Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit!

Vierailija
26.10.2010 |

Mistä pihistätte? Miten saatte rahat riittämään?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille koitan hommata parasta, mahdollisimman edullisesti kuitenkin.Ostan itse lapsille sen, mitä tarvitsevat,maksan joitain laskuja.Lopuilla ruokaa,lääkkeet,pesuaineet yms. Kun rahat loppuu, mies käy kaupassa.

Vierailija
22/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille koitan hommata parasta, mahdollisimman edullisesti kuitenkin.Ostan itse lapsille sen, mitä tarvitsevat,maksan joitain laskuja.Lopuilla ruokaa,lääkkeet,pesuaineet yms. Kun rahat loppuu, mies käy kaupassa.

T: 4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta omista kuluista tingin. Parturi, vaatteet, leffateatteri, sisustustavarat jne. joutuvat odottamaan muita kuluttajia. Ruoasta voi säästää paljon, muttei loputtomiin. Kyllä meillä lihaa, kalaa, kanaa ja juustoa syödään, niitä ostaessa en ajattele. Hedelmiä en ole tottunut ensimmäisenä ostamaan vähistä rahoista, vaikka pitäisi. Mutta kyllä meillä karkkia ja muita herkkuja aikuiset syö, ja silloin budjetti ylittyy...

Taloudellisesti hankalaa on, jos kotiäitiys kestää monta vuotta, eikä aikaisemmilla hankinnoilla -kuten vaatteilla ja meikeillä- enää pärjää ja olisi pakko päivittää varastoja.

Vierailija
24/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. harrastuksiin, vaatteisiin, kauneudenhoitoon jne. pakolliset kuten pesuaineet ja lääkkeet toki hankin. ylipäätänsä tingin kaikesta turhasta, pakollisissa ostoksissa en hirveästi katso hintaa. lastenvaatteet on ainoa asia mihin laitan rahaa enemmän kuin mitä välttämättä tarvitsisi, ovat mun heikkous. ruuasta emme tingi, mutta seuraamme tarjouksia ja syömme arkena ihan perusruokaa. koskaan ei oo rahat loppu, miehen nettotulot n. 1400 e/kk.

Vierailija
25/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

perusruokaa, iso kattilallinen soppaa ja makaroonilaatikkoa.

Tee soppa pariksi päiväksi ja sitten jatkat sitä jollain. :)

Tee itse (la lapsien kanssa) sämpylää tai pullaa vieraille? Keksit on myös helppoja ja hauskoja tehdä ipanoitten kanssa (voi tehdä myös joululahjaksi)!

Meillä on paljon askarteluromua, joten lapset tekee joulukortteja! Mielikuvitusta kehiin ja lehdestä voi leikata kivan kuvan, liimata sen pahviin ja laittaa glitteriä, piirtää -vähän tuunaa!

Tai ota nyt kuva mummosta/papasta yhdessä lapsen kanssa ja laita siitä kuva joulutervehdykseen?

Itseeni en paljoa panosta. Välillä on jotain pakko hankkia piristykseksi. ;)

Tykkään silti laittautua ettei miehen tartte tulla kotiin harmaan haamun seuraan.

Saippuaa ja muuta ostan mm. pirkkana, ei kalliita voiteita.

Just naurettiin ukon kanssa miksi on lapsuudessa kotona syöty meetwurstia kun ollaan isoista perheistä.. ;)

Kannattaa opetella tekeen ruokaa itse, tekemään niin että raastaa esim. porkkanaa/punajuurta ruualle ja loput käyttää sämpylään, samaten taikinaan menee myös jämät puurosta yms.

Omaa hilloa voi tehdä, sillä säästää muutaman euron kans jos ei tartte ostaa kerran kuussa esim. rasiaa? (no hillokausi meni jo mutta ymmärrät pointin).

Sitten ihan lihasvoima: tiskaa välillä käsin, pese roiskeet tuoreeltaan niin säästyy aikaa jynssäämiseltä ja aineet riittää halvempana kun ei tartte kalliita aineita kuluttaa.

Käy kaupassa pyörällä/kävellen/rattailla?

Vähennä tupakointia.

Vierailija
26/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenvaatteiden ompelusta. Kangaskauppa aika kaukana ja halutti niin ommella, niin kaivoin isännän vähänpidetyt, väärää kokoa olevat collegehousut kaapista ja ompelin niistä kahdet housut lapselle. Yhdestä lahkeesta yhdet housut.

Ihan hyvä idea, säästää rahaa ja saa tarpeettoman vaatteen kaapista pois.

Vierailija
27/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoleksi vuodeksi ja hirvittää tuo toimeentulo. Meillä on omat rahat. Säästöjä itselläni on vähän, joita yritän sitten järjestellä hoitotukien jatkoksi. Mies ei olisi antanut minun jäädä kotiin hoitamaan lapsia äitiysloman jälkeen, joten ei suostu ylimääräistä maksamaankaan. Itse en voi kuvitella laittavani 9,5 kk vanhaa poikaani hoitoon. Olen koittanut karsia kaikki mahd. menot minimiin. Tilanne on perseestä suoraan sanottuna!

Vierailija
28/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoleksi vuodeksi ja hirvittää tuo toimeentulo. Meillä on omat rahat. Säästöjä itselläni on vähän, joita yritän sitten järjestellä hoitotukien jatkoksi. Mies ei olisi antanut minun jäädä kotiin hoitamaan lapsia äitiysloman jälkeen, joten ei suostu ylimääräistä maksamaankaan. Itse en voi kuvitella laittavani 9,5 kk vanhaa poikaani hoitoon. Olen koittanut karsia kaikki mahd. menot minimiin. Tilanne on perseestä suoraan sanottuna!

eikä millään pahalla!

Vierailija
29/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän. No, mieluusti kärvistelen kuin itkisin joka aamu viedessäni lapsia hoitoon...

Ap

Vierailija
30/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kamalalta! :( Onneksi puoli vuotta on aika lyhyt aika, joten varmasti tulet pärjäämään ihan hyvin!

Vierailija
31/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä kohtuullinen palkka

Vierailija
32/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli en käy kampaajalla, enkä osta itselleni mitään. Lapsille ostan vaatteet kirppiksiltä. Laitan perusruokaa kuten keittoja ja laatikoita. Hedelmiä ostan kausituotteina, max 2 euroa kiloa.

Vierailija
33/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

9,5 kk vanhan vauvan paikka ei todellakaan oo päivähoidossa ja tuntuu kurjalta jos vanhemmilla menee ajatukset noin ristiin. mikä ääliö mies! tilanne kuulostaa tosi haastavalta, jos molemmilla omat rahat vaikka äiti kotona lasten kanssa. paljonko sulla on niitä säästöjä, jos saa kysyä? tsemppiä sulle pärjäämiseen, ja nauti ajasta kotona pienen kanssa.

12 ja jo aiemminkin kirjoittanut, numeroa en muista

Vierailija
34/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohta jäämässä toiselle äitiyslomalle ja kokemuksesta voin sanoa, että mikään ei kannata paremmin kuin äitiysloma ja töiden teko. Taikatemppuna onkin tehdä töitä ilman verokirjaa.

Ensimmäisen äitiysloman aikana tein mukavasti pimeää keikkaa ja sain tottakai täydet äitiystuet. Kävin vielä kokeen vuoksi sossun luukulla kokeilemassa antavatko rahaa jos näytän oikein surkealta ja kerron ummet ja lammet. Ja tosiaan, kyllähän ne vielä antoi vaaterahaa lapsen ulkovaatteisiin ja kenkiin. Näillä rahoilla käytiin tyttökaverin kanssa iloisella risteilyllä tallinnassa ja hauskaa oli =)

Ohje on siis, älkää vaipuko synkkyyteen vaan olkaa luovia. Yhteiskunta on meitä kaikkia varten, ehkä hieman enemmän niitä jotka osaa ;)

PS. Tällä tavalla sain viimeksi melkeen 1.5 kertaa enemmän rahaa kuin ollessani normaalisti töissä!

Vierailija
35/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kuule eka, joka kritisoi meidän perheen talouspolitiikkaa. Ollaan miehen kanssa opiskeltu samaan aikaan ja vaikka toinen olisi opiskelujen ohella ollut töissä, AINA on laskut maksettu puoliksi, vaikka toisen tulot olisivat miten pienet hyvänsä. Itse olen joustanut ja tarv. maksanut enemmän, mutta hän ei. Hän on Roope Ankka, you see. Muuten kelpo mies, hyvä isä jne.

Mun tarvii maksaa menoja 950 euron edestä kk:ssa (asuntolaina, ruuat, vakuutukset, puhelin, vesi, lastenvaatteet, tv-lupa, yhtiövastike), joten sen mukaan olen niitä säästöjä koittanut saada aikaiseksi äitiyspvärahastakin ja ennen äitiyslomaa. N. 500 euroa kk:ssa joutuu maksamaan säästöistä. Ja se mikä eniten raivostuttaa on se, että Kelan mitätön hoitolisä maksetaan puolison tulojen mukaan... jippijaijei.

Vierailija
36/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen rahat riittää hyvin meidän peruselämiseen. Mulla ei olisi välttämätöntä tinkiä lähes mistään, mutta kuitenkin tuntuu luontevalta elää säästeliäästi, kun on pääasiassa vain kotosalla. Äitiysloman aikana olen kuluttanut itseeni todella vähän rahaa: muutama imetyspaita ja parit imetysliivit tuli ostettua sekä mekko ja laukku lapsen ristiäisiin. Muutama kerta on tullut syötyä ulkona ja käytyä kahvilassa.Siinä oikeastaan kaikki, mitä oon äitiysloman aikana itselleni ostanut ja nyt äitiyslomani on jo lopuillaan. Vauvanvaatteita ostettiin iso erä käytettynä kahdestakin eri taloudesta. Laitamme ruokaa yleensä niin, että tehdään isoja satseja, esim. keittoja tehdään 5 litraa kerrallaan ja osan voi pakastaa. Isosta pakastimesta on apua, sinne voi jemmata tarjousruokaa. On ollut mukavaa huomata, että todella vähällä panostuksella omaan itseen voi tulla toimeen ja olla silti erittäin onnellinen. Olemme tosin miehen kanssa luonteeltamme säästäväisiä ja nautimmekin hieman askeettisesta elämästä. Aion jatkaa hoitovapaalla vielä 9 kk eikä raha-asiat kovasti huoleta.

Vierailija
37/37 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän tyhmä? Eikö se oikeesti tajua, miten pieni lapsi on 9,5kk ikäisenä? Pystyiskö sille takomaan (vaikka nyrkillä jos ei muuten) järkeä päähän? Ei todellakaan ole naisen tehtävä rahoittaa hoitovapaata, jos on kyse yhteisen lapsen hoitamisesta!!!

Tsemppiä sinulle ja hatunnosto päätöksellesi!

T: Ekan kaa 3v.:ksi ja tokan 2v.:ksi kotona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kaksi