Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rekrytoijat, vinkkejä työhaastatteluun!

Vierailija
27.10.2010 |

Olen käynyt kuudessa haastattelussa heinäkuun jälkeen ja kuusi hylsyä. Tää on uskomatonta. Olen aina pitänyt haastatteluja vahvuutenani ja aiemmin yleensä sainkin työn, jos pääsin haastatteluun asti. Olen siististi puettu, reipas, avoin, selkäsanainen, kuulostan halutessani vakuuttavalta jne. Parin haastattelun jälkeen olen ollut 100%, että saan työn, koska ne on menneet niin nappiin. Olen osannut vastata kaikkeen hyvin ja rehellisesti (tarkoitan, etten käytä kliseitä). Tunsin viimeksikin tehtäväalueen odotettua paremmin ja pystyin jatkamaan aiheesta lisäkysymyksillä, jotka kaivautuivat aiheessa syvemmälle. En ole ylimielinen vaan olen käyttäytynyt haastattelijoitani kohtaan arvostavasti. En kriittisestikään pysty ajattelemaan toiminnassani virheitä ainakaan noissa kahdessa nappihaastattelussa ja olen kuitenkin helposti aika itsekriittinen.

Silti mua ei valita... CV:kin on kunnossa ja nuo työt ei ole mulle mitenkään yläkanttiin vaan veikkaan paperillakin olevani ihan vahva hakija. Mikä mättää? Mikä on se virhe, mitä ns. hyvät ja sujuvat hakijat usein tekevät?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taas naisia niin tee itsestäsi erittäin tylsän näköinen, jos kyseessä ei ole erityisesti ulkonäköä tarvitseva duuni.

Vierailija
2/5 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa täytyy sanoa, että kaikissa noista haastatteluissa olen tuntenut epävarmuutta juuri naisten suhteen. Miesten kanssa on synkannut hyvin. Olen yrittänyt kovasti peitellä tuota epäilyttävää oloa niiden naisten kanssa ja olla vaatimattoman ystävällinen. En ole erityisen kaunis, mutta sellainen herttaisen oloinen varmaan ja nätisti puettu tietysti haastattelutilanteessa. Jotenkin on jäänyt sellainen fiilis monesti, että juuri naiset eivät tykänneet musta.

En käsitä tuota tunnetta, koska työskentelen miesvaltaisella alalla ja silti olen aina kuulunut siellä naisporukkaan. Siis tulen työpaikan naistyökavereideni kanssa hienosti toimeen ja myös naisesimiesten. En ole yhtään sellainen toisia naisia nokkivaa tyyppiä. Minulla on paljon naisystäviä ja ei yhtään miesystävää paitsi oma mies. En siis ole mikään äijäporukoissa hengaileva ja vilkkusilmäinen tyyppi vaan juuri sellainen perusnainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän turhankin asialliselta ja jäykältä. Ja tuo, että sulla on jotenkin outo olo siellä haastattelussa, näkyy kyllä, vaikka kuinka peittelisit.

Vierailija
4/5 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska on lama, niin joka paikkaan on sinua paljon parempiakin hakijoita, kun ennen niitä oli vähemmän.

Vierailija
5/5 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan on oikeasti tosi hyvä ansioluettelo ja koulutus. Enkä hae mitenkään yläkanttiin tehtäviä vaan yritän tehdä pientä horisontaalista siirtymää, mutta kuitenkin sen verran vähän, että kokemus pitäisi riittää.

Olen vaan alkanut epäillä, että mussa on joku vika... se syö itsetuntoa. Hyväksyn kyllä, jos on parempi hakija, mutta olen alkanut miettiä, että jospa ne ottaa paperilla huonompia, koska muut osaa sen haastattelun paremmin ja mussa on jotain "tökkivää" ihmisenä.

koska on lama, niin joka paikkaan on sinua paljon parempiakin hakijoita, kun ennen niitä oli vähemmän.