohvan alle joten jätin harkinnan siihen. Ostin joskus jostain messuilta sellasen irtosuulakkeen harmaa liloin piristein, joka on ollut aivan ykkönen. Se ei kulje millään rullilla vaan liukuu kevyesti huopatassuilla (kun paketissa tulleet kului loppui ostin ihan tavallista tarrahuopaa jota laitetaan kalusteiden jalkoihin lattian naarmuuntumista estämään). Suulake on myös tosi matala ja sillä onnistui tosi matalan sohvan alta imuroiminenkin. Suulake sopii useimpiin malleihin mutta yllätys yllätys ei Dysoniin jonka putkikin näytti tuulitunnelilta ja siihen pystyi laittamaan vain Dysonin omia suulakkeita.

Vierailija
9/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tämän ketjun perusteella voin olettaa että kenelläkään muulla suulake ei liimaudu vähän väliä lattiaan kiinni ja meidän imurissamme on ilmeisesti joku valmistusvika ja kannattaa ottaa yhteyttä maahantuojaan.

Ap

Vierailija
10/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi. Että imuri jäi liian kiinni lattiaan. Nyt en enää sitä ongelmaa huomaa, vaikka imuri on sama ja lattiat myös eikä imuri ole mitenkään vanha tai huonontunut. Sitä on ehkä oppinut käyttämään jotenkin erilailla?

Vierailija
11/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yllätyin myös tosi paljon ettei tosiaankaan imutehoa voi säätää kuin siitä pienestä ilma-aukosta imurin varressa ja senkin vaikutus on liki huomaamaton (ja lisäksi sitä pitää pitää auki sormivoimin). Meillä on mm. lehmäntalja-matto ja siitähän lähtee karvat jos sitä Dysonilla imuroi. Meillä on edelleen vanha imuri käytössä mikä on kyllä ihan päätöntä kun Dysonin piti korvata se. Ei sitä jaksa ottaa kahta imuria esiin sen takia että toisella voi imuroida matot ja toisella sileät lattiapinnat.

Vierailija
12/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samantien electroluxiin. Kauhea mölytoosa. Kömpelö, muljuaa... siis aivan todella suri petymys. Kokeilkaapa e-luxin parempia imureita. Ovat kuin toinen käsi. Aivan unelmia käsitellä ja menevät kuin itsestään.

Tuo dyson on täysin yliarvostettua sontaa! Sori..

Vierailija
13/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ostettiin Dyson kun sitä niin kehuttiin ja on aika hirveä käytössä. Tosi hankala käyttää, raskas, vaikea kääntää, se varsiosa ei käänny vaan pitää sitten aina nostaa koko vartta jos haluaa imuroida eri suuntaan. Jopa meidän siivooja inhoaa sitä imuria, pitänee hankkia joku toinen...

Vierailija
14/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaksi voisi kyllä sanoa raikkaan ulostuloilman. Tuntuu jopa sisäilmaa raikkaammalta, mutta muuten on kyllä ollut pettymys yllä olevien syiden takia. Lisäksi mulle oli yllätys ettei sitä saa mitenkään pystyasentoon vaan se vie siivouskaapissa hurjasti tilaa.

Vierailija
15/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä dyson on ihan paras imuri. Huomaa muuten eron siinä, että kun hankittiin dysoni niin tasojen päälle ei laskeutunut pölyä samaan tahtiin kuin muilla imureilla. Ei siis tosiaan levitä pölyistä ilmaa takaisin imuroidessa kuten monet muut imurit tekevät. Meillä ei ole kyllä mitään ongelmaa, että imuri liimautuisi imukupin lailla lattiaan, mutta on kyllä todella tehokas imuri.

Vierailija
16/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla on dyson, onnistuuko niillä kaikkien mattojen imurointi vai tarvitsisiko tosiaan kahta imuria vai miten olette ratkaisseet asian?

Vierailija
17/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnistuu kaikkien mattojen ja pintojen imurointi. Ei ole imukuppimaisuutta lainkaan. Imee kyllä tehokkaasti. Meilläkin on parketti ja hyvin menee.

Vierailija
18/46 |
28.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli muutamia räsymattotyyppisiä mattoja ja niiden imurointi onnistui entisellä imurilla kun laittoi tehot pienimmälle. Dysonilla ei onnistunut vaikka 10v lapsi yritti pitää kiinni maton kulmista että saisin suuttimen liikkumaan. Hankkiuduttiin sitten niistä matoista eroon.

Vierailija
19/46 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me hankittiin eilen dyson dc22 animal pro ja ongelmana on se, että se ei ime meidän karvalankamatosta edes pieniä roskia?!?!? Imuteho tuntuu jotenkin heikolta. Käytimme turbiinisuulaketta, jonka nimen omaan piti olla matoille hyvä, mutta imuroinnin jälkeen matossa on roskat ja koiran karvoja. Lisäksi suuttimessa olevat pyörivät harjakset pysähtyvät kun sen iskee mattoon kiinni! Onkohan imurissamme jokin vika? :)

Vierailija
20/46 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta tuo viimeinen ongelma tuli minullekin. Karvat, hiekka ja roskat vaan pyörivät matossa. Ongelma imurissa/suuttimessa/käyttäjässä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme