Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli vissiin tänään kaupassa joku mamma erityislastensa kanssa.

Vierailija
27.10.2010 |

Meno oli mielenkiintoista, poikia oli kaksi, iältään n.10-12v. Kumpikin villejä, toinen erityisesti. Ne mm. juoksi kaupassa kilpaa. Äitinsä niitä patisteli hakemaan tavaroita hyllystä, jotta meno pysyis hallittuna, poikia ei vaan huvittanut. Toinen, vissiin tää erkkalapsi, irvisteli ihmisille, sylki lattialle ja pyöritteli silmiään. Kitisi koko ajan äidilleen kuin pikkulapsi, mä haluun sitä ja mä haluun tätä. Äidillä oli ihmeen pitkä pinna, mä olisin jo kantanut tyypit autoon ja painunut kotiin. Tosin eipä tuo kyllä niitä edes yrittänyt komentaa, tais olla jo jokseenkin vittuuntunut.

Jotenkin ihmettelin sitä menoa siksikin, että ne pojat vaikutti liian isoilta moiseen riehumiseen, mulla on itsellä alakoululaisia, eikä ne enää tolleen kaupassa käyttäydy.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en voi muuten pukea tätä ajatuksissani kun että saunan taakse vaan tuollanen ihminen.!!

käykös sun päässä mikään vai koliseeko nuppi tyhjyyttään..!

minulla on itsellä 2v erityislapsi joka on ensinnäkin pienempi kooltaan kuin useammat yksivuotiaat ja kehitys tulee pitkästi viiveessä mutta häntä en koskaan vaihtaisi muuhun lapseni on juuri täydellinen tuollaisena kuin on.!

vaikkakin lapseni ei kävele ei juurikaan puhu mutta ymmärtää on iloinen ja helppo siittä olen kiitollinen että lapseni on kovin kiltti ja ymmärtäväinen.

mutta tilanne voisi olla myös toinen katos jos satut tietämään niin erityislapsella ei lue leimaa otsassa niinkuin ei sinukaan lapsilla jos sinulla sellaisia on.

minä en todellakaan kaipaa kenenkään sääliä minua tai lastani kohtaan päin vastoin mutta välillä pyydän ymmärrystä jota sinulta neitokainen ilmeisesti puuttuu kun erityislapsen kanssa elämä ei ole aina niin yksinkertaista kuin voisi itsekkin toivoa..

kyllä minä näen tuolla kaupungilla muitakin kuin erityislapsia jotka käyttäytyy miten käyttäytyy mutta muistakaapas että itsekkään ette ole täydellisä äitejä jos olette niin toivon että ilmottaudutte ja kerrotte minullekkin täydellisyytenne salat.!

ehkä huono hetki joo oli kirjottaa täydellisen kamalan tunnekuohun vallassa mutta en voi ymmärtää tuollaista olisit edes voinut lukea tekstin ja muotoilla sen paremmin etkai toivo että joku kirjottaisi sinun lapsestasi tuohon sävyyn.!

erityislapsen mielenkäänteitä sinä eikä moni muukaan ymmärrä joten ymmärrystä kiitos vai pitääkö erityislapsen perheen nlukkiutua neljänseinän sisälle ettei häiritse muiden ihmisten elämää.!

Vierailija
2/25 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalilapsen papereilla. Vieläpä ap:n kaltaisilla maailman parhailla vanhemmilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoisia osa vastauksista.

Miksi ihmeessä ei saisi ihmetellä sitä, että joku vanhempi ei kiellä lapsiaan tönimästä mummoja ja sylkemästä kaupan lattialle? Oli lapsi sitten ns. erityinen tai ns. tavis...

Vierailija
4/25 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihmettelin sitä menoa siksikin, että ne pojat vaikutti liian isoilta moiseen riehumiseen, mulla on itsellä alakoululaisia, eikä ne enää tolleen kaupassa käyttäydy.

Onko sinun omat lapsesi lyhyitä, niin muutkaan ei saa olla pitkiä?

Vierailija
5/25 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa erikoisia osa vastauksista. Miksi ihmeessä ei saisi ihmetellä sitä, että joku vanhempi ei kiellä lapsiaan tönimästä mummoja ja sylkemästä kaupan lattialle? Oli lapsi sitten ns. erityinen tai ns. tavis...

minäkin täällä, ja olisin ihmetellyt myös paikan päällä kaupassa, oman erityislapseni kanssa. Vilkkaan sellaisen, mutta ei huonosti käyttäytyvän. Jos joku tönii toisia ja sylkee lattialle, pitää siihen vanhemman puuttua, oli sitten lapsi ns. tavallinen tai erityislapsi.

Meillä ei tuollaista käytöstä hyväksytä myöskään erityislapselta, vaan seurauksena on ulos kaupasta ja keskustelu.

Vierailija
6/25 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta..räkiä kaupan lattialle!

Vierailija
7/25 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieman "erityistapaus".

Epäilen että kyseessä on vain kasvatuksen puuttuminen ja voi sentään kun nuo kakarat tosta vielä kasvaa.

Itse olen kieltänyt lapsiani seurustelemasta parin ilmiselvästi häiriintyneen penskan kanssa, koska siitä ei välttämättä hyvää seuraa!

Vierailija
8/25 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä koulukiusaajat tulevat kun aikuiset täällä on 'ilmiselvästi häiriintyneitä'..

Vierailija
9/25 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä koulukiusaajat tulevat kun aikuiset täällä on 'ilmiselvästi häiriintyneitä'..

Vierailija
10/25 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku -mamma...joka lukemani mukaan viihdyttää tämän palstan lukijoita kärkkäillä mielipiteillään....Tietääkö joku, ketä tarkoitan....?

Vierailija
11/25 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vissiin tänään omaa elämää vailla oleva yksinkertainen kirjoittaja mamma-palstalla.

Vierailija
12/25 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vissiin tänään omaa elämää vailla oleva yksinkertainen kirjoittaja mamma-palstalla.

pikkasen pitää niitä kurissa.

Vierailija
13/25 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6v erityislapsi räpeltää kaupassa joka hyllyssä, heittelee omenoita palloina ja ehtii joka paikkaan, jos ei koko ajan pidetä kädestä kiinni. Kielletty on, kasvatettu on, mutta jos ei aivoissa piuha yhdisty niin sitten ei.

Harvoin käyn pojan kanssa kaupassa...

Vierailija
14/25 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 6v erityislapsi räpeltää kaupassa joka hyllyssä, heittelee omenoita palloina ja ehtii joka paikkaan, jos ei koko ajan pidetä kädestä kiinni. Kielletty on, kasvatettu on, mutta jos ei aivoissa piuha yhdisty niin sitten ei.

Harvoin käyn pojan kanssa kaupassa...

lykki kärryjään ja pojat juoksi kilpaa, sylki lattialle ja irvisteli mummoille.

Vierailija
15/25 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavikset voi tuntee ylemmyyttä hyvin käyttäytyvistä lapsistaan.

Vierailija
16/25 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavikset voi tuntee ylemmyyttä hyvin käyttäytyvistä lapsistaan.

Välillä tuntuu, että hyvin käyttäytyvät lapset on niitä harvinaisuuksia. Eikä siitä käytöksestä edes saa sanoa, pitää ymmärtää että lasten pitää saada käyttäytyä kaupassa miten haluavat, onhan se nyt ihmisoikeus saada sylkeä kaupan lattialle jos huvittaa.

Vierailija
17/25 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lasta voi sulkea normaalielämän ulkopuolelle siksi että jotain mammaa tai mummoa ärsyttää että kaikki maailman lapset ei käyttäydy niin kuin pitäisi yleisesti ajatellen käyttäytyä.

Missä vaiheessa sitten lapsi oppii mitä tarkoittaa kun ostetaan ruokaa kaupasta, pitää vaatteitakin olla jne.

Voi olla että äidillä ei ole tukiverkkoa laisinkaan, kukaan ei voi katsoa lapsia sen aikaa että voisi rauhassa käydä kaupassa, joskus siis. Saisi tämä äitikin jonkun kerran käydä kaupassa niin ettei tuntisi arvostelevia katseita, supatusta jne. selässään.

Vierailija
18/25 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toinen vaan on mukana, niin menee ihan hyvin, mutta kahdestaan ei.

Pojat on 7v ja 9v. 9v ahdistuu aina marketeissa, joissa on ihmisiä ja hälinää. Hänen on ihan pakko alkaa tönimään tai läpsimään nuorempaa. Väittää, että tämä ärsyttää. Tekipä nuorempi mitä vaan, niin 9v ärsyyntyy ja todellisuudessa häntä ahdistaaa marketissa ja purkaa sen sitten veljeensä. No 7v sitten yleensä sanoo kovaa ääneen au, älä lyö ja kaikki käänty katsomaan. Menee kauppaa reissu aina siihen, että yritän pitää 9v kurissa ja poissa veljensä kimpusta ja ihmiset katsoo.

Meillä minä käyn yksin kaupassa ja mies on kotona lasten kanssa.

Vierailija
19/25 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olenkin asperger-lapsen äiti ja sitten tietysti av-palstan alinta pohjasakkaa, jolle voi päivittäin heitelle aloituksia siitä, miten kaikki erityislapset ovat samanlaisia pikkupiruja ja häiriöksi Normaaleille Kunnon Ihmisille. Ja miten erityislasten äidit ovat laiskoja luusereita, jotka eivät osaa kasvattaa ja "oikeasti tietysti ovat itse aiheuttaneet lastensa omituisuudet".

Huokaus. Ap, harjoittele empatiataitoja. Et voi koskaan tietää, koska - toivon mukaan tietysti ei niin tapahdu, mutta voi tapahtua koska tahansa - oma lapsesi vammautuu ja SINÄ olet se, jota muut naiset tirkistelevät ihmetellen...

Vierailija
20/25 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olenkin asperger-lapsen äiti ja sitten tietysti av-palstan alinta pohjasakkaa, jolle voi päivittäin heitelle aloituksia siitä, miten kaikki erityislapset ovat samanlaisia pikkupiruja ja häiriöksi Normaaleille Kunnon Ihmisille. Ja miten erityislasten äidit ovat laiskoja luusereita, jotka eivät osaa kasvattaa ja "oikeasti tietysti ovat itse aiheuttaneet lastensa omituisuudet".

Huokaus. Ap, harjoittele empatiataitoja. Et voi koskaan tietää, koska - toivon mukaan tietysti ei niin tapahdu, mutta voi tapahtua koska tahansa - oma lapsesi vammautuu ja SINÄ olet se, jota muut naiset tirkistelevät ihmetellen...

että lapsensa sylkee kaupan lattialle tai irvistelee mummoille. Ei edes sano, että lopettakaa. Vai onko se niin, että sinä päivänä kun lapsi saa virallisen diagnoosin voi hanskat lyödä tiskiin ja sanoa, että ei mä mitään sille voi kun sillä on se diagnoosi? Mun empatia on sen rollaattorimummon puolella joka melkein kaadettiin kumoon ja jolle irvisteltiin. Empatiaa ei heru, jos äiti ei edes yritä tehdä mitään. Kyllä se äiti sillä käytöksellään viesti lapsilleen, että on ihan ok riehua kaupassa, ei muista tarvi välittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän seitsemän