Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ympärileikkausta ei nyt millään saada kiellettyä?

Vierailija
26.10.2010 |

Hyvä, että sallivaa lakia ei tule, mutta edelleen se on käytännössä sallittua, koska sitä ei erikseen kielletäkään.

Miten tuo nyt on niin vaikeata saada selkeää lakia aikaiseksi, että myös poikien ympärileikkaus ilman lääketieteellistä perustetta on aina ja yksiselitteisesti kielletty. Mitään perusteita tällaisen lasten pahoinpitelyn jatkamiselle ei ole eikä tule. Miten nuo poliitikot ovat niin saamattomia?

http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/10/poikien_ymparileikkauksesta_e…

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetyydytys onnistuu siinä missä muillakin

Esinahan kanssa itsetyydytys onnistuu näppärästi missä vaan milloin vaan. Ilman esinahkaa on aika kuivat paikat ja homma hankaloituu. Mietipä vähän ennen kuin kirjoittelet tuollaisia kommentteja.

onko sulla omia kokemuksia siis itsetyydytyksestä ilman esinahkaa?Mistä siis itse tiedät mitä kirjoitat?

Vierailija
42/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuri osa suomen juutalaisista on ruotsinkielisiä

Eiköhän tässä välitetä enemmän muslimeista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esinahan kanssa itsetyydytys onnistuu näppärästi missä vaan milloin vaan. Ilman esinahkaa on aika kuivat paikat ja homma hankaloituu. Mietipä vähän ennen kuin kirjoittelet tuollaisia kommentteja.

onko sulla omia kokemuksia siis itsetyydytyksestä ilman esinahkaa?Mistä siis itse tiedät mitä kirjoitat?

Mietipä asiaa vaikka ihan omalla järjellä tai kysele miespuolisilta tuttaviltasi. Netistä löytynee kuvia ko. elimestä, jos et itse ole vielä päässyt tutustumaan.

Vierailija
44/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti tähän vastaavat vain ne, jotka eivät tiedä ympärileikkauksesta tai ympärileikatusta peniksestä mitään. Itse olen ympärileikattu, enkä vaihtaisia osia mistään hinnasta. Samaa sanoo myös vaimoni ja kaksi rakastajarta.

Ensimmäinen poikani on myös ympärileikattu ja sama tulee tapahtumaan tottakai myös seuraaville pojille. Toivonkin, että kaikki ahdistuneet patakonservatiivit voisivat vihdoin ja viimein aikuistua ja ymmärtää, että maailma on muuttunut.

Tervetuloa 2000-luvulle!

Taidat itse olla menossa keskiajalle, niin ummehtunutta tekstiä kirjoitit.

Vierailija
45/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietipä asiaa vaikka ihan omalla järjellä tai kysele miespuolisilta tuttaviltasi. Netistä löytynee kuvia ko. elimestä, jos et itse ole vielä päässyt tutustumaan.

Olen kuule jo tutustunut ja pidän enemmän ilman esinahkaa olevasta. Joten kokemuksia löytyy ihan tarpeeksi toteamaan sun väitteesi typeräksi.

Vierailija
46/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuule jo tutustunut ja pidän enemmän ilman esinahkaa olevasta. Joten kokemuksia löytyy ihan tarpeeksi toteamaan sun väitteesi typeräksi.

Hehee, vai että SINÄ pidät! Mitäpä jos se mies pitäisi enemmän ympärileikatusta naisesta? :)

Vierailija
47/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten tapoja jotka eivat heille mitenkaan kuulu. Ymmartaisin jos alulla olisi lakiasetus ymparileikkauspakkoon Suomessa mutta kun ei ole.

Voi kun olisitte yhta kiihkeasti ottamassa kantaa lasten juopotteluun ja sen estamiseen. Siita ainakin olisi jotain hyotya mutta taitaa olla vahan liian kipea asia ja liian lahella. Paljon helpompaa ja turvallisempaa on paheksua muitten tapoja.

Vierailija
48/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, vai että SINÄ pidät! Mitäpä jos se mies pitäisi enemmän ympärileikatusta naisesta? :)

todellakin pidän. ehkä sinunkin kannattaisi tutustua miltä tuntuu? mieheni on ympärileikattu

Vierailija
49/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisten tapoja jotka eivat heille mitenkaan kuulu. Ymmartaisin jos alulla olisi lakiasetus ymparileikkauspakkoon Suomessa mutta kun ei ole.

Voi kun olisitte yhta kiihkeasti ottamassa kantaa lasten juopotteluun ja sen estamiseen. Siita ainakin olisi jotain hyotya mutta taitaa olla vahan liian kipea asia ja liian lahella. Paljon helpompaa ja turvallisempaa on paheksua muitten tapoja.

Lasten juopottelu on jo lailla kielletty. Sen sijaan on käsittämätöntä, että lasten silpominen sallitaan laissa. Sehän tässä on se ongelma.

Minä näen sen pelkästään positiivisena ja epäitsekkäänä, että ihmiset ovat halukkaita kieltämään puolustuskyvyttömiin lapsiin kohdistuvan silpomisen. Ei laki tekoja kokonaan poista, mutta onhan se selvä signaali esim. maahanmuuttajille, että täällä ei hyväksytä minkäänlaista lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa. Nythän on ihan hullun ristiriitainen tilanne, että esim. lapsen tukistaminen on kamala rikos, mutta pippelin saat silpoa tuosta vaan.

Vierailija
50/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakin pidän. ehkä sinunkin kannattaisi tutustua miltä tuntuu? mieheni on ympärileikattu

Hyväksytkö siis pienten tyttöjen ympärileikkaukset, jos miehet tykkäävät enemmän naida ympärileikattua naista? Siltä sinun tekstisi nimittäin kuulostaa: Koska SINÄ pidät ympärileikatusta, niin ympärileikkaaminen on OK.

Vierailija
51/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta poikien silpominen ei.

Vierailija
52/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoinkin jo aiemmin, että olen itse leikattu ja samoin poikani. Suomessa on kaikilla vapaat oikeudet päättää asioistaan, kuten myös Oras Tynkkynen kertoi minulle Tampereen torilla. Hienoa että Suomessa on edes muutama avarakatseinen ihminen. Vapaa valinta kaikille!

Vierailija
54/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapsi ei saa päättää sitä kun on jo hiukan isompi?

Oikeastihan se on häpeä lapsen isälle, jos ei leikkauta omaa lastaan. Muiden uskovien isien edessä. Leikkauksella pyritään erottautumaan muista, niistä jotka eivät usko ja eivät leikkaa. Leikkaamisella kohotetaan pojan seksuaalisuutta, hän näyttää leikattuna valmiilta seksiin. Kiihottuessa kun esinahka menee syrjään leikkaamattomiltakin. Uskova leikattu on aina viriilin näköinen.

Vierailija
55/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoinkin jo aiemmin, että olen itse leikattu ja samoin poikani. Suomessa on kaikilla vapaat oikeudet päättää asioistaan, kuten myös Oras Tynkkynen kertoi minulle Tampereen torilla. Hienoa että Suomessa on edes muutama avarakatseinen ihminen. Vapaa valinta kaikille!

Ihan tiedoksi vaan, että laki jo kieltää lapsen kurittamisen esim. selkäsauna, tukistaminen tms. Eli ei ole mitään "vapaata oikeutta" päättää asioistaan tällaisissa asioissa. Sukupuolielimen silpominen on moninverroinen suurempi rikos kuin edellä mainitut, ja onkin käsittämätöntä, että se on edelleen sallittu. Toivottavasti asia korjataan jo seuraavan eduskunnan aikana, nykyiset näyttävät olevan liian mamumielistelijöitä.

Vierailija
56/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ihmiset ovat ymmärtäväisiä, samoin minä. ääneni menee vihreille tukemaan avoimia mieliä. Tampereella homma on aina toiminut, lääkäreitäkin löytyy kun tuntee ihmisiä. Liberaalimpi suomi on kaikkien etu.

Vierailija
57/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi ihmiset ovat ymmärtäväisiä, samoin minä. ääneni menee vihreille tukemaan avoimia mieliä. Tampereella homma on aina toiminut, lääkäreitäkin löytyy kun tuntee ihmisiä. Liberaalimpi suomi on kaikkien etu.

Tollaset silpojat pitäisi laittaa telkien taakse. prkl että oksettaa tollaset pervot.

Vierailija
58/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se kuuluu uskontoosi ja kulttuuriisi, niin tee se kun poika on vauva. turha vaiva aikuisena

Vierailija
59/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka koettaa laittaa vihreiden syyksi sen, että KD, RKP ja Kokoomus on eniten olleet ympärileikkaamisen puoltajia...

Isän uskonnon ja vakaumuksen takia hänen lapselleen saadaan tehdä väkivaltaa.

Vierailija
60/92 |
26.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täällä mitään silpojia olla. meidän uskonto sanoo että on oikein leikata pojat. onneksi meillä perheen pää tunnustaa oikeaa uskontoa ja toimii sen mukaan. vaimona olen tyytyyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme