Mitä törkeää teille on sanottu synnytyksessä?
Kun olitte synnyttämässä tai pian sen jälkeen? Onko kätilöt tai lääkärit päästänyt sammakoita suustaan?
Kommentit (75)
...ja sanoi: "Tyttö tuli"
Olisimme kovasti tahtoneet pojan. Uskomme mukaan perheessä pitää olla jatkaja, joten tämä tieto oli melkoinen pettymys salissa. Nyt elämme tytön kanssa ja odotan jo seuraavaa, ehkä poikaa? =)
mutta eihän se lääkärin syy ole mitä sorttia sinä pimpistäsi pukerrat? en tajua miksi lääkäri sanoi törkeästi.
et tajunnu Kyllä se tuntu pahalta kun oli odotukset korkeella ja sitten se lääkäri kertoo että saatiin vain tyttö. Itku tuli mulle ja miehelle ja oli tosi vaikea pidellä sitä lasta lähellä. Mutta toivottavasti nyt tällä kertaa saadaan poika =)
että on aika idioottia odottaa kumpaakaan sukupuolta, jos alkaa lapsia tekemään, ja pettyä sitten siihen sukupuoleen. Siitä tietää, että ajatusmaailmassa tai uskossa on vikaa, kun vastasyntyneeseen vauvaan pitää pettyä. En ehkä haluakaan tajuta.
Et varmaan voi myöskään ymmärtää, miltä tuntuu asua suomessa ja kokea juuri sinun kaltaisia rasisteja. Oletko koskaan ajatellut muita kuin itseäsi, muiden tunteita ja perinteitä?
Mihin kulttuuriin tai uskontoon sä kuulut, joka toivot poikaa?
Meillä koko suku tunnustaa ainoaa oikeaa uskontoa. Seuraamme mieheni johdolla Muhammadin osoittamaa tietä.
*kurkataanpas nyt sinne luukkuun * ennen sisätarkastusta :))
Mihin kulttuuriin tai uskontoon sä kuulut, joka toivot poikaa?
Meillä koko suku tunnustaa ainoaa oikeaa uskontoa. Seuraamme mieheni johdolla Muhammadin osoittamaa tietä.
Mutta meille tytöt on aivan yhtä toivottuja! Muutama on jo ja katsotaan mitä tämä tuleva on :)
Et varmaan voi myöskään ymmärtää, miltä tuntuu asua suomessa ja kokea juuri sinun kaltaisia rasisteja. Oletko koskaan ajatellut muita kuin itseäsi, muiden tunteita ja perinteitä?
mutta suoraan sanottuna mä sympatiseeraan ja ajattelen sitä pientä tyttöraukkaa, joka joutuu koko elämänsä elämään sen asian kanssa, että hän on "väärää" sukupuolta - väkisinkinhän sellainen heijastuu siihen, miten tyttölasta kohdellaan.
Mutta ymmärrän myös sen, että hankala niistä oman kulttuurin arvoista ja perinteistä on päästä tunnetasolla irti (etkä sinä niistä edes vaikuta haluavan irrottautua), olivat ne minun näkökulmastani kuinka kieroutuneita tahansa. Musta on vain kovin surullista, että jollekin voi lapsen sukupuoli merkitä niin paljon, että tytön saamista surraan. Eikä se ole rasismia, että toivoisi lapsen olevan vanhemmilleen yhtä tärkeä, sukupuolesta riippumatta.
mutta suoraan sanottuna mä sympatiseeraan ja ajattelen sitä pientä tyttöraukkaa, joka joutuu koko elämänsä elämään sen asian kanssa, että hän on "väärää" sukupuolta - väkisinkinhän sellainen heijastuu siihen, miten tyttölasta kohdellaan.
Mutta ymmärrän myös sen, että hankala niistä oman kulttuurin arvoista ja perinteistä on päästä tunnetasolla irti (etkä sinä niistä edes vaikuta haluavan irrottautua), olivat ne minun näkökulmastani kuinka kieroutuneita tahansa. Musta on vain kovin surullista, että jollekin voi lapsen sukupuoli merkitä niin paljon, että tytön saamista surraan. Eikä se ole rasismia, että toivoisi lapsen olevan vanhemmilleen yhtä tärkeä, sukupuolesta riippumatta.
kyllä tuo minun mielestäni on melko suvaitsematonta puhetta. Sinun mielestä olen huono äiti kun arvosta poikaa perheen päänä. Oletko katsonut mihin sinun kaltaisten perheiden elämä on mennyt suomessa? Lapset on kaduilla. Mukana myös sinun tyttösi, joka ei tosiaan ole sovelias liikkumaan ulkona niissä vaatteissa ja sen ikäisenä. Mitä jos pohtisit, olisiko islam ja sen ohjeet ratkaisu myös teidän perheenne ongelmiin?
Poikiahan meillä ei ole, mutta emme toivo lisää lapsia sen takia että saisimme pojan. Olemme päättäneet lapsiluvun jota toivomme, ja se tulee olemaan se iA oli tämä lapsi mitä sukupuolta vain. Tiedän, jotkut ovat niin vanhanaikaisia kuten anoppi tänään sanoi että rukoilee että saisimme viimeinkin pojan, mutta sanoin että iA saisimme vain terveen lapsen. Hän oli kyllä samaa mieltä.
Mielestäni nykyaikana voi ajatella myöskin nykyaikaisesti, vaikka onkin uskova ;) Tyttölapset ovat aivan yhtä ihania kuin pojat!
t. toinen muslimi
Olin 7 cm auki, avautunut 3 cm 1,5 h ja todella kipeä. En ollut tässä maailmassa. Hän oli kai pyytänyt minua tekemään jotain. Kuulin hänen kysyvän hoitajilta "puhuuks tää suomea".
Ensimmäinen synnytys oli painajainen, toista uskalsin yrittää 8 v jälkeen. Pelot oli papereihin kirjattu. Synnytys meni oikein hyvin, mutta vähän häiritsi kätilön kommentti, että ai, mikäänkö ei saisi tuntua miltään. Tuntua saa kyllä, mutta en olisi enää halunnut kokea sitä tunnetta, kuin olisi kidutuslaitteessa kiinni ja jokainen liike ja minuutti lisää tuskaa ja todellisuudentaju hämärtyy. Onneksi sain spinaalin ja täysin kivuttoman loppuun avautumisen ja ponnistuksen. Ja ei muuten sitten tuntunut missään ;).
Ja kysymys tälle pojan toivojalle. Olettaisin, että sukupuolen vääryys ja vähättely välittyy lapselle. Eikö se haittaa sinua? Varsinkin kun on kyseessä asia, johon asianosainen ei voi itse vaikuttaa. Maailmassa kohdellaan julmasti naisia vain sen vuoksi, koska he syntyivät tytöksi.
noin typerää tekstiä en ole ikinään lukenut. Et voi olla kuin trolli. Jos rasismi on sitä, että ei syrji toista sukupuolta, niin voi muhammad sentään. En usko, että muslimit ovat näin sokeaa ja sydämetöntä porukkaa. Toivottavasti eivät ole.
katso tästä tuleeko poika tällä kertaa ;)
http://www.smartaboutyou.com/email/libero/new/kinesisk_kalender_fi.pdf
Mitä Islam muuten sanoo abortista? Onko se ok viikon 12 jälkeen jos sikiöllä on esim. downin syndrooma tms? Eikö viikolla 12 tule sielu?
...ja sanoi: "Tyttö tuli"
Olisimme kovasti tahtoneet pojan. Uskomme mukaan perheessä pitää olla jatkaja, joten tämä tieto oli melkoinen pettymys salissa. Nyt elämme tytön kanssa ja odotan jo seuraavaa, ehkä poikaa? =)
mutta eihän se lääkärin syy ole mitä sorttia sinä pimpistäsi pukerrat? en tajua miksi lääkäri sanoi törkeästi.
et tajunnu Kyllä se tuntu pahalta kun oli odotukset korkeella ja sitten se lääkäri kertoo että saatiin vain tyttö. Itku tuli mulle ja miehelle ja oli tosi vaikea pidellä sitä lasta lähellä. Mutta toivottavasti nyt tällä kertaa saadaan poika =)
että on aika idioottia odottaa kumpaakaan sukupuolta, jos alkaa lapsia tekemään, ja pettyä sitten siihen sukupuoleen. Siitä tietää, että ajatusmaailmassa tai uskossa on vikaa, kun vastasyntyneeseen vauvaan pitää pettyä. En ehkä haluakaan tajuta.Et varmaan voi myöskään ymmärtää, miltä tuntuu asua suomessa ja kokea juuri sinun kaltaisia rasisteja. Oletko koskaan ajatellut muita kuin itseäsi, muiden tunteita ja perinteitä?
Vierailija - 27.10.2010 0:35 (27/27)
Lopeta jo
noin typerää tekstiä en ole ikinään lukenut. Et voi olla kuin trolli. Jos rasismi on sitä, että ei syrji toista sukupuolta, niin voi muhammad sentään. En usko, että muslimit ovat näin sokeaa ja sydämetöntä porukkaa. Toivottavasti eivät ole.
Poikiahan meillä ei ole, mutta emme toivo lisää lapsia sen takia että saisimme pojan. Olemme päättäneet lapsiluvun jota toivomme, ja se tulee olemaan se iA oli tämä lapsi mitä sukupuolta vain. Tiedän, jotkut ovat niin vanhanaikaisia kuten anoppi tänään sanoi että rukoilee että saisimme viimeinkin pojan, mutta sanoin että iA saisimme vain terveen lapsen. Hän oli kyllä samaa mieltä.
Mielestäni nykyaikana voi ajatella myöskin nykyaikaisesti, vaikka onkin uskova ;) Tyttölapset ovat aivan yhtä ihania kuin pojat!
t. toinen muslimi
Uskovan jo oikean muslimin välillä on siis iso ero. Tiedät itsekin, ettei tuo ole totta mitä sanoit. Pojan arvo on selvästi kerrottu Koraanissa etkä voi sitä kiistää. Oikea muslimi elää profeettansa esimerkin mukaan. Sinä ilmeisesti et?
Me elämme kyllä Profeetan (saas) opin mukaan, älä ole siitä huolissasi. Luulen, että kuulut itse johonkin kiihkouskovaiseen lahkoon etkä seuraa Sunnaa?
t. toinen muslimi
"Kuka tahansa, jolla on tytär, jota hän ei hautaa elävältä, ei nöyryytä (kohtele loukkaavasti tai alentavasti), ja joka ei pidä poikaansa tytärtään parempana, hänelle Allah suo Paratiisin."
[al-Hakim al-Naisabur]
ja menkää johonkin toiseen ketjuun vääntämään uskonnosta ja toivotun lapsen toivotusta sukupuolesta!!
Profeetta Muhammed (saas) sanoi:
"Kuka tahansa, jolla on tytär, jota hän ei hautaa elävältä, ei nöyryytä (kohtele loukkaavasti tai alentavasti), ja joka ei pidä poikaansa tytärtään parempana, hänelle Allah suo Paratiisin." [al-Hakim al-Naisabur]
"Olkaa oikeudenmukaisia ja tasapuolisia antaessanne lapsillenne lahjoja. Jos voisin antaa etusijan jommallekummalle (sukupuolelle), antaisin etusijan tytölle."
[Baihaqee]
"Anas (oppilas) on kertonut, että eräs mies istui Allahin lähettilään seurassa. Miehen poika tuli tapaamaan isäänsä. Mies suuteli poikaansa ja antoi tämän istua polvellaan. Miehen tytär tuli (hetkeä myöhemmin tapaamaan isäänsä). Hän antoi tämän istua eteensä. Allahin lähettiläs sanoi miehelle: Miksi et ole tasapuolinen kumpaakin lastasi kohtaan?"
[Ibn-Hibban och Abu-Dawood]
Me elämme kyllä Profeetan (saas) opin mukaan, älä ole siitä huolissasi. Luulen, että kuulut itse johonkin kiihkouskovaiseen lahkoon etkä seuraa Sunnaa?
t. toinen muslimi
Kuulostat erittäin maallistuneelta muslimilta. Toivottavasti tiedät mitä sinunlaisista ajatellaan islamilaisessa maailmassa. Jos haluaa muutosta, sen eteen pitää tehdä työtä. Jos Suomesta halutaan vapaampi paikka asua, ei sinun tule muuttaa arvojasi vaan meidän arvot tulee hyväksyä samanarvoisina kuin kristilliset.
Minulla on hyvät suhteet Ruotsiin, Tanskaan sekä tietysti kotimaahani Irakiin. Voitko kertoa yhdenkin imaamin Irakista, joka kertoo tytön olevan perheen pää? Minä en voi.
ja menkää johonkin toiseen ketjuun vääntämään uskonnosta ja toivotun lapsen toivotusta sukupuolesta!!
Oletko lukenut keskutelua? Perustelen miksi "Tyttö tuli" lääkärin lauseena tuntui pahalta. Onko oma kommenttisi paremmin asiaan liittyvä?
että on aika idioottia odottaa kumpaakaan sukupuolta, jos alkaa lapsia tekemään, ja pettyä sitten siihen sukupuoleen. Siitä tietää, että ajatusmaailmassa tai uskossa on vikaa, kun vastasyntyneeseen vauvaan pitää pettyä. En ehkä haluakaan tajuta.