Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä törkeää teille on sanottu synnytyksessä?

Vierailija
26.10.2010 |

Kun olitte synnyttämässä tai pian sen jälkeen? Onko kätilöt tai lääkärit päästänyt sammakoita suustaan?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että mies halutaan perheen pääksi. Mutta jos Allah ei sitä poikaa perheeseen suo, niin onko perhe silloin teidän käsityksenne mukaan tehnyt jotain Allahia vastaan ja heitä näin rangaistaan? Jos näin on, niin vikahan on omanne. Jos taas Allah päättää lapsen sukupuolen olosuhteista riippumatta, niin eikö hänen valintaansa tule kunnioittaa? Haluaisin oikeasti kuulla vastauksen tältä irakilaistaustaiselta naiselta(?).

Allah tuntee kaikki tiet. Ei tarvitse kuin lukea Suura 4:34, niin voitte todeta että mies on perheen pää. Tätä ei voi tulkita toisin. Allah päättää kaikesta joten tottakai myös lapsen synnystä. Kaikella on tarkoituksensa, joten ei voida sanoa onko tyttölapsi rangaistus vai ei. Tyttö kuitenkin syntyy, joten poikaa yritetään seuraavalla kerralla, jotta suku saa luontaisen jatkonsa. En ymmärrä miksette hyväksy mielipidettäni ja miksi se että olen kotoisin Irakista tuntuu huvittavalta?

ja olkaa onnellisia siitä, mitä saatte, tällä tavoin voit jopa saada sen toivomasi pojan. Meille kaikki lapset ovat tervetulleita ja yhtä rakkaita. Arvaa kumpia meillä on enemmän? Poikia. Miehen veljet ovat vuosia "tehneet" poikia ja saaneet "vain" niitä tyttöjä sekä kuolleita poikia. Allah antaa sen minkä olette ansainneet. Jos ette arvosta tyttöä, ette ole myöskään oikeutettu suvun jatkajaan.

Vierailija
2/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän kirjoittaa parempaa suomea kuin minä.On korkeintaan suomalainen nainen joka on kääntynyt Islam uskoon miellyttääkseen irakilaista miestä kun ei oo suomalaista saanut.Mitähän se Allah on siitä mieltä kun vaihdetaan tekopyhyyttään uskoa.Vastenmielistä miten moni suomalainen nainen kääntyy omia tyttölapsiaankin vastaan saadakseen olla muslimi miehen kynnysmatto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia kommentteja teille on tullut! Ihan järkyttäviä kätilöitä tuntuu olevan olemassa.

Vierailija
4/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilö tiuskaisi "ponnistatko sinä edes?". Olin ponnistanut siinä vaiheessa noin 30 min. ja se näkyi kyllä minusta. Huomasi kätilökin sen pian ja sopersi, että "taidat sinä työtä todella tehdä, kun noin hikoiluttaa". Synnytyksen jälkeen sitten huomasi papereista, että ekassakin ponnistusvaihe oli yli 30 min. ja että kohtu on taakse kallistunut. Meinasi vain, että ehkä puoli-istuva asento sängyllä ei ole paras minulle, koska ponnistus ei vaikuttaisi tuon kohdun asennon takia. Kiva kun tullessani jo yritin sanoa, että haluan jakkaran, jospa painovoima auttaisi asiaa. Silloin ei kuunnellut pätkääkään.

Vierailija
5/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta huvittavaa ainakin :

Juuri kun esikoinen pullahti ulos alapäästäni loiskahti kätilön päälle vauvani takana ollutta lapsivettä oikein kunnolla. Kätilö kastuin kaulasta alaspäin ja lattialla oli tosi paljon lapsivettä. Kätilö katsoi minua vihaisestia ja tokaisi "No, kai mä sit meen vaihtaan vaatteet" :) Ihan niinku olisi ollut minun vikani..

Kakkosen synnyttyä makasin parsittavana jalat telineissä kun kätilön oli poistuttava toiseen saliin. Makasin telineissä jalat levällään ja alapäähän lamppu kohdistettuna 45min!!! Jalat puutuivat pahasti ja epäilin puudutuksenkin hälvenneen. Kun kätilö sitten vihdoin saapui paikalle, kysyin, että pitäisikö puuduttaa uudestaan. "Ei tarvi, on se vielä puutunut" oli vastaus. No eipä ollut. Seurasi mahtavat 10 min kun kätilö parsi alapäätäni ilman puudutusta.

Vierailija
6/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan eri asia todeta, että jaha, tuli ihana tyttö, ehkä joku hänen nuoremmista sisaruksistaan sitten on poika ja tuleva suvun jatkaja, korkeammassa kädessä se on, kuin itkeä ja kokea vaikeaksi pitää tyttöä edes sylissä. Tuo ensimmäinen tilanne olisi ihan hyväksyttävää jos ajattelee että poika on perheen jatkaja, tuo jälkimmäinen on surullista sukupuolista syrjintää, erityisen surullista koska se kohdistuu pieneen lapseen joka ei varmasti sukupuoltaan ole valinnut.

Kyllä minäkin voin ajatella, että jaha, meidän suvussa on nyt sitten vain minun veljeni, jonka lapsien sukunimenä "meidän" sukunimi jatkuu.

