Onko tällä palstalla kirkon nettikeskustelijoita?
Lähetyssaarnaamista?
Kirkko palkkaa nettikeskustelijan
17.3.2009 16:25 Kirkko ja ateistit vääntävät kättä ihmisten mielistä verkossa. Kirkkohallitus on nyt rekrytoimassa ammattimaista verkkokeskustelijaa.
Evankelis-luterilainen kirkko yrittää parantaa asemiaan verkossa. Kirkkohallitus hakee parhaillaan verkkokeskustelijaa.
Keskustelija on osa isompaa hanketta. Kirkon suunnitelmissa on palkata yksi tai kaksi verkkokeskustelijaa nyt rekrytoitavan ammattikommentoijan rinnalle.
– Olemme yksinkertaisesti havainneet, että ihmiset ovat verkossa. Se tekee verkosta toimintaympäristön kirkolle, Hengellinen elämä verkossa -projektin hankepäällikkö Hannu Majamäki sanoo.
Majamäen mukaan verkkokeskustelijan on tarkoitus osallistua eri nettipalstoilla käytävään keskusteluun ja tarjota kirkon näkemyksiä asioihin.
– En ehkä puhuisi lähetyssaarnaamisesta tai virtuaalitodellisuudesta, vaan toisessa toimintaympäristössä tapahtuvasta oikeasta työstä.
– Haluamme, että asiat esitetään verkossakin monipuolisesti.
Kommentit (6)
salassa tehdä, saat kyllä tietää jos puhut kirkon verkkokeskustelijan kanssa :)
Terv. teologi
salassa tehdä, saat kyllä tietää jos puhut kirkon verkkokeskustelijan kanssa :)
Terv. teologi
kristinuskoon liittyviä asioita: kasteesta, kummeista, virsistä, seurakunnan päiväkerhoista, perhekerhoista, rippikoulusta, konfirmaatiosta, häistä, hautajaisista ym. Puhumattakaan näistä teeologisista asioista,kun on sellainen mielikuva monella, että kaikki kirkon työntekijät ovat sitä ja tätä mieltä. Eikö tällöin ole hyvä, että jostain tulee ihan relevanttia tietoa kyseisistä asioista?
hän ilmoittaa joko nimensä tai selkeästi kaikkien tunnistaman nimimerkin joka on kyseisen palstan toimituksessa kerrottu.
Sen sijaan esimerkiksi minä olen työtehtävissä muualla verkossa kyllä omana itsenäni, mutta nyt tässä täällä olen "vapaalla" ja henk.koht elämääni varten, siksi nimimerkin suojissa.
Mutta niitä on monissa seurakunnissakin eri nimillä. Nettipappi vastaa tai vastaavia. Verkkokeskustelijoita on esimerkiksi City-lehden rakkauden ammattilaisissa. (Itse en ole siellä)
Minä ainakin olen sellainen. En mikään työntekijä suorittamassa salatehtävää ;)
sanottiin, että kirkolla olisi 50 nettikeskustelijaa, jotka yrittävät vaikuttaa kirkon julkisuuskuvaan.