Kauppojen vartijat kohtelevat nuoria törkeästi !
ja nimenomaan ulkonäön perusteella. Jos nuori on vähänkin eri näköinen niin heti vartijat ovat ajamassa ulos VAIKKA kyse ei olisi maleskelusta vaan ihan samanlaisesta kaupoissa kiertämisestä jota jokainen meistä harrastaa
Kommentit (39)
tyttöni on aika norminäköinen, mutta hänella on pari goottikaveria ja AINA kun hän on heidän kanssa liikkellä vartijat ajavat pois- välittömästi kun astuvat kauppaan. Mutta kun on liikkellä "normaalinnäköisten" kavereiden kanssa niin saavat kierellä rauhassa kaupassa vaikka koko päivän ostamatta mitään...
Turha sitä on itkeä jos lähtee humaltuneen kuskin kyytiin ja poliisi pysäyttää matkalla. Kuski voi olla mukava kaveri, mutta kaikki autossa olijat tietää mikä on pelin henki. Sama pätee "gootteihin", eli jos haluat olla synkkä niin totu synkkään elämään.
Ellei seura ole laadukasta, opeta lapsi olemaan yksin.
suurin osa nuorista myymälävarkaista on PISSIKSIÄ
huonostipukeutuvat köyhät mummotkin ajaa pois !!!
Eivät mummot pukeudu huonosti, he pukeutuvat tavallisesti tai juhlavasti! :)
suurin osa nuorista myymälävarkaista on PISSIKSIÄ
Sviidu mikä Sherlock!
"suurin osa nuorista on pissiksiä" =)
Tässä uusi tieto sinulle:
- Suuri osa mummoista on vanhoja!
siksi ihmettelen heidän nuivaa suhtautumista erikoisen näköisiin nuoriin. vai onko niin, että haluavat päteä jotenkin ja erikoisen näköiset ovat hyvä maalitaulu...
Se vain ihmetyttää, tietääkö kaupan johto loppujen lopuksi siitä, miten he maksavia asiakkaita kohtelevat ?
Siksi ap voisi kyllä tehdä kirjallisen kyselyn johdolle
ei se kaupan johto välttämättä tiedä, mitä ne vartijat hommaavat tai että noudattavatko annettuja ohjeita ?
Minun tytölle sattui kerran vastaavanlainen tapaus ja valitin tavaratalon johtajalle, joka ilmaisi selkeästi, että vartija toimi vastoin sääntöjä.
Sen jälkeen vartijat ovat kohdelleet ostavaa nuorta asiakasta ihan samalla tavalla kuin vanhempiakin
jos minua häiritsee haiseva huonostipukeutunut mummo, joka kaiken lisäksi hidastelee kassalla ja tukkii käytävät kärryillä, voinko pyytää vartija poistamaan mummon kaupasta. KOSKA SE HÄIRITSEE MINUA ?????
just eräässä kaupassa näin kun kaksi goottityylistä nuorta oli kenkäostoksilla: sovittivat kenkiä jne kuten muutkin asiakkaat. Vartija tuli ajamaan pois ja ei auttanut vaikka nuoret sanoivat että ovat OSTAMASSA näitä kenkiä... samaan aikaan kauppa oli täynnä pissishengailijoita, joilla ei ollut aikomustakaan ostaa... TÖRKEÄÄÄ. ja kauppa oli OULUN VIMA
että ko. kaupassa on myynnissä aika paljon goottityylisä kenkiä.
kenelleköhän ne on tarkoitettu ?
vartijat eriarvoistavat nuoria ulkonäön perusteella
just eräässä kaupassa näin kun kaksi goottityylistä nuorta oli kenkäostoksilla: sovittivat kenkiä jne kuten muutkin asiakkaat. Vartija tuli ajamaan pois ja ei auttanut vaikka nuoret sanoivat että ovat OSTAMASSA näitä kenkiä... samaan aikaan kauppa oli täynnä pissishengailijoita, joilla ei ollut aikomustakaan ostaa...
TÖRKEÄÄÄ. ja kauppa oli OULUN VIMA
joskus kun katsoo vierestä kyseistä toimintaa tekisi mieli avautua vaikkapa paikallisen lehden yleisönosastolla ja kertoa kaupan nimi.
Mutta kun suurinosa vanhuksista inhoavat nuoria ja ovat vartijan kanssa samaa mieltä ja haukkuvat sit kaikki nuoret yleisönosastolla
no, ainakaan meillä vartijat eivät aja pois nuoria, jos nämä ovat ostoksilla, sen sijaan niitä, jotka ovat joskus näpistelleet niitä tarkkaillaan ja ajetaan jopa pois.
useammassa kaupassa... vartija on minulle taas kertonut että heillä on ohjeet ajaa pois ne jotk aovat "epäilyttävän" näköisiä eli punkkarit, gootit ja rocktyyliset... MIETTIKÄÄ
minun tyttö on ns. rocktyylinen eikä ole ikinä näpistänyt (kotiinhan tulisi ilmoitus) mutta ajetaan aina kaupasta pois jos ei ole minun kanssa. VAIKKA olisi ostamassa
on huomattu. Itse olin menossa työpaikan naamiaisiin (halloween) ja piti käydä äkkiä kaupassa ennen juhliin menoa ja päällä oli gootti tyylinen pitkä mekko ja musta peruukki sekä nahkatakki.
Jouduin kaivamaan puhelinta laukusta kesken ostoksien ja yhtäkkiä vartija veti minut takahuoneeseen tutkittavaksi. Olin kuulema laittanut jotakin laukkuuni.
Valitin tämän tapauksen jälkeen vartijan esimiehelle.
Ja ikää minulla 26v.
no, ainakaan meillä vartijat eivät aja pois nuoria, jos nämä ovat ostoksilla, sen sijaan niitä, jotka ovat joskus näpistelleet niitä tarkkaillaan ja ajetaan jopa pois.
Yleensä vielä ne gootit yms. eivät todellakaan shoppaile missään "täti-liikkeessä", vaan nuorisolle suunnatussa kaupassa, jossa ollaan oikein hyvin totuttu hiukan erikoisemman näköisiinkin asiakkaisiin.
Jos joku - ap ilmeisesti - on kokenut tulleensa kaltoin kohdelluksi, kannattaa ilman muuta valittaa. Kaupan johtokin varmasti olisi kiinnostunut kuulemaan, karkottavatko yli-innokkaat vartijat maksavia asiakkaita.
Minä olen tyyliltäni gootti (joskaan en ihan niin radikaalisti kuin teinit, mutta kuitenkin) enkä ole koskaan tuollaiseen syrjintään törmännyt. Tosin, enpä ole kyllä montaa vartijaakaan tuossa kauppakeskuksessa nähnyt =D
Tai sitten se vain vaikuttaa asiaan että olen yleensä lasten kanssa liikeenteessä. Ehkä olen vähemmän "uhkaava" =D
Mutta ehdottomasti valitus esimiehelle tuollaisesta.
Teininä olin ikkunaostoksilla(tosin yleensä tuli aina ostettua jotain hehe) ja ihan rauhallisesti kiersin kauppakeskusta. Kaupasta riippumatta myyjien asenneongelmat näkyivät läpi, ikäviä kommentteja jne. Nyt aikuisena niissä samoissa kaupoissa oikein kehrätään että tervetuloa ostoksille...
Luin juttua nuorten häätämisestä kauppakeskuksista ym. sellaisen äänen avulla. Mielestäni kyseessä on selvä syrjintä iän perusteella!
Suomessa ei pidetä nuorista; heidät koetaan lapsiksi ja samalla annetaan elää pellossa kuin olisivat jo aikuisia.
maleksii kaupoissa ja kauppakeskuksissa osatmatta mitään ?
Kun olin töissä keskustassa maleksin ruokkiksella ja töiden jälkeen kauppakeskuksissa ilman aikomustakaan ostaa. Miksi se on sallittua ? Ja suurinosahan myymälävarkaista on keski-ikäisiä...