Tosin sitten joudun heti perään toteamaan että voihan olla ettei jatku hänenkään lapsissa ja että joku meistä tytöistä voi hyvin pitää oman sukunimensä ja antaa sen myös lapsilleen.

Lueskelin ketjun läpi ja ihmettelen miten suurta huomiota irakilaisnaisen mielipide herätti. Annetaan kaikkien ajatella miten haluavat ja kuten lainaamastani kommentista huomataan, suomalaiset ovat aikalailla samaa mieltä.

Vierailija
7/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen ihmisen velvollisuus on olla hyväksymättä moraalisesti kelvottomia tunteita ja perinteitä. Se ei ole rasismia, koska se koskee kaikkia yhtä lailla. Suomalaisten epätasa-arvoinen suhtautuminen lapsiinsa ei ole yhtään sen hyväksyttävämpää kuin irakilaistenkaan. Toivon, että joku huomaa tilanteen ja lapsenne huostaanotetaan, koska on ilmeistä, että olette todella huonoja vanhempia.

Vierailija
8/75 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ponnista! Älä kakkaa!!!"

Vierailija
9/75 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilö ja kätilöopiskelija kurkistelivat haaroväliä. Opiskelija meni kalpeaksi ja sanoi hiljaa "Anne. Hyi mikä toi on?"

Vierailija
10/75 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja sanoi: "Tyttö tuli"

Vierailija
11/75 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mhh, olisi se vähempikin riittänyt (verenvuoto synnytyksen yhteydessä). Mietin siinä itsekseni, että tiedänpähän sitten ensi kerralla pidätellä...

Vierailija
12/75 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/75 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se tapahtui illalla. Aamulla halusin käydä vessassa, hoitaja oli sanonut, että minun pitää soittaa kelloa jos haluan mennä vessaan.

Soitin sitten ja hoitaja talutti minut vessaan, veti verkkohousut alas (niissä oli se jättiside) ja sanoi että minun pitää kyykistyä pytylle. Tein työtä käskettyä ja hirveät veret roiskahti pytylle ja lattialle, juuri ennen kuin istuin. Hoitaja kirosi ja narisi ja valitti että tein hirveän sotkun. Istuin siinä pöntöllä ja sanoin että minähän tein niinkuin sanoit. En minä tiedä mitä pitää tehdä, tämä oli eka synnytys. Tein asiani ja köpöttelin takaisin sänkyyn ja hoitaja jäi jupisemaan vessaan ja siivomaan lattiaa :D

Vierailija
14/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimme kovasti tahtoneet pojan. Uskomme mukaan perheessä pitää olla jatkaja, joten tämä tieto oli melkoinen pettymys salissa. Nyt elämme tytön kanssa ja odotan jo seuraavaa, ehkä poikaa? =)

Vierailija
15/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisessä synnytyksessä noin 5cm kohdalla (hitaasti edistyvässä) huomasin tahattomasti ponnistavani jokaisen supistuksen tullessa. Pari kolme kertaa sanoin siitä tuikealle kätilölle joka tokaisi että ei sua nyt vielä mitään ponnistuta. Ja kas, kohdunsuu ei enää muuta tehnytkään kuin turposi ja leikkuriin mentiin sitten sektioon. Kun ei mua ponnistuttanut. Ihmisiä ne kätilöt tietty on mutta luulisi niiden nyt alansa osaavan!

Vierailija
16/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisimme kovasti tahtoneet pojan. Uskomme mukaan perheessä pitää olla jatkaja, joten tämä tieto oli melkoinen pettymys salissa. Nyt elämme tytön kanssa ja odotan jo seuraavaa, ehkä poikaa? =)

mutta eihän se lääkärin syy ole mitä sorttia sinä pimpistäsi pukerrat? en tajua miksi lääkäri sanoi törkeästi.

Vierailija
17/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hyvä että sentään piditte tytön! mutta eihän se lääkärin syy ole mitä sorttia sinä pimpistäsi pukerrat? en tajua miksi lääkäri sanoi törkeästi.

parempi antaa se pois? Ajatelkaa nyt, semmoista pettymystä kattella vuodesta toiseen.

Vierailija
18/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olin valmis sektioon. Oksensin ja sanoin, että nyt en enää jaksa, saisiko jo jotain kipulääkettä. Kätilö sanoi, että ootapa kun se synnytys alkaa.

Sain kun sainkin sitten jonkin ajan päästä epiduraalin, eikä sitten enää sattunut tuohon kipuun verrattuna juuri lainkaan.

Vierailija
19/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eihän se lääkärin syy ole mitä sorttia sinä pimpistäsi pukerrat? en tajua miksi lääkäri sanoi törkeästi.

Kyllä se tuntu pahalta kun oli odotukset korkeella ja sitten se lääkäri kertoo että saatiin vain tyttö. Itku tuli mulle ja miehelle ja oli tosi vaikea pidellä sitä lasta lähellä. Mutta toivottavasti nyt tällä kertaa saadaan poika =)

Vierailija
20/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tuntu pahalta kun oli odotukset korkeella ja sitten se lääkäri kertoo että saatiin vain tyttö. Itku tuli mulle ja miehelle ja oli tosi vaikea pidellä sitä lasta lähellä. Mutta toivottavasti nyt tällä kertaa saadaan poika =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi