Onko sun hiusmalli valittu ammatin, vapaa-ajan, iän vai
Kommentit (11)
Olen 40 ja tukka on pitkälle alaselkään, juuri vyötärön yläpuolelle. Pidän yleensä kiinni löyhästi, mies tykkäisi kylläkin jos hulmuaisi vapaana. Se on hankalaa lasten kanssa.
Pitkät ovat helpot ja nopeat hoitaa tällaiselle työssäkäyvälle pienten lasten äidille.
Olen myös tyyliltäni hyvin naisellinen mekkoihminen, siihenkin pitkä tukka sopii hyvin.
Lisäksi olen 10 (tai ehkä jopa 15) kiloa painavampi kuin haluaisin olla, ja mielestäni lyhyet hiukset vaatisivat hoikemman kropan, jotta pää ei olisi liian pieni suhteessa muuhun...
Haluaisin pitää taipuisia hiuksiani pitkinä ja hulmuavina, mutta valitettavasti ne ovat ohentuneet vuosien varrella niin, että hiukset pitkinä näyttäisin ainoastaan säälittävältä.
Niinpä joudun pitämään hiusmallini tosi lyhyenä, jotta hiukseni näyttäisivät edes vähän uskottavilta. Kasvojeni muoto sitten sanelee loput, minkätyylinen sopii.
Toisaalta olen löytänyt oman tyylini tässä suhteessa, joten olen ihan tyytyväinen tähänkin. Ammatti, ikä tai mikään muukaan ei vaikuta kukkuakaan ;o)
Myös minä olen tyyliltäni naisellinen ja ajattelen lyhyiden hiusteni sopivan tähän tyyliin oikein hyvin :o)
Lisäksi hiukseni ovat luonnostaan hyvän väriset, joten lyhyt, taipuisa naturelli - look sopii lähes kaikkien "tyylien" kanssa ;o)
ON lyhyempi kuin yleensä, koska olimme uinti-sukelluslomalla Punaisella merellä.
En jaksa hoitaa ja laittaa lyhyitä hiuksia, joten sen takia pitkät.
syystä äärimmäisen lyhyet hiukset.
Itse ajelen ne kun kasvavat liian pitkiksi eikä ole koskaan minkäänlaisia hiustenlaitto-ongelmia. Ei tarvitse edes sitaista kiinni. :D
En jaksa hoitaa ja laittaa lyhyitä hiuksia, joten sen takia pitkät. En myöskään ole leikkauttanut sellaista mallia, jonka takia joutuisi ravaamaan kampaajalla kuukauden välein. Minulla siis tasapitkät hiukset puoleen selkään, jotka saan kivasti kiinni tai pidettyä auki tai miten vaan. Otsahiuksia joudun tasoittamaan säännöllisesti, mutta ne onneksi helppo leikata itse =) En myöskään ole koskaan värjännyt hiuksia, koska en jaksa sitä jatkuvaa värjäämistäkään, heh!
Käyn kampaajalla kerran pari vuodessa, latvat tasataan. Värjännyt en ole koskaan, hiukset vaalenevat hieman kesällä, se riittää (normaali väri on tummanruskea).
Töissä täytyy saada hiukset kunnolla kiinni. Kolmen pikkulapsen äitinä taas ei oikein ole aikaa laittaa hiuksia. Niinpä mulla on pitkät suorat hiukset. Olen 30v. Ehkäpä viisikymppisenä en enää pitäisi pitkiä hiuksia, tai pitää katsoa, miten ne sitten sopii mun kroppaan.
Muuten kaksari ja isot posket loistaa. Isolle ihmiselle -> iso tukka. Samaa sarjaa kuin ison ihmisen kannattaa hommata iso käsilaukku.
Mulla ei ole sitä silkinohutta suomalaista liurutukkaa, vaan tukkani on karkeaa ja paksua laatua. Silloin kun oli pitkä tukka, oli mahdotonta esim. vetää tukka poninhännäksi niin, että päälaelle olisi jäänyt sileä ja kiiltävä hiusosio - tukka jökötti ja sojotti jäykkänä minne tykkää.
Lisäksi olen isopäinen ja isonaamainen, joten kasvoja kehystävä lyhyt tai puolipitkä tukka sopii mulle paremmin kuin pitkä tukka. Jäykkä hiuslaatuni sopii hyvin lyhyisiin kampauksiin - kun tukka on hyvin leikattu, se ei tarvitse paljon muotoilutuotteita tms vaan asettuu lähes itsestään kampauksen muotoon.
Sama pätee tietty toisin päin, että jos on huonosti leikattu malli, tukkaa ei saa nätisti mitenkään. Mutta mulla on onneksi taitava vakkarikampaaja joka tekee mulle säännöllisesti hyvän kampauksen. :)
Mä en myöskään mitenkään sairaalloisesti pidä kiinni vakioväristä tai pituudesta, vaan kokeilen jotain uutta kivaa melkein joka kampaamoreissulla.
En jaksa hoitaa ja laittaa lyhyitä hiuksia, joten sen takia pitkät. En myöskään ole leikkauttanut sellaista mallia, jonka takia joutuisi ravaamaan kampaajalla kuukauden välein. Minulla siis tasapitkät hiukset puoleen selkään, jotka saan kivasti kiinni tai pidettyä auki tai miten vaan. Otsahiuksia joudun tasoittamaan säännöllisesti, mutta ne onneksi helppo leikata itse =) En myöskään ole koskaan värjännyt hiuksia, koska en jaksa sitä jatkuvaa värjäämistäkään, heh!