Opettakaa vauvanne juomaan pullosta!! Se ei ole sama asia kun korvikkeen antaminen!
Miksi ihmeessä nykymammoille on oikein kunnia-asia imettää??
Kyllähän sitä pari kuukautta on ihanaa ja kivaa eikä yhtään väsytä, kun (eka) vauva on koko ajan tississä kiinni, mutta entäs sen jälkeen?
Alkaa äiti pikkuhiljaa kaipaamaan omaa aikaa ja kunnon yöunia!
Voihan siitä pullosta juottaa sitä tissimaitoa, ei pullon antaminen tarkoita Tuttelin juottamista, jos se on niin kamala asia!
Kommentit (56)
En tajua miksi pitäisi opettaa pullolle jos imetys on sille äidille sen lapsen kanssa se helpoin tapa hoitaa vauvan ruokinta. Näin oli minulla, en olisi mistään hinnasta antanut antaa vauvalleni pullosta koskaan (ei ole kertaakaan pullosta juonut) saatikka itse antanut. Ei ollut mitään tarvetta. Pääsin liikkumaankin kun lapsi nukkui alkuun päivässä yhteensä noin 6h päikkäreitä. Ja arkena minulla oli joka tapauksessa isompikin lapsi kotona, joten liikkuminen lasten ehdoilla... Imetin vauvaani täysimetyksellä 6kk ja imetän edelleen 1 x pv, lapsi 1v 2kk. Yöimetyksestä en ottanut stressiä, sen lopetin vasta vauvan ollessa 1v, olisi voinut aiemminkin lopettaa mutta en viitsinyt. Yöimetyksen lopettaminen sujui erittäin helposti.
Miksi ihmeessä nykymammoille on oikein kunnia-asia imettää?? Kyllähän sitä pari kuukautta on ihanaa ja kivaa eikä yhtään väsytä, kun (eka) vauva on koko ajan tississä kiinni, mutta entäs sen jälkeen? Alkaa äiti pikkuhiljaa kaipaamaan omaa aikaa ja kunnon yöunia! Voihan siitä pullosta juottaa sitä tissimaitoa, ei pullon antaminen tarkoita Tuttelin juottamista, jos se on niin kamala asia!
Minulle on ollut kunnia-asia imettää, mitä sitä kiertelemään. Ihan järjetöntä olisi ollut lisätä omaa työmäärää ottamalla pullotkin mukaan kun kerta imetys onnistui. Vauva syö kyllä aikanaan pullostakin kun tarpeeksi nälkä on jos äiti jostain syystä joutuu/haluaa olla pois.
Meille kun lapset syntys niin heti sairaalasta lahtien tuttia ja pulloa. Oli kiva kayda vaikka hakemassa kaupasta purkki maitoa ja mies jai kotiin syottamaan lapsen. Jos vasytti yolla kuolettavasti, mies herasin pullottamaan vauvaa. Nain myos tehdaan tulevalle kolmoselle. Ja on se isallekkin sellainen intiimi hetki vauvan kanssa, kun syottaa...sama kuin aidillekkin..mutta ainahan tuosta vain jauhetaan.
Joskus naurattaa ihmiset jotka itkevat kuinka vauva tississa kokoajan...ei saa nukuttua...ei voi lahtea mihinkaan yksin....yy yy kaikki on niin rankkaa. no on varmasti jos se sellaiseksi tehdaan! sitten ku ehottaa pulloa tai tuttia itkevalle niin "noku ei se ota"...ai ei vai? no kunnei? "ko sairaalassa kokeitu ja pari kertaa kotona" :D
me halutaan nauttia vauva ajasta ja ehka siksi tehdaan kaikki "helpoimman" kautta, niinkuin monen mielesta taalla..mutta eipa tarvii vinkuu jokaiselle KUINKA NIIN RANKKAA TAA ON! voidaan vaan hymyilla ja kehua kuinka perhanan hyvin meilla menee ;)
ihan yhtä lailla vaikka imetinkin. Kyllä se lapsi aina sen 0,5-2 h pärjää ilman äitiä.
ja mulla on kolmas vauva tississä kiinni ja kyllä se on kunnia-asia ja olen siitä ylpeä! Katsos kaikilla kun sitä maitoa ei tule eikä riitä täysimetykseen niin voinpa olla enemmän kuin tyytyväinen, että PYSTYN täysimettämään vauvaani. En silti moiti äitejä, jotka joutuu pullosta syöttämään vauvojaan eiköhän hekin ole parhaansa tehneet. Ja pulloa en aio antaa enää suoraan nokkamukista juomaan vain.
itsellä vauva, joka ei oppinut tissille millään ilveellä ja sai sitten pullosta äidinmaitoa niin kauan kuin sitä riitti.
Ihmettelen, miten lähes jokaisen mielestä pullolle ei vauva opi millään, mutta sitten syyllistetään äitejä, joiden vauva ei opi imemään rintaa?
Kerropas nyt sitten, neiti/rouva näpsä,
miten se opettaminen tapahtuu. Esikoisen kohdalla yritettiin pulloa tarjota (nimenomaan rintamaitoa pullosta) lähes päivittäin juuri opetusmielessä, mutta lapsi ei koskaan oppinut siitä juomaan. Tuloksena vain kamala huuto.Nyt on toinen tulossa, ja kovin mielelläni ottaisin itselleni mahdollisuuden joskus viipyä enemmän kuin sen 1,5 - 2 h poissa vauvan luota. Mutta miten siis opetan vauvan pullolle?
toiset huolii heti pullon ja joillekin se ei kelpaa millään.
tosin mä en ole se neiti näpsä =)
Mä en ymmärrä
miten vauva ei muka juo pullosta? Jos ei ole muuta vaihtoehtoa, niin kyllä todellakin juo. Isä vaan pulloa antamaan. äiti maidonhajuisine tisseineen pois näköpiiristä. Mä oón 3 lasta imettänyt piiiiitkään, mutta todellakin ovat saaneet luvan juoda myös tissimaitoa (tai korviketta) pullosta. Olen tehnyt keikkatöitä äitiyslomalla ja kyllä ne ennemmin ottavat pullosta kuin kuolevat nälkään! erilaisa tutteja on kymmeniä, esim. Tommee Tippee tutit ovat hyvin lähellä nännien ulkomuotoa.
eipäs vaan saaneet sielläkään pullosta syömään.
Eka lapsi. Mulla oli suuri haave täysimettää lapsi, mutta ei onnistunut, ei imuotetta saatu koskaan kuntoon, niin muutaman ekan päivän jälkeen oli pakko hankkia pullo ja rintapumppu.
ja syönyt vain tissiä,minulle ei vielä tähän mennessä ollut ollenkaan ongelma...ennemminkin olen kokenut sen monintavoin helpommaksi kuin pullosta antamalla.Ja nokkamukista juo todella hyvin.EIPÄ TARVI VIEROTTAA PULLOSTA ja ei ole tuttiakaan tarvinnut.
6 kk. ja eikä osannut juoda pullosta olenkaan.
Kyllä oli isällä tekemistä, että sai lapselle nestettä menemään.
Eli kyllä johonkin muuhun, kuin tissiin kannattaa yrittää lapsi opettaa.
Miks kaikkien pitäis syöttää lapselle maito pullosta, jos siihen ei ole tarvetta?
Itse juotin esikoiselle pullosta äidinmaitoa 4 ensimmäistä kuukautta, kunnes vauva vihdoin oppi oikean imemisotteen alkoi imea maitoa suoraan minusta. Oli sitten helppoa siirtyä korvikkeenkin antamiseen myöhemmin, kun pullo oli tuttu väline. Tämä mahdollistaa myös isän syöttövuorot.
Mulla 4 lasta ja nuorin ei millään konstilla ruvennut pullohommiin, huusi ennemmin tuntikausia. Sama tutin kanssa, ei kelvannut niin ei.
miten se opettaminen tapahtuu. Esikoisen kohdalla yritettiin pulloa tarjota (nimenomaan rintamaitoa pullosta) lähes päivittäin juuri opetusmielessä, mutta lapsi ei koskaan oppinut siitä juomaan. Tuloksena vain kamala huuto.
Nyt on toinen tulossa, ja kovin mielelläni ottaisin itselleni mahdollisuuden joskus viipyä enemmän kuin sen 1,5 - 2 h poissa vauvan luota. Mutta miten siis opetan vauvan pullolle?
aina oletetaan, että KAIKKI vauvat syövät öisin? On myös vauvoja, jotka nukkuvat öisin ja äitikin saa nukkua. Imetys ei ole vaivalloista silloin.