Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PÄÄNAHKA: kysymys ongelmista kärsiville ja myös muille

Vierailija
27.10.2010 |

jos raavitte päänahkaa, jääkö kynsienne alle hieman sellaista "möhnää"? Talia tms siitä päänahasta? Olen nyt kärsinyt todella pahasta päänahan kutinasta, mitään ihottumaa ei näy (muualla kehossa iho-ongelmia kyllä on) mutta päänhka tuntuu ajoittan olevan suorastaan tulessa ja kutina on kamala. Pahenee vielä suihkusta ja hikoilusta.

Tajusin nimittäin, että ennen mulla on jäänyt päänahkaa raapiessa aina kynsien alle vähän jotain, mutta enää ei jää yhtään mitään. Voiko tämä tarkoittaa, että iho on jotenkin todella pahasti menettänyt tasapainotilansa, mitään rasvaa ei erity? Olen kyllä lääkäriin yhteydessä, tilanne on sietämätön, mutta ajattelin että jos jollain ois täällä kokemusta....

Ja täitä mulle ei siis ole :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talia vissiin mikä kutiaa

Vierailija
2/21 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni esim. Natusan-vauvashampoo sopii paremmin kuin monet muut sampoot. Päänahka kutisee vähemmän, kun käytän tuota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun päänahan kutinat ja hirmuinen hilseongelma jäivät, kun lopetin shampoon ja hoitoaineen käytön kokonaan. Huolellisella vesipesulla (ensin lämmintä, lopuksi niin kylmää vettä kuin pää sietää) hiukset puhdistuvat ja pysyvät terveen näköisinä. Oma pääni ei ole koskaan ollut rasvoittuvaa sorttia, joten en tiedä, sopiiko tällainen kovin rasvaiselle tukalle, mutta kokeillahan aina voi.

Vierailija
4/21 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin toimii toi system4 oilcure. Taitaa olla yksi parhaista mitä löytyy kun olen kuullut monella auttavan.

Mulla myös head&shoulders cool menthol shampoo toimii siihen akuuttiin kamalaan kutinaan.

Ja asia minkä varmaan jo tiesitkin mutta paasaan silti: Älä nyt herrantähden yhtään raavi! Iho menee vaan pahemmin rikki + sormista pöpöjä, tilanne vaan pahenee ja voi tulehtua tosi pahasti!

Vierailija
5/21 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2010 klo 21:08"]

Mun miehellä kutisi päänahka tosi paljon ja hivenaineterapeutti sanoi että se on todennäköisesti hiiva ja omenaviinietikkakuuri auttaa siihen eli 2dl:aan vettä 1tlk-1rkl omenaviinietikkaa 2 kertaa päivässä kahden viikon ajan. Auttoi.

[/quote]

Sisäisesti?

Vierailija
6/21 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2010 klo 21:08"]

Mun miehellä kutisi päänahka tosi paljon ja hivenaineterapeutti sanoi että se on todennäköisesti hiiva ja omenaviinietikkakuuri auttaa siihen eli 2dl:aan vettä 1tlk-1rkl omenaviinietikkaa 2 kertaa päivässä kahden viikon ajan. Auttoi.

[/quote]

Sisäisesti?

Vierailija
7/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä päänahassa inhottavia vaaleita hilseklönttejä tai mitä lie..

Vierailija
8/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on, siihen on jokin lääke, mutta minä en huomannut tehoa

Vierailija
9/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omenaviinietikka vienyt pois päänahan kutinat ja epätasapainon. Se on hapanta niin kuin hiukset ja hiuspohjakin.

Vierailija
10/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos raavitte päänahkaa, jääkö kynsienne alle hieman sellaista "möhnää"? Talia tms siitä päänahasta? Olen nyt kärsinyt todella pahasta päänahan kutinasta, mitään ihottumaa ei näy (muualla kehossa iho-ongelmia kyllä on) mutta päänhka tuntuu ajoittan olevan suorastaan tulessa ja kutina on kamala. Pahenee vielä suihkusta ja hikoilusta. Tajusin nimittäin, että ennen mulla on jäänyt päänahkaa raapiessa aina kynsien alle vähän jotain, mutta enää ei jää yhtään mitään. Voiko tämä tarkoittaa, että iho on jotenkin todella pahasti menettänyt tasapainotilansa, mitään rasvaa ei erity? Olen kyllä lääkäriin yhteydessä, tilanne on sietämätön, mutta ajattelin että jos jollain ois täällä kokemusta.... Ja täitä mulle ei siis ole :)

Mulla on juur samanlaisia oireita aina syksystä alkukevääseen, pahimmillaan pakkasella. Mulla se on psoriasista mitä ei ole missään muualla kun päänahassa ja tietyllä alueella joka vuosi. Kampaamosta ostin sellasta shampoota jossa on eukalyptusta, mulla ainakin hieman auttoi. Piinaa lekuria tosta, niin tein minäkin ja sain apua. :)

Vierailija
11/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut XZ:n tms öljyhoitoa, jota saa ihan normikaupoista shampoohyllystä. Laitetaan ennen suihkua vaikuttamaan n 15 min. Auttaa itsellä juuri talvisin :) Ei tarvi joka päivä laittaa.

Vierailija
12/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tietty kauheasti, mutta jotain aina.

Mulla kutina johtuu allergioista, jotka puhkeilevat taas uudelle shampoolle. Siihen auttaa shampoon vaihto ja hydrokortisonilious.

Vierailija
13/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ei enää kun käytän luomusampoota. Ihan marketeissa myytävää Urtekramia.

Vierailija
14/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihotautilääkärille, voisit saada avun.

Vierailija
15/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

SeboMedis, irritated,... -shampoota. Jo loppui kutina.

Vierailija
16/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se aiheuttaa tuon sekä ihan jopa paiseita!

Vierailija
17/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleens olen käyttänyt parturituotteita ja kahta tuotetta rinnakkain, vuorotellen siis. Nyt erehdyin ostamaan Frank Provostia kaupasta ja apua miten se sai pään kutiamaan. Hain parturista uuden päänahkaa rauhoittavan shampoon ja kutina katosi melkein heti ekan pesin jälkeen.

Vierailija
18/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei sovi yksikään hiustenhoitotuote, missä on silikonia. Kaupassa myytävistä sopii vaan Herbina, Erittäin hieno suomalainen, Linnashampoo.

Vierailija
19/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää kaikista kaupan shampoista. Kokeilin varmaan kaikki mitä oli tarjolla. Sitten kerran kokeilin Ole hyvä-shampoota eikä ole enää kutissut. Äitini huomasi saman asian. Tota shampoota myydään luontaistuotekaupoissa ainakin meillä päin ja netistä sitä löytää kanssa. On aika hintavaa (6,50 euroa per pullo), mutta ihanaa, kun kohta 2 vuotta käyttänyt eikä kutita. Ekologista myöskin...

Vierailija
20/21 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

omenaviinietikka vienyt pois päänahan kutinat ja epätasapainon. Se on hapanta niin kuin hiukset ja hiuspohjakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän