Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä törkeää teille on sanottu synnytyksessä?

Vierailija
26.10.2010 |

Kun olitte synnyttämässä tai pian sen jälkeen? Onko kätilöt tai lääkärit päästänyt sammakoita suustaan?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikiahan meillä ei ole, mutta emme toivo lisää lapsia sen takia että saisimme pojan. Olemme päättäneet lapsiluvun jota toivomme, ja se tulee olemaan se iA oli tämä lapsi mitä sukupuolta vain. Tiedän, jotkut ovat niin vanhanaikaisia kuten anoppi tänään sanoi että rukoilee että saisimme viimeinkin pojan, mutta sanoin että iA saisimme vain terveen lapsen. Hän oli kyllä samaa mieltä.

Mielestäni nykyaikana voi ajatella myöskin nykyaikaisesti, vaikka onkin uskova ;) Tyttölapset ovat aivan yhtä ihania kuin pojat!

t. toinen muslimi

Uskovan jo oikean muslimin välillä on siis iso ero. Tiedät itsekin, ettei tuo ole totta mitä sanoit. Pojan arvo on selvästi kerrottu Koraanissa etkä voi sitä kiistää. Oikea muslimi elää profeettansa esimerkin mukaan. Sinä ilmeisesti et?

että väittää olevansa ainoassa oikeassa uskossa. Sinähän sen tiedät. Niinkuin tietää moni Jehova, Kristitty, Hindu, Budha, Mormooni jne. Tämä jos mikä on itsekeskeistä.

Vierailija
42/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elämme kyllä Profeetan (saas) opin mukaan, älä ole siitä huolissasi. Luulen, että kuulut itse johonkin kiihkouskovaiseen lahkoon etkä seuraa Sunnaa?

t. toinen muslimi

Kuulostat erittäin maallistuneelta muslimilta. Toivottavasti tiedät mitä sinunlaisista ajatellaan islamilaisessa maailmassa. Jos haluaa muutosta, sen eteen pitää tehdä työtä. Jos Suomesta halutaan vapaampi paikka asua, ei sinun tule muuttaa arvojasi vaan meidän arvot tulee hyväksyä samanarvoisina kuin kristilliset.

Minulla on hyvät suhteet Ruotsiin, Tanskaan sekä tietysti kotimaahani Irakiin. Voitko kertoa yhdenkin imaamin Irakista, joka kertoo tytön olevan perheen pää? Minä en voi.

Minä en ole maallistunut mutta en myöskään mikään himokiihkoilija kuten sinä ehkä? Oletkos shiia?

Muuta toki takaisin Irakiin ja siellä voitte yhdessä pohtia miten on ihanaa saada poikia.

Me elämme nykyajassa, emme mitään keskiaikaa. Profeettakin (saas) teki työtä että tyttöjä arvostetaan! Yritä sinäkin edes vähän, tyttöparkasi vuoksi!

Minä en perheen päitä etsi tai kaipaa. Rakastan lapsia. Lapsia yleisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on provomies!!! :D Tuo poikaa toivova.

Toivottavasti olet oikeassa. Voiko Suomessa olla noin vanhanaikaisia ihmisiä, siis vaikka olis muuttanu tänne jostain? Surettaa sen tytön puolesta, semmosia kuitenkin on täällä =(

Vierailija
44/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me elämme kyllä Profeetan (saas) opin mukaan, älä ole siitä huolissasi. Luulen, että kuulut itse johonkin kiihkouskovaiseen lahkoon etkä seuraa Sunnaa?

t. toinen muslimi

Kuulostat erittäin maallistuneelta muslimilta. Toivottavasti tiedät mitä sinunlaisista ajatellaan islamilaisessa maailmassa. Jos haluaa muutosta, sen eteen pitää tehdä työtä. Jos Suomesta halutaan vapaampi paikka asua, ei sinun tule muuttaa arvojasi vaan meidän arvot tulee hyväksyä samanarvoisina kuin kristilliset.

Minulla on hyvät suhteet Ruotsiin, Tanskaan sekä tietysti kotimaahani Irakiin. Voitko kertoa yhdenkin imaamin Irakista, joka kertoo tytön olevan perheen pää? Minä en voi.

Minä en ole maallistunut mutta en myöskään mikään himokiihkoilija kuten sinä ehkä? Oletkos shiia?

Muuta toki takaisin Irakiin ja siellä voitte yhdessä pohtia miten on ihanaa saada poikia.

Me elämme nykyajassa, emme mitään keskiaikaa. Profeettakin (saas) teki työtä että tyttöjä arvostetaan! Yritä sinäkin edes vähän, tyttöparkasi vuoksi!

Minä en perheen päitä etsi tai kaipaa. Rakastan lapsia. Lapsia yleisesti!

Miksi ihmeessä käsket meidän mennä takaisin Irakiin? Eikö laillinen oikeus olla täällä merkitse sinulle mitään? Jos olet kotoisin Irakista, tiedät miksi emme ole siellä. Nyt kun olemme täällä, niin miksi en saisi ajatella asioista kun tunnen oikeaksi? Pitäisikö minun muuttua vain koska jouduin lähtemään tänne? Mielestäni kaikilla on vapaus olla avoimesti sitä mitä on, samalla tavoin kun sinäkin olet. Minäkin rakastan lapsia, en ole missään vaiheessa sanonut omaavani rakastamattoman tytön. Silti en myöskään kiistä, ettenkö arvostaisi poikaa vielä enemmän. Eivät nämä ole ristiriidassa keskenään.

Vierailija
45/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet oikeassa. Voiko Suomessa olla noin vanhanaikaisia ihmisiä, siis vaikka olis muuttanu tänne jostain? Surettaa sen tytön puolesta, semmosia kuitenkin on täällä =(

Ei osaa sanoa mitään Islamin kannalta asiaan, vaan lykkää viestiä että toinen muslimi on maallistunut ja valehtelee :D Ei noin oikea muslimi sanoisi.

Vierailija
46/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa sanoa mitään Islamin kannalta asiaan, vaan lykkää viestiä että toinen muslimi on maallistunut ja valehtelee :D Ei noin oikea muslimi sanoisi.

On vaan tullut törmättyä töiden merkeissä (lastentarha) kyseisen kulttuurin edustajiin, enkä enää ihmettele juuri mitään. Useaan asiaan en ole saanut mitään perusteluja, vain tuon saman "maallistuminen" ja "omat tavat islamissa" vastauksia. Sen pienen tytön takia toivon, että olet oikeassa.

Vierailija
47/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuitenkaan normaali musliminainen. Ei kukaan arvosta toista lastaan enemmän kuin toista.

Vierailija
48/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että mies halutaan perheen pääksi. Mutta jos Allah ei sitä poikaa perheeseen suo, niin onko perhe silloin teidän käsityksenne mukaan tehnyt jotain Allahia vastaan ja heitä näin rangaistaan? Jos näin on, niin vikahan on omanne.

Jos taas Allah päättää lapsen sukupuolen olosuhteista riippumatta, niin eikö hänen valintaansa tule kunnioittaa?

Haluaisin oikeasti kuulla vastauksen tältä irakilaistaustaiselta naiselta(?).

Vierailija
49/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensähän perheessä on se isä joka on siittänyt ne lapset. Hän on se perheenpää, ei ne mahdolliset poikalapset!

Vierailija
50/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odottakaa niin plärään netistä jonkin sivun missä olisi vastaus tuohon. Jos en löydä niin syytän teitä maallistumisesta!

Vierailija
51/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että mies halutaan perheen pääksi. Mutta jos Allah ei sitä poikaa perheeseen suo, niin onko perhe silloin teidän käsityksenne mukaan tehnyt jotain Allahia vastaan ja heitä näin rangaistaan? Jos näin on, niin vikahan on omanne.

Jos taas Allah päättää lapsen sukupuolen olosuhteista riippumatta, niin eikö hänen valintaansa tule kunnioittaa?

Haluaisin oikeasti kuulla vastauksen tältä irakilaistaustaiselta naiselta(?).

Allah tuntee kaikki tiet. Ei tarvitse kuin lukea Suura 4:34, niin voitte todeta että mies on perheen pää. Tätä ei voi tulkita toisin. Allah päättää kaikesta joten tottakai myös lapsen synnystä. Kaikella on tarkoituksensa, joten ei voida sanoa onko tyttölapsi rangaistus vai ei. Tyttö kuitenkin syntyy, joten poikaa yritetään seuraavalla kerralla, jotta suku saa luontaisen jatkonsa. En ymmärrä miksette hyväksy mielipidettäni ja miksi se että olen kotoisin Irakista tuntuu huvittavalta?

Vierailija
52/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnes saat sen pojan. Mutta rakasta tyttöjäsi, ole heille oikeudenmukainen äläkä kohtele heitä huonommin kuin poikaasi!

Vierailija
53/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te AV-mammat olette ihan turhan helposti trollattavissa. :-D

Vierailija
54/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hauska ketju. Näin kommentoin myöskin käsittämättömiin kristinusko-juttuihin. Ihan yhtä outoa kamaa.

Siis ihanko oikeasti joku leimaa rasistiksi sellaisen ihmisen, jonka mielestä on surullista jos synnytyssalissa molemmat vanhemmat itkee surusta kun saivat terveen tytön? Enpä ihmettele, jos elämä muslimina Suomessa on tuollaisella ajattelulla vaikeaa ja kokee jatkuvaa syrjintää ja RASISMIA. Suomessa on sukupuoleen perustuva syrjintä laissa kielletty, ja siksi on surullista jos lapsen omat vanhemmat pitävät häntä hänen sukupuolensa takia rangaistuksena tai huonona lapsena.

Vierailija
55/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan eri asia todeta, että jaha, tuli ihana tyttö, ehkä joku hänen nuoremmista sisaruksistaan sitten on poika ja tuleva suvun jatkaja, korkeammassa kädessä se on, kuin itkeä ja kokea vaikeaksi pitää tyttöä edes sylissä. Tuo ensimmäinen tilanne olisi ihan hyväksyttävää jos ajattelee että poika on perheen jatkaja, tuo jälkimmäinen on surullista sukupuolista syrjintää, erityisen surullista koska se kohdistuu pieneen lapseen joka ei varmasti sukupuoltaan ole valinnut.

Kyllä minäkin voin ajatella, että jaha, meidän suvussa on nyt sitten vain minun veljeni, jonka lapsien sukunimenä "meidän" sukunimi jatkuu.

Tosin sitten joudun heti perään toteamaan että voihan olla ettei jatku hänenkään lapsissa ja että joku meistä tytöistä voi hyvin pitää oman sukunimensä ja antaa sen myös lapsilleen.

Vierailija
56/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen synnytystä jouduttaakseen ja sai sillä aikaan helevetillisen puolentunnin yhtämittaisen supistuksen, joka sattui niin että oli taju mennä, ja mies sanoi että voisko tuohon jotain kivunlievitystä saada kun selvästi koskee kauheasti, kätilö sanoi koleasti että "ei tässä enää mitään ehdi antaa" ja että "synnyttäessä sattuu".

Onneksi ei tullut tuo Golgatan Olga vastaan enää myöhemmillä synnytyskerroilla, olisin varmaan lyönyt sitä alusastialla. Miten tuollaisia empatian ihmeitä päästetään ihmisten pariin tekemään työtä? Jorvissa pahoiteltiin, kun palautelomakkeessa kerroin rehellisen mielipiteeni.

Muut Jorvin kätilöt joita kohdalle on osunut ovat olleet erinomaisia, iloisia, ystävällisiä, rohkaisevia ja ammattitaitoisia.

Vierailija
57/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sen, että mies halutaan perheen pääksi. Mutta jos Allah ei sitä poikaa perheeseen suo, niin onko perhe silloin teidän käsityksenne mukaan tehnyt jotain Allahia vastaan ja heitä näin rangaistaan? Jos näin on, niin vikahan on omanne. Jos taas Allah päättää lapsen sukupuolen olosuhteista riippumatta, niin eikö hänen valintaansa tule kunnioittaa? Haluaisin oikeasti kuulla vastauksen tältä irakilaistaustaiselta naiselta(?).

Allah tuntee kaikki tiet. Ei tarvitse kuin lukea Suura 4:34, niin voitte todeta että mies on perheen pää. Tätä ei voi tulkita toisin. Allah päättää kaikesta joten tottakai myös lapsen synnystä. Kaikella on tarkoituksensa, joten ei voida sanoa onko tyttölapsi rangaistus vai ei. Tyttö kuitenkin syntyy, joten poikaa yritetään seuraavalla kerralla, jotta suku saa luontaisen jatkonsa. En ymmärrä miksette hyväksy mielipidettäni ja miksi se että olen kotoisin Irakista tuntuu huvittavalta?

En tiedä mistä sait käsityksen, että taustasi on huvittava. Kysymysmerkki oli lauseessa siksi, että varmastihan emme voi tietää, oletko irakilaissyntyinen nainen.

Sanot, että ei voida sanoa, onko tyttölapsi rangaistus vai ei. Minusta on surullista ajatella, että tytön syntymä perheeseen olisi rangaistus. Onko koraanissa mainintaa asiasta?

Saanko vielä tiedustella kantaasi erilaisiin vammoihin. Olisiko vammainen poika rangaistus vanhemmille, vai Allahin tahto? Entä kenen synnit rangaistukseen vaikuttaa, vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset, serkut?

Kaikella ystävyydellä kysymyksiä kysyn. Ja tahtoisin lisätä, että kristityn mallin mukaan myös mies on perheen pää. Minua vain askarruttaa se, että kulttuureissa, joissa tätä sovelletaan, naisten asema on todella heikko. Ja tarkoitan tällä fyysistä ja psyykkistä pahoinvointia. Toivoisin, jos mies siis on perheen pää, että hän osaisi kantaa vastuunsa oikein. Mainitsit aiemmin, että tytöt kulkevat paljastavissa vaatteissa. Saako hänelle silloin tehdä tekoja, jotka hänelle ovat "ansionsa mukaan"?

Vierailija
58/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avustava kätilö alkoi naureskella ja hihitellä kovasti, ja hoki moneen kertaan "onpas se solmussa ja sotkussa".

Synnytin kohtuun, napanuorakomplikaatioon kuollutta poikaani.

Vierailija
59/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattui aivan hurmaava kätilö. Synnytys eteni nopeasti ja olin tosi kipeä kun pyysin kivunlievitystä, hän totesi ettei mitään piikkejä enää kerkeä pistelemään. Kun pyysin edes ilokaasua, hän tokaisi että voinhan minä antaa mutta ei sillä ole mitään vaikutusta. Sitten alkoivat mieheni kanssa keskustelemaan miten se ihmismieli on hassu kun uskoo tuommosiin lumelääkkeisiin. Juuri ennen ponnistusvaihetta, kun päästelin pari kirosanaa, päivitteli toiselle kätilölle, että tämä on olevinaan kolmatta kertaa synnyttämässä.

Vierailija
60/75 |
27.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli parikymmentä tikkiä turvonneeseen ei-puutuneeseen alapäähäni ja sattuin niin s---tanasti. Kätilön kommentti oli vain, että älä purista sitä vauvaasi niin kovasti, sitähän sattuu. Ja tää ei puudu, ei voi mitään. Tunsin jokaisen piston ja langanvedon - se oli jotain niin kamalaa kun elävää lihaani ommeltiin kasaan, ettei mitään rajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi