Kotidoppleri JOO vai EI?
Kommentit (25)
Kuulette oman sykkeenne vaikka mistä päin kehoa eli ei todellakaan ole sanottua, että se olisi vauvan syke siellä nivustaipeessa vaan yhtä hyvin voi olla omanne.
Kuulette oman sykkeenne vaikka mistä päin kehoa eli ei todellakaan ole sanottua, että se olisi vauvan syke siellä nivustaipeessa vaan yhtä hyvin voi olla omanne.
hitaampi kuin vauvan syke ;-) Vain idiootti sekoittaa oman sykkeensä vauvan sykkeeseen.
Eikä mulla kohtu ole nivustaipeissa, onko sinulla? Häpyluun takaa kuulin meneillään olevassa raskaudessa ekat äänet rv 8+4. Neuvolassa ei edes kuunnella ennen rv 12.
Itse hommasin kotidopplerin vasta seitsemänteen raskauteen. Edellinen kuoli kohtuun, joten sydänäänten kuulemin todellakin rauhoitti.
Lisäksi kun on useampi keskenmeno taustalla (3, joista kaksi isoilla viikoilla), on ihan kiva välillä kuunnella, että onko siellä kohdussa eloa, vai kantaako mahdollisesti kuollutta sikiötä viikkoja sisällään.
Tiedän, että monet kohtukuolemaäidit ovat ostaneet seuraavaan raskauteen dopplerin oman mielenrauhan vuoksi. Mutta aika moni kohtukuolemaäiti osaa kertoa sellaisenkin tarinan, että lääkäri on löytänyt sairaalassa heikon sykkeen, hätäsektioon ja kohdusta löytyy jo useita tunteja sitten kuollut vauva.
Pelkkään doppleriin ei pidä luottaa. Varsinkin jos lapsi on ahdingossa, niin lapsen ja äidin syke menevät ammattilaisiltakin sekaisin.
Kotikonstina liikelaskenta on tärkeää. Ja erityisesti pitää laskea kunnon raajojen liikkeitä ja kunnollisia asennon vaihdoksia.
Minulta on kuollut vauva rv 38 kohtuun-
kun sen sykkeen on löytänyt, oma syke ja suolenkurinat ei kuulu. pitää osata etsiä oikeasta paikasta, minulla vauvan syke kuului aina mahdottoman alhaalta, lähes nivustaipeesta. Ja ihan samankuuloista oli kuin neuvolassakin